Zobacz pełną wersję : Brava 1.9 TD 75 świeci lampka FIAT CODE - reszta w tekscie
Mam jw kilka dni temu zapaliła się lampka Fiat CODE a że byłem w Toruniu i musiałem sobie poradzić to przypomniałem sobie że gdzieś czytałem że jak odłączę zasilanie na 30 min to będzie OK. No i tak się stało. Samochodzik odpalił , udało się dojechać do domu. Tak było kilka razy , teraz czas się wyraźnie wydłużył. Muszę czekać nawet do 8 - 10 godzin. Pali się tylko lampka FIAT CODE czły czas. Silnik nie zapala - rozrusznik kręci. Proszę o pomoc - jeżeli mam coś dokręcić , walnąć to proszę napisać gdzie to jest i jak tam się dostać , mam problemy z lokalizacją . POZDRAWIAM:mad:
Sprawdzić immo. Czyli rozebrać w koło stacyjki i sprawdzić sama antenę od immobilisera.
Taplniete w notatniku drugiej generacji
U mnie pomogło porządne przywalenie z pięści w obudowę kolumny kierownicy. Tam jest kostka od antenki która lubi śniedzieć i przestaję łączyć. Spróbuj przyłożyć porządnie u mnie pomogło i jeździ tak pół roku bez rozbierania.
Wczoraj 1 raz i dzisiaj narazie 1 raz odpalał kompletnie bez problemów . Obecnie stoi jak martwy. Biere młotek gumowy i ide przywalić. POZDRAWIAM:kopwtylek:
Jak wspomniał kolega, jak już przywalisz, odpalisz i wrócisz. Rozbierz stacyjke, tam masz antenę od immo. Obejrzyj, zazwyczaj gdzieś tam się robi przerwa. Mnie kiedyś w aso chcieli centralę wymieniać a wystarczyło podlutować i wóz hula do dziś.
wyslane z taptaka
Ja bym jeszcze spróbował z innym kluczem jeżeli masz.. Może być tak, że kluczyk (a raczej transponder w nim) niedomaga..
No i nic. Szukam teraz miejsce w którym jest centralka immo. PROSZĘ o pomoc ! Zdaje mi się że została usunięta. Muszę dostać się do wtyczki od czujnika immo żeby wykluczyć go. Myślę że jest to zwykła cewka , jeśli się mylę to proszę o wyprowadzenie mnie z błędu. Co ciekawe sprawdziłem wszystkie kluczyki myślę że wszystkie masy - większość przekaźników , wtyczek i bezpieczników a ASO wyznaczyło mi termin na poniedziałek to jest za tydzień POMOCY....:mad:
markshall
06-05-2013, 14:24
Centralka od immo jest gdzieś pod dechą, po wyjęciu licznika powinien być lepszy dostęp. Tak, czujnik immo to zwykła cewka wokół wejścia do stacyjki. A czy wcześniej, jak jeszcze było ok FIAT CODE gasło chwile po przekręceniu stacyjki czy nie świeciło wcale?
Było OK . Wszystko działało poprawnie. Lampka zapalała sie ka ok. 1 sek. i gasła. Ale teraz dochodzi do mnie że jak był włączony silnik to z okolic zbiornika słyszałem takie pukanie / działanie nieregularne przekaźnika/ takie puk - puk . Teraz tego brakuje i myślę że nawet jak zadziała immo poprawnie.POZDROWIONKA...:mad:
markshall
06-05-2013, 14:57
W takim razie centralka na pewno jest tylko coś się zje**** ;/ Tylko tak się zastanawiam, skoro w masz 1.9 TD 75 to tam masz mechaniczną pompę wtryskową i jedyną rzeczą, którą może odcinać immo jest pompa paliwa bądź elektrozawór w pompie. Dlatego nie powinno być problemu pozbyć się całkowicie immo, jesli nie chce Ci się/ nie opłaca się go naprawiać (w jtd i beznynówkach wymagane jest przeprogramowanie ECU).
Ja też tak myslę - myślałem tylko jak to zrobić - lub gdzi tego szukać. Co sprawdzić i gdzie to jest. Szukam rozmieszczenia poszczególnych podzespołów i nic. Znalazłem nawet Włoską instrukcję i tam też pustki wszystko tylko brakuje tego co szukam. Elementy w komorze silnika wiem gdzie są , ale w kabinie - kaszanka.:mad:
Centralka immo jest pod deską. Rozbierz plastiki wokół kierownicy to zobaczysz gdzie idzie kabelek od immo - dojdziesz do centralki. Tak jak piszą przedmówcy - w TD75 immo odcina tylko paliwo więc można się tego łatwo pozbyć. Nie wiem jak było po FL bo tam już i komputer rejestrował przebieg itp.. ale chyba podobnie.
No i nic w końcowym efekcie. Silnik odpala tak długo dopuki się nie ruszę. Wystarczy przejechać 1m /1 metr/ by po wyłączeniu lampka FIAT CODE paliła się ciągle - rozrusznik kręcił a silnik nie chce odpalić. Wiem że nie jest uruchamiany przez immo zawór odcinający dopływ paliwa. Powinienem sobie poradzić stosując obejście - prawdopodobnie 1 drucik. Muszę tylko znaleźć najlepsze rozwiązanie. Nadal mam problem ze znalezieniem IMMO . Za tablicą go nie ma. Przewód od czujnika przy stacyjce znika gdzieś pod tablicą. Nadal czekam na podpowiedzi i dam znać jak się to skończyło. Jutro / wtorek / ma być sprawny jak nie to do Wisły.:devil:
marcin.b2508
06-05-2013, 23:26
imo jest przykręcone gdzieś pod kolumna kierowniczą.
tak to wygląda 8868
są również czarne ale jak kiedyś demontowałem właśnie w 1.9 td 75 to była żółta. a najłatwiej to od zaworu odcinasz przewody i dajesz mu zasilanie po zapłonie i żeby rozłanczało przy wyłączeniu zapłonu i całe imo masz ominięte.
