PDA

Zobacz pełną wersję : Marea Weekend, który silnik wybrać?



krokil
25-05-2013, 20:09
Witam forumowiczów. Jestem tu nowy. Zamierzam kupić fiata Mareę z 2002 najlepiej wersję st.moritz. Mój problem jest w wyborze jednostki napędowej. Zastanawiam się pomiędzy 1.9JTD oraz 2.4 JTD, których widzę, że jest sporo na sprzedaż na portalach ogłoszeniowych oraz pomiędzy silnikiem benzynowym 2.0 i ewentualnym zamontowaniem gazu, jednak z tą jednostką napędową nie znalazłem ofert a z tego co mi wiadomo to powinna być montowana do 2002r właśnie. Co polecacie? jak Marea znosi gaz? Jak spalanie diesla? Jakie koszty utrzymania i napraw?

markshall
25-05-2013, 21:48
Zagazowanie 2.0 może być dosyć drogie bo potrzebna jest instalacja dla silnika na 6 garów poza tym pod maską dosyć ciasno więc eksploatacja z tego powodu też będzie droższa. Jeśli chcesz benzynowy silnik wydaję mi się że lepiej poszukać 1.8 i zagazować. Co do diesli - polecam 1,9 JTD.

BoRo_26
27-05-2013, 11:49
tak 1.9 JTD spalanie w miescie to raczej ponizej 7 litrow nie zejdziesz a w trasie na spokojnie z klima ponizej 5 litrów:) ogolnie w ropniaku dostep do osprzętu silnika jest dość ciężki w porownaniu do 1.9 TDI i to chyba największa bolączka tego silnika bo tak to spisuje sie swietnie:) nie jest awaryjny:) części tez nie sa drogie wiec szczerze polecam :)

adrian23.u
27-05-2013, 14:11
mam w bravo 1,9 JTD i również szczerze polecam silnik, ma moc :)

krokil
27-05-2013, 14:54
Zagazowanie 2.0 może być dosyć drogie bo potrzebna jest instalacja dla silnika na 6 garów poza tym pod maską dosyć ciasno więc eksploatacja z tego powodu też będzie droższa. Jeśli chcesz benzynowy silnik wydaję mi się że lepiej poszukać 1.8 i zagazować. Co do diesli - polecam 1,9 JTD.

Poczytałem trochę w necie i ogólnie odradzają 1,8 ze względu na dużą awaryjność.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


tak 1.9 JTD spalanie w miescie to raczej ponizej 7 litrow nie zejdziesz a w trasie na spokojnie z klima ponizej 5 litrów:) ogolnie w ropniaku dostep do osprzętu silnika jest dość ciężki w porownaniu do 1.9 TDI i to chyba największa bolączka tego silnika bo tak to spisuje sie swietnie:) nie jest awaryjny:) części tez nie sa drogie wiec szczerze polecam :)

Mówisz, że poniżej 7l w mieście nie ma co marzyć? Co masz na myśli, że osprzęt silnika jest ciężko dostępny? Na co muszę zwrócić szczególną uwagę przy zakupie 1,9JTD bo nie mam w tym temecie doświadczenia, a wiadomo, że te silniki robią dużo kilometrów rocznie?

adrian23.u
27-05-2013, 15:08
Mówisz, że poniżej 7l w mieście nie ma co marzyć? Co masz na myśli, że osprzęt silnika jest ciężko dostępny? Na co muszę zwrócić szczególną uwagę przy zakupie 1,9JTD bo nie mam w tym temecie doświadczenia, a wiadomo, że te silniki robią dużo kilometrów rocznie?

na turbinę między innymi, mój ma 240 tyś na liczniku i jest w dobrej dyspozycji więc w sumie wszystko zależy od dbania o auto.
Osprzęt cieżko dostępny tzn bardzo mało miejsca pod maską, żeby się gdziekolwiek dostać często trzeba demontować co innego, z dostępnością części na allegro w sumie nie ma problemu. Mi auto pali po mieście 7 Litrów, w trasie około 5 L

BoRo_26
27-05-2013, 15:28
najlepiej jak bedziesz mial kogos kto pojedzie z Tobą obejrzeć auto i na wstępie podłączy Ci go pod kompa i sprawdzi błędy... aaaa i nie wiem jak u innych moj jest z polskiego salonu wiec rdzy juz dość sporo na podwoziu jest... radze też tam zajrzeć bo cześci to sobie wymienisz a rdzy tak łatwo sie nie pozbedziesz...
jak bedziesz odbywał jazde próbna to poproś kogos niech przygląda sie czy samochod nie dymi nadmiernie .... ostry dym przy przyspieszaniu to oznaka wydatków;p czarna chmurka przy duzym obciążeniu silnika to to norma jest tym sie nie przejmuj ale jak kopci caly czas na czarno albo co gorsza na niebiesko to juz wiesz...

byrrt
28-05-2013, 23:42
Poczytałem trochę w necie i ogólnie odradzają 1,8 ze względu na dużą awaryjność.
1.8 owszem odradzają ale w Stilo.. Na forum zdarzyła się chyba jedna osoba, która opisała jakieś problemy z BBMem 1.8 tak to naprawdę złego słowa ani nie czytałem o tym silniku ani nie uświadczyłem niczego złego..

