PDA

Zobacz pełną wersję : Światła dzienne do Cromy...



GUREGORI74
18-04-2013, 16:37
Witam
Zamierzam zamontować świała dzienne led do mojej Cromy .Znalazłem w necie taką oto propozycje : Światła do jazdy dziennej Bydgoszcz - sprzedaż, montaż. FIAT CROMA - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=QUvKmmAdLSQ) .Forumowicze oczekuje opinii na temat tego typu ledów ,a może ktoś już ma zamontowane?

mrozek
18-04-2013, 18:44
A chodzi Ci o wygląd czy ekonomię? Z ekonomicznego punktu widzenia trudno uzasadnić taki montaż ;-)

pzdr

dominiq
18-04-2013, 19:54
Nie wygląda to za dobrze :) Wyglądają po prostu jak doklejone.

mrozek
18-04-2013, 20:12
Nie wygląda to za dobrze :) Wyglądają po prostu jak doklejone.

Trudno jest dodać coś do tak wyrafinowanego stylu projektu jaki stworzył Giugiaro...

GUREGORI74
19-04-2013, 16:11
A chodzi Ci o wygląd czy ekonomię? Z ekonomicznego punktu widzenia trudno uzasadnić taki montaż ;-)

pzdr

Słuszna racja z ekonomicznego punktu widzenia to te światełka są bez sensu zwłaszcza że w swoim autku nie posiadam xenonów,ale po namyśle doszłem do wniosku że te światełka dzienne nie dodają uroku wręcz zniekształcą piękną linię Cromy...Daje sobie spokój ze światłami do dziennej jazdy.

marrr
22-04-2013, 19:24
I masz racje!

Tomabr
01-10-2013, 19:01
Czy to prawda że Croma po lifcie ma te same przednie światła co Bravo? Jeśli tak to:
- stałem dziś na parkingu naprzeciw gostka w na oko 2 letnim bravo. Facet miał światła do jazdy dziennej w miejscu gdzie Croma ma światła drogowe tzn. na tych samych żarówkach tylko u niego świeciły one tak może na 20% swojej normalnej mocy. Troszkę się znam i od razu mówię, że mi się nie przywidziało, nie wydawało mi się i na bank były to żarówki świateł drogowych bo pomimo wiatru, który wiał 199km/h postanowiłem wyjść z ciepłego autka i zapalić papierosa przed jego bravem. A ha, bravo nie miało xenonu a lampa jako całość wygląda dokładnie jak ta z Cromy. Przyjrzałem się bardzo dokładnie więc wiem co piszę.
- możliwe to?
- też tak chcę!

dominiq
01-10-2013, 19:39
Najprawdopodobnie w Bravo dołożony był moduł SD-2. Niestety nie ma na to homologacji.

radek_p14
01-10-2013, 20:05
Czy to prawda że Croma po lifcie ma te same przednie światła co Bravo? Jeśli tak to:
- stałem dziś na parkingu naprzeciw gostka w na oko 2 letnim bravo. Facet miał światła do jazdy dziennej w miejscu gdzie Croma ma światła drogowe tzn. na tych samych żarówkach tylko u niego świeciły one tak może na 20% swojej normalnej mocy. Troszkę się znam i od razu mówię, że mi się nie przywidziało, nie wydawało mi się i na bank były to żarówki świateł drogowych bo pomimo wiatru, który wiał 199km/h postanowiłem wyjść z ciepłego autka i zapalić papierosa przed jego bravem. A ha, bravo nie miało xenonu a lampa jako całość wygląda dokładnie jak ta z Cromy. Przyjrzałem się bardzo dokładnie więc wiem co piszę.
- możliwe to?
- też tak chcę!

Pewnie miał zamontowane to Światła Dzienne DRL Moduł Dziennych Bez Chałtury. (3568671341) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/swiatla-dzienne-drl-modul-dziennych-bez-chaltury-i3568671341.html)
Ja mam to zamontowane i nawet fajnie realizuje swoje zadanie.

Tomabr
01-10-2013, 20:34
Dzięki, internet ma jednak przede mną tajemnice, pozdro

grze
01-10-2013, 20:35
Moduł SD-2. Miałem to w A4 b6 ale podpięcie przy bixenonie nie było takie proste.
Jak się ma zwykłe xenony bez ruchomych klapek albo zwykłe lampy to podłączenie jest banalnie proste. Nigdy nie miałem z tym nieprzyjemności na przeglądach czy też przy niebieskiej kontroli drogowej ;-)

byrrt
02-10-2013, 08:53
Taa tylko jest to wg. mnie zwykłe druciarstwo w dodatku nielegalne. Lampa do świateł długich lub/i drogowych nigdy nie będzie lampą DR!!!

dominiq
02-10-2013, 09:20
Taa tylko jest to wg. mnie zwykłe druciarstwo w dodatku nielegalne. Lampa do świateł długich lub/i drogowych nigdy nie będzie lampą DR!!!
Zgadzam się w 100% 11282

stew66
02-10-2013, 09:45
Modul jest "jakims" rozwiazaniem, nie wszystkim musi sie podobac, kazdy ma swoj rozum i niech decyduje. Pamietac jednak nalezy, ze w razie kolizji-wypadku, ubezpieczyciel, jesli tylko bedzie ku temu okazja podwazy legalnosc tego rozwiazania i d...pa z odszkodowania, lub co gorsza trzeba bedzie komus zaplacic z wlasnej kieszeni. Tak wiec zycze madrych wyborow.

dominiq
02-10-2013, 10:14
kazdy ma swoj rozum
A jednak montują...

byrrt
02-10-2013, 10:15
Modul jest "jakims" rozwiazaniem, nie wszystkim musi sie podobac,
Szczególnie tym których tacy imbecyle oślepiają (sorki za dosłowność ale tak wygląda sprawa).. Światła długie to nie światła do jazdy dziennej nawet jeśli ktoś sobie je ściemni! I pomijam już prawo ale to jest głupota. Tak samo jak głupotą jest kseon w ryflach lub źle ustawionych światłach.. Same światła źle ustawione w sumie też..

dominiq
02-10-2013, 11:13
Dokładnie. Światło drogowe świeci w kosmos, dlatego reflektor taki nie nadaje się do stosowania jako DRL.

byrrt
02-10-2013, 11:24
Jeszcze jedna sprawa, o której wszyscy zapominamy. Żarówki halogenowe nie lubią pracy przy obniżonym napięciu. Niska temperatura włókna nie sprzyja odparowaniu halogenków srebra, które będą osadzać się na szkle bańki zmniejszając jej przejrzystość. Bańka z czasem zrobi się biała..

radek_p14
02-10-2013, 11:40
Taa tylko jest to wg. mnie zwykłe druciarstwo w dodatku nielegalne. Lampa do świateł długich lub/i drogowych nigdy nie będzie lampą DR!!!

Ta ale takie rozwiązani są też montowane fabrycznie i są całkowicie legalne.

byrrt
02-10-2013, 11:56
Ta ale takie rozwiązani są też montowane fabrycznie i są całkowicie legalne.
Nie takie tylko podobne a to jest bardzo duża różnica.. To że inne marki mają tego typu patenty w odpowiednio zaprojektowanej i ohomologowanej lampie nie oznacza że można sobie zwykłej lampie od długich wstawić ogranicznik prądu i uważać, że ma się światła do jazdy dziennej..!

mrozek
05-10-2013, 12:56
Po jaką cholerę to robić?
Oszczędności żadnych, dłubanie w instalacji... nie rozumiem.

pzdr

lukq
05-10-2013, 13:17
Oszczędność jest taka że odblysnik sie tak nie wypala, no I coś tam na paliwie tez, chociaż to mało ważne.

byrrt
05-10-2013, 22:05
Z tym paliwem to raczej ściema, korzyścią jest mniejsze tyranie lamp, instalacji elektrycznej oraz alternatora - wszystko to zużywa się na światłach mocniej po prostu..

radek_p14
05-10-2013, 22:13
Po jaką cholerę to robić?
Oszczędności żadnych, dłubanie w instalacji... nie rozumiem.

pzdr

Przy "normalnych" lampach to raczej niewielka oszczędność ale przy xenonach to już spora.

byrrt
06-10-2013, 00:01
Niby czemu przy kseonach większa? Xeony zużywają mniej prądu i są trwalsze..

radek_p14
06-10-2013, 10:20
Niby czemu przy kseonach większa? Xeony zużywają mniej prądu i są trwalsze..