To jest schemat części o której mówimy. Schemat połączeń blokady elektrycznej FIAT CODE w samochodach z silnikiem wysokoprężnym TD 75 i 1008869..:dresik:
Prawdopodobnie mam - jeżeli po rozmontowaniu się potwierdzi to uszkodzenie jest pomiędzy immo a zaworem odcinającym paliwa. Znalazłem złączkę / wtyczka - gniazdo / brakuje jej na schematach i rysunkach . Okazało się że jest przerwa pomiędzy wtyczką a elektromagnesem - sam elektro jest sprawny działa po podłączeniu napięcia. Za jakieś 2 godz. będę szczęśliwy albo bardzo smutny.:szermierka: POZDRAWIAM
Życie zmusiło mnie do intensywnej pracy , zabrano mi pożyczony samochód , żona zaczęła gder/mrukiwać , nawet pies miał jakies obiekcje. W efekcie samochodzik troszeczkę wyszczuplał /troszkę mniej widzoszne ślady po oponach / a pali jak nowy z fabryki. Rozwiązanie przypomina konstrukcję cepa. Jedynie pali się lampka Fiat CODE ale to zostawian na zaś. POMAGIEROM bardzo dziękuję i życzę udanych dalszych prac nad rozwojem POLSKIEJ myśli motoryzacyjnej. Będę często obecny na tym portalu a ten temat to jeszcze nie koniec. POZDRAWIAM . I do JUTRA.:partyman:
Jest wszystko OK. IMMO wyłączone ale tak łatwo jest tylko w tym modelu i prawdopodobnie w wersji 1,9 TD 100 KM i 1,9 D. Koszt to :kilka kaw , jakieś 2,50 zł, trochę nerwów, spokoju przy montażu i prawdopodobnie zainstalowanie nowej antywłamaniówki / tylko kto to ukradnie /.Jeszcze sprawdzam na jakie napięcie jest zrobiony elektromagnes odcinający bo zostało wywalone jedno użądzenie . Podawało napięcie na ten elektromagnes / z schematu element nr 227 /. Na schemacie brakuje podzespołu przy pompie wtryskowej zasilającego ten elektro. Mechanik twierdzi że to 12v i tak by wyglądało ale muszę mięć pewność że jest wszystko na 100 % prawidłowo. POZDRAWIAM:lol:
marcin.b2508
08-05-2013, 23:56
na 99% 12V.
12V właściwie na 100%, ja bym jednak spróbował odpalić firmowe immo.. W TD100 już nie jest tak łatwo - tylko TD75 można tak łatwo zayumać ;)
markshall
09-05-2013, 09:19
12V właściwie na 100%, ja bym jednak spróbował odpalić firmowe immo..
Auto jeździ, najważniejsze, jednak teraz w wolnym czasie bez stresu spróbowałbym naprawić immo.
W TD100 już nie jest tak łatwo - tylko TD75 można tak łatwo zayumać
A TD100 nie ma mechanicznej pompy wtryskowej?
Myślę że różnica pomiędzy 75 a100 TD to tylko sprężarka o innej wydajności. Widziałem taki silnik i jeśli dobrze pamiętam to było to samo. Istnieje możliwość że to co widziałem to też 75 /brakowało znaczków na samochodzie/ był po małym bum z przodu i tyłu / wzieli go w kleszcze /.:lol:
Td100 to z tego co wiem silnik zuoełnie inny - nie chce palnąć gafy ale on ma chyba wtrysk elektroniczny? Bez ecu nie pojedzie...
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
markshall
09-05-2013, 21:43
Td100 to z tego co wiem silnik zuoełnie inny - nie chce palnąć gafy ale on ma chyba wtrysk elektroniczny? Bez ecu nie pojedzie...
Z tego co wiem pierwszym dieslem fiata (i w ogóle) sterowanym elektronicznie jest jtd... TD100 to chyba jakieś dziwne combo bo ma pompę wtryskową i interfejs diagnostyczny... Może niech się wypowie ktoś kto ma TD100 ;)
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Pogooglałem i znalazłem :
http://www.bbmkp.pl/faq-td100-ecu-t2245.html
I wszystko jasne :)
To co napisałeś o 100 i 75 TD to chyba jest w znacznej części prawdziwe 75 ma pompę BOSCH a 100 LUCAS , mają inne sprężarki i tak samo prymitywny układ elektroniczny. 100 ma dodatkowo miernik obrotów a w 75 tego raczej brak. Zdjęcia są totalnie identyczne. Szukałem schematów i te które znalazłem dotyczą obu modeli. Uwaga - były jakieś zmiany w roku 1999. ;-)POZDRAWIAM
Przepraszam,że odkopuje kotleta, jednak jak to jest w końcu z tym TD100 ? Autor tematu, jeżeli jeszcze jesteś, mógłbyś podpowiedzieć? Świeci immo, zapewne nie podaje napięcia na elektrozawór pompy. Pompa wtryskowa to Lucas, jak to obejść ???
Ja mam 75-kę ale myślę że w 100 - ce też wystarczy podać + 12v na zawór. W moim to działa perfekcyjnie. A do palącej się lampki z kluczykiem można się przyzwyczaić. Oczywiście odkręcamy przewód z sterownika elektrozaworem. Mój sterownik został zalany paliwem i się rozpadł, teraz mam tam więcej miejsca. POZDRAWIAM
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.