Zobacz pełną wersję : Błąd klimatyzacji auto
Witam
Uruchomłem test klimy (przyciski Auto + Manual) na wyświetlaczu klimy wywaliło błąd 01. Do tego słyszę siłownik rytmicznie bzz bzz bzz ... Z tego co się zorientowałem to takich siłowników jest 5. Jak mam zdiagnozować, który z nich jest zepsuty ? Za jakie funkcje odpowiadają poszczególne z nich ?
podłącz kompa i fiatecuscan ci wszystko powie. ja już to przerabiałem więc jak znajdziesz błąd to ci powiem który to silniczek i gdzie jest :D
Wygląda, że problem rozwiązany, kod błędu 00. Filtr był czarny, syf jeden wielki, do tego odczynnika było bardzo mało. Teraz działa Full Auto.
Przy przedniej szybie, na środku deski jest grzybek, czujnik temperatury, jest urwana osłonka od niego i na wszelki wypadek muszę sprawdzić czy działa. Myślałem, żeby rano przytrzymać palcem, i podgrzać w ten sposób, jak się wtedy powinna zachować klima, czy coś się zmieni na wyświetlaczu. Albo pytanie wprost, jak mam ztestować czy ten czujnik działa ?
A jednak... :(
Podłączyłem auto pod kompa i zidentyfikowałem błędy. Proszę o przetłumaczenie na chłopski rozum co jest do wymiany, gdzie to się znajduje, tak abym mógł przekazać tą wiedzę mechanikowi, który mi to naprawi.
Poniższe błędy pojawiają się przy każdej serii testów:
B1901 Inf. zwr. nawiewu (szyba) Niski sygnał krytyczny
Anomaly of the position signal of the actuator for the hot/cold air mixing. The signal comes from a potentiometer being part of the relevant actuator. Check the wiring and connection condition before the possible replacement of the actuator.
NOTE: Mechanical troubles are not to be excluded.
If the system is equipped with independent right hand/left hand adjustments then there are two different actuators - the displayed description refers to that which is having a failure.
B1902 Nastawnik klap (szyba) NIEPRAWIDŁOWY SYGNAŁ krytyczny
Anomaly on the signal towards the indicated motor-positioner, the signal is not plausible.
B1923 Przekaźnik 1 (dodatkowe ogrzewanie) Niski sygnał krytyczny
No help available
B1924 Przekaźnik 2 (dodatkowe ogrzewanie) Niski sygnał krytyczny
No help available
Pojawił się a później już się nie pojawił błąd taki:
B1921 Nastawnik recylkulacji powietrza Niski sygnał krytyczny
Anomaly to the control actuator of the gate for the air recycle, electric motor breakdown or problems to the control unit wiring.
NOTE: The error could also be caused by a mechanic failure.
Check the connections to the control unit and the state of wirings and connections before carrying out any replacement.
http://fiatklubpolska.pl/bravo-ii-467/blad-b1901-16704/ zobacz ten temat. bład 1901 niestety mówi o uszkodzonym silniczku tak jak u mnie. Ja go ustawiłem na środkową pozycję i podparłem styropianem. Wejdź w link i poczytaj
Który silniczek masz na myśli? Defroster? Jak się do niego dostałeś ? od strony kierowcy, demontując nagrzewnicę, czy jednak musiałeś rozbierać deskę ?
Kolego mas zkody błędów obok. B1901 to vent floor
Bardzo fajny schemat bo jest czytelny. Dodam że do tych z lewej strony nagrzewnicy nei ma dojścia. Trzeba ściągać deskę lub nagrzewnice wywalać. Koszt ściągnięcia deski to podobno około 300zł a koszt silniczka to 120zł w ASO. jak uporam się z bieżącymi sprawami to będę samochód ostawiał na zrobienie tego. Najprawdopodobniej wymienię od razu wszystkie niedostępne siłowniki żeby nie było niespodzianki po miesiacu że kolejny dal ciała.
No nie, opis nie zgadza się z numerem. Wg. rysunku do wymiany mam elementy 3 i 4 vent floor i mieszalnik lewy, tym czasem, opis błędu "B1901 Inf. zwr. nawiewu (szyba)" i "B1902 Nastawnik klap (szyba)", gdzie dwukrotnie powtórzone jest słowo "(szyba)". "Szyba" występuje również w opisie działania defrostera natomiast nie występuje w opisie rzekomego vent floora. Logika podpowiada defroster, a opis na rysunku jest błędny, czy nie mam racji ?
ta bo tam jest kilka klapek od tego.
jedna domyka całkowicie wlot żeby było grzanie szyby lub tylko nóg.
startero
30-05-2013, 12:29
Witam,
chciałem zapytać, jakie czynności należy wykonać aby możliwe było uruchomienie testu automatycznej klimatyzacji dwustrefowej w Bravo z 2008 roku, bez podłączania do komputera.
