PDA

Zobacz pełną wersję : awaria skrzyni biegów



maverick_ice
09-05-2013, 22:55
Witam,
W mojej Marysi awarii uległa skrzynia biegów. Najpierw przestał wchodzić pierwszy i drugi bieg... a potem jeszcze trójka odmówiła posłuszeństwa....
Rozebrałem cały środkowy panel aby dostać się od góry do skrzyni. Okazało się że pęknięty jest pierwszy plastik od góry w któru wchodzi drążek kierowniczy. Przykręcany jest on na trzy śruby.... i tu jest problem... od spodu znajdują się nakrętki do których nie ma dostępu... jak wymienić ten element na nowy? Jak ten element się fachowo nazywa, gdzie go można dostać i ile orientacyjnie może on kosztować?

pit14
09-05-2013, 23:30
witam,
w mojej marysi awarii uległa skrzynia biegów. Najpierw przestał wchodzić pierwszy i drugi bieg... A potem jeszcze trójka odmówiła posłuszeństwa....
Rozebrałem cały środkowy panel aby dostać się od góry do skrzyni. Okazało się że pęknięty jest pierwszy plastik od góry w któru wchodzi drążek kierowniczy. Przykręcany jest on na trzy śruby.... I tu jest problem... Od spodu znajdują się nakrętki do których nie ma dostępu... Jak wymienić ten element na nowy? Jak ten element się fachowo nazywa, gdzie go można dostać i ile orientacyjnie może on kosztować?

daj zdjęcie - nikt tu nie jest jasnowidzem

byrrt
12-05-2013, 23:00
Chwila chwila, o czym Ty mówisz kolego maverick_ice ?? Do skrzyni od góry od środka? Nie wyobrażam sobie tego :lol:

mlodyzero
13-05-2013, 00:14
byrrt kolega chyba ma na myśli mechanizm zmiany biegó / wybierak ;) nie wiem które poprawne

marcin.b2508
13-05-2013, 00:38
Okazało się że pęknięty jest pierwszy plastik od góry w któru wchodzi drążek kierowniczy
:?::?::roll:

markshall
13-05-2013, 01:07
Autor postu chyba grzebie przy dźwigni zmiany biegów... Ale o co mu dokładnie chodzi to chyba sam nie wie:)

Uchol
13-05-2013, 01:18
Zrób zdjęcie to ci pomożemy :)

hak64
13-05-2013, 13:03
Na genialne pytania zwykle daje się genialne odpowiedzi. Autor pisze o problemie ze skrzynią biegów, a wybierak myli z drążkiem kierowniczym.

pęknięty jest pierwszy plastik od góry w któru wchodzi drążek kierowniczy A może ten pęknięty plastik w jakiś sposób blokuje możliwość zmieniania biegów? Napisz autorze, co dokładnie się stało, ewentualnie wklej zdjęcia, bo od drążka kierowniczego do dźwigni zmiany biegów jest dość daleko.

maverick_ice
13-05-2013, 20:12
to może zacznę od początku....
tu jest zdjęcie:
8998

byrrt <ciach>:

Od tego jest forum aby się czegoś dowiedzieć a nie wyśmiewać ludzi. Cud że staram się cokolwiek zrobić sam.

marcin.b2508:

fakt.... pomyłka.... plastik ktory okala drążek zmiany biegów..... moja pomyłka....

markshall:

dokładnie... dźwignia zmiany biegów.....

Uchol: dziękuję za chęć pomocy. Zdjęcie powinny być u góry......

hak64:

Sorry. Wszystko wynikło z mojego błedu. O ile udało się wstawić zdjęcie na górze to powinieneś wiedzieć o co chodzi i jak mi pomóc....

markshall
13-05-2013, 20:55
Aby wymienić ten plastik trzeba dostać się na spód auta i rozebrać to z tamtej strony... Aczkolwiek nie jestem pewny czy jego wymiana pomoże w opisanym problemie, niech może wypowie się ktoś kto w tym grzebał bo ja dokładnie nie wiem.

pit14
13-05-2013, 21:22
LANDcar.eu - sklep motoryzacyjny - czsci do Twojego samochodu! Szczecin, ul. Chmielewskiego 23, pn-pt 8-18, sb 8-13; tel. 91 434 07 66, 513 187 866 - Zapraszamy do nas ju dzisiaj! - informacje (http://landcar.eu/infopage.php?id=43) TAKIE COŚ?

maverick_ice
13-05-2013, 21:56
tak Pit14. To dokładnie ten element:) jeszcze jakbyś podpowiedział jak to wykręcić....

pit14
13-05-2013, 22:50
jeden wkręt widać częściowo na Twoim zdjęciu drugi jest po drugiej stronie a ten trzeci to zapewne od spodu z kanału odkręcisz - no i jeszcze z kanału musisz wypiąć drążek zmiany biegów

maverick_ice
14-05-2013, 00:23
Pit14.....
co do filozofii odkręcania śrubek to ja wiem o co chodzi..... powiem CI że wszystkie trzy są takie same. śruba i nakrętka od drugiej strony....... tylko problem w tym że chciałem uniknąć dłubania w kanale.... jakbym wiedział wcześniej.... to wcale panela bym nie rozbierał..... bo to był bezsens...... i strata czasu....

pit14
14-05-2013, 08:24
myślę że bez kanału nic z tego nie wyjdzie bo musisz odpiąć drążek zmiany biegów bez wyjęcia drążka nie wyjdzie ten plastik

byrrt
14-05-2013, 09:03
Od tego jest forum aby się czegoś dowiedzieć a nie wyśmiewać ludzi. Cud że staram się cokolwiek zrobić sam.
Pokaż mi miejsce gdzie ja się z Ciebie naśmiewam.. Piszesz nieskładnie, totalne bzdury to trudno żebym tego nie skomentował ;)

W dodatku to o czym piszesz było opisywane już na forum. Cały ten plastik można kupić jako zestaw naprawczy lewarka zmiany biegów. Jest nawet gdzieś tutorial jak to wyciągnąć bez kanału.. Jak ja lubię ludzi, którzy niczego dla forum nie wnieśli, ledwo co się zarejestrowali, nie chciało im się nawet poszukać (nie wszystko dotyczy Ciebie żebyś teraz nie przekręcał i nie schodził z tematu) i już walą złośliwościami do użytkowników, którzy śmieli zwrócić im uwagę.

maverick_ice
14-05-2013, 12:53
Byrrt... byłbym wdzięczny za pomoc w odnalezieniu tego tutoriala..... szukam go i szukam.. na prawdę chcę naprawić to bez używania kanału i sam.

maverick_ice
15-05-2013, 22:06
pomoże ktoś i podpowie jak to można wymienić bez korzystania z kanału?:)
element już mam... także czekam tylko na Waszą pomoc :)

pit14
16-05-2013, 21:44
wejdę później do kanału i zajrzę czy da się "z góry" ale nie wiem czy dam dziś jeszcze odpowiedź bo nie mam samochodu - no i ja mam 1,9 MOŻE BYĆ RÓŻNICA W WYMIANIE

pit14
16-05-2013, 23:01
i jest różnica ! inne wejście drążka ale myślę że dasz rade bez kanału - u mnie jest osłona - MAKABRA !