PDA

Zobacz pełną wersję : Pomocy! Problem... skaczące obroty



rexio88
29-04-2013, 14:23
Witam Wszystkich!

Mam taki problem: Odpalam samochód i obroty skaczą od 800 do 1500/2000 tys. i tak cały czas(albo po prostu gaśnie bo jakimś czasie). A gdy zgaszę i spróbuje odpalić auto, odpalam pochodzi z 5-10s i gaśnie. Albo ma takie zagrywki że odpale falują obroty po chwili jest spokój i trzyma obroty tak 1100tys. ale tak pochodzi max z 2-5min i potem znów skacza obroty jak porąbane!!

Wyczyściłem wczoraj przepustnice i zamontowałem itd. odpaliłem autko pochodziło troche aż się nie zagrzeje i do włączenia wentylatora! po czym pojechałem się przewieź czy na pewno wszystko ok. po 10km obroty znów zaczęły skakać.

nie mam już pomysłu co dalej i co może być nie tak.!

licze na jakieś rady itd. pozdrawiam.

----------

FIAT BRAVO 1.4 12V 97r

komar1986
29-04-2013, 14:48
Tez to mialem do dzisiaj nie wiem co to bylo, przepustnice wymienilem i nic, bledy skasowane. Odwiedzielm forum i znalazlem smieszny sposob...... na drugim biegu bez dodawania gazu a czasem nawet hamowalem z zawrotnych 20-30km az silnik sie dlawil przez jakies 2km i usterka odziwo ustała. Spokój jak narazie od roku :)

rexio88
29-04-2013, 15:19
faktycznie śmieszny sposób ale spróbuje nic mi to nie zaszkodzi a może zadziała he :D
za jakieś 20min dam znać czy coś pomogło he :P

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

he niestety nie pomogło :D a szarpało tak ze masakra :D dobrze ze nie jadłem obiadu :D

a teraz tak poważnie co to może być ?

CichyJerry
29-04-2013, 17:36
czujka temp. na termostacie... przegazuj go tak do 6 tys i napisz czy kopci na czarno czy nie...

rexio88
29-04-2013, 18:40
nie kopci na czarno.

dawid12
29-04-2013, 20:17
Prawdopodobnie silniczek krokowy do wymiany

rexio88
29-04-2013, 20:49
też o tym myślałem ale myślałem tez o czujniku temp/. czy tam wału korbowego itd albo soda

i nie chce też tak brać w ciemno i wyrzucać za bardzo kasę!

CichyJerry
29-04-2013, 21:04
jak by byla sonda to by kopcil.. moze jeszcze czujnik polozenia przepustnicy

rexio88
29-04-2013, 21:22
a gdzie on się znajduje tak mniej więcej? i czy on jest wymienialny czy całą przepustnice trzeba wymienić ?

CichyJerry
29-04-2013, 21:36
mi za MM powiedzieli 150 zl... lepiej kupic uzywana przepustnice z czujnikami...

rexio88
29-04-2013, 21:43
aha..no ale trudno będzie zdobyć taka używana przepustnice coś mi się tak wydaje

CichyJerry
29-04-2013, 21:52
na szrocie gdzies napewno dostaniesz... tutaj na forum reklamuje sie gosc z italcar moze by ci zalatwil

luki183
29-04-2013, 22:18
Mam taką przepustnicę razem z czujnikami choć na moje oko to będzie czujnik położenia wału.

rexio88
29-04-2013, 22:32
wolałbym osobiście obejrzeć taka przepustnice używaną niż kupić w ciemno na allegro czy podobnie!

jest jakaś możliwość sprawdzenia czy czujnik wału jest sprawny ?

czy jakimś miernikiem? czy po prostu odłączyć i zobaczyć co się będzie działo ?

sebaoo2
29-04-2013, 23:01
jest jakaś możliwość sprawdzenia czy czujnik wału jest sprawny ?

czy jakimś miernikiem? czy po prostu odłączyć i zobaczyć co się będzie działo ?


Trzeba sprawdzić miernikiem, oporność. Poszukaj było już o tym na forum

Uchol
30-04-2013, 23:00
Słuchaj weź szczelinomierz i tam gdzie jest ten bolec od silnika krokowego wsadź go między tą płytkę a ten bolec i zobacz czy obroty podskoczyły, jak by było coś z chłodzeniem to byś widział na wskaźniku, sonda to raczej by dużo palił i raczej miał by podniesione obroty cały czas, sprawdź przepustnice ewentualnie może być brudna i silnik krokowy sobie nie radzi

rexio88
01-05-2013, 09:16
Przepustnica czysta bo czyściłem. Spalanie ma normalne. A temp też prawidłowo wszystko.
Wiec sprawdzę tak jak napisałeś z tym silnikiem krokowym i dam znać potem.