BoRo_26
29-05-2013, 00:08
na moj gust czym wiekszy tym lepszy bedzie ;p i bedziesz miał wieksza przyjemność z jazdy a co ma sie popsuć to i tak sie popsuje zależy jak trafisz :)

byrrt
29-05-2013, 08:22
na moj gust czym wiekszy tym lepszy bedzie ;p i bedziesz miał wieksza przyjemność z jazdy a co ma sie popsuć to i tak sie popsuje zależy jak trafisz
Coś w tym jest ;)

BoRo_26
29-05-2013, 10:24
ktoś się w końcu ze mną zgodził :D duże silniki wcale nie są złe.. fakt w mieście mogą trochę wiecej palić.. w trasie myśle że bez problemu można osiągnąć dobre wyniki bo masz pod dostatkiem mocy i momentu i nie musisz piłować silnika jak mniejsze jednostki zeby "w miare przyśpieszyć"... co do 1.9 JTD i 2.4JTD jakoś nie widać żeby ludzie przesadnie narzekali na te silniki... szybciej coś innego sie psuje w samochodzie niżjednostka napędowa... tak samo nie widziałem za wiele narzekań na 1.8 czy 2.0 litrowe jednostki... :) i Pamietaj jak będziesz dbał tak będziesz miał :)

byrrt
29-05-2013, 11:23
tak samo nie widziałem za wiele narzekań na 1.8 czy 2.0 litrowe jednostki...
2.0 lubi przekręcić panewkę ;) Ale ogólnie jak się o to zadba to bardzo fajny silnik ;)

krokil
29-05-2013, 14:56
ostatnio wpadł mi w oko również stilo. co sądzicie o silniku 1,8 montowanym w stilo?

lukq
29-05-2013, 15:25
Było dużo na forum.
Silnik ma moc, ale bardzooo lubi olej.

BoRo_26
29-05-2013, 17:00
z czasem każdy silnik lubi olej brać hehe akurat o silniki to bym sie najmniej martwił w stilo... jeszcze zależy jaką wersje wyposażenia sie wybierze ...

widzisz Byrrt w 2 litrowych panewki... w dislach turbo siądzie jak bedziesz zle eksploatował auto :) raczej wszystko więcej zależy od człowieka niż jakieś wady konstrukcyjne

lukq
29-05-2013, 23:06
Ten silnik zawsze lubi brać olej i to nawet 1 l na 1000 km.

BoRo_26
29-05-2013, 23:27
przynajmniej zawsze bedzie swiezy olej w silniku hehehe

krokil
30-05-2013, 12:24
nawet silniki z małymi przebiegami biorą olej? to który silnik fiata polecacie w takim razie? który najmniej awaryjny i tani w eksploatacji?

byrrt
30-05-2013, 12:50
nawet silniki z małymi przebiegami biorą olej?
No akurat te jednostki 1.8 w Stilo tak właśnie podjadają olej..
Fiat to chyba zawsze najlepiej disel ;)

krokil
30-05-2013, 12:55
a marea i stilo miały te same silniki diesla montowane?

lukq
30-05-2013, 13:03
Nie3 do końca, o ile te z początku produkcji miały zbliżony to już później były mjet dość już inne.

Taplniete w notatniku drugiej generacji

krokil
30-05-2013, 13:55
Nie3 do końca, o ile te z początku produkcji miały zbliżony to już później były mjet dość już inne.

Taplniete w notatniku drugiej generacji


Bardziej ekonomiczne i mniej awaryjne czy wręcz przeciwnie? Rozumiem, że oba maja koło dwumasowe?

markshall
30-05-2013, 15:44
Obydwa mają koło dwumasowe. Mjet jest niby bardziej ekonomiczny ale za to z awaryjnością gorzej podobno;/

lukq
30-05-2013, 16:53
Choć osobiście i tak szukałbym mjet najlepiej 140 km w stilo.

Taplniete w notatniku drugiej generacji