PDA

Zobacz pełną wersję : Spadek obrotów + "pożeranie" oleju



Willy88
19-04-2013, 11:15
Cześć witam wszystkich !:)

Tytułem wstepu około miesiąc temu zakupiłem Fiat'a Stilo 1.6 Active rocznik 2005. Jestem zadowolony z auta. Standardowo powymieniałem kilka elementów jak filtry kabinowe, nabiłem klimę, wymieniłem klocki, olej.

Niestety po kilku dniach zauważyłem pierwszy problem:

1) spadek obrotów przy naciśnięciu sprzęgła poniżej wartości biegu jałowego (do ok 200-300) i sporadyczne gaśnięcie przez to silnika.

Zacząłem szukać informacji, ponieważ jest to po pierwsze bardzo uciążliwe, a po drugie co gorsza niebezpieczne !

Wyczyściłem już przepustnice (znajomy mechanik mi to polecił) sprawdzilem dolot powietrza do niej, podłączyłem się kompem w celu sprawdzenia błędów, dodatkowo przeczyściłem świece zapłonowe i sprawdziłem ciśnienie na zaworach (16 14 16 14 bar) - niestety nie pomogło :(

Auto nadal gaśnie (zarówno na instalacji LPG jak i benzynie) !!

2) dodatkowo dzisiaj zauważyłem, że pomimo dolania ok 3l oleju (2 tys km temu) zaświeciła mi się dzisiaj kontrolka oleju !!!

Czytałem, że te silniki lubią "jeść" olej, ale takie ilości ?? - oczywiście sprawdzałem wcześniej kwestie wycieku, plam po postoju i nic co świadczyłoby o wycieku oleju.

Czy ktoś miał podobne powody/objawy i wie co może być przyczyną?

Dodam, że trochę n/t temat szukałem i obecnie moje propozycje to:

* sprawdzenie czujnika prędkości pojazdu
* sprawdzene czujnika wciśnięcia sprzęgła
* sprawdzenie czujnika położenia wału

Wg. mnie to raczej jakiś czujnik, ponieważ silnik gaśnie "nie zawsze", czasami utrzymuje idealnie obroty przy zmianie biegu, a czasami gaśne - nie ma zbytniej reguły.

Czy to może mieć coś wspólnego z "pożeraniem" oleju ? np. dostawaniem się oleju do komory spalania i zmiany parametrów mieszanki ?
Zaczać od sprawdzenia kontroli jakości spalin na stacji diagnostycznej ?

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
Gdybym opisał coś niejasno to proszę pytać.

lukq
19-04-2013, 17:50
dodatkowo dzisiaj zauważyłem, że pomimo dolania ok 3l oleju (2 tys km temu) zaświeciła mi się dzisiaj kontrolka oleju !!!
To nie jest normalne. Pożerają olej silniki 1.8. Średnia u Ciebie jest do 0,5 na 1000. Nasuwa mi się pytanie, dolania 3 litrów?


sprawdzenie czujnika położenia wału Warto go na początek sprawdzić. Jest on częstym powodem występowania takich przypadłości.

Na stację możesz sprawdzić czy nie przepala Ci oleju czy sonda dziala prawidłowo. (nie zauważyłeś kopcenia na inny kolor - niebieski? zaraz po odpalaniu) Winne mogę być uszczelniacze.

deny22221
19-04-2013, 21:42
Może CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁU KORBOWEGO ? A co do oleju to wymiana uszczelniaczy ( planowanie głowicy )
Kiedy zakładałeś gaz ?

Willy88
20-04-2013, 09:22
To nie jest normalne. Pożerają olej silniki 1.8. Średnia u Ciebie jest do 0,5 na 1000. Nasuwa mi się pytanie, dolania 3 litrów?

Warto go na początek sprawdzić. Jest on częstym powodem występowania takich przypadłości.

Na stację możesz sprawdzić czy nie przepala Ci oleju czy sonda dziala prawidłowo. (nie zauważyłeś kopcenia na inny kolor - niebieski? zaraz po odpalaniu) Winne mogę być uszczelniacze.

Dolania - ponieważ nie miałem ze sobą oleju. Będąc w pracy podszedłem do wydziału mechaników i poprosiłem o olej - otrzymałem mineralny i informację, żeby go dolać dla bezpieczeństwa, aby nie zniszczyć silnika, a jak wrócę kupić 5w40 półsyntetyk i wymienić całość. W międzyczasie wymieniałem kilka rzeczy/czyściłem (jak to przy nowo zakupionym aucie) i zanim znalazłem czas na wymianę całego oleju, znów zaświeciła mi się na zakręcie ikonka oleju.

Warto sprawdzić na początek olej ? Bo nie zrozumiałem do czego się odniosłeś?

Nie żadnego niebieskiego "dymu"/"koloru" nie zauważyłem - podobno musiałyby być to bardzo duże ilości, aby taki kolor się pojawił.

Co to są za uszczelniacze ? Moge prosić o jakieś wskazówki ? orientacyjną cenę?

@deny22221

A możesz wytłumaczyć do czego służy ten czujnik oraz wał korbowy i jakie to miałoby mieć przełożenie na spadanie obrotów ?

Co to jest planowanie głowicy ?

Gaz zakładany był przez pierwszego właściciela w 2006 roku (praktycznie od nowości co wynika z faktury).

Czy problem z uszczelniaczem nie powinien wyjść podczas sprawdzania ciśnienia na zaworach ? (sprawdzaliśmy na zimnym silniku)

rybaczek007
22-04-2013, 11:12
mam troszke podobny problem tylko mi nie gasnie ale wydaje mi sie ze troszke zjada mi oleju przejechalem 1 tys km i musialem dolac ponad pol litra i to mnie zmartwilo
i jeszcze jedna sprawa jak na bagnecie bedzie mi pokazywalo stan oleju prawidlowy to czujnik oleju piszczy na kazdym zakrecie. moze byc tak ze mogę miec bagnet od innego fiata ?
bo ten wskaznik nie ima sie do tego co pokazuje kontrolka