Zobacz pełną wersję : Problem z nawiewem do kabiny
Cześć,
Mam problem z nawiewem powietrza do kabiny. Jak fiacikowi przyjdzie ochota na kawały to na 1,2,3 biegu wentylator nie działa. Działa tylko na czwartym. Powtarza się to co jakiś czas. Myślę, że to nie jest kwestia pokrętła - chociaż to też bym rozebrał, żeby wymienić żarówki podświetlenia (ktoś ma jakąś instrukcję?) - tylko styków przy wentylatorze. Gdzie w nowych Bravkach jest zlokalizowany wentylator i jak się do niego dobrać?
Pozdrawiam
Tomek
nieznany15
27-04-2013, 12:19
Miałem ten sam problem, w ASO została wyczyszczona kostka w którą wtyka się opornice kostka była nadpalona. Już ponad rok spokoju także u ciebie może być ten sam problem kostka bądź pada właśnie opornica. Obydwa te elementy znajdują się obok filtra kabinowego taki pomarańczowy kolor ma opornica mam gdzieś foto jak znajdę to wrzucę. Wymianę żarówki też przerabiałem jest trochę roboty.
Powodem jest najpewniej rezystor lub nadpalone styli jak nieznany15 podał.
W 2005 roku przerabiałem ten problem w Temprze.
Tutaj masz post mój, na naszym partnerskim forum dot. Tipo/Tempra
Tempra Tipo Team :: Opornik dmuchawy , brak I-III biegu nawiewu (http://forum.tempra.org/topics63/opornik-dmuchawy-brak-i-iii-biegu-nawiewu-vt233.htm)
Lub na innym przykładzie:
http://fiatklubpolska.pl/grande-punto-469/problem-z-predkoscia-dmuchawy-14377/
To dość typowa usterka Fiatów ;)
nieznany15
27-04-2013, 16:12
Tu masz pokazane gdzie się znajduje ten opornik
8520
A tu instrukcje wymiany żarówki od nawiewu http://www.fiatbravoklub.pl/viewtopic.php?f=38&t=711&hilit=wymiana+%C5%BCar%C3%B3wki
Faktycznie ta wtyczka, którą pokazałeś na zdjęciu jest napalona/nadtopiona. Wyczyściłem co mogłem i wsadziłem, ale okazało się, że się rusza i w zależności od nierówności na jezdni działa/nie działa. W wolnym czasie docisnę wtyki, póki co całą kostkę usztywniłem wykałaczką :lol2:
Rozumiem, że skoro to jest część opornika, to wtyczka ma prawo być gorąca?
Dzięki Panowie. Dodałem punkty do reputacji.
nieznany15
06-05-2013, 20:11
Ja niestety nie wiem nie dotykałem jej u siebie.
Miałem podobny problem z moją Bravką. Na nieszczęście spotkało mnie to zimą, do celu dojechałem na czołgistę. :cool:
seweryn58
30-05-2015, 04:25
No to teraz jasne nie dawno kupiłem właśnie nowe bravo i wiem ze mam do wymiany Łożysko w lewym kole bo strasznie hałasuje nie raz zaczyna mi śmierdziEC w kabinie podejrzewałem ze to może z tego łożyska jak szybko jadę bo strasznie szumi ale teraz właśnie przed chwilą zauważyłem ze tak samo mi przerywa nadmuch i znów ten smród poczułem spalenizny pewnie ta wtyczka się topi tylko ciekawe dlaczego? Bo styk jest słaby? Jutro to sprawdzę... Sorry za pisownię ale pisanie z fona to masakra... :-)
seweryn58
30-05-2015, 21:05
No to teraz jasne nie dawno kupiłem właśnie nowe bravo i wiem ze mam do wymiany Łożysko w lewym kole bo strasznie hałasuje nie raz zaczyna mi śmierdziEC w kabinie podejrzewałem ze to może z tego łożyska jak szybko jadę bo strasznie szumi ale teraz właśnie przed chwilą zauważyłem ze tak samo mi przerywa nadmuch i znów ten smród poczułem spalenizny pewnie ta wtyczka się topi tylko ciekawe dlaczego? Bo styk jest słaby? Jutro to sprawdzę... Sorry za pisownię ale pisanie z fona to masakra... :-)
Faktycznie to ta wtyczka jeden kabelek jest luźny i nie było styku.... O dziwo po wycięciu kostki nadmuch działa ale tylko na 4 ustawieniu...