Tylko sporo kosztują.:lol:

byrrt
06-10-2013, 11:42
Tylko sporo kosztują.:lol:

No.. I wymieniasz raz na 3 lata.. Żarnik 150zeta a dobra żarówka ok 40.. To jest duża różnica?

mrozek
06-10-2013, 12:08
Z tym paliwem to raczej ściema, korzyścią jest mniejsze tyranie lamp, instalacji elektrycznej oraz alternatora - wszystko to zużywa się na światłach mocniej po prostu..

Zauważalne przy jakim przebiegu rocznym?

pzdr

andrzej193
21-11-2013, 21:21
Ja założyłem do mućki ten moduł i jestem zadowolony. Jeszcze mi się nie zdarzyło żeby ktoś mrugał informując mnie że go oślepiam, oczywiście przy szarówce, czy gorszej pogodzie przełączam się na mijania.
pozdro dla anty... spróbujcie patentu z dziennymi, niezależnie jakimi, a nie będziecie chcieli mieć więcej samochodu bez nich.

TMK
21-11-2013, 22:16
Dobre moduły z montażem i właściwą homologacją to gdzieś ze 150-200zł, za tyle masz 50-60szt zwykłych żarówek H1 lub przynajmniej z 10-16szt przyzwoitych typu tungsram +90%. Dodatkowo ciężko ładnie wpasować dzienne do cromy po lifcie. Dlatego poważnie pytam, jakie są zalety dziennych?

dominiq
22-11-2013, 08:12
Dlatego poważnie pytam, jakie są zalety dziennych?
Taka moda ;)

TMK
22-11-2013, 09:29
Eeee tam moda, modne są jak poniżej :)
11856

byrrt
22-11-2013, 09:36
Eeee tam moda, modne są jak poniżej
pewno świecą jak kupa, w dodatku nie pasują te DRL'a ala audi w cromce moim skromnym zdaniem..

TMK
22-11-2013, 09:40
Dokładnie, design cromy jest bardzo stonowany i naprawdę ciężko coś w nią wpasować. O gustach się nie powinno dyskutować, ale ja nie planuje żadnych "ozdobników". Wygląd mojej "szarej" czarnej myszki mi odpowiada.

lukq
22-11-2013, 12:19
Prawda, jest taka że nie zawsze da się poprawić fabrykę (projektantów). Czasem bardziej szpeci niż pomaga.
Choć nie mówię, że zdarzają się przypadki gdzie poprawia to jakość/wygląd.

W tym wypadku pogarsza ...

Tomabr
22-11-2013, 21:41
niestety macie rację, ciężko jest cokolwiek dopasować żeby nie oszpecić wyglądu przodu dlatego pytałem czy ktoś ma ten moduł na światła drogowe, narazie rezygnuję i śmigam na mijania :)

jaro190
22-11-2013, 21:57
zawsze można podłączyć ten moduł pod p. mgłowe, na innym forum kilka osób tak podłączyło, sam osobiście nad tym myślę, jeżeli nie w tym to na pewno w przyszłym roku to zamontuję :lol:

TMK
22-11-2013, 23:11
Legalne nie będzie, ale w sumie możesz wrzucić w klosze H1 na ledach po +/- 2W.

mrozek
23-11-2013, 02:46
spróbujcie patentu z dziennymi, niezależnie jakimi, a nie będziecie chcieli mieć więcej samochodu bez nich

Dla mnie to nieistotne. Rozumiem instalowanie urządzeń poprawianacych komfort - można wtedy powiedzieć, że się nie wyobraża sobie auta bez np bluetooth. Światła dzienne? Jadąc autem nie odczuwam ich obecności. Poza tym to kolejna rzecz do kontrolowania - przy gorszej pogodzie trzeba pamiętać o przełączaniu na światła mijania. W tej chwili mam cały czas w pozycji ON, wkladam kluczyk, włączają się światła i jadę.
Pzdr

jaro190
23-11-2013, 19:27
jak się ma czujnik zmierzchu to manetka jest w pozycji AUTO i nie martwisz się kiedy mają się włączyć mijania np. gdy wjeżdżasz do tunelu ;-)

mrozek
23-11-2013, 21:29
Włącza Ci się we mgle i w trakcie opadów aosferycznych?

andrzej193
24-11-2013, 22:18
Powiem Ci tak: dla mnie jest to oszczędność akumulatora, alternatora, kloszy lamp, paliwa(znikome ilości) i wszystkich tych głupich żaróweczek, które świecą na kokpicie i dupie samochodu. Światła zawsze mam w pozycji wyłączonej, a po odpaleniu automatycznie zapalają mi się dzienne(czyli 30% mocy drogowych)

miras
24-11-2013, 22:48
żaróweczek, które świecą na kokpicie i dupie samochodu
Jeśli auto nie jest seryjnie wyposażone w światła do jazdy dziennej, to te na dupie też się muszą świecić :lol:

jaro190
24-11-2013, 23:25
nie muszą poczytaj kodeks

Patryk205
24-11-2013, 23:43
Ze światłami dziennymi to trochę taka pozorna oszczędność. To tak jakby brać pod uwagę że nie wiadomo jakie ilości paliwa zaoszczędzimy przez zalewanie "energooszczędnego" oleju. Ktoś powie, no bo żarówki się nie przepalają, no ale wziąć pod uwagę koszt zakupu (ew. montażu) takiego zestawu do jazdy dziennej (ew. LEDów) to ile mamy za to zwykłych żarówek? No chyba że ktoś jeździ autem w warunkach laboratoryjnych, to co innego... No a czy akumulator padnie miesiąc wcześniej czy później? Jak uznać kiedy był na niego właściwy czas?? Taki sobie mały monolog... ;)

byrrt
25-11-2013, 13:21
Nie będę udowadniał, że DRLe to oszczędność bo faktycznie ciężko tu o niej mówić. Na pewno mniej zużywają się niektóre elementy auta. Najważniejsze jest jednak zużycie prądu. Dla osób robiących b. małe odległości (typu np. 3km) to w zimę takie światła umożliwiają bezproblemową eksploatację akumulatora. Znam przypadki, że ludzie musieli np. co tydzień doładowywać aku w zimę, po założeniu DRLi - nie muszą.

andrzej193
25-11-2013, 16:25
i tu się zgadzam z Panem kolegą byrrt. Jak dla mnie nie ma żadnych minusów jeśli chodzi o dziennę, a plusów bardzo dużo. BTW polecam artykuł z naszego portalu, również dodany przez byrrt:
/Światła dzienne - kto na tym zarabia? :: Fiat Klub Polska (http://fiatklubpolska.pl/artykul/swiatla-dzienne-kto-na-tym-zarabia-247/)
I chociażby na przekór kolesiom z rządu polecam DRLy.
zdrowia

TMK
25-11-2013, 18:17
Jak nie ma minusów? Koszt założenia jest jednym, możliwość wpasowania w cromę nie mniejszym :) Przed liftem było łatwiej, wystarczyło wmajstrować zamiast przeciwmgielnych, po lifcie lipa. Nt potrzeby czy oszczędności można pisać elaboraty, każdy znajdzie argumenty na potwierdzenie swojego stanowiska. Przypomnę tylko słowa pewnego mojego profesora - małe kłamstwo, duże kłamstwo, statystyka ;) Kiedyś się z tego śmiałem, teraz pracując w dziale analiz potwierdzam w 100%. Co kto chce, można udowodnić ;)

Patryk205
25-11-2013, 20:49
Z ledami faktycznie na krótkich odcinkach może być zdrowsze dla aku, no ale z drugiej strony krótkie odcinki ogólnie autu nie służą. Ostatnimi czasy robię częściej trasy po ponad 200 km i widzę na podstawie dpf'a; na krótkich wypalanie co 300km a teraz co ok 900km. no ale nie będę już od tematu odbiegać ;)

andrzej193
25-11-2013, 20:52
Jaki koszt założenia? to jest proste jak budowa cepa, każdy zrobi to sobie sam(mówię o module do długich, czy tam do przeciwmgiełek).

każdy znajdzie argumenty na potwierdzenie swojego stanowiska a to jest święta prawda.

