Zobacz pełną wersję : Tył się tłucze, wyraźny luz w pionie na tylnym kole
Witam ;)
Jestem tu nowy, więc na początek kilka słow o mnie: Właściciel Cromy Emotion 1.9 m-jet 150KM (z DPF) z 2005 roku (od początku w moich rękach), obecnie ponad 190 tyś przebiegu.
Od "jakiegoś czasu" słyszę że z tyłu cuś postukuje, ale nie było czasu by zajrzeć. Ale wczoraj zmieniając koła na letnie zauważyłem że w pionie jest wyraźny luz na kole (w pionie tzn gdy się złapie na podnośniku koło u góry i u dołu i poszarpuje, to wyraźnie czuć luz)..
Na pewno coś w zawieszeniu (przez niemal 200 tyś paść mogło) - ale ma ktoś może pomysł - co to może być? (wahacz dolny? banan? łącznik stabiliztora?)
Będę wdzięczny za rady
Ciężko jest ocenić nie widać i nie dotykając.
Moja rada dla Ciebie weź 10-20 zł i jedz na stacje diagnostyczna. Tam na szarpaki i wszystko będzie wiadomo:)
Taplniete w notatniku drugiej generacji
No i sprawdzięłm w serwisie.. Ku mojemu sporemu zaskoczeniu sprawcą hałasu okazał się..banan - czyli górny wahacz. Raz już te banany zmieniałem i wtedy zupełnie inaczej hałasowały - ale cóż, wygląda na to że tym razem jest inaczej. Jakie banany polecacie coby tak szybko nie zgniły (lemfoerder? febi? coś innego?)
Natomiast mechanior zwrócił tez uwagę na prawy drążek kierowniczy - też już lekki luz jet ,więc jak robić to już porządnie. Natomaist - jak zacząłem szukać tego drążka t owygląda na to że lewy i prawy są takie same (co mnie nieco zdziwiło). Prawda li to, czy źle szukam?
Jakie banany polecacie coby tak szybko nie zgniły (lemfoerder? febi? coś innego?)
Ja osobiście polecam lemfoerder,zakładam u siebie części z tej firmy i jestem zadowolony. TRW możesz założyć jeszcze.
Natomiast mechanior zwrócił tez uwagę na prawy drążek kierowniczy
Chodzi Ci o same końcówki drążków?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Natomaist - jak zacząłem szukać tego drążka t owygląda na to że lewy i prawy są takie same
Końcówki drążków są na pewno różne;-)
Ja osobiście polecam lemfoerder,zakładam u siebie części z tej firmy i jestem zadowolony.
Mam przednie wahacze lemfoerdera i póki co też jest OK, i słyszałem dobre opinie o nich - więc pewnie banany też takie wsadzę
Chodzi Ci o same końcówki drążków?
No właśnie mówił wyraźnie że o drążek chodzi.. nie wiem czy kwestia tego że końcówka niewymienna czy jakieś inne powody były bo nie dopytałem.. Ale ja ksprawdziłem (o ile dobrze sprawdziłem) to ten drążek jakieś grosze kosztuje (kilkadziesiąt zł) więc może i nie ma sensu bawić sięz samą końcówką
A ta końcówka drążka jest wymienna?
Drążki lewy i prawy są takie same w Cromie. Mam luz na prawym i dziś odbieram TRW ze sklepu (zestaw z gumą, smarem etc.) za ok. 60 PLN.
Nie wymieniam końcówki drążka bo jest dobra.
Konieczna jest po wszystkim geometria.
pzdr
A ta końcówka drążka jest wymienna?
Tak jest wymieniana;-)
edgar184
02-05-2013, 17:41
Witam.
Podłącze się do tematu bo może ktoś już tak miał.
Tylko wiem o tym że pisanie o stukaniu w aucie to jak opowiadanie ślepemu o kolorach.
Mianowicie jest tak że jak podniosę auto, to z tyłu wszystko jest sztywne, nie ma luzu starałem się łyżką wszystko ponaciągać.
Ale jest głuche stukanie ewidentnie z tyłu po prawej.
Byłem na stacji kontroli, amory są(chyba) ok powyżej 60%, diagnosta na szarpakach też nic nie znalazł.
Jedyne co to na teście amortyzatora tylnego w czasie szybkiego ruchu góra dół było wyraźnie słychać to dudnienie, i w czasie jazdy też jest to dudnięcie/puknięcie , nie na każdej dziurze, tylko na wybranych:).
Piszę tu bo już na prawdę rozłożyłem ręce. A nie jest to pierwsze zawieszenie które robię. Nie zmuszajcie mnie żebym jechał na serwis do fiata:).
Oczywiście wyeliminowałem wszystko z bagażnika, i inne luźne rzeczy.
ja używam Master-Sport-Automobiltechnik (MS) od paru lat i nie narzekam a poza tym nie przepłacam za lemfo, monroe, trw itp.
ja używam Master-Sport-Automobiltechnik (MS) od paru lat i nie narzekam a poza tym nie przepłacam za lemfo, monroe, trw itp.
Za drążek TRW zapłaciłem 60 PLN (cały koszt). W zestawie: guma, objemki i smar.
Ile bym zapłacił za taki drążek produkcji Master-Sport-Automobiltechnik?
pzdr
Witam.
Podłącze się do tematu bo może ktoś już tak miał.
Tylko wiem o tym że pisanie o stukaniu w aucie to jak opowiadanie ślepemu o kolorach.
Mianowicie jest tak że jak podniosę auto, to z tyłu wszystko jest sztywne, nie ma luzu starałem się łyżką wszystko ponaciągać.
Ale jest głuche stukanie ewidentnie z tyłu po prawej.
Byłem na stacji kontroli, amory są(chyba) ok powyżej 60%, diagnosta na szarpakach też nic nie znalazł.
Jedyne co to na teście amortyzatora tylnego w czasie szybkiego ruchu góra dół było wyraźnie słychać to dudnienie, i w czasie jazdy też jest to dudnięcie/puknięcie , nie na każdej dziurze, tylko na wybranych.
Piszę tu bo już na prawdę rozłożyłem ręce. A nie jest to pierwsze zawieszenie które robię. Nie zmuszajcie mnie żebym jechał na serwis do fiata.
Oczywiście wyeliminowałem wszystko z bagażnika, i inne luźne rzeczy.
Tam masz stabilizator,może są już gumy do wymiany i się tłucze, sprawdzałeś?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.