Kolega SqL84 napisał o kombinacji (Auto + Manual) - czy może ktoś szczegółowo opisać tą procedurę? Mój problem polega na tym, iż powietrze nawiewane jest przyzwoicie tylko na nogi, na szybę czołową bardzo słabo, na twarz tylko po stronie kierowcy i również słabiutko. Odłączałem od akumulatora klemę minusową na około 5 minut w celu weryfikacji czy coś się nie podwiesiło, lecz niestety bez oczekiwanego rezultatu ;(
olega SqL84 napisał o kombinacji (Auto + Manual) - czy może ktoś szczegółowo opisać tą procedurę?
a co tu opisywać, naciskasz na raz przycisk auto i manual i przytrzymujesz.
dowiesz się tylko czy jest błąd i po której stronie lecz żeby wiedzieć co to za błąd musisz się podłączyć pod komputer. zapewne to błąd ten sam co u kolegi SqL i u mnie. Z tą różnicą że u mnie wiało tylko na szybę (cale szczęście)
Odłączałem od akumulatora klemę minusową na około 5 minut w celu weryfikacji czy coś się nie podwiesiło
to nie te czasy kiedy odłączenie aku coś dawało. Musisz się przyzwyczaić że diagnoza komputerowa to jedyne wyjście.
startero
30-05-2013, 13:10
@seth
Sprawdzałeś u siebie czy działa to w ten sposób? Przed napisaniem na forum testowałem najprostszy wariant:
- kluczyk w pozycję MAR;
- włączyłem klimatyzację przycisk z * (lewy dolny róg);
- wcisnąłem jednocześnie AUTO+MONO i trzymałem kilka sekund;
zaświecił przycisk * a na wyświetlaczu zero komunikatów diagnostycznych tylko normalna praca klimatyzacji, przeprowadziłem również test przy włączonym silniku i również bez zmian, mam to zinterpretować, że błędu nie znaleziono czy test się nie uruchomił?
Sprawdzałeś u siebie czy działa to w ten sposób? Przed napisaniem na forum testowałem najprostszy wariant:
oczywiście że testowałem. zrobić ci zdjęcie??
włączyłem klimatyzację przycisk z * (lewy dolny róg);
czy ktoś pisał żebyś wyłączył klime??
powinno ci się na wyświetlaczu klimy zapalić cyfry z lewej i z prawej strony. zrobię dziś zdjęcie i wieczorem wrzucę.
startero
30-05-2013, 14:08
Napisał startero
włączyłem klimatyzację przycisk z * (lewy dolny róg);
czy ktoś pisał żebyś wyłączył klime??
Nie wiem czy coś niezrozumiale napisałem? Przeczytaj proszę ponownie ze zrozumieniem.
Zapewne chodzi o te czynności (kalibracja):
1. Po włączeniu silnika w ciągu 30 sekund wciśnij na raz AUTO i MONO i poczekaj do końca odliczania;
2. Puść przyciski;
3. Poczekaj aż panel wróci do 'normalnego' wyglądu;
4. Ewentualnie powtórz jeszcze raz;
Więc z tym opisem raczej sobie poradzę ;)
mój błąd źle przeczytałem. nie wiem dlaczego u ciebie to nie działa. co byś nie robił to taki sposób nie da ci kodu błędu i informacji co masz popsute. Podłączy się pod kompa bo to jedyny sposób na pełny obraz tego co jest nie tak.
startero
30-05-2013, 15:55
Uruchomiłem ten tryb wg. powyższej instrukcji. Najważniejsze to wykonać procedurę na uruchomionym silniku, nie ma znaczenia czy klima jest włączona na starcie czy też nie, ponieważ jak jest wyłączona to przytrzymanie AUTO+MONO włączy klimatyzację i przejdzie do trybu kalibracji. Dla kolejnej próby konieczne jest wyłączenie silnika i ponowny rozruch. Faktycznie niewiele mi to pomogło, jak puściłem AUTO+MONO, to na wyświetlaczu u góry miałem same 00 z lewej strony 03, 02, 01, 00 a z prawej 02, 01 i tak na 01 zostawało. Potem jak zwolniłem AUTO+MONO, to po kilku sekundach przeszło do normalnego trybu pracy. Nawiew na szybę czołową ledwo dmucha (bardziej czuć stronę kierowcy), na twarz ledwo dmucha (również bardziej po stronie kierowcy), na nogi dmucha intensywnie ale przy nastawionej temperaturze wewnątrz 16 stopni tryb AUTO, po stronie kierowcy daje chłodem, a po pasażera ciepłym powietrzem ;(
Przy ustawionym nawiewie na nogi i włączonej klimatyzacji, widać jak po stronie pasażera cyklicznie co około 5 sekund, porusza się samoczynnie biała dźwignia, w okolicy filtra kabinowego, natomiast przy wyłączonym silniku i kulczyku w pozycji MAR, słychać jakby cały czas pracował jakiś silniczek, dźwięk dochodzi raczej od strony pasażera.
