PDA

Zobacz pełną wersję : Bravo 1.6 16v 103KM problemy z chlodzeniem



spaf_antynazi
25-05-2013, 14:22
Nagrzewnica Thermotec: Nowa (nie przecieka) ale przez odpowietrznik leci tylko para, a nie gorący płyn i nie grzeje ciepłego powietrza do środka. Po wymianie samej nagrzewnicy było grzanie po krótkiej chwili, teraz ustało.
Chłodnica Thermotec: Nowa, na górnym przewodzie wodnym gorąco, na dolnym zimno, przez odpowietrznik leci tylko para. Spod korka bulgocze, po odkręceniu korka wylatuje płyn.
Zegar: pływa, a potem stoi 2 kreski pod czerwonymi.
Termostat Carlosat: jakiś czas temu wymieniany, wiec raczej sprawny.
Wentylator: się nie włącza pewnie przez zimna chłodnicę na dole.
Podczas jazdy na gazie w środku pachnie benzyna.
Jeśli jest ciepły to ma problemy z odpalaniem. Rozrusznik ciężko kręci.

Osobiście mam już dosyć tego samochodu... Ktoś pomoże mi rozwiązać problem ???

danielciagala
25-05-2013, 17:34
Jeśli jest ciepły to ma problemy z odpalaniem. Rozrusznik ciężko kręci.

Myśle że to nie jest związane z problemem.
Coś może być nie tak z podłączeniem instalacji gazowej.

KOBRA
25-05-2013, 17:39
Na chłodnicy też powinien być korek do odpowietrzenia . Spróbuj jesze raz dobrze odpowietrzyć . Między silnikiem ,a nagrzewnicą i na chłodnicy.

hak64
25-05-2013, 18:25
Prawdopodobnie zapowietrzony układ chłodzenia (odpowietrznik na chłodnicy i zaworek przed nagrzewnicą). Zapach benzyny nie ma związku z układem chłodzenia (sprawdź szczelność przewodów paliwowych). Problem z odpalaniem ciepłego silnika też bez związku z chłodzeniem. Do sprawdzenia sterowniki zapłonu. Ciężkie kręcenie rozrusznika - słaby akumulator, lub słaba masa, ewentualnie przebicia na wiązce elektrycznej.

mamut-tme
01-06-2013, 23:18
Cieżkie palenie i zapach benzyny? Regulator ciśnienia paliwa w listwie paliwowej do sprawdzenia (o ile jest, po lifcie chyba jest inny układ zasilania benzyną).

spaf_antynazi
02-06-2013, 07:35
Prawdopodobnie mam do wymiany uszczelkę pod głowicą. Gdzieś pompuje powietrze z tłoków do płaszcza wodnego, przez to powietrze pcha do układu chłodzenia, a jak się wyłączy na ciepłym silniku, to płyn paruje w tłoku i powstaje nadciśnienie, którego rozrusznik nie może przepchać. Czy taka teoria jest możliwa ???

biolyyyy1992
02-06-2013, 11:17
nigdy w zyciu sie nie spotkalem z takim czyms. po pierwsze powiedz nam czy jest cisnienie w ukladzie chlodzenia. a co do uszczeliki pod glowica to mial bys objaw nierownej pracy silnika mniej mocy para z wydechu. sprawdz czy czuc spaliny w zbiorniczku wyrownawczym. a w zwiazku z zapachem benzyny w srodku musisz szukac jakiejs nieszczelnosci w ukladzie paliwowym.

spaf_antynazi
02-06-2013, 18:40
Podczas wywalania płynu przez korek odkręcam odpowietrznik na chłodnicy i tylko para leci. Zakręcam odpowietrznik od chłodnicy, odkręcam odpowietrznik od nagrzewnicy i leci para. Ciągle wywala płyn z korka i bulgocze.

hak64
02-06-2013, 20:01
Z pewnością masz problem z UPG. Gazy dostają się do układu chłodzenia i dlatego wybija płyn. Ciśnienie gazów może skutecznie blokować przepływ płynu, stąd problemy z ogrzewaniem. Problem z rozrusznikiem nie ma związku z tym powyżej. Raczej słaba masa, akumulator, zatarte łożyska, lub też inny problem w samym rozruszniku (szczotki, zwarcie).

danielciagala
02-06-2013, 20:12
Co do ciężkiego palenia na ciepłym to sprawdź sobie jeszcze sonde.

spaf_antynazi
02-06-2013, 21:46
Rozrusznik jest na pewno dobry. A co to ten UPG ???

hak64
03-06-2013, 10:11
Ten UPG, to uszczelka pod głowicą. Z objawów, które opisałeś wynika, że tam tkwi przyczyna (trzeba ją koniecznie wymienić). Lepiej - dla pewności - sprawdzić też samą głowicę, czy zawory są szczelne, czy nie ma mikropęknięć (przegrzana głowica lubi pękać). Wskazane jest też planowanie głowicy.