Zobacz pełną wersję : Stuk (uderzenie) podczas uruchamiania silnika
Witam
W moim Stilo z przebiegiem 137.000km (z czego 130.000km w Niemczech) słuchać pojedynczy stuk/uderzenie podczas uruchamiania silnika. Po za tą niedogodnością samochód sprawuje się znakomicie, nic nie trzeszczy, styka, zgrzyta...
W ASO w Niemczech nic nie znaleźli i stwierdzili, że "ten typ tak ma".
W ASO w Polsce domniemają, iż to może być koło dwu-masowe, ale pewni nie są.
Mój stary, pewny mechanik u którego robiłem wszystkie swoje samochody i mogę go z czystym sumieniem polecić twierdzi, że to musi być któraś z poduszek. Nie jest jednak w stanie "wykminić" która. Dlatego odesłał mnie do ASO Fiata, które nic nie wie... ;)
Z przeczytanych tutaj postów nic nie pasuje do moich objawów. Przy dwu-masie byłyby problemy na pewnych przedziałach obrotów lub byłoby słychać metaliczne odgłosy podczas pracy silnika, a takowe nie występują. Nie wiem czy się z tego cieszyć, czy nie...
Czy ktoś z forumowiczów ma podobny objaw w tym modelu? Zaznaczam iż jest to jednostka 150KM 1.9 MultiJet.
Czy jest ktoś z Opola lub Wrocławia kto ma taki model, bym mógł porównać odgłos przy starcie?
A poducha pod akumulatorem była wymieniana ??? a jak nie to może tłumnik walić o podłogę ... może jakaś guma pękła :)
Poduszka pod akumulatorem? Ale to sprawdzony objaw, czy Twój domysł? Tłumik nowy na gumach.
Poduszka pod akumulatorem? Ale to sprawdzony objaw, czy Twój domysł?
Ta poducha odpowiada za większość drgań i anomalii z tym związanych w Stilo ... u mnie np. było tak ,że po odpaleniu w zimne dni miałem taki metaliczny stuk słyszalny wewnątrz auta dopóki silnik się nie nagrzał ... po wymianie poduchy nie dość ,że to zniknęło to jeszcze drgania się zmniejszyły ... :) a po demontażu wcale nie wyglądała ,źle ...:)
Wydaje się że jakby była poduszka od skrzyni biegów zużyta to stuki były by cały czas
Mówimy o poduszce pod akumulatorem, czy skrzyni biegów? Czy to to samo?
Przypominam, jest to pojedynczy stuk po odpaleniu silnika - potem nic się nie dzieje.
Stuk jest zawsze, czy to z wciśniętym sprzęgłem, czy bez.
Mówimy o poduszce pod akumulatorem, czy skrzyni biegów? Czy to to samo?
To jest poduszka skrzyni biegów pod akumulatorem
Witam,
również posiadam Fiata Stilo z 2006 w wersji z takim silnikiem jak Twoje auto, i również mam taki sam problem odczuwalny przy uruchamianiu silnika - mocne uderzenie. Zjawisko to nie zawsze występuje, ale bardzo często. Dodam, że uderzenie jest odczuwalny przy pierwszym uruchomieniu auta w danym dniu, najczęściej po nocy.
Czy udało Ci się ustalić, co jest przyczyną problemu??
pozdrawiam
Witam
Tak ja przedmówcy przyłączam sie że to może być wina poduszki, tylko jeszcze pytanie której? w Stilo JTD masz ich aż cztery jedna pod zbiorniczkiem wyrównawczym, następna pod akumulatorem no i dwie na skrzyni które znajdują się tak jak sama nazwa wskazuje na skrzyni biegów, łatwy i bezproblemowy dostęp.
Z tym stukaniem to może gdzieś rura wydechowa o podłogę uderza jakiś wieszak może jest zerwany.
pozdrawiam
Coś w tym musi być. Jestem kolejnym użytkownikiem Stilo 1.9 Multijet 150 z takim objawem.
Poranne uruchomienie : nierównomierny, twardy i lekko opóźniony start, potem takie jakby uderzenie. To opóźnienie, mam nadzieję że przejdzie po wymianie akumulatora.
Do tego mam jeszcze chmurę szarego dymu. Ale tylko na początku, potem dym jest ,,normalny".
Auto mam od 2 tygodni, więc je dopiero poznaję.
Coś w tym musi być. Jestem kolejnym użytkownikiem Stilo 1.9 Multijet 150 z takim objawem.
Poranne uruchomienie : nierównomierny, twardy i lekko opóźniony start, potem takie jakby uderzenie. To opóźnienie, mam nadzieję że przejdzie po wymianie akumulatora.
Do tego mam jeszcze chmurę szarego dymu. Ale tylko na początku, potem dym jest ,,normalny".
Auto mam od 2 tygodni, więc je dopiero poznaję.
Ja również potwierdzam...mam egzemplarz z 2006 roku (Multiwagon), serwisowany i zadbany.
Stuk występuje nie za każdym razem, nie jest metaliczny (dźwięczny), ale bardziej taki głuchy.
Szary dym także występuje na samym początku, potem OK. Wszystkie inne funkcje samochodu (silnika) bez zastrzeżeń.
Wydaje mi się, że gdyby to była wina poduszki, to stuk pojawiałby się jeszcze podczas jazdy (gwałtownego hamowania / przyspieszania itp). W sumie samochód tez mam od niedawna... Nie pamiętam dokładnie, ale chyba przy rozgrzanym silniku stuk nie występuje...
Jakie macie dalsze obserwacje odnośnie tego stuku? Czy pojawia się także w innych wersjach silnika (np. 140 KM)?
Nie jesteście z tym sami, JTD 16V 140KM Multiwagon 2004, mam to samo :D
krzychu86
01-06-2016, 09:28
odświeżę kotleta komuś udało się wpaść co to jest od roku tak mam...
cenioormo
01-06-2016, 16:14
Proponuje profilaktycznie wymienić poduszki pod silnikiem...ja miałem takie stuki jak się wysprzęglało lub wsprzęglało następny bieg, po tym jak silnik mi sie urwał i zamontowałem wszystkie nowe poduszki wszystko ustało. Koszt tej imprezy kosztował mnie 800zł. Ale warto. Z resztą nie wierzę że auto z niemiec z 2006r miało 140tyś nalatane tylko...wstaw fotkę manetki kierunkowskazów.
A co Ty chcesz wywnioskować z fotki manetki kierunkowskazów? :)
cenioormo
01-06-2016, 23:47
jest to jeden z niewielu elementów których nie chce się wymieniać handlarzom...najczęściej zapominają o tym, a bardzo dobrze widać po manetkach czy są "wychełtane" i ogólny sposób ich pracy.
Czy ja wiem... Sposób pracy kierunkowskazów nie zależy od samych kierunkowskazów tylko od gumowej, harmonijkowej uszczelki na wejściu manetki w osłonę kolumny. Po jakimś czasie guma twardnieje powodując irytujące "wyskakiwanie" włączonego kierunkowskazu. To dość popularna przypadłość w Stilo.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.