TMK
25-11-2013, 21:03
Jaki koszt założenia? to jest proste jak budowa cepa, każdy zrobi to sobie sam(.
Pisałem o dziennych. Trochę elektryki, może demontaż zderzaka, jakieś kabelki, może końcówki trzeba przerobić/zarobić. Zgaduję, ale np w mojej pracy na kilkadziesiąt osób może znajdzie się z 4-5 co same grzebią w aucie. Reszta dzielnie daje zarobić okolicznym warsztatom. Dwudziestolatki przychodzące do nas do pracy gucio potrafią, a część z nich więcej spędza przed lustrem niż przy jakiejkolwiek pracy fizycznej... Metro coś tam... ;) Trochę uogólniam, ale taki widzę trend kolejnego pokolenia.

byrrt
26-11-2013, 07:49
Jaki koszt założenia? to jest proste jak budowa cepa, każdy zrobi to sobie sam(mówię o module do długich, czy tam do przeciwmgiełek
To nie są żadne dzienne i za to powinno się (i na szczęście czasem tak właśnie się dzieje) zabierać dowody!

mrozek
26-11-2013, 08:02
Powiem Ci tak: dla mnie jest to oszczędność akumulatora, alternatora, kloszy lamp, paliwa(znikome ilości) i wszystkich tych głupich żaróweczek, które świecą na kokpicie i dupie samochodu. Światła zawsze mam w pozycji wyłączonej, a po odpaleniu automatycznie zapalają mi się dzienne(czyli 30% mocy drogowych)

A radio wlączasz?

Patryk205
26-11-2013, 08:45
A radio wlączasz?

:mrgreen:

Można mnożyć rzeczy które w jakimś stopniu obciążają podzespoły w aucie. Można by książkę napisać. Bez przesady ludzicha...

byrrt
26-11-2013, 10:06
A radio wlączasz?
Mrożek cenie sobię Twoje posty ale takiego czegoś to nie pisz.. Ile pobiera radio a ile światła. Nie miałby DRLi to by jeździł na zwykłych, ma - to jeździ na nich. Ja już mówiłem DRLe mają zalety ale żadnej takiej, która by powalała na kolana i była (szczerze mówiąc) warta wydatku na nie. Tak czy inaczej ja zakładałem i jestem zadowolony..

mrozek
26-11-2013, 12:53
Mrożek cenie sobię Twoje posty ale takiego czegoś to nie pisz.. Ile pobiera radio a ile światła. Nie miałby DRLi to by jeździł na zwykłych, ma - to jeździ na nich. Ja już mówiłem DRLe mają zalety ale żadnej takiej, która by powalała na kolana i była (szczerze mówiąc) warta wydatku na nie. Tak czy inaczej ja zakładałem i jestem zadowolony..

To raczej sarkazm :-) Radio nawet 4x40W + ew. subwoofer.
Światła mijania 2x55W + tył. Jeśli ktoś chce dbać o aku niech nie słucha radia zimą :-)

byrrt
26-11-2013, 13:06
Radio nawet 4x40W + ew. subwoofer.
Światła mijania 2x55W + tył. Jeśli ktoś chce dbać o aku niech nie słucha radia zimą :-)
Żeby radio pobierało 4x40W (160W) to by musiało iść na pełnej mocy z muzyką przypominającą jednostajny dźwięk i posiadać głośniki lub inne obciążenie które by tą moc odebrało.. Poza tym już pomijając -dla radia nie ma substytutu i no niestety jak chcemy posłuchać to nie ma nic innego co dałoby nam taką możliwość. Światła natomiast mają taki energooszczędny odpowiednik. Normalnie włączone radio na stacje i wkręcone na normalną głośność pobiera może z 20W (ale to max). Światła mijania dla ścisłości to nie tylko 2x55 bo z tyłu co najmniej 2x15 (czasem 2x21) + oświetlenie rejestracji + kilkanaście żarówek ew. diod w środku od podświetlania wszystkiego. Temat idzie w złą stronę bo nie chodzi o udowadnianie sobie czy to jest sens zakładać DRL czy nie. Jak ktoś chce to ma. Uważam, że np. moje auto wygląda lepiej, jest lepiej widoczne w dzień i nie niszczę sobie i tak już wyeksploatowanych świateł i instalacji. Jak komuś się to nie podoba to jeździ na mijania i już. Oszczędność prądu ma znaczenie tylko przy b. małych dystansach.

TMK
26-11-2013, 17:25
Pytanie z innej beczki, jakie macie ładowanie w swoich fiatach? Zima idzie, dziś sprawdzałem aku, wygląda na jeszcze oryginalny. Zanim podłączyłem go pod mikroprocesorowy prostownik (ma funkcje odsiarczania itd), sprawdziłem napięcie na zaciskach. Przy jałowych obrotach 13,95V, przy 2000 obrotów ok 14,05V.

stew66
26-11-2013, 19:47
Wynik miesci sie w granicach napiecia ladowania, spoko.

TMK
26-11-2013, 20:41
W skodzie taki wynik był na pograniczu cudu, udało się dopiero po wstawieniu kombinowanego regulatora napięcia i jak przelutowałem diody w altku. Gdzieś tutaj na forum widziałem jak ktoś chwalił się ładowaniem około 14,2V, dlatego zapytałem. Dzięki za info.
acha prostownik wyłączył się po paru minutach pracy, tj przeszedł w podtrzymanie. On też nie miał zastrzeżeń do aku ;) Fajne ustrojstwo, tylko drogie.

jaro190
27-11-2013, 00:09
temat zbacza z "torów" - nie obrzucamy się błotkiem :wrrrr: :swiety:

mrozek
27-11-2013, 08:01
kolo napisz coś jeszcze to się pośmiejemy...

Mnie bardziej bawi druciarstwo w Cromie.
Niech każdy montuje co chce, byle zgodnie z przepisami.
Użyteczność zawsze będzie przedmiotem dyskusji.

Jeśli ktoś chce używać dużego, dobrze wyposażonego diesla i robić nim 2 x 3 km dziennie, to zwłaszcza zimą nie jest to zdrowe dla auta. Światła dzienne oszczędzą prąd, a silnik będzie permanentnie niedogrzany.

pzdr

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


temat zbacza z "torów" - nie obrzucamy się błotkiem :wrrrr: :swiety:

Eeee taam to chyba nie jest sprawa warta kłótni :-)
pzdr

TMK
11-12-2013, 19:09
Przypadkiem coś znalazłem na YT, wizualnie już jako tako.


http://www.youtube.com/watch?v=QUvKmmAdLSQ

ceny ok 250zł
NSSC 523 HP - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/listing/listing.php?sg=0&string=NSSC+523+HP)

Ali4
11-12-2013, 19:36
Wg mnie to pasuje jak dla świni siodło ;-)

TMK
11-12-2013, 19:43
Wg mnie to pasuje jak dla świni siodło ;-)

hmmm mówisz? :lol:
12097

Ali4
11-12-2013, 20:19
haha no dokładnie coś w tym stylu :smile:

byrrt
11-12-2013, 21:44
Hehe niby spasowane ale ja też uważam że jakoś to nie pasuje w tym wydaniu - mimo, że sprzedający jest z Bydgoszczy :P

TMK
11-12-2013, 22:44
Już wcześniej o tym pisałem, w cromę po lifcie cholernie ciężko jest coś wpasować. Te światła na diodach nssc jeszcze są w miarę, na alibabie można 1szt wyrwać od około 20$ i z płatnością paypalem. Tak czy inaczej do swojej nie zakładam, nie chce mi się dłubać. Bardziej zastanawiam się nad regeneracją soczewek, w nocy tak sobie z krótkimi...

Pablo3d
12-12-2013, 10:14
Gdyby jeszcze te dodane swiatla byly o 1/3 chudsze i mialy zaokrąglone koncowki (a nie tak jak teraz kwadraty) to by sie nadawly wkoncu caly przod Cromy jest obły to i swiatła powinny byc obłe bez zadnych kątów prostych.

pozdr

EDIT:

juz lepiej pasowałyby te swiatla http://allegro.pl/mocne-swiatla-do-jazdy-dziennej-rl-dzienne-18-led-i3769644083.html
pozwolilem sobie je wkleic do cromy

12102

byrrt
12-12-2013, 13:33
Mała fotka ale wygląda faktycznie lepiej..

