Zobacz pełną wersję : Pomocy! Problem... skaczące obroty
Witam Wszystkich!
Mam taki problem: Odpalam samochód i obroty skaczą od 800 do 1500/2000 tys. i tak cały czas(albo po prostu gaśnie bo jakimś czasie). A gdy zgaszę i spróbuje odpalić auto, odpalam pochodzi z 5-10s i gaśnie. Albo ma takie zagrywki że odpale falują obroty po chwili jest spokój i trzyma obroty tak 1100tys. ale tak pochodzi max z 2-5min i potem znów skacza obroty jak porąbane!!
Wyczyściłem wczoraj przepustnice i zamontowałem itd. odpaliłem autko pochodziło troche aż się nie zagrzeje i do włączenia wentylatora! po czym pojechałem się przewieź czy na pewno wszystko ok. po 10km obroty znów zaczęły skakać.
nie mam już pomysłu co dalej i co może być nie tak.!
licze na jakieś rady itd. pozdrawiam.
----------
FIAT BRAVO 1.4 12V 97r
komar1986
29-04-2013, 14:48
Tez to mialem do dzisiaj nie wiem co to bylo, przepustnice wymienilem i nic, bledy skasowane. Odwiedzielm forum i znalazlem smieszny sposob...... na drugim biegu bez dodawania gazu a czasem nawet hamowalem z zawrotnych 20-30km az silnik sie dlawil przez jakies 2km i usterka odziwo ustała. Spokój jak narazie od roku :)
faktycznie śmieszny sposób ale spróbuje nic mi to nie zaszkodzi a może zadziała he :D
za jakieś 20min dam znać czy coś pomogło he :P
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
he niestety nie pomogło :D a szarpało tak ze masakra :D dobrze ze nie jadłem obiadu :D
a teraz tak poważnie co to może być ?
CichyJerry
29-04-2013, 17:36
czujka temp. na termostacie... przegazuj go tak do 6 tys i napisz czy kopci na czarno czy nie...
Prawdopodobnie silniczek krokowy do wymiany
też o tym myślałem ale myślałem tez o czujniku temp/. czy tam wału korbowego itd albo soda
i nie chce też tak brać w ciemno i wyrzucać za bardzo kasę!
CichyJerry
29-04-2013, 21:04
jak by byla sonda to by kopcil.. moze jeszcze czujnik polozenia przepustnicy
a gdzie on się znajduje tak mniej więcej? i czy on jest wymienialny czy całą przepustnice trzeba wymienić ?
CichyJerry
29-04-2013, 21:36
mi za MM powiedzieli 150 zl... lepiej kupic uzywana przepustnice z czujnikami...
aha..no ale trudno będzie zdobyć taka używana przepustnice coś mi się tak wydaje
CichyJerry
29-04-2013, 21:52
na szrocie gdzies napewno dostaniesz... tutaj na forum reklamuje sie gosc z italcar moze by ci zalatwil
Mam taką przepustnicę razem z czujnikami choć na moje oko to będzie czujnik położenia wału.
wolałbym osobiście obejrzeć taka przepustnice używaną niż kupić w ciemno na allegro czy podobnie!
jest jakaś możliwość sprawdzenia czy czujnik wału jest sprawny ?
czy jakimś miernikiem? czy po prostu odłączyć i zobaczyć co się będzie działo ?
jest jakaś możliwość sprawdzenia czy czujnik wału jest sprawny ?
czy jakimś miernikiem? czy po prostu odłączyć i zobaczyć co się będzie działo ?
Trzeba sprawdzić miernikiem, oporność. Poszukaj było już o tym na forum
Słuchaj weź szczelinomierz i tam gdzie jest ten bolec od silnika krokowego wsadź go między tą płytkę a ten bolec i zobacz czy obroty podskoczyły, jak by było coś z chłodzeniem to byś widział na wskaźniku, sonda to raczej by dużo palił i raczej miał by podniesione obroty cały czas, sprawdź przepustnice ewentualnie może być brudna i silnik krokowy sobie nie radzi
Przepustnica czysta bo czyściłem. Spalanie ma normalne. A temp też prawidłowo wszystko.
