PDA

Zobacz pełną wersję : Parę pytań dotyczących błędów - Fiat Punto 2 1.2 8V SX



hybrid
22-05-2013, 19:32
Witam wszystkich.

Jako że od jakiegoś miesiąca co jakiś czas załącza się kontrolka wtrysku na desce, to postanowiłem kupić interfejs i sprawdzić błędy. Takie błędy FES zwrócił za pierwszym razem:

P0105 MAP/BARO PRESSURE (1) Signal high
P0351 Ignitation Coil (2) Signal low
P0352 Ignitation Coil (3) Signal low
P0204 Injector Cylinder 4 (4) No signal
B1002 Transporder aerial Fatal
B1011 Door lock stored

Zapisałem sobie owe błędy i poszperałem co nie co na temat każdego z nich. No więc jedynie coś z pierwszym błędem coś zrobiłem, znalazłem wtyczkę odpowiedzialną za to, przedmuchałem i wszystko gra. Po dzisiejszym sprawdzeniu FES nie zwrócił błędu P0105, lecz część powróciła:

P0352 Ignitation Coil Signal low
P0204 Injector Cylinder 4 No signal
B1002 Transporder aerial Fatal
B1011 Door lock stored

Tutaj nasuwa mi się pytanie, co powinienem zrobić? Wiem że chodzi o cewkę zapłonową (nie wiem co dokładniej oznacza ten błąd), wtrysk na 4 cylindrze (nie mam bladego pojęcia od której liczyć, aby znaleźć 4 cylinder, czy lewej czy prawej, w każdym bądź razie, raz łapie wtrysk, raz nie i wtedy zapala się kontrolka, na luzie obroty falują od standardowych do ~900-1000 oraz szarpie autem podczas jazdy na benzynie), o transporder z kluczyka (uszkodzony transporder w kluczyku?) , a w ostatnim o niedziałającym czujniku zamknięcia/otwarcia drzwi.

Dodam jeszcze, że w aucie jest dodany pilot, możliwe że owe urządzenie coś wpływa na błąd z transporder aerial? Po zrobieniu testu na otwieranie i zamykanie drzwi, FES mówi, że nie został owy test zakończony powodzeniem, mimo że drzwi się otworzyły i zamknęły. Jeszcze została wymieniona stacyjka, lecz bez przeprogramowania, zwykła za 100zł, kluczyk zakodowany jest dopięty do czujki, która sprawdza kod.

Każda pomoc oraz sugestia mile widziana :)

Dzięki za pomoc i pozdrawiam.

Damian-jg
23-05-2013, 08:22
P0204 Injector Cylinder 4 No signal
Wtryskiwacz 4 cylindra liczysz od rozrządu. Zmierz oporność jak mniejsza od 15 Ohm wtryskiwacz siedzi. Jak w granicy 15 Ohm penie cos z wiązka.


P0352 Ignitation Coil Signal low
Problem z cewka druga :) To jest ta pierwsza od chłodnicy. Zmierz oporność. Powinno byc cos kolo 1 ohma. Ale porównaj z pierwsza cewka. Jak inna do wymiany jak nie coś z wiązka.

hybrid
23-05-2013, 22:30
Dzięki. Jak zdobędę miernik to sprawdzę rezystancję na cewkach i wtrysku.

Co do transponder aerial ma ktoś może jakiś pomysł? Czy to może być wina kabla czy kluczyka, albo co najlepiej sprawdzić?

Damian-jg
25-05-2013, 00:55
B1002 to błąd anteny. Musisz sprawdzić antenę. Jest to błąd anteny od immo
9224
9225

hybrid
04-06-2013, 21:16
Dobra, zmierzyłem rezystancje cewe obu, na jednej 0.8, a na drugiej 0,6-0.8 się waha. Dla wtrysku nie sprawdziłem. Możliwe że po wymianie stacyjki na taką zwykłą wywala błąd z transporderem? Kluczyk z kodem jest podpięty cały czas do anteny.

hybrid
19-06-2013, 22:13
To teraz inne pytanie, wtrysk został wymieniony, na sprawny, lecz już dwa dni po wymianie auto dalej zaczyna dziwnie szarpać podczas przyspieszania, oraz tak jakby brakowało mocy podczas przyśpieszania w trasie. Jakieś pomysły? Reszta wtrysków została sprawdzona i maja rezystancję w okolicach ~15 ohmow.

byrrt
21-06-2013, 21:41
Ale jak wygląda ponowna diagnostyka na kompie? Jak rezystancja wtrysków itp.. Skąd my mamy to wszystko wiedzieć :P

hybrid
22-06-2013, 11:37
Napisałem w poście powyżej, wszystkie wtryski mają w okolicach ~15 ohmów rezystancję, +/- 0.2, padnięty wtrysk w ogóle nic nie pokazywał (był wymieniany z iwp065 na iwp095) i były sprawdzane podczas wymiany, dla pewności sprawdzę jeszcze raz jak sprawa wygląda po wymianie. Na jednej cewce na uzwojeniu pierwotnym 0.8 ohma, na uzwojeniu wtórnym 8.4k ohma, na drugiej 0.6, na uzwojeniu wtórnym nie sprawdziłem, dzisiaj będę miał chwilę to sprawdzę.

Damian-jg
22-06-2013, 16:45
To ze wtryski maja dobra oporność to ok. A sprawdzałeś czy nie leja?? Wiązka ok??

hybrid
23-06-2013, 00:54
Z tego co się orientuje to raczej nie, ale tak dla pewności jak sprawdzić czy nie leją? Auto jest zagazowane, możliwe że coś z wiązką może być nie tak. Tylko kolejne pytanie, jak sprawdzić? Wystarczy ciągłośc na mierniku?

Niktos
23-06-2013, 06:19
P0105 MAP/BARO PRESSURE (1) Signal high
P0351 Ignitation Coil (2) Signal low
P0352 Ignitation Coil (3) Signal low
P0204 Injector Cylinder 4 (4) No signal

tu masz po polsku

P0105 "Czujnik ciśnienia absol.kolektora/ciśnienia atmosferycznego - usterka"
P0351 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej A - usterka"
P0352 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej B - usterka"
P0204 "Obwód wtryskiwacza, cylinder 4 - usterka"

hybrid
23-06-2013, 11:24
Tak wiem, w pierwszym poście napisałem że z 1 błędem sobie poradziłem, a w którymś z kolejnych że wymieniłem wtrysk i błąd P0204 zniknął. Po usunięciu starych błędów, na razie błąd żaden z tych powyższych się nie pojawił. Pojeżdżę tak z tydzień i sprawdzę czy dalej coś wywali.

hybrid
14-07-2014, 18:29
Witam ponownie.

Pozwolę odświeżyć temat gdyż doszły nowe niedogodności/usterki. Na pierwszy rzut napiszę, że zaraz po odpaleniu silnika, auto łapie tylko dwa cylindry, co charakteryzuje się nierówną pracą, po przegazowaniu, przeważnie druga cewka zaskakuje, lecz też nie zawsze. Cewki były wymieniane na nowe (zamienniki), lecz wtedy samochód wcale nie odpalał, także co może być przyczyną? Po przeczytaniu różnych wątków z tego, jak i innych forów, najprawdopodobniej jest to uwalona centralka wtrysków. Może inne pomysły co sprawdzić, żeby się upewnić czy aby na pewno?

Druga sprawa, sprawdzałem połączenie anteny immo i nie zauważyłem żadnych nieprawidłowości, a błąd jak występuję tak występuję, jakieś propozycję? Dodam że kontrolka od immo się nie świeci.

Pozdrawiam