TMK
12-12-2013, 13:43
Kształt lepszy, jednak mają prosty profil - szukamy dalej ;)

stew66
12-12-2013, 13:48
W zaprezentowanym na zdjęciu miejscu montażu było by raczej nie zgodnie z przepisami ( chyba za mała odległość od krawędzi auta)

TMK
12-12-2013, 13:52
Od kolegów z drogówki:
http://szkolenia.policja.waw.pl/wai/wdz/1707/31427/Swiatla_LED_do_jazdy_dziennej__stanowisko_Biura_Ru chu_Drogowego_KGP.html

12103

i z Viki


Przepisy prawne w Polsce (wyciąg)

Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL.
Światła dzienne muszą być zainstalowane:

Symetrycznie względem osi pojazdu
Na równej wysokości
Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm
Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm
Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu
Nie mogą być zamontowane dalej niż 40 cm od obrysu pojazdu
Lampy włączają się automatycznie po ustawieniu urządzenia zapłonowego w pozycji umożliwiającej uruchomienie silnika

W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Dodatkowo, w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.

andrzej193
30-10-2014, 20:11
odgrzewamy kotleta. Flex drl... ktoś? cos?

NOWOŚĆ 2014 ŚWIATŁA FLEX DRL DO ŚRODKA LAMP PLAZMA (4709684115) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/nowosc-2014-swiatla-flex-drl-do-srodka-lamp-plazma-i4709684115.html)

TMK
30-10-2014, 20:25
Sorry... wiejski tuning :)
Lampy w cromie są nierozbieralne, jak chcesz koniecznie kombinować, dołóż moduł świateł dziennych zapalające długie z 30% mocy.
Moduł świateł długich do jazdy dziennej JAKOŚĆ 1 ! (4686141170) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/modul-swiatel-dlugich-do-jazdy-dziennej-jakosc-1-i4686141170.html)

andrzej193
30-10-2014, 20:28
aktualnie mam zamontowany ten moduł ale w przeciwmgiełkach, aczkolwiek lubie nowinki, stąd owy post ;)

TMK
30-10-2014, 20:31
Takie nowinki nadają się do golfa III w Pścinie Dolnym ;)

bartek6622
30-10-2014, 20:33
Do Cromy zdecydowanie bardziej polecam Moduł świateł długich do jazdy dziennej DRL01 FVAT (4740034689) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/modul-swiatel-dlugich-do-jazdy-dziennej-drl01-fvat-i4740034689.html)

Tańsze to i sprawdzone przez wielu. U mnie działa już od roku.

andrzej193
30-10-2014, 20:35
Może i masz racje, spodziewam się że będzie to za słabo świeciło żeby używać jako dziennych, a poza tym będzie to latac po całej lampie jak przysłowiowy smród po gaciach ;)

zdrowia

cocoon
30-10-2014, 20:40
Moduł świateł długich do jazdy dziennej DRL01 FVAT (4740034689) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/modul-swiatel-dlugich-do-jazdy-dziennej-drl01-fvat-i4740034689.html) takie coś mam i działa :rolleyes:

TMK
30-10-2014, 20:42
Tańsze to i sprawdzone przez wielu. U mnie działa już od roku.

Sam podłączałeś? Trzeba ciąć kable czy można podłączyć bez demolki?

cocoon
30-10-2014, 20:47
Bez demolki i samodzielnie :smile:

bartek6622
30-10-2014, 21:58
Opisywałem kiedyś. Jeden przewód do rozcięcia. Reszta podpinana pod bezpieczniki>

http://fiatklubpolska.pl/croma-446/dlugie-do-jazdy-dziennej-23944/2#post178237

maciekpt
31-10-2014, 08:13
Ja kupiłem takie: Moduł Świateł Dziennych DRL (Światła Dzienne) USB (4652149755) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/show_item.php?item=4652149755). Jakość wykonania bardzo dobra, możliwość konfiguracji z komputera lub manetki od świateł drogowych, dobra instrukcja.
Montaż dość jest dość prosty. Są dołączone takie jakby "krokodylki" (nie wiem jak to lepiej nazwać), przy pomocy których można podłączyć się do istniejących kabli bez ich rozcinania. Posiłkowałem się postem, który właśnie przypomniał bartek6622 z tym, że podpiąłem się do przewodów, które wychodzą spod tej skrzyneczki z bezpiecznikami (btw bartek6622 jak podpinałeś się pod bezpieczniki?). Z tym, że trzeba było znaleźć, które są właściwe.

SAR37
31-10-2014, 08:56
Moduł świateł długich do jazdy dziennej DRL01 FVAT (4740034689) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/modul-swiatel-dlugich-do-jazdy-dziennej-drl01-fvat-i4740034689.html) takie coś mam i działa :rolleyes:

Ok, czytam, czytam i staram się zrozumieć ideę takiej przeróbki - oszczędność żarówek? akumulatora? paliwa? :?:
Żarówki są po to aby świecić i oczywistym jest , że po jakimś czasie się spalą (postępująca degradacja zmęczeniowa żarnika).
Akumulator też ma swój okres najlepszej sprawności a potem idzie do wymiany.
Paliwo? Jeśli kogoś stać na furę to te kilkanaście litrów rocznie nie zrobi mu wielkiej różnicy.
A co z kosztami zestawu i samym montażem + dodatkowe koszty jeśli sami coś zmajstrujemy nie tak?

Nie kumam... Światła mijania są be???

Capsel
31-10-2014, 10:39
Ok, czytam, czytam i staram się zrozumieć ideę takiej przeróbki - oszczędność żarówek? akumulatora? paliwa? :?:
Żarówki są po to aby świecić i oczywistym jest , że po jakimś czasie się spalą (postępująca degradacja zmęczeniowa żarnika).
Akumulator też ma swój okres najlepszej sprawności a potem idzie do wymiany.
Paliwo? Jeśli kogoś stać na furę to te kilkanaście litrów rocznie nie zrobi mu wielkiej różnicy.
A co z kosztami zestawu i samym montażem + dodatkowe koszty jeśli sami coś zmajstrujemy nie tak?

Nie kumam... Światła mijania są be???

Tak, mnie głównie chodziło o oszczędność świateł mijania.
Dlatego świecę długimi na 25 czy 30% mocy.
Koszt żarnika to 250-350zł, a w samo świecenie cały rok jest do bani.
Coś zmajstrować nie tak? :smile: żartowałeś oczywiście.
Argument, że stać mnie na furę... nie przekonuje mnie.

Ostatnio dużo się mówi o obowiązku opon zimowych... jak ustalą sztywne terminy od -do to też nie mam zamiaru jeździć na MOICH zimówkach za MOJE pieniądze i ryzykować MOIM i TWOIM życiem tylko dlatego, że jest 15 marca a temperatura za oknem 20stC. W przyszłym tygodniu wymieniam kółka, bo uważam że czas na to i też chciałbym sam zadecydować czy włączyć światła...

maciekpt
31-10-2014, 10:50
SAR37 u mnie również chodziło o oszczędność świateł mijania. Wkurzyło mnie to, że żarówki za ok. 7 dych (Osram Night Breaker Unlimited) wytrzymały 5 miesięcy jazdy. Fakt, były bardzo dobre (na tym mi szczególnie zależało) ale jednak nie starczyły na długo. Teraz zamontowałem połowę tańsze (Tungsram Megalight +120%), które świecą tak samo dobrze ale jednak jeśli mogę przedłużyć ich żywotność (przez niewłączanie ich) to z tego korzystam.

mrozek
31-10-2014, 12:33
Że też Wam się chce takie rzeczy montować :-)

pzdr

bartek6622
31-10-2014, 13:07
Przewód wcisnąłem pod bezpiecznik i tyle. W sensie, że wyjmujesz bezpiecznik, przykładasz przewód do blaszki bezpiecznika i wciskasz na siłę w gniazdo.

cocoon
31-10-2014, 13:26
Nie kumam... Światła mijania są be???

W korku w środku miasta, przy 30 stopniach lub więcej , w pełnym słońcu gdy ich praktycznie nie widać są bardzo be :roll:

maciekpt
31-10-2014, 13:39
Ale co my tu roztrząsamy? W niektórych nowych autach jest to dokładnie w ten sam sposób rozwiązane (np. Skoda Octavia III, wersje bez LEDów) więc jeśli ktoś chce to dlaczego miałby tego nie robić?