bo już nie mam pojęcia jaka jest tego przyczyna.
i nie wiem od czego zacząć działać czy wymienić ten silniczek krokowy czy wymienić jakiś czujnik.
bo mam wrażenie ze nie jest to wina silniczka krokowego.

rexio88
01-05-2013, 21:12
próbowałem szczelinomierzem zrobić tak jak napisałeś ale niestety nie udało mi się tego sprawdzić bo co odpalałem auto to zaraz gasło i bym musiał mieć cały czas na gazie nogę a to nie miałoby wtedy sensu.

już brak mi sił..i nie wiem za co się zabrać...by auto było zrobione..

a po lubiłem już to autko a nie chce oddawać go do żyda..
wcześniej miałem punto i postanowiłem też zmienić na fiata.. ale dziś tego zaczynam chyba żałować że skusiłem się na bravo..

Uchol
02-05-2013, 13:05
Bo 1.4 12V wybrałeś :D a sprawdź cały dolot i uszczelkę kolektora dolotowego

CichyJerry
02-05-2013, 19:50
w 1.6 16V tez to miałem..

rexio88
05-05-2013, 14:38
takie pytanko mam : czy może to być związane z świecami ?

bo od jutra zabieram się za zrobienie z autem i postanowiłem najpierw wymienić silniczek krokowy ale może mi się uda dostać przepustnice z silniczkiem krokowym za nie wielka kasę. A jak to nie pomoże to wymienię czujniki. A dalej to nie wiem za co się zabiorę :P

Uchol
05-05-2013, 21:49
może mieć problem ze świecami sprawdź przerwę na świecach, jakie zabarwienie mają. Popryskaj przewody WN np. wodą ale z jakiegoś atomizera np. po płynie do szyb i zobaczysz czy nie mają przebicia

rexio88
11-05-2013, 12:31
wymieniłem silniczek krokowy, myślałem że już wszystko jest dobrze obroty nie skaczą.

więc pojechałem się przewieź wszystko pięknie itd po jakiś 10min chciałem ruszyć z pierwszego biegu a on praktycznie nie reagował na wciśnięty pedał gazu.. miałem wciśnięty pedał gazu do samej podłogi a on nie miał mocy by ruszyć nawet..gdy już ruszył było przez chwile ok ale potem gdy mu wrzuciłem trójkę i dodałem gazu w ogóle nie zareagował..

w czym może tkwić problem ?? !

luki183
11-05-2013, 14:08
Podpinałeś pod komputer? Marchewa nie świeci?

Uchol
11-05-2013, 15:47
Czujnik położenia padała gazu albo czujnik położenia przepustnicy, linka gazu

rexio88
11-05-2013, 23:40
kurcze pierwsze słyszę "czujnik położenia pedała gazu" - gdzie on się znajduję ?

sprawdzę jutro i spróbuje podkręcić linkę od gazu.

lukq
12-05-2013, 09:09
Jeśli masz linkę, to nie masz czujnika.

Taplniete w notatniku drugiej generacji

Uchol
12-05-2013, 12:05
No ogólnie jest ale nie jestem pewny czy w Bravo :D czujnik położenia przepustnicy jest sprawdź go

lukq
12-05-2013, 12:14
Kolego Uchol.
Czujnik położenia pedału przyspieszenia wykorzystywany jest przez ecu, do dawkowania odpowiedniej ilości paliwa i powietrza.
Czujnik położenia przepustnicy to zupełnie co innego.
Taplniete w notatniku drugiej generacji

Uchol
12-05-2013, 13:33
Ja nie pisałem że to to samo. czujnik położenia pedału przyśpieszenia też może odpowiadać za falowanie obrotów, a czujnik położenia przepustnicy tak samo, ponieważ są podłączone do Ecu i mogą zakłamywać. Chociaż nie jestem pewny jak jest w 1.4 12V :) A jak przewody moduł świece itp. rexio88 a silnik ci nie przerywa ? i możesz wyciągnąć czujnik położenia wału korbowego i go przetrzeć (przeczyścić)

markshall
12-05-2013, 13:51
Czujnik położenia padała gazu albo czujnik położenia przepustnicy, linka gazu
Albo czujnik położenia pedału gazu, albo linka gazu, razem nie występują ;)
W 1.4 jest po staremu czyli linka, więc zostaje czujnik położenia przepustnicy. Proponuje go sprawdzić.

ksiadzrks
14-05-2013, 22:31
Przczysc przepustnice i posprawdzaj kable od niej jak masz gaz to mozliwe ze gdzie sie odlaczyl

arturzur
19-05-2013, 11:59
W 1,4 12v występuje czujnik połozenia przepustnicy.miałem podobny problem z tym ze silniek z opóznieniem reagował na wciśniety pedał gazu oraz nietrzymał obrotów np.3000 tylko falowały pomiedzy 2500 a 3500 .po odlaczeniu sondy lambda objawy ustepowały.