Wiec sprawdzę tak jak napisałeś z tym silnikiem krokowym i dam znać potem.
bo już nie mam pojęcia jaka jest tego przyczyna.
i nie wiem od czego zacząć działać czy wymienić ten silniczek krokowy czy wymienić jakiś czujnik.
bo mam wrażenie ze nie jest to wina silniczka krokowego.
próbowałem szczelinomierzem zrobić tak jak napisałeś ale niestety nie udało mi się tego sprawdzić bo co odpalałem auto to zaraz gasło i bym musiał mieć cały czas na gazie nogę a to nie miałoby wtedy sensu.
już brak mi sił..i nie wiem za co się zabrać...by auto było zrobione..
a po lubiłem już to autko a nie chce oddawać go do żyda..
wcześniej miałem punto i postanowiłem też zmienić na fiata.. ale dziś tego zaczynam chyba żałować że skusiłem się na bravo..
Bo 1.4 12V wybrałeś :D a sprawdź cały dolot i uszczelkę kolektora dolotowego
CichyJerry
02-05-2013, 19:50
w 1.6 16V tez to miałem..
takie pytanko mam : czy może to być związane z świecami ?
bo od jutra zabieram się za zrobienie z autem i postanowiłem najpierw wymienić silniczek krokowy ale może mi się uda dostać przepustnice z silniczkiem krokowym za nie wielka kasę. A jak to nie pomoże to wymienię czujniki. A dalej to nie wiem za co się zabiorę :P
może mieć problem ze świecami sprawdź przerwę na świecach, jakie zabarwienie mają. Popryskaj przewody WN np. wodą ale z jakiegoś atomizera np. po płynie do szyb i zobaczysz czy nie mają przebicia
wymieniłem silniczek krokowy, myślałem że już wszystko jest dobrze obroty nie skaczą.
więc pojechałem się przewieź wszystko pięknie itd po jakiś 10min chciałem ruszyć z pierwszego biegu a on praktycznie nie reagował na wciśnięty pedał gazu.. miałem wciśnięty pedał gazu do samej podłogi a on nie miał mocy by ruszyć nawet..gdy już ruszył było przez chwile ok ale potem gdy mu wrzuciłem trójkę i dodałem gazu w ogóle nie zareagował..
w czym może tkwić problem ?? !
Podpinałeś pod komputer? Marchewa nie świeci?
Czujnik położenia padała gazu albo czujnik położenia przepustnicy, linka gazu
kurcze pierwsze słyszę "czujnik położenia pedała gazu" - gdzie on się znajduję ?
sprawdzę jutro i spróbuje podkręcić linkę od gazu.
Jeśli masz linkę, to nie masz czujnika.
Taplniete w notatniku drugiej generacji
No ogólnie jest ale nie jestem pewny czy w Bravo :D czujnik położenia przepustnicy jest sprawdź go
Kolego Uchol.
Czujnik położenia pedału przyspieszenia wykorzystywany jest przez ecu, do dawkowania odpowiedniej ilości paliwa i powietrza.
Czujnik położenia przepustnicy to zupełnie co innego.
Taplniete w notatniku drugiej generacji
Ja nie pisałem że to to samo. czujnik położenia pedału przyśpieszenia też może odpowiadać za falowanie obrotów, a czujnik położenia przepustnicy tak samo, ponieważ są podłączone do Ecu i mogą zakłamywać. Chociaż nie jestem pewny jak jest w 1.4 12V :) A jak przewody moduł świece itp. rexio88 a silnik ci nie przerywa ? i możesz wyciągnąć czujnik położenia wału korbowego i go przetrzeć (przeczyścić)
markshall
12-05-2013, 13:51
Czujnik położenia padała gazu albo czujnik położenia przepustnicy, linka gazu
Albo czujnik położenia pedału gazu, albo linka gazu, razem nie występują ;)
W 1.4 jest po staremu czyli linka, więc zostaje czujnik położenia przepustnicy. Proponuje go sprawdzić.
ksiadzrks
14-05-2013, 22:31
Przczysc przepustnice i posprawdzaj kable od niej jak masz gaz to mozliwe ze gdzie sie odlaczyl
arturzur
19-05-2013, 11:59
W 1,4 12v występuje czujnik połozenia przepustnicy.miałem podobny problem z tym ze silniek z opóznieniem reagował na wciśniety pedał gazu oraz nietrzymał obrotów np.3000 tylko falowały pomiedzy 2500 a 3500 .po odlaczeniu sondy lambda objawy ustepowały.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.