Pomysł jazdy na światłach ogólnie uważam za dobry bo rzeczywiście lepiej widzę auta, które mają światła włączone (albo inaczej: gorzej widzę auta, które akurat mają je wyłączone lub jadą na lipnych LEDach zamontowanych pod zderzakiem). I jeśli mogę, choć to prawnie niedozwolone, skorzystać z osłabionych świateł drogowych jako dziennych to z tego korzystam.

SAR37
31-10-2014, 14:56
Ale co my tu roztrząsamy? W niektórych nowych autach jest to dokładnie w ten sam sposób rozwiązane (np. Skoda Octavia III, wersje bez LEDów) więc jeśli ktoś chce to dlaczego miałby tego nie robić?

Jeśli to jest wyposażenie montowane seryjnie - OK nie mam nic przeciwko bo wiem, że ktoś to sprawdził na wszelkie sposoby przed wprowadzeniem. Problem pojawia się gdy "domorosły tuningowicz" montuje byle co.
A tak z innej beczki: czy żarówka pracuje na 100% czy na 40% jej żywotność jest identyczna - liczy się ilość cykli użycia żarnika. Każde włączenie/rozżarzenie to i tak degradacja więc ten argument odpada.


Pomysł jazdy na światłach ogólnie uważam za dobry bo rzeczywiście lepiej widzę auta, które mają światła włączone

I tutaj popieram w 100%! Jako częsty użytkownik dróg jestem w 100% przekonany, że włączone światła poprawiają bezpieczeństwo. I błędnym jest przekonanie, że przy słonecznej pogodzie w lecie nie ma to sensu. Proponuję jechać trasą gdzie po jednej stronie jest las lub pojedyncze drzewa i słońce pada od strony lasu a z naprzeciwka jedzie samochód w ciemnym kolorze bez świateł - gwarantuję, że dostrzeżecie go dużo później niż gdyby miał włączone światła mijania. I tak samo jest w mieście gdzie budynki powodują naturalne zaciemnienie części jezdni. Pomijam zupełnie wschód i zachód słońca bo to chyba oczywiste.
Inną sprawą są użytkownicy kombinowanych LED-ów. W ramach sarmackiego "sobiepaństwa" często jadą na LED-ach w kompletnej szarówce przy opadach deszczu lub mgle ! (przykład z ubiegłego tygodnia na trasie Warszawa- Kraków!!!)
Dlatego też jestem przeciwny takim własnoręcznym kombinacjom - masz takie wyposażenie: OK. Nie masz - to nie kombinuj: albo zmień furę albo używaj jej zgodnie z instrukcją.
Pozdrawiam!

maciekpt
31-10-2014, 15:38
Z cyklem użycia żarnika możesz mieć racje - nie znam się więc nie mogę z tym polemizować. Zaleta jest taka, że gdy nawet spali mi się żarówka w dziennych/drogowych to zawsze mogę włączyć światła mijania :)
Z tą mgłą też masz rację - od tygodnia mam założone "dzienne" ale niewiele ich używałem. Prawie codziennie wisiała mgła w Krakowie i jadąc do pracy musiałem używać świateł mijania a gdy wracałem było ciemno lub prawie ciemno więc też zwykłe światła.

Ale już z Twoim stanowiskiem wobec dokładanych świateł dziennych nie mogę się zgodzić :) Ja uważam, że jeśli jest to zrobione dobrze (a swoje uważam za dobrze wykonane i prawidłowo zamontowane) to jest to zupełnie wystarczające do zachowania odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa.

Capsel
31-10-2014, 16:26
SAR37 - nie wiem, co przez Ciebie przemawia, zazdrość że nie potrafisz, czy jesteś niespełnionym ORMO-wcem?? :smile:
"domorosły tuningowicz" - to dla mnie obelga!
Nie zależy mi na żywotności żarówki (H1) w drogowych, choć zapewniam Cię że się mylisz! Żarówka pracująca na 25% mocy jest zasilana napięciem 3V DC, ponadto napięcie narasta do tego poziomu, co skutecznie wydłuża żywotność.
Natomiast bardzo zależy mi na żarnikach w światłach mijania, wkład kosztuje nawet 350zł i jeszcze jest przetwornica wysokiego napięcia, też nie tania.
Piękna bajki opowiadasz w temacie poprawy bezpieczeństwa światłami włączonymi cały rok.... statystyki wskazują na trend odwrotny, jedynie piesi na tym skorzystali. Często bywam za zachodnią granicą i tam jakoś potrafią bez świateł... być może. że są za kierownicą bardziej trzeźwi...

SAR37
31-10-2014, 16:45
SAR37 - nie wiem, co przez Ciebie przemawia, zazdrość że nie potrafisz, czy jesteś niespełnionym ORMO-wcem??
"domorosły tuningowicz" - to dla mnie obelga!
Wybacz, ale nigdzie nie napisałem, że tym zwrotem określam Ciebie...
Co do swoich umiejętności tez jestem spokojny - teoretycznie i praktycznie jestem właściwie przygotowany :)


Piękna bajki opowiadasz w temacie poprawy bezpieczeństwa światłami włączonymi cały rok.... statystyki wskazują na trend odwrotny

Statystyki nie odzwierciedlają problemu, natomiast bazuję na własnych doświadczeniach i obserwacjach "z drogi". Naoglądałem się już różnych wypadków i mam na ten temat swoje zdanie. Pewnikiem jest to, że włączone światła mijania powodują wcześniejsze dostrzeżenie pojazdu a co za tym idzie, wzrost tzw. świadomości sytuacyjnej.


Często bywam za zachodnią granicą i tam jakoś potrafią bez świateł...
I tu się kłania clou problemu - na "zachodzie" istnieje inna mentalność. Tam nikt nie będzie dyskutował i szukał obejścia prawa, bo wie, że to prawo stworzono dla jego dobra. Co innego u nas, gdzie po każdym wydarzeniu medialnym mamy mnóstwo specjalistów od katastrof lotniczych, pożarów, wybuchów gazu, skoków narciarskich, piłki nożnej, etc. Podobnie w motoryzacji - "JA" wiem lepiej więc moje będzie na wierzchu, czy to w kwestii świateł czy w kwestii przewożenia dziecka w foteliku raptem o pół kilometra....

Kwestii kosztów żarówki nie poruszę, bo w tym kontekście, to jest zwyczajnie śmieszne... (Kupię Maybacha ale nie będę używał foteli tylko siedział na dachu bo skóry na obicia są koszmarnie drogie...)

andrzej193
31-10-2014, 17:57
Kwestii kosztów żarówki nie poruszę, bo w tym kontekście, to jest zwyczajnie śmieszne...

ludzie piszą o ŻARNIKACH, a ten dalej swoje! zjedz snickersa stary...

TMK
31-10-2014, 19:06
Kwestii kosztów żarówki nie poruszę, bo w tym kontekście, to jest zwyczajnie śmieszne... (Kupię Maybacha ale nie będę używał foteli tylko siedział na dachu bo skóry na obicia są koszmarnie drogie...)

Żarnik=xenon ;) Koszt "ciut" wyższy od (bardzo często) przepalającej się żarówki H1 w Cromie. Sam na razie nie kombinowałem z ledami lub modułem, za to oglądałem parę filmów z ich montażu. Moduł z allegro za 119zł wygląda niby porządnie, jednak łączenie kabli na zasadzie wsuwki nacinającej kable jest moim zdaniem jakąś paranoją. Przez takie lipne połączenie płynie w sumie parę amperów i takie druciarstwo nie powinno mieć miejsca.
Argumenty czy stać kogoś czy nie stać są mało ważne. Każdy sam bierze odpowiedzialność za montaż niehomologowanego oświetlenia, w tym przypadku nikogo nie porazi jak ksenonami w Golfie, jednak... instalacja MUSI zostać zrobiona dobrze. Wspomniana wsuwka lub kabelek pod bezpiecznikiem jakoś z tym mi się nie kojarzy...

