PDA

Zobacz pełną wersję : odpowietrznik zbiornika wyrównawczego



graves
13-05-2013, 16:30
Witam Wszystkich !!!
mam pytanie dot. odpowietrznika zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego. czy ten odpowietrznik ma jakąś nakrętkę, korek?? u mnie wydaje się nic nie mieć. Dodam,że zbiorniczek jest mokry od płynu, wydaje mi się,że płyn ucieka właśnie przez ten odpowietrznik. proszęi za jakąś podpowiedzieć, bo w eper nie znalazlem takiego korka.

Bodziu
13-05-2013, 19:06
Normalnie w korku jest zaworek który wywala płyn na zewnatrz ,gdy poziom jego bedzie za wysoki....możliwe że masz za wysoki poziom płynu ..(sprawdż na gorącym motorku dokad sięga jego poziom). Jeżeli tak to mozliwe zę zacioł Ci sie termostat... i nie otwiera na duży obieg....

sebaoo2
13-05-2013, 20:37
sprawdż na gorącym motorku dokad sięga jego poziom)

Tylko nie okręcaj korka

byrrt
14-05-2013, 08:08
Tylko nie okręcaj korka
Ważna uwaga ;) Nagłe rozprężenie rozgrzanego płynu może spowodować jego nagłe wrzenie i wywalenie przez odkręcony wlew..

sebaoo2
14-05-2013, 15:56
Dokładnie, po co miałbyś się poparzyć niepotrzebnie;-)

graves
14-05-2013, 16:54
Ok, popróbuje. Tylko,że ten zaworek jest obok korka i pytanie czy tam powinna być jakaś nakrętka.

Bodziu
16-05-2013, 21:20
Tylko nie okręcaj korka

Tak Tak to ważne...zapomniałem dodać...

Armoth
04-06-2013, 23:27
Dzisiaj zajrzałem pod maskę i zauważyłem na zbiorniczku lekki różowawy nalot (mam czerwony płyn). Płynu jakoś specjalnie nie ubywa (przez trzy miesiące jakieś pół centymetra na zbiorniczku), temperatura stoi jak trzeba. Na zaworku zauważyłem kropelkę płynu. Może to jest tak, że płyn po rozgrzaniu trochę paruje i skrapla się w tym zaworku i przy zwiększonym ciśnieniu trochę go wykapuje? U mnie na rozgrzanym silniku poziom oscyluje około linii zgrzewu zbiornika.
Pozdrawiam

dominiq
05-06-2013, 08:03
Korek może dobrze nie trzymać i czasem przepuszcza.

A pokażcie zdjęcie tego odpowietrznika. U mnie czegoś takiego nie ma.

Armoth
05-06-2013, 19:11
Chodzi o tę część zaznaczoną czerwonym kółkiem.
9411
Pozdrawiam

dominiq
05-06-2013, 19:26
Dzięki.

Muszę iść pomacać, choć wydaje mi się, że w 2.4 tego nie mam.

9413

Armoth
06-06-2013, 13:00
Rzeczywiście mój jest inny.

9428

mrozek
06-06-2013, 13:05
Rzeczywiście mój jest inny.

W mojej 150KM jest taki jak Twój.

pzdr

stevenek
08-10-2015, 20:01
Odgrzeję kotleta. Praktycznie odkąd kupiłem cromkę wywala mi nieco płyn przez ten "odpowietrznik", tak samo jak u założyciela tematu graves. Może ktoś podpowie o co chodzi? Przyszła mi do głowy chłodniczka spalin, ale wtedy chyba by lekko spalinami śmierdziało ze zbiorniczka wyrównawczego? Czy może się ta zdarzyć, że korek za wcześnie puszcza ciśnienie i wypluwa płyn?

Croma 08
09-10-2015, 00:07
Miałem kiedyś taką sytuację że wywalało płyn ze zbiorniczka, przyczyną była uszkodzona uszczelka pod głowicą. Jeśli na zimnym silniku masz prawidłowy poziom płynu, to może to być przyczyną.

SAR37
09-10-2015, 07:27
Miałem kiedyś taką sytuację że wywalało płyn ze zbiorniczka, przyczyną była uszkodzona uszczelka pod głowicą.
Potwierdzam - też mnie to dopadło w poprzednim aucie, tylko, że wywaliło prawie cały płyn po 40 min jeździe autostradą. Zaświeciła się kontrolka poziomu płynu, więc po powrocie do domu dolałem do poziomu max. Niestety, na koniec następnego dnia znowu zaświeciła kontrolka poziomu płynu i trzeba było podjechać do mechanika, który kazał odpalić silnik i odkręcił zbiorniczek płynu. Wylewanie się płyny, bąbelki i twardniejący przewód płynu chłodzącego na wyjściu z silnika potwierdził diagnozę.
Miałem szczęście w nieszczęściu, bo nie doszło do zmieszania płynu chłodzącego z olejem silnikowym - wtedy na korku olejowym mamy coś w rodzaju mazi/masła.

