Zobacz pełną wersję : Słychać tarcie przy skręcie..
Witam, w moim Punto zauważyłem, iż przy maksymalnym skręcie w kierownicy w lewo słychać z lewej strony samochodu takie tarcie/pisk metalu o metal (ciężko mi to opisać).
Jakieś pomysły co to może być ?
Dodam iż klocki w aucie mają z 4 miesiące i nie widać oznak zużycia..
witaj
mi tez przy skrecie cos piszczało/ skrzypiało. Powodem było rozwalone łozysko w poduszcze amortyzatora. ( 80 zł sztuka kyb)
Miesiąc temu miałem poduszkę amortyzatora z prawej robioną.. może teraz lewa..
Obstawiam jeszcze:
- zacisk hamulca
- skrzywioną osłonę tarczy
Tak jak napisałeś może to być teraz druga strona czyli poduszka...
Osłona skręca razem z tarczą więc nawet jak by była krzywa to by to tarcie słychać było nawet na prostej
Zacisk..? A grzeją się koła? Zmieniałeś ostatnio coś w hamulcach?
W hamulcach nic nie zmieniane.. Miałem wrażenie, że zacisk z lewego koła nie puszcza, ale to raczej nie to..
Rozpędzałem się i gdy hamowałem awaryjnie, to auto nie ściągało w żadną stronę.. A tak to by ściągało przecież (?)
W piątek auto leci do mechanika na wymianę sprzęgła, to będzie diagnozował ;)
W piątek auto leci do mechanika na wymianę sprzęgła, to będzie diagnozował No i co zdiagnozowano? Pytam bo mam ten sam objaw. Co ciekawe, to ujawniło się to po 2 tygodniowym postoju auta. Przedtem zauważałem tylko, że Punto przy mocnym skręceniu kół np. podczas manewrowania na parkingu na którym było pochyło, nie toczyło się swobodnie tylko jakby się zaciski hamulcowe lekko zaciskały i był lekki opór. Teraz przy mocnym skręcie w lewo słychać wyraźne szuranie.
A w ogóle, to czy to tak w Puntach jest, że mocniej można skręcić kierownicą w lewo niż w prawo?
Powiem Ci szczerze, że problem sam się rozwiązał. Tzn. teraz czegoś takiego nie ma.. w międzyczasie wymieniłem czujnik kąta skrętu we wspomaganiu i mam wrażenie, że to było to w moim przypadku..
Oczywiście, że w obie strony kierownica powinna chodzić tak samo ;)
U mnie chyba nie ma czujnika kąta skrętu bo nie mam wspomagania. A promień skrętu w lewo jest zauważalnie mniejszy niż w prawo. Zawieszenie trudno mi ocenić czy jest OK, bo z jednej strony to ocieranie przy mocnym skręcie i ten inny promień skrętu a z drugiej to nic mi nie stuka, prowadzi się prosto, opon nie zbiera, przy hamowaniu nie ściąga. Więc nie wiem czy jest sens to ruszać.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.