Zobacz pełną wersję : Marea Weekend, który silnik wybrać?
Witam forumowiczów. Jestem tu nowy. Zamierzam kupić fiata Mareę z 2002 najlepiej wersję st.moritz. Mój problem jest w wyborze jednostki napędowej. Zastanawiam się pomiędzy 1.9JTD oraz 2.4 JTD, których widzę, że jest sporo na sprzedaż na portalach ogłoszeniowych oraz pomiędzy silnikiem benzynowym 2.0 i ewentualnym zamontowaniem gazu, jednak z tą jednostką napędową nie znalazłem ofert a z tego co mi wiadomo to powinna być montowana do 2002r właśnie. Co polecacie? jak Marea znosi gaz? Jak spalanie diesla? Jakie koszty utrzymania i napraw?
markshall
25-05-2013, 21:48
Zagazowanie 2.0 może być dosyć drogie bo potrzebna jest instalacja dla silnika na 6 garów poza tym pod maską dosyć ciasno więc eksploatacja z tego powodu też będzie droższa. Jeśli chcesz benzynowy silnik wydaję mi się że lepiej poszukać 1.8 i zagazować. Co do diesli - polecam 1,9 JTD.
tak 1.9 JTD spalanie w miescie to raczej ponizej 7 litrow nie zejdziesz a w trasie na spokojnie z klima ponizej 5 litrów:) ogolnie w ropniaku dostep do osprzętu silnika jest dość ciężki w porownaniu do 1.9 TDI i to chyba największa bolączka tego silnika bo tak to spisuje sie swietnie:) nie jest awaryjny:) części tez nie sa drogie wiec szczerze polecam :)
adrian23.u
27-05-2013, 14:11
mam w bravo 1,9 JTD i również szczerze polecam silnik, ma moc :)
Zagazowanie 2.0 może być dosyć drogie bo potrzebna jest instalacja dla silnika na 6 garów poza tym pod maską dosyć ciasno więc eksploatacja z tego powodu też będzie droższa. Jeśli chcesz benzynowy silnik wydaję mi się że lepiej poszukać 1.8 i zagazować. Co do diesli - polecam 1,9 JTD.
Poczytałem trochę w necie i ogólnie odradzają 1,8 ze względu na dużą awaryjność.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
tak 1.9 JTD spalanie w miescie to raczej ponizej 7 litrow nie zejdziesz a w trasie na spokojnie z klima ponizej 5 litrów:) ogolnie w ropniaku dostep do osprzętu silnika jest dość ciężki w porownaniu do 1.9 TDI i to chyba największa bolączka tego silnika bo tak to spisuje sie swietnie:) nie jest awaryjny:) części tez nie sa drogie wiec szczerze polecam :)
Mówisz, że poniżej 7l w mieście nie ma co marzyć? Co masz na myśli, że osprzęt silnika jest ciężko dostępny? Na co muszę zwrócić szczególną uwagę przy zakupie 1,9JTD bo nie mam w tym temecie doświadczenia, a wiadomo, że te silniki robią dużo kilometrów rocznie?
adrian23.u
27-05-2013, 15:08
Mówisz, że poniżej 7l w mieście nie ma co marzyć? Co masz na myśli, że osprzęt silnika jest ciężko dostępny? Na co muszę zwrócić szczególną uwagę przy zakupie 1,9JTD bo nie mam w tym temecie doświadczenia, a wiadomo, że te silniki robią dużo kilometrów rocznie?
na turbinę między innymi, mój ma 240 tyś na liczniku i jest w dobrej dyspozycji więc w sumie wszystko zależy od dbania o auto.
Osprzęt cieżko dostępny tzn bardzo mało miejsca pod maską, żeby się gdziekolwiek dostać często trzeba demontować co innego, z dostępnością części na allegro w sumie nie ma problemu. Mi auto pali po mieście 7 Litrów, w trasie około 5 L
najlepiej jak bedziesz mial kogos kto pojedzie z Tobą obejrzeć auto i na wstępie podłączy Ci go pod kompa i sprawdzi błędy... aaaa i nie wiem jak u innych moj jest z polskiego salonu wiec rdzy juz dość sporo na podwoziu jest... radze też tam zajrzeć bo cześci to sobie wymienisz a rdzy tak łatwo sie nie pozbedziesz...
jak bedziesz odbywał jazde próbna to poproś kogos niech przygląda sie czy samochod nie dymi nadmiernie .... ostry dym przy przyspieszaniu to oznaka wydatków;p czarna chmurka przy duzym obciążeniu silnika to to norma jest tym sie nie przejmuj ale jak kopci caly czas na czarno albo co gorsza na niebiesko to juz wiesz...