CzarnyGD
09-10-2015, 07:48
Nie wiem czy to ta sama skala problemu, ale u mnie też się zbiorniczek wyrównawczy pocił, szczególnie na zgrzewie. Podejrzewałem wszystko, a sprawę zamknęło wymienienie korka (tego żółtego). Koszt 20 zł, więc warto sprawdzić:)

SAR37
09-10-2015, 07:59
Ok, ale jednak jest różnica pomiędzy zapoceniem a faktycznym ubytkiem płynu. Jeśli tylko się "poci" to wymiana korka powinna pomóc ( ponad miesiąc przed moim przypadkiem też wymieniłem korek i było OK - niestety - sprawa była rozwojowa...).

stevenek
09-10-2015, 08:56
Może źle to opisałem. Płyn nie leje się strumieniami i nie muszę go co chwilę dolewać, ale zbiorniczek jest zapocony często na tym właśnie zgrzewie jak pisze CzarnyGD. Najpierw myślałem, że może tam popuszcza, ale jak pomacałem ten "odpowietrznik" to był lekko wilgotny od płynu. Najpierw spróbuję wymienić korek... Ubytek płynu nie jest jakiś wielki, na 8 tys. km wlałem jakieś 0,5 l.

Croma 08
09-10-2015, 12:02
Pewnie że warto spróbować z korkiem, zawsze to tańsza opcja i oby na tym temat się zakończył.

jaro190
09-10-2015, 20:37
korek nic nie da, ja to rozwiązałem w następujący sposób: należy zaopatrzyć się w przewód igelitowy o takiej średnicy aby można go było nasunąć na króciec w górnej części zbiorniczka , buteleczkę plastikową o pojemności ok 0,5 l , w korku wywiercić otwór aby wcisnąć przewód igelitowy, w górnej części butelki zrobić ze 2 -3 małe otworki (szpilka gwóźdź) aby nie zbierało się ciśnienie, przymocować butelkę poniżej zbiorniczka wyrównawczego - ja u siebie zamocowałem a właściwie położyłem butelkę pomiędzy grodzią a zaworem od DPF, raz na jakiś czas (miesiąc może dłużej ) nagromadzony płyn z butelki przelewam do zbiorniczka - jest go tam około 100 ml, jak będę miał czas to jutro dam fotkę

stevenek
10-10-2015, 16:19
korek nic nie da, ja to rozwiązałem w następujący sposób: należy zaopatrzyć się w przewód igelitowy o takiej średnicy aby można go było nasunąć na króciec w górnej części zbiorniczka , buteleczkę plastikową o pojemności ok 0,5 l , w korku wywiercić otwór aby wcisnąć przewód igelitowy, w górnej części butelki zrobić ze 2 -3 małe otworki (szpilka gwóźdź) aby nie zbierało się ciśnienie, przymocować butelkę poniżej zbiorniczka wyrównawczego - ja u siebie zamocowałem a właściwie położyłem butelkę pomiędzy grodzią a zaworem od DPF, raz na jakiś czas (miesiąc może dłużej ) nagromadzony płyn z butelki przelewam do zbiorniczka - jest go tam około 100 ml, jak będę miał czas to jutro dam fotkę
A próbowałeś z korkiem? Bo wydaje mi się, że tak być nie powinno, że wywala płyn. Rozwiązanie, o ktorym piszesz usuwa tylko objawy, chociaż też myślałem o podobnym patencie ;) Sprawdzałem u siebie węże od chłodnicy czy nie puchną. Wydają się być w porządku. Nie twardnieją jakoś znacząco po nagrzaniu, więc i ciśnienie w układzie nie powinno być nadmierne. Ale z jakiejś przyczyny wyrzuca ten płyn...

jaro190
11-10-2015, 22:54
21318
21319
21320

tak to u mnie wygląda płyn zbierał się tam chyba od lipca także wcale nie ubywa go zbyt wiele, najważniejsze że zbiorniczek nie jest mokry a płyn się nie marnuje

stevenek
29-02-2016, 13:45
Wymieniłem korek na nowy z ASO i narazie susza na zbiorniczku, więc sądzę, że to jednak zaworek w korku przedwcześnie puszczał ciśnienie wraz z płynem.

marco_o
29-02-2016, 13:52
Miałem tak samo - wymiana korka pomogła.

Pandemic88
07-04-2019, 14:40
Witam mnie również dopadł wyciek płynu na zgrzewie zbiorniczka wyrównawczego, wymiana samego oryginalnego korka pomogła ,cena w serwisie opla 96zł a w aso fiata ten sam korek 35zł 3545835459

Capsel
07-04-2019, 16:26
a na portalu od 10-16zł :)

Pandemic88
07-04-2019, 19:39
Kolego Capsel może i się z tobą zgodzę, ale jak do tego doliczyć cudowną przesyłkę pobraniową 15zł-21zł to na jeden chrom wyjdzie

Maxi
06-05-2019, 12:01
+1 dla wymiany korka - pocenie się zbiorniczka ustąpiło :) Co ciekawe, w starym korku sprężynka działała lekko, ale widocznie nie puszczała ciśnienia.

mati17-97
08-06-2019, 22:29
Witaj
Miałem podobny przypadek płyn wydobywał się poprzez odpowietrznik po nagrzaniu auta, co okazało się była to wina korka i po radach kolegów NIE KUPIŁEM NA ALLEGRO za ( powiedzmy 20 zł ) tylko w ASO za 35 zł i po problemie sprawdzałem już kilka razy ale jest suchutko a poziom płynu ciągle taki sam.