Lucek_
31-10-2014, 19:50
U mnie jeszcze się nie spaliła żarówka i mam nast. pytania:
1. Czy trudno wymienia się żarówki długich i krótkich świateł w poliftowej cromie?
2. Jaki typ żarówek jest do ww. świateł?
3. Czy u was też tak słabo świecą krótkie. Czy te inne magiczne żarówki coś dają?

Croma 08
31-10-2014, 19:50
Ja w swojej Cromie zamontowałem ten zestaw Philips DAYLIGHT Światła Do Jazdy Dziennej 4 Led (4733866573) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/philips-daylight-swiatla-do-jazdy-dziennej-4-led-i4733866573.html) głównie z tego powodu by nie musieć pamiętać o włączaniu świateł :smile: każdy ma swój priorytet :smile:

Lucek_
31-10-2014, 19:52
A może te ledowe światła do jazdy dziennej wydłużają życie felernego alternatora cromy?

TMK
31-10-2014, 19:54
U mnie jeszcze się nie spaliła żarówka i mam nast. pytania:
1. Czy trudno wymienia się żarówki długich i krótkich świateł w poliftowej cromie?
2. Jaki typ żarówek jest do ww. świateł?
3. Czy u was też tak słabo świecą krótkie. Czy te inne magiczne żarówki coś dają?

1. Nie ma problemu, jeśli nie masz łapy jak bochenek.
2. H1 tak samo jak na krótkich.
3. Tak, szału nie ma. Magicznych żarówek nie ma, najmocniejsze miałem tungsram megalight i też bez rewelacji na czarnym mokrym asfalcie. Poprawę dadzą nowe/regenerowane reflektory lub... hidy. Odbłyśniki oraz brudne soczewki w kilkuletniej lampie zżerają 30-50% światła.

Lucek_
31-10-2014, 19:58
Drogie te światełka kupiłeś. Muszą chyba ostro świecić? Gdzie udało ci sięe zamontowałe

SAR37
31-10-2014, 19:59
ludzie piszą o ŻARNIKACH, a ten dalej swoje! zjedz snickersa stary...

Dzięki Bogu nie należę do pokolenia wychowanego na Snickers'ach...
W tym wypadku "żarówka" (5-100zł) czy "żarnik" (300-400zł) nie robi różnicy jeśli "nie łapiesz" logicznej intencji. Nie stać cie na używanie auta z xenonami to go sprzedaj i kup takie, w którym są H4! Wtedy będziesz miał oszczędność bez kombinacji jak tu ominąć to "durne prawo", które tak trzepie po kieszeni biednych obywateli.... Żenada...

Croma 08
31-10-2014, 20:06
Zamontowałem je obok halogenów, zrobiłem wycięcie w kratce, pod kratką trzeba też wyciąć ciut zderzaka, tylko że te uchwyty dodane do lamp nie pasują, ja dorobiłem z aluminiowego kątownika

Lucek_
31-10-2014, 20:08
Tak to jest jak pisze sie na smartfonie (:-). Chciałem spytać w którym dokładnie miejscu je zamontowałeś?

Ja kilka miesięcy temu kupiłem mocne led-y jednak w zestawie nie było automatu do włączania i leżą do dzisiaj nie zamontowane. Z jednej strony chciałem ulżyć alternatorowi ale jakoś szkoda mi ciąć zderzak (trzeba tam chyba coś wyciąć).

sopiotr
31-10-2014, 20:14
Tydzień temu zakończyłem montaż ledowych świateł do jazdy dziennej (NSSC 523HP). Nie zamierzam dyskutować o "oszczędnościach", wyglądzie itd. Każdy sam decyduje o swoim aucie i oczywiście inni mogą to krytykować ... takie mają prawo w wolnym kraju.
Ważne, aby światła miały homologację i były zainstalowane zgodnie z przepisami (miejsce zamontowania, włączanie i wyłączanie tych świateł).
Do podłączenia pod bezpiecznik użyłem czegoś takiego:
DODATKOWY BEZPIECZNIK GNIAZDO BYPASS BAJPAS MINI (4693860682) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/dodatkowy-bezpiecznik-gniazdo-bypass-bajpas-mini-i4693860682.html).

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, to Austria wycofała się z obowiązku używania świateł w dzień przy dobrej widoczności.

Croma 08
31-10-2014, 20:17
Mogę wrzucić fotki jak to wyglada i gdzie trzeba ciąć, ale dopiero jutro bo dzisiaj już za późno :) jak decydowałem się na zakup to szukałem właśnie z automatem by nie trzeba było pamiętać o ich włączaniu no i jak przechodzę na drogowe to się wyłączają

andrzej193
31-10-2014, 20:22
SAR37 nie interesuje Cie montaż dziennych, nie widzisz plusów w związku z ich użytkowaniem więc nie masz prawa głosu! Przeczytaj dokładnie jeszcze raz tytuł wątku, może dotrze do Ciebie jak bardzo mijasz się ze swoją żelazną logiką. Panu już podziękujemy za jego cenne porady i spostrzeżenia.

Croma 08
31-10-2014, 20:36
Oczywiście też zamontowałem światełka z homologacją, zresztą już policaje kontrolowali :smile: i zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Lucek_
31-10-2014, 20:40
Ja niestety nie zwróciłem uwagi i kupiłem ledy bez tego automatu. Jak je przymierzałem, gdzie zamontować to zauważyłem że zderzak w cromie (na zewnętrznych brzegach) jest ścięty o 45 stopni. Czyli że i te ledy też będą odchylone osiami na boki. Zastanawiałem się czy je będzie dobrze widać centralnie z przodu. Kupiłem co prawda skośne ale kąt jest niewielki na tych oprawkach. Jak to u was świeci?

SAR37
31-10-2014, 20:44
SAR37 nie interesuje Cie montaż dziennych, nie widzisz plusów w związku z ich użytkowaniem więc nie masz prawa głosu! Przeczytaj dokładnie jeszcze raz tytuł wątku, może dotrze do Ciebie jak bardzo mijasz się ze swoją żelazną logiką. Panu już podziękujemy za jego cenne porady i spostrzeżenia.
Cóż, nie Ty jesteś moderatorem i nie Ty będziesz dawał mi nakazy i zakazy.
Moje pierwsze pytanie było jak najbardziej na temat ale implikacje z niego wynikające spowodowały znaczny OT - aby nie zaśmiecać wątku, mówię więc pass...

Croma 08
31-10-2014, 20:46
U mnie świecą bardzo dobrze, zamontowałem je w kratkach gdzie są halogeny od strony grila, jeśli chcesz mogę cyknąć fotkę i jutro tutaj wrzucić

sopiotr
31-10-2014, 20:47
NSSC 523HP, które zamontowałem, są skośne, więc po zainstalowaniu w kratce zderzaka świecą na wprost. Moje DRL mają dodatkowy moduł, który zasila światła stałym prądem.
Brak automatu to raczej nie problem, można zastosować zwykły przekaźnik samochodowy..

Lucek_
31-10-2014, 20:59
Nie wiem jak u Was ale w mojej cromie układ elektryczny nie odłącza świateł krótkich podczas rozruchu silnika. Akumulator obciążany jest wtedy o dodatkowe 10-15A. Odkąd to zauważyłem to odpalam na wyłączonych światłach. Ale kilka razy zdarzyło mi się potem ich nie włączyć. Jednym słowem z fiatem lipa. 11 lat starsza octavia odłącza wszystkie odbiorniki przy rozruchu.

bartek6622
31-10-2014, 22:09
11 lat starsza octavia odłącza wszystkie odbiorniki przy rozruchu.

Przy rozruchu tak, ale po wyjęciu kluczyka światła mijania zostają włączone, a tutaj Croma wygrywa.

maciekpt
01-11-2014, 08:48
Jesteś pewien, że w Octavii świeca się światła mijania? Ja obstawiam, że tak jak w każdym aucie VAG po wyłączeniu zapłonu/wyjęciu kluczyka światła przełączają się na pozycyjne.
Lucek_ u mnie chyba światła są odłączane przy rozruchu (widać jak gasną na chwilę po przekręceniu kluczyka)

maciekpt
01-11-2014, 17:17
Sprawdziłem i jednak światła świecą się cały czas podczas uruchamiania silnika

lukq
01-11-2014, 19:06
Macie jakieś zdjęcia, po zamontowaniu świateł do jazdy dziennej? Pomoże to przyszłym użytkownikom, którzy się zastanawiają jak to będzie wyglądać ;)

Croma 08
01-11-2014, 20:07
Proszę bardzo, tak to wygląda u mnie 1732317324

maciekpt
02-11-2014, 09:27
Tu jeszcze dzienne z wykorzystaniem świateł drogowych (to chyba Bravo ale w Cromie będzie prawie tak samo): 17329
Zdjęcie ściągnięte ze strony lepard.eu.