Poczytałem trochę w necie i ogólnie odradzają 1,8 ze względu na dużą awaryjność.
1.8 owszem odradzają ale w Stilo.. Na forum zdarzyła się chyba jedna osoba, która opisała jakieś problemy z BBMem 1.8 tak to naprawdę złego słowa ani nie czytałem o tym silniku ani nie uświadczyłem niczego złego..
na moj gust czym wiekszy tym lepszy bedzie ;p i bedziesz miał wieksza przyjemność z jazdy a co ma sie popsuć to i tak sie popsuje zależy jak trafisz :)
na moj gust czym wiekszy tym lepszy bedzie ;p i bedziesz miał wieksza przyjemność z jazdy a co ma sie popsuć to i tak sie popsuje zależy jak trafisz
Coś w tym jest ;)
ktoś się w końcu ze mną zgodził :D duże silniki wcale nie są złe.. fakt w mieście mogą trochę wiecej palić.. w trasie myśle że bez problemu można osiągnąć dobre wyniki bo masz pod dostatkiem mocy i momentu i nie musisz piłować silnika jak mniejsze jednostki zeby "w miare przyśpieszyć"... co do 1.9 JTD i 2.4JTD jakoś nie widać żeby ludzie przesadnie narzekali na te silniki... szybciej coś innego sie psuje w samochodzie niżjednostka napędowa... tak samo nie widziałem za wiele narzekań na 1.8 czy 2.0 litrowe jednostki... :) i Pamietaj jak będziesz dbał tak będziesz miał :)
tak samo nie widziałem za wiele narzekań na 1.8 czy 2.0 litrowe jednostki...
2.0 lubi przekręcić panewkę ;) Ale ogólnie jak się o to zadba to bardzo fajny silnik ;)
ostatnio wpadł mi w oko również stilo. co sądzicie o silniku 1,8 montowanym w stilo?
Było dużo na forum.
Silnik ma moc, ale bardzooo lubi olej.
z czasem każdy silnik lubi olej brać hehe akurat o silniki to bym sie najmniej martwił w stilo... jeszcze zależy jaką wersje wyposażenia sie wybierze ...
widzisz Byrrt w 2 litrowych panewki... w dislach turbo siądzie jak bedziesz zle eksploatował auto :) raczej wszystko więcej zależy od człowieka niż jakieś wady konstrukcyjne
Ten silnik zawsze lubi brać olej i to nawet 1 l na 1000 km.
przynajmniej zawsze bedzie swiezy olej w silniku hehehe
nawet silniki z małymi przebiegami biorą olej? to który silnik fiata polecacie w takim razie? który najmniej awaryjny i tani w eksploatacji?
nawet silniki z małymi przebiegami biorą olej?
No akurat te jednostki 1.8 w Stilo tak właśnie podjadają olej..
Fiat to chyba zawsze najlepiej disel ;)
a marea i stilo miały te same silniki diesla montowane?
Nie3 do końca, o ile te z początku produkcji miały zbliżony to już później były mjet dość już inne.
Taplniete w notatniku drugiej generacji
Nie3 do końca, o ile te z początku produkcji miały zbliżony to już później były mjet dość już inne.
Taplniete w notatniku drugiej generacji
Bardziej ekonomiczne i mniej awaryjne czy wręcz przeciwnie? Rozumiem, że oba maja koło dwumasowe?
markshall
30-05-2013, 15:44
Obydwa mają koło dwumasowe. Mjet jest niby bardziej ekonomiczny ale za to z awaryjnością gorzej podobno;/
Choć osobiście i tak szukałbym mjet najlepiej 140 km w stilo.
Taplniete w notatniku drugiej generacji
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.