Zobacz pełną wersję : 1.9 jtd 115KM, brak mocy, engine fault
Witam wszystkich
Mojego stilona dopadł dziwny problem. Jeszcze dwa dni temu (w sobotę) wszystko działało bez najmniejszego zarzutu. W niedzielę, zaraz po ruszeniu wyczułem bardzo mocny spadek mocy, tak jakby w ogóle turbo nie było obecne. Przy wyprzedzaniu (ok 100km/h) pojawiła się kontrolka "Engine fault".
Przeczytałem kilka wątków na ten temat i przyczyną może być:
- przepływomierz
- erg
- overboost
- turbo
Podłączyłem auto pod kompa, pokazały się błędy od ERG i podciśnienia. Wykasowałem błędy, pośmiagałem trochę po mieście (rzecz jasna usterka nie ustąpiła) lecz błędy nie pojawiły się ponownie. Dziwi mnie to zachowanie.
Pytanie moje brzmi, czy komuś się zdarzyło by z dnia na dzień auto przestało działać? Czy ma na to wpływ wilgoć (ostatnio sporo padało)?
Drugie pytanie, czy mogę z tym jeździć? Mam w tym tygodniu 2 pilne wyjazdy (łącznie ok 300km) i nie wiem czy nie uszkodzę czegoś bardziej?
Pozdrawiam
Michał
Samo skasowanie błędu nie usunie usterki...
Skoro auto dalej nie ma mocy to prędzej czy później wywali błędy ponownie. Trzeba usunąć usterkę a więc zająć się EGR-em i sprawdzić podciśnienie tak jak wskazują na to pokazane błędy;-)
marsin315
21-05-2013, 21:16
Czesc
Ja mam podobny problem,a mianowicie nie mam mocy w zakresie niskich obrotow. Przy ruszaniu (zwlaszcza nawet pod niewielka gorke) stilon nie moze swobodnie sie rozpedzic,dopiero po przekroczeniu 2 tys. obrotow auto ciagnie (bo sie zalacza turbina). Jak ruszam spod swiatel to mnie nawet skutery biora :). Sprawdzalem na kompie i zadnych bledow nie pokazalo,niby wszystko jest ok a mocy brakuje.
Kto wie ile barow na wtrysku powinien miec jtd 115km bo mój ma 300 a kolegi 360 !?!
Na listwie wtryskowej ok 300.
marsin315
21-05-2013, 22:38
około 300,to tyle ile mam. to skad brak tej mocy skoro komp nic nie wykazał? jakies pomysly panowie :)
W weekend rozebrałem i wyczyściłem EGR oraz overboost. Błędu od EGR już nie mam ale nadal pojawia się błąd od overboost więc pewnie uszkodzony. Auto nie odzyskało mocy.
Niebawem chce wymienić overboost i przewody podciśnienia, pytanie tylko czy mogę tak jeździć autem bez turbiny? Czy łopatki mi się nie zapieką?
A może warto sprawdzić pojemnik od odmy turbo pod filtrem powietrza. Tam powinien dochodzić wężyk od turbiny który ja mam zaślepiony ;/ a jak szukałem na ten temat informacji to często ludzie pisali że ten pojemniczek lubi się urwać i wtedy auto traci moc.
witam miałem dokładnie taki sam problem;/ na kompie pokazywało mi egr i czujnik ciśnienia doładowania po zakupie czujnika problemy ustały egr został wyczyszczony i nie to autko :D nawet mogę napisać że autko odzyskało z 10km przed awarii :))
Witam. W końcu znalazłem chwilę by pogrzebać w stilonie. Wymieniłem zawór overboost i węże pociśnienia no i auto odzyskało moc:-) węźe 3 i 4mm srednicy wewnętrznej. Pozdrawiam
dark_greg
23-12-2015, 14:33
Witam,
mam fiata stilo 1.9 jtd i straszny problem z brakiem mocy.
Do 2500 obr. nie mam czym jechac, powyzej uruchamia sie turbina i dostaje kopa.
Wymienilem turbo w zeszlym roku, obecny problem trwa kilka tygodni.Czujnik doladowania jest ok, EGR tez, podejzewalem "przeplywke", wymienilem i troszke sie poprawilo ale sumarycznie niewiele.
Ma ktos z Panstwa pomysl ??
cenioormo
23-12-2015, 15:19
Na ślepo nic nie zdjagnozujesz....wrzuć logi dynamiczne i będzię wszystko jak na tacy. Egr jak masz czas to zaślep na próbę, fajnie że go wyczyściłeś ale to nie pomoże wiele jeśli nie zrobiłeś tego profesjonalnie :) ale ja miałem tak samo :) pomogło zaślepienie egr :)
Podłączę się pod temat. Również stilo 1.9JTD 2002r. i problem z brakiem mocy, ale zacznę od początku. Ogólnie gdy wciska pedał do podłogi to praktycznie rozpędza się tak samo jak pedał wciśnięty do połowy czyli prawie wcale. Gdy jechałem autostradą i wcisnąłem do podłogi pedał żeby go rozpędzić to przy 140km/h pojawił się ENGINE FAULT i do tego śmierdzi spalinami ale jesli chodzi o moc i prace silnika to nic się nie zmieniło. Natomiast znalazłem urwaną jedną z rurek które dochodzą do overboosta(oczywiście bez wymiany się nie obędzie ale lepiej kupić nowego czy używka będzie ok?) no i teraz pytanie czy to jest możliwa jedyna przyczyna czy też może być walnięte coś jeszcze?
To będzie raczej wężyk. Nowy kupisz na metry w każdym sklepie motoryzacyjnym. Zmierz tylko średnicę przekrojów i oczywiście nadmień sprzedającemu, że ma to być wężyk podciśnieniowy.
może trochę źle napisałem nie tyle że sam wężyk jest rwany co jest urwany razem z tą częścią na którą się go nakłada. Początkowo myślałem że jest wypięty ale gdy go dostałem zauważyłem że w środku jest urwana ta końcówka na która wężyk nachodzi.
cenioormo
27-12-2015, 02:30
no to kolego albo rzeźba....albo nowy overboost :) nic innego mi nie przychodzi do głowy jak na razie :D ja będę robił to samo bo mam dziury w przyśpieszeniu :) pociesze cie, nowy overboost kosztuje w granicach 200PLN, taką wycene w sklepie zrobił mi mój wujek, ale za 100 nowego po marżach wychaczy mi :)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.