PDA

Zobacz pełną wersję : Bravo I (1.6 1.8. 2.0 HGT)?



Porter3
23-05-2013, 19:39
Podłączę się.
Przed chwilą sprzedałem nudne E36 1.8is (136KM) i poszukuję innego auta. Włoszkę...
Również zastanawiam się nad Bravo I/AR 145.

Pod uwagę biorę raczej silniki benzynowe(+LPG), na drugim miejscu JTD.
Kupię z LPG, lub założę po kupnie.
Głównie jazda po mieście, czasem wycieczka do innego miasta.

Chciałbym, żebyście mi doradzili, co i w ogóle czy będzie tańsze w utrzymaniu?
Czy poniższe silniki 2.0 są awaryjne (panewki)?
Czy jest możliwe, by trafić w zadbany egzemplarz mocniejszych wersji?
Który silnik będzie kompromisem osiągi/utrzymanie?
Czy utrzymanie HGT jest ciężko utrzymać nadal?

145
1.6 TS (120KM)
2.0 TS (150KM)

Bravo I
1.6 (103KM)
1.8 (113KM)
2.0 HGT (154KM)

Z góry dzięki za odpowiedź.

byrrt
23-05-2013, 22:04
Czy jest możliwe, by trafić w zadbany egzemplarz mocniejszych wersji?
Z tym będziesz miał największy problem bo większość tego co jest na rynku to zajechane trupy..


Który silnik będzie kompromisem osiągi/utrzymanie?
Napisze tak bo mam, chociaż pewnie zdania będą też inne - bierz 1.8. Tańszy serwis, mało awaryjna elektronika (zmorą 1.6 są padające wiązki kablowe) i osprzęt.. Generalnie zrobiłem autem już ponad 40tyś i co do awaryjności jednostki powiem tak - ani razu mnie nie zawiodła a ma już na liczniku 270tyś.. Nie ma takiego kopnięcia jak 2.0, nie ma takiego dźwięku (w końcu tylko 4 tłoki) ale za to też mniej pali.. Z gazem w 10 litrach się zmieścisz, stricte w mieście pewnie <11.. HGTa jednak pali więcej..

Porter3
24-05-2013, 06:37
Odpuszczę HGT, poszukam jakiegoś 1.8.
Zastanawia mnie jeszcze JTD, słyszałem, że jest dynamiczne. Nie jeździłem nigdy Dieslem, jak się ma sprawa po mieście + od czasu do czasy dłuższa trasa?
Czy JTD będzie droższy w utrzymaniu(naprawy,wymiany) od takiego 1.8 ?

byrrt
24-05-2013, 07:10
Jtd to tak naprawde chyba najlepsze silniki we fiacie.. Dynamiczne i oszczędne. To już od Ciebie zależy czego oczekujesz. Przyjeło się że JTD lepsze jest na trasy chociaż to trochę przesąd chyba ;)

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

dejv667
24-05-2013, 08:47
Omijaj silniki TS - to na pewno. W wypadku HGT wystarczy po zakupie profilaktycznie włożyć nowe panewki i problem trwałości znika. Sam silnik moim zdaniem bardzo fajny. Jako alternatywa 1,8. Mniejsze moim zdaniem są zbyt słabe do tego auta.

"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com

byrrt
24-05-2013, 08:49
W wypadku HGT wystarczy po zakupie profilaktycznie włożyć nowe panewki i problem trwałości znika
To fakt, że panewki to główny problem 2.0.. Tyle, że niestety lubi wypić i często części są droższe.. Serwis głupiego rozrządu to problem bo silnik trzeba opuszczać..

I jeszcze jedno - 1.8 wcale na rynku dużo nie ma, a drugie to dodam, że 1.8 jest b. podobny do 2.0 w budowie - w zasadzie silnik wygląda tak samo tylko oskubany z jednego tłoka ;) Nie mniej w 1.8 problemu z panewkami takiego nie ma..

dejv667
24-05-2013, 10:01
Skoro do auta i tak idzie LPG to zużycie paliwa staje się drugorzędne. Koszta serwisu każdy musi sobie policzyć sam. W każdym razie 1,8 i 2,0 to moim zdaniem jedyne sensowne silniki do tego auta jeśli szukamy choć odrobiny osiągów. Jeśli liczy się tylko ekonomia to 1,6. Na temat diesla się nie wypowiadam bo nie miałem, nie mam i mam nadzieję, że nie będę musiał mieć.

"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com

byrrt
24-05-2013, 10:20
Jeśli liczy się tylko ekonomia to 1,6
Przypominam, że często 1.6 pali więcej od 1.8 - gdzie tu ekonomia?

dejv667
24-05-2013, 10:28
Przypominam, że często 1.6 pali więcej od 1.8 - gdzie tu ekonomia?

Stojąc w korku najmniej spali najmniejszy silnik. Na trasie już niekoniecznie.

"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com

byrrt
24-05-2013, 10:35
Stojąc w korku najmniej spali najmniejszy silnik. Na trasie już niekoniecznie.
Nie rozumiem dygresji.. Jak czytam ile ludziom 1.6 pali to tylko uśmiecham się w głębi duszy bo moje bravo nigdy tyle nie paliło, a jeździłem i w mieście i w trasie i w trasie mieszanej (od prawie 2ch lat).. Nie sądzę aby to była technika jazdy bo ja autem delikatnie to nie jeżdżę. Poza tym ostatnio pełno problemów z 1.6 na forum i to takich, których nie można jednoznacznie stwierdzić co jest winowajcą. Do tego utrudniona diagnostyka i już odechciewa mi się tego motoru chociaż np. kulturę pracy ma zdecydowanie lepszą od 1.8.

A jeszcze odnośnie JTD.. 1.8 ma 113 koni wg. katalogu - JTD 110 i do tego znacznie niżej moment obrotowy i zupełnie inaczej rozłożony. Podejrzewam, że nie miałbym szans z Bravo JTD 110.. A przecież JTD można jeszcze trochę podrasować..

Porter3
24-05-2013, 10:48
Więc obstawiałbym 1.8 / JTD. Kolega miał Bravo w JTD i bardzo sobie chwalił-bardzo. Teraz pozostaje wybór, czy w ogóle chcę mieć diesla... Ale to już sam muszę sobie odpowiedzieć na pytanie...

Panowie, ile trzeba zapłacić za zadbane i warte uwagi Bravo 1.8 / JTD '98-'01, bo ceny są przeróżne...