ARS
02-11-2014, 11:36
A tak wygląda u mnie :
17332
Zdjecie robiłem na szybko najwyżej wieczorem dodam kilka
Pzdr

Lucek_
02-11-2014, 15:25
W octavii światła krótkie po wyłączeniu silnika przechodzą na pozycyjne. Jednak po wyjęciu kluczyka rozlega się sygnał dźwiękowy który przypomina o konieczności wyłączeniu świateł.
Niestety w drugą stronę to nie działa i trzeba samemu pamiętać o włączaniu.

Lucek_
02-11-2014, 17:48
Kolego ARS. Napisz jak zamontowałeś swoje światła. Wyglądają jakby były równo z powierzchnią zderzaka

Runo
02-11-2014, 18:32
Z moich obserwacji wynika ze kilka lat temu na 10 samochodow 7 mialo ledy dokladane. Teraz 1. Ludzie montowali zestawy za 50zl ktore nie swiecily. Sam posiadam ksenony i zal wydawac pare stow na zarnik. A teraz odniose sie do osob ktore mowia ze stac mnie na auto to stac mnie na zarniki. Otoz te 400zl wole osobiscie przeznaczyc na zabawke dla mojego dziecka niz wydac na zarowke. Dodatkowo dodam ze crome mozna juz kupic za mniej niz 10000 wiec jest to zwykle auto- dosc tanie. Nie przebywamy na forum auta za pol milona i nie rozmawiamy o tym czy 400zl w ta czy w ta to duzo ( ja wydaje tyle na paliwo i jezdze 1.5 miesiaca) ale o kwotach ktore stanowia czasami 10% wartosci calego auta (2 zarniki)

TMK
02-11-2014, 19:09
Wizualnie pasowałoby coś pomiędzy tym:

https://www.youtube.com/watch?v=QUvKmmAdLSQ
a czymś takim:
17335
Zaglądania do cudzego portfela nawet nie chcę komentować, niektórym forumowiczom udzieliło się chyba trochę za dużo emocji...
Wątki oświetleniowe oglądam od bardzo dawna. Znając niełatwe dopasowanie czegokolwiek do designu cromy, jeśli kiedyś coś zamontuje, to będzie moduł do długich. Na razie do wiosny i tak wyjeżdżam i wracam w nocy, montaż do marca nie ma dla mnie sensu.

ARS
02-11-2014, 19:32
Kolego ARS. Napisz jak zamontowałeś swoje światła. Wyglądają jakby były równo z powierzchnią zderzaka

Bo są równo. W zderzaku były wiertane dziury a potem włożyłem zestaw żarówek. Koszt takiego zestawu około 230zł i do tego było specjalne wiertło na zrobienie tych dziur. Można sobie te żaróweczki układać dowolnie jak kto lubi.
pzdr

martinez
17-02-2015, 18:15
U mnie wyszło to tak jak na załączonym foto ;-) montaż był przeprowadzony dziś, także więcej zdjęć udostępnię w ciągu kilku dni.


18709

Python28
17-02-2015, 19:47
No ale raczej żadnych przepisów to nie spełnia i jako świateł dziennych używać tego nie można.

martinez
17-02-2015, 20:51
Spełnia i posiada europejską homologację ;-)

sopiotr
17-02-2015, 20:58
Super pomysł. Ja namęczyłem się z NSSC523HP. Wyszło nieźle, ale montaż był dość czasochłonny.

Toper
17-02-2015, 21:00
Spełnia i posiada europejską homologację ;-)

zatem podeślij konkretnie linka, nazwę tego zestawu. Szukam LEDów do przedliftowej i koniecznie chcę, żeby były z homologacją. Na razie myślałem o Philips DayLight9.

Pozdrawiam
Toper

Python28
17-02-2015, 21:03
Przepisy dotyczące świateł do jazdy dziennej (http://www.swiatla.auto.pl/informacja/17/prawo-drogowe) Według tego co tutaj jest napisane powierzchnia każdej lamy powinna mieć 20 cm2 a w twoim wypadku ile ma?

stevenek
17-02-2015, 21:27
zatem podeślij konkretnie linka, nazwę tego zestawu. Szukam LEDów do przedliftowej i koniecznie chcę, żeby były z homologacją. Na razie myślałem o Philips DayLight9.

Pozdrawiam
Toper
Ja juz zakupilem te philipsy. Narazie czakaja na montaz bo mi sie roboty nawalilo i brak czasu na grzebanie przy autku . Podpinalem tylko na probe i swieca zacnie :D Na autokaciku ktos montowal te philipsy (starsza wersje Daylight 4) do cromki przedliftowej i mieszcza sie elegancko w kratkach zderzaka. Pytanie a propos montazu; czy da rade bez sciagania zderzaka zamontowac swiatelka? Nie lustrowalem jeszcze ile tam miejsca jest. I pytanie drugie; gdzie sie wpiac do pozycyjnych z tym kabelkiem sterujacym? Wolalbym nie rozwalac wiazki w miare mozliwosci. Moze da sie jakos w bezpieczniki?

martinez
17-02-2015, 21:37
Ja kupiłem taki zestaw:


Lampy dzienne LED DRL 825 oczka 10x1W światła auto (5059195427) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/lampy-dzienne-led-drl-825-oczka-10x1w-swiatla-auto-i5059195427.html)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Przepisy dotyczące świateł do jazdy dziennej (http://www.swiatla.auto.pl/informacja/17/prawo-drogowe) Według tego co tutaj jest napisane powierzchnia każdej lamy powinna mieć 20 cm2 a w twoim wypadku ile ma?

Czy ktoś spotkał się z pomiarem tej powierzchni podczas kontroli?

Capsel
18-02-2015, 03:36
U mnie wyszło to tak jak na załączonym foto ;-) montaż był przeprowadzony dziś, także więcej zdjęć udostępnię w ciągu kilku dni.


18709

Na zdjęciu widać nawet kto się zmęczył montażem:tongue

karwoj25
18-02-2015, 09:15
Czy ktoś spotkał się z pomiarem tej powierzchni podczas kontroli?
policjant nie jest od mierzenia powierzchni, on tylko stwierdzi, że lampa jest za mała i wyśle Cię na przegląd cząstkowy :P

Masz 5 lampek na stronę, każda ma 19mm średnicy, czyli ma powierzchnię 2,8cm^2 - razy 5 nie da to 20cm^2 ;)

miras
18-02-2015, 10:45
Ewentualnie na przeglądzie technicznym wyjdzie

byrrt
18-02-2015, 11:18
Tu zależy od policjanta, ale już sam fakt że nie spełnia to pewnych norm powoduje że ja bym czegoś takiego nie założył.. Też nie sądzę aby to spełniało dobrze swoją rolę bo raz że te lampki nie są zbyt mocne (no bo jak mają być chociażby przy tym rozmiarze?) to i światło zamiast skupiać się w jednym snopie dzieli się na 5 osobnych mniejszych lampek i efekt jest taki że z daleka może być cienko..

Python28
19-02-2015, 19:37
że z daleka może być cienko..
jak w większości wypadków poruszających się aut na drodze. Juz nawet przestałem mrugać jak wydaje mi się że ktoś jedzie bez świateł, bo dojeżdża bliżej i okazuje się że ma jakieś świecidełka które widać dopiero z 10 metrów.