Najważniejsze to wykonać procedurę na uruchomionym silniku,
na samym zapłonie też działa.
01 oznacza awarie jakiegoś siłownika po danej stronie. Przynajmniej tak mi powiedziano. Podepnij się pod kompa i wtedy będziesz wiedział co jest przyczyną twojego problemu.
startero
04-06-2013, 20:33
na samym zapłonie też działa.
Potwierdzam, coś zamieszałem z tym, że działa to tylko przy uruchomionym silniku.
Podłączyłem auto do komputera i wskazał następujące błędy:
B1901 - Inf.zwr.nawiewu (szyba)
B1903 - Inf.zwr.nawiewu (lewy)
B1906 - Inf.zwr.nawiewu (stopy/klatka)
Czy to możliwe, żeby poleciały 3 siłowniki?
wydaje mi się że poleciał jeden siłownik a one w jakiś sposób są ze sobą powiązane. Jednak przy ściągniętej desce wymieniłbym wszystkie.
Ściągnij boczek w nogach pasażera i zobacz czy działają te od strony pasażera, jeśli chodzą to znak ze dał ciała ten z lewej strony czyli błąd 1901
A może te błedy wywala bo jakaś wspólna linia gdzieś siadła - zasilanie, masa itp..
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Marcin81
19-09-2013, 19:18
Witajcie! Mam podobny problem. Czy wie ktoś jak się dobrać do tych siłowników od strony kierowcy? Które osłony kolejno odkręcać?
musisz demontować radio. Ja zdemontowałem wszystko oprócz niego i nie było dojścia do tych silniczków. można tez połasić się o zdjęcie deski jeśli wyjęcie radia nie pomoże.
proszę o podpowiedz wykonałem ten test i po zakończonym odliczaniu wyskoczyło mi po prawej stronie 02 a po lewej 00
dodam że wczeniej podłączałem samochód pod komputer i wyskoczyły błędy B1901 i B 1902 czyli teoretycznie do naprawy jest siłownik defroster który znajduje się po lewej stronie przy kierownicy ?!?!?!?
Dobrze myślę i może mi ktoś na chłopski rozum to wytłumaczyć, po której stronie jest w końcu coś uszkodzone ?
Witam ja mam troszkę inny problem po teście wyszedł mi błąd 01 z prawej strony z tym że, mój problem polega na tym że klapa sama cały czas zmienia swoje położenie i grzeje najpierw nogi potem kratka potem szyba i tak cały czas !!! Ktoś wie co to może być???
okazało się że winowajcą był siłownik w którym wyłamał sie kawałek plastiku i krecił sie w kółko , dostać sie do niego dało od strony kierowcy i to był nie lada wyczyn :) dodam zdjecia może sie komuś przyda 264832648426485
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
w miejscu gdzie sa dwa wkręty był ten kawałek plastiku :)
Widzę, że bawiłeś się siłownikiem o nazwie "VentFloor", czy "Mieszalnik lewy"?
Powiedz mi, jak myślisz, czy ja mając problem (ciepłe na szybe, oraz twarz kierowcy - reszta załogi ma zimno) też powinienem spróbować się zająćtym siłownikiem?
Mam błędy:
B1901
B1903
Tx,
biernass1
30-10-2017, 21:12
venommm
mógłbyś pokazać jak się do niego dostałeś? Zastanawiam się jak tego dokonać
pysiek1982
01-04-2018, 23:25
Witam.
u mnie pojawiło się coś takiego, proszę o wsparcie w ustaleniu lokalizacji usterki i ewentualnego ratunku ;)https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180401/44ac31d135525b5b0746ab58e25172a1.jpg
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
robek1979
04-02-2020, 19:11
SQL ogarnąłeś temat z klima, mam te same błędy. Dodatkowo dmuchawa raz działa raz nie.
mateusz5552
18-06-2022, 18:49
A u mnie coś takiego: b1901, b1902, b1903, b1904
LukiLuke
25-08-2022, 20:06
Witam wszystkich. U mnie wyskakuje błąd b1903. Jestem laikiem więc nie chciałbym strzelić gafy przy zamawianiu potrzebnej części. Z góry dziękuję.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.