PDA

Zobacz pełną wersję : 1.9 jtd 115KM, brak mocy, engine fault



svider
13-05-2013, 16:36
Witam wszystkich

Mojego stilona dopadł dziwny problem. Jeszcze dwa dni temu (w sobotę) wszystko działało bez najmniejszego zarzutu. W niedzielę, zaraz po ruszeniu wyczułem bardzo mocny spadek mocy, tak jakby w ogóle turbo nie było obecne. Przy wyprzedzaniu (ok 100km/h) pojawiła się kontrolka "Engine fault".
Przeczytałem kilka wątków na ten temat i przyczyną może być:
- przepływomierz
- erg
- overboost
- turbo

Podłączyłem auto pod kompa, pokazały się błędy od ERG i podciśnienia. Wykasowałem błędy, pośmiagałem trochę po mieście (rzecz jasna usterka nie ustąpiła) lecz błędy nie pojawiły się ponownie. Dziwi mnie to zachowanie.

Pytanie moje brzmi, czy komuś się zdarzyło by z dnia na dzień auto przestało działać? Czy ma na to wpływ wilgoć (ostatnio sporo padało)?
Drugie pytanie, czy mogę z tym jeździć? Mam w tym tygodniu 2 pilne wyjazdy (łącznie ok 300km) i nie wiem czy nie uszkodzę czegoś bardziej?


Pozdrawiam
Michał

sebaoo2
13-05-2013, 17:12
Samo skasowanie błędu nie usunie usterki...

Skoro auto dalej nie ma mocy to prędzej czy później wywali błędy ponownie. Trzeba usunąć usterkę a więc zająć się EGR-em i sprawdzić podciśnienie tak jak wskazują na to pokazane błędy;-)

marsin315
21-05-2013, 21:16
Czesc
Ja mam podobny problem,a mianowicie nie mam mocy w zakresie niskich obrotow. Przy ruszaniu (zwlaszcza nawet pod niewielka gorke) stilon nie moze swobodnie sie rozpedzic,dopiero po przekroczeniu 2 tys. obrotow auto ciagnie (bo sie zalacza turbina). Jak ruszam spod swiatel to mnie nawet skutery biora :). Sprawdzalem na kompie i zadnych bledow nie pokazalo,niby wszystko jest ok a mocy brakuje.
Kto wie ile barow na wtrysku powinien miec jtd 115km bo mój ma 300 a kolegi 360 !?!

qqryk
21-05-2013, 22:09
Na listwie wtryskowej ok 300.

marsin315
21-05-2013, 22:38
około 300,to tyle ile mam. to skad brak tej mocy skoro komp nic nie wykazał? jakies pomysly panowie :)

svider
21-05-2013, 23:25
W weekend rozebrałem i wyczyściłem EGR oraz overboost. Błędu od EGR już nie mam ale nadal pojawia się błąd od overboost więc pewnie uszkodzony. Auto nie odzyskało mocy.
Niebawem chce wymienić overboost i przewody podciśnienia, pytanie tylko czy mogę tak jeździć autem bez turbiny? Czy łopatki mi się nie zapieką?

Bathory
23-05-2013, 14:20
A może warto sprawdzić pojemnik od odmy turbo pod filtrem powietrza. Tam powinien dochodzić wężyk od turbiny który ja mam zaślepiony ;/ a jak szukałem na ten temat informacji to często ludzie pisali że ten pojemniczek lubi się urwać i wtedy auto traci moc.

zibioq
23-05-2013, 22:39
witam miałem dokładnie taki sam problem;/ na kompie pokazywało mi egr i czujnik ciśnienia doładowania po zakupie czujnika problemy ustały egr został wyczyszczony i nie to autko :D nawet mogę napisać że autko odzyskało z 10km przed awarii :))

svider
06-07-2013, 16:12
Witam. W końcu znalazłem chwilę by pogrzebać w stilonie. Wymieniłem zawór overboost i węże pociśnienia no i auto odzyskało moc:-) węźe 3 i 4mm srednicy wewnętrznej. Pozdrawiam

dark_greg
23-12-2015, 14:33
Witam,
mam fiata stilo 1.9 jtd i straszny problem z brakiem mocy.
Do 2500 obr. nie mam czym jechac, powyzej uruchamia sie turbina i dostaje kopa.
Wymienilem turbo w zeszlym roku, obecny problem trwa kilka tygodni.Czujnik doladowania jest ok, EGR tez, podejzewalem "przeplywke", wymienilem i troszke sie poprawilo ale sumarycznie niewiele.
Ma ktos z Panstwa pomysl ??

cenioormo
23-12-2015, 15:19
Na ślepo nic nie zdjagnozujesz....wrzuć logi dynamiczne i będzię wszystko jak na tacy. Egr jak masz czas to zaślep na próbę, fajnie że go wyczyściłeś ale to nie pomoże wiele jeśli nie zrobiłeś tego profesjonalnie :) ale ja miałem tak samo :) pomogło zaślepienie egr :)

errror
25-12-2015, 11:20
Podłączę się pod temat. Również stilo 1.9JTD 2002r. i problem z brakiem mocy, ale zacznę od początku. Ogólnie gdy wciska pedał do podłogi to praktycznie rozpędza się tak samo jak pedał wciśnięty do połowy czyli prawie wcale. Gdy jechałem autostradą i wcisnąłem do podłogi pedał żeby go rozpędzić to przy 140km/h pojawił się ENGINE FAULT i do tego śmierdzi spalinami ale jesli chodzi o moc i prace silnika to nic się nie zmieniło. Natomiast znalazłem urwaną jedną z rurek które dochodzą do overboosta(oczywiście bez wymiany się nie obędzie ale lepiej kupić nowego czy używka będzie ok?) no i teraz pytanie czy to jest możliwa jedyna przyczyna czy też może być walnięte coś jeszcze?

boch
25-12-2015, 12:20
To będzie raczej wężyk. Nowy kupisz na metry w każdym sklepie motoryzacyjnym. Zmierz tylko średnicę przekrojów i oczywiście nadmień sprzedającemu, że ma to być wężyk podciśnieniowy.

errror
25-12-2015, 13:59
może trochę źle napisałem nie tyle że sam wężyk jest rwany co jest urwany razem z tą częścią na którą się go nakłada. Początkowo myślałem że jest wypięty ale gdy go dostałem zauważyłem że w środku jest urwana ta końcówka na która wężyk nachodzi.

cenioormo
27-12-2015, 02:30
no to kolego albo rzeźba....albo nowy overboost :) nic innego mi nie przychodzi do głowy jak na razie :D ja będę robił to samo bo mam dziury w przyśpieszeniu :) pociesze cie, nowy overboost kosztuje w granicach 200PLN, taką wycene w sklepie zrobił mi mój wujek, ale za 100 nowego po marżach wychaczy mi :)