Wystarczy popatrzeć na firmowe światła dzienne, mają powierzchnie taką jak ustawa przewiduje i jasność taką jak powinna być. Nie na;leży dać się zwieść że policja nie ma możliwości zbadania jasności światła, w Rzeszowie policja dysponuje takim sprzętem nie sądzę żeby gdzieindziej było inaczej.

byrrt
20-02-2015, 07:25
Co policja powie to jest jedno, ale tu chodzi przede wszystkim o nasze zdrowie i życie! Ja kupując światła DRL szukałem przede wszystkim dobrych, dopiero 2gim kryterium była cena. Większość jednak odwraca tą kolejność..

pu3
20-02-2015, 13:01
W moim autku mam takie swiatelka DRL

18780

a w światłach mijania takie zarowki:smile:

18781

Python28
20-02-2015, 17:51
Nie wiem jaka powierzchnię mają twoje światła ale na pewno nie są zamontowane zgodnie z przepisami. Między lampami ma być minimum 60 cm podczas gdy u ciebie jest jakieś 50 cm. Do tego nie trzeba metra, tablica rejestracyjna ma 52 cm.

karwoj25
20-02-2015, 18:14
Do tego nie trzeba metra, tablica rejestracyjna ma 52 cm.
a to mnie zawsze zastanawia, bo po drogach jeździ cała masa samochodów z ledami w odległości kilka cm od siebie, nad lub pod tablicą rejestracyjną. A policja nic z tym nie robi, chociaż jak na dłoni widać, że oświetlenie jest nieprzepisowe. Sam codziennie mijam kilka takich aut...

Python28
20-02-2015, 18:30
Zgadza się ja również widuję mnóstwo takich aut ale to wszystko do czasu aż trafią na pana policjanta ze złym humorem. :)

sopiotr
20-02-2015, 21:09
Przede wszystkim, takie auta nie powinny przechodzić przeglądu rejestracyjnego. Nigdy nie zdecydowałbym się zamontować świateł do jazdy dziennej niezgodnie z przepisami, bez homologacji itp. Zamontowałem światła DRL m.in. po to, aby być lepiej widocznym w słoneczny dzień.

stevenek
25-02-2015, 12:43
Zamontowane Philipsy Day Light 9. Bardzo fajne swiatelka, daja mocne swiatlo i maja dosc spory kat swiecenia przez co sa widoczne rowniez z boku. Wszystkie wymiary montazu zgodne z przepisami :cool:

18864

byrrt
25-02-2015, 14:09
Na zdjęciu widać, że świecą zacnie :)

stevenek
25-02-2015, 14:30
Zdjecie robione telefonem wiec zrobily sie rozblyski, ale jest tak jak piszesz. Swieca elegancko, widoczne z daleka :D

sopiotr
25-02-2015, 20:06
Ładnie świecą. W Cromie przedliftowej trochę łatwiej zamontować światła do jazdy dziennej. A porządne światełka widać z daleka, a nie takie ogarki, które ledwo jarzą. Gdzie podłączyłeś sterowanie? Do świateł pozycyjnych?

stevenek
25-02-2015, 20:08
Ładnie świecą. W Cromie przedliftowej trochę łatwiej zamontować światła do jazdy dziennej. A porządne światełka widać z daleka, a nie takie ogarki, które ledwo jarzą. Gdzie podłączyłeś sterowanie? Do świateł pozycyjnych?
Przewodem sterujacym wpialem sie w wiazke przy lampie do pozycyjnych wlasnie.

Pivko76
25-02-2015, 20:13
Zamontowane Philipsy Day Light 9. Bardzo fajne swiatelka, daja mocne swiatlo i maja dosc spory kat swiecenia przez co sa widoczne rowniez z boku. Wszystkie wymiary montazu zgodne z przepisami :cool:

18864

500 zł za swiatełka... jeśli nie ma się ksenonów to lekko droga impreza :-/ przez całe życie mojej Cromki nie zużyłbym żarówek za taką kwote ;-)

stevenek
25-02-2015, 20:22
500 zł za swiatełka... jeśli nie ma się ksenonów to lekko droga impreza :-/ przez całe życie mojej Cromki nie zużyłbym żarówek za taką kwote ;-)
Kolego nie wiem gdzie Ty za taka kase widziales te swiatelka. Ceny zaczynaja sie od 230 zl. czyli w cenie jednego palnika.

Ale prawda, ze jakbym mial zwykle halogenowe lampy to na pewno nie bawilbym sie w montaz dziennych, tak jak napisales, raczej by sie to nie oplacalo.

milky
27-04-2015, 10:26
No nie jest to tania zabawa ale spokojnie można znaleźć taniej, na przykład Swiatla-Dzienne.pl - światła do jazdy dziennej (DLR) (http://swiatla-dzienne.pl/) są po 339zł.

eror
27-04-2015, 20:22
W aucie z navi (czyli z dużym ekranem) dzenne światła zamontowałem w innym celu niż świecenie :-)
Przy zapalonych światłach mijania ściemnia się podświetlenie navi bo system myśli, że jest noc.
Wiem, że można w ustawieniach rozjaśnić ale potem w nocy jest za jasno i znowu do menu trzeba wskakiwać.
Z dziennymi problem sam się rozwiązuje bo w dzień światła mijania są wyłączone i ekran rozjaśniony a jak włączam mijania to się ściemnia i jest git.

PetiPL
28-04-2015, 09:56
Ja zamontowałem DRLy dokładnie z tego samego powodu. Szkoda, że nie jest tak jak w AR 159 gdzie navi ma oddzielny czujnik zmierzchowy niezależny od świateł.

kedlaw82
28-04-2015, 23:25
W aucie z navi (czyli z dużym ekranem) dzenne światła zamontowałem w innym celu niż świecenie :-)
Przy zapalonych światłach mijania ściemnia się podświetlenie navi bo system myśli, że jest noc.
Wiem, że można w ustawieniach rozjaśnić ale potem w nocy jest za jasno i znowu do menu trzeba wskakiwać.
Z dziennymi problem sam się rozwiązuje bo w dzień światła mijania są wyłączone i ekran rozjaśniony a jak włączam mijania to się ściemnia i jest git.

Nie trzeba wskakiwać w menu, wystarczy wcisnąć jeden przycisk i zmieniasz ekran pomiędzy jasnym a ciemnym.

eror
29-04-2015, 17:56
Gdzie, no gdzie jest ten przycisk ? Chcę, muszę go poznać. Prooooszę .....

Python28
29-04-2015, 19:30
W prawym dolnym rogu na ekranie głównym navi jest ikona słoneczka i księżyca.

eror
29-04-2015, 19:41
Zszedłem do auta, włączyłem zapłon, odpaliłem ekran i :niewiem:

Capsel
29-04-2015, 20:46
Naciskasz "main dark" w lewy górnym rogu, a potem prawy dolny róg klawisz słoneczko/księżyc.
Tak jest u mnie, firmware 12.2.

mirek8423
29-04-2015, 21:01
na tych fotkach widać o co chodzi https://drive.google.com/folderview?id=0B3pgepU4tdLCfnpNUU1pcmIxSVRtWDFTRm9 tNnhrLUN1MlpFVC10QXVMT0dNWlJiMnpYSzA&usp=sharing

kedlaw82
29-04-2015, 21:18
Zszedłem do auta, włączyłem zapłon, odpaliłem ekran i :niewiem:

Tak jak Capsel pisze jak zmieniałeś soft to tak jest, a jeśli masz ori soft to chyba też menu Main Dark i chyba naciskasz prawe pokrętło, już teraz dokładnie nie pamiętam bo od dłuższego czasu śmigam z nowszym softem.

eror
29-04-2015, 21:24
No i tu jest problem bo ja mam tak
19814
czyli stary soft.
Czy po nowy muszę jechać do serwisu czy gdzieś tu, na forum było już opisane jak go zmienić ?

kedlaw82
29-04-2015, 21:31
No i tu jest problem bo ja mam tak
19814
czyli stary soft.
Czy po nowy muszę jechać do serwisu czy gdzieś tu, na forum było już opisane jak go zmienić ?
No czyli tak jak pisałem, te prawe pokrętło naciśnij w tym menu i musi działać, wiem że to nie było opisane przez przypadek do tego doszedłem.
Poszukaj jest już tu opisane.

eror
29-04-2015, 23:14
trip - my car - connect - video - tak to robiłem przedtem.
A teraz ...... eureka !!!! wystarczy jedno przyciśnięcie.
I po kiego grzyba zakładałem dzienne światła, których jestem przeciwnikiem ?
A mogłem sobie spokojnie klikać to pokręciołko.
"Ale głupi ci Rzymianie...."
Wielkie dzięki kedlaw82 :yahoo

alpa77
30-04-2015, 10:52
Witam,
w mojej cromie wykorzystałem światła drogowe jako światła do jazdy dