Zobacz pełną wersję : Wyząbkowana opona - naprawa w domowych warunkach.
Tylna prawa Michelin Primacy HP dostała ząbków :mad: i zaczęła hałasować.
Zanim ją wymienię postanowiłem zdjąć i przejechać papierem ściernym na wiertarce (tarcza).
Ząbki były na wewnętrznej części bieżnika.
Tak wyglądała przed: 8527
A tak po przejechaniu papierem ziarno 30: 8528
Ucichła i pozostanie na swoim miejscu jeśli będzie grzeczna :-)
pzdr
nie wiem czy to dobre wyjście. nie zrobisz tego równomiernie na całej oponie więc nie wiem czy przypadkiem nie będzie podskakiwała. Może nie będzie to wyczuwalne ale kontakt z podłożem może tracić.
Skoro wyząbkowana opona nie jest niebezpieczna a jedynie uciążliwa, to wyrównana nie może być gorsza od niej.
A domyślasz się skąd taki efekt? Tak szczerze, to pierwszy raz widzę, aby opona tak się wytarła.
"Korekta" dotyczyła tylko jednego paska bieżnika - bardzo łatwo było to wyrównać.
To nie jest nic dziwnego. Opony ząbkują na tylnej osi w nieobciążonym aucie - zwłaszcza przy jeździe autostradowej.
Nagminnie przytrafia się to Vectrom C kombi i innym autom niezwiązanym z Cromą też.
We wtorek zlecam zmianę drążka kierowniczego po prawej stronie i oczywiście geometrię.
Będę ją obserwował.
pzdr
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
PS: To nie jest jakoś strasznie wyząbkowana opona - ta fotka to duże zbliżenie i może wyglądać przerażająco :-)
ja jestem przeciwny takim "zabiegom" opona nie robi się sama z siebie wyszarpana. Pewnie jest już stara i ma dość pomimo że bieżnik jest wysoki.
Opona nie jest stara (2011 koncowka roku). Nie jest też "wyszarpana"! Opony potrafią ząbkować już po kilkunastu tys km. Poczytaj o ząbkowaniu w kombi:
http://www.google.com/m?q=z%C4%85bkowanie+opon+kombi
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Polecam też: http://m.auto-swiat.pl/1-zabkowanie-opon-radzimy-jak-walczyc-z-uszkodzeniami-ogumienia
gopspeedy
28-04-2013, 01:38
po to zamienia się tył z przodem co parę tys km ;) Inna sprawa, że też mam Primacy HP i też wyząbkowały zanim zdążyłem zamienić :/
pierwsze słyszę że się zmienia opony z tyłu na przód co parę tyś. km...
gopspeedy
29-04-2013, 09:22
Rotacja opon: często zadawane pytania | Goodyear (http://www.goodyear.eu/pl_pl/tire-advice/faq/tire-rotation.jsp) łap
pierwsze słyszę że się zmienia opony z tyłu na przód co parę tyś. km...
tu masz więcej: Ząbkowanie opon - Opony.com.pl (http://www.opony.com.pl/artykul/zabkowanie-opon/?id=116)
A tu przeczytaj punkt 5: Sprawdzanie opon | JAK DBAĆ O OPONY | | Ucz się & Udostępniaj | MICHELIN (http://www.michelin.pl/opony/ucz-sie-udostepniaj/przechowywanie-opon/harmonogram-sprawdzania-opon)
"5. Zmiana pozycji opon
Przedłuż trwałość ogumienia poprzez zmianę ich pozycji co 5 000-10 000 kilometrów.
Zmiana pozycji opony polega na jej demontażu i powtórnym montażu na innym kole. Do zmiany pozycji powinno się również włączać oponę z koła zapasowego. Rotacja opon jest jednym ze sposobów na równomierne zużycie opon oraz na przedłużenie ich trwałości i zaoszczędzenie na ich wymianie."
pzdr
Dziwne to trochę no ale jak tak piszą....
Drążek wymieniony, geometria ustawiona, opony cisza :-) Umówiłem się na kontrolę kół (opony, wyważenie) na cz. wartek
yashin21
11-05-2013, 16:11
Jaki jest objaw wyząbkowanych opon??
Hałas podobny to buczenia zużytego łożyska. Często mylony. Opona pogłaskana ręką w jednym kierunku jest OK a drugim haczy dłoń ząbkami.
Zbadałem oponę po naprawie - jest bez zarzutu! Nie hałasuje i można dalej śmigać :-)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.