Wycięciu kostki? Znaczy się co zrobiłeś? Uciąłeś kable i polutowałeś jeden do jeden?
Na łożysko nie czekaj, tylko wymień. Bo jak się sklinuje, to nawet nie zauważysz jak się w rowie znajdziesz.
A co do smrodu, to po wycięciu kostki pomogło?
Pozdrawiam
Tomek
seweryn58
31-05-2015, 00:33
W poniedziałek będzie wymieniane łożysko a ta wtyczkę poprostu wyciąglem telefon mi tak przekreca słowa..smród pojawiał się na 1,2,3 biegu dmuchawy
Wiec wtyczka sobie narazie wisi luzem żeby już bardziej się nie przypalała i w poniedziałek się za to wezmę bo mam wolne... Co do smrodu to tak ustal bo się pojawiał na 1,2,3 biegu dmuchawy gdy zaczynała się sama wyłączać i włączać nawet tego nie zauważyłem wcześniej ze tak się robi dopiero wczoraj jak usiadłem do samochodu i w trakcie tego przerywania zaczęło śmierdziec spalenizną...
Czy poradziłes sobie z wtyczką rezystora dmuchawy, mam ten sam problem (mocno napaloną wtyczkę), która już kolejny raz była czyszczona przez ASO i nic to nie daje po kilku tygodniach problem powraca a ja tylko płacę za partactwo. Czy można gdzieś kupić taką wtyczkę wtedy pojechał bym do dobrego mechanika (nie ASO) by mi ją wymienił.
Witam wszystkich,
mam ten sam problem, u mnie jest to kwestia nadpalonych styków wtyczki.
Ktoś może wie jakie końcówki (konektor) na przewód muszę kupić żeby to pasowało do tej kostki(wtyczki)?
O to chodzi 21814
A może gdzieś można kupić nową wtyczkę?
JohnyWalker
20-03-2017, 13:38
Witam wszystkich,
Mam podobny problem, z tym że jak uruchomię dmuchawę, to słychać że pracuje, ale brak jest nawiewu na okna i pasażerów, oczywiście wszystkie kanały otwarte, pokrętło trzecie od lewej też ustawione do nawiewu na okna i pasażerów. wymieniłem filtr kabinowy bo sądziłem że to może przez jego zapchanie, ale nic to nie pomogło, tak jest na każdym biegu, jak przełączam między 1-4 słychać głośniejszy hałas, czyli wentylator w środku pracuje, ale powietrze nie dociera do kabiny.
Jakieś pomysły ?
tomnow70
17-07-2017, 10:20
Witam
Mam problem z wyjęciem konektorów z wtyczki. Wtyczkę rozpiąłem i nadal nie mogę wyjąć tych samiczek . Próbuję podważać cieniutkim śrubokrętem, ale nic to nie daje, a na siłę nie chcę nic robić . Proszę o pomoc.
Może być tak, że nadtopiło plastyk i trzyma to razem. Ja musiałem swoją do połowy połamać. Daje się te wtyki wyjąć, jeśli nie są poklejone.
Cześć. Dzisiaj w mojej Bravce zauważyłem pewien problem z wentylatorem nawiewu. Jak jechałem do pracy to pomimo ustawienia na klimatroniku maksymalnej mocy nawiewi dmuchawa ledwo co dmuchała... Jak wracałem z pracy dmuchała działała normalnie z tym, że gdy nawiew ustawiałem na maksa to wentylator na chwilę zwolnił i potem się rozpędził do normalnych obrotów. Wydawał przy tym przez chwilę dziwny dźwięk. Poradzi ktoś czy bardziej skłaniać się w stronę opornika czy raczej cały nawiew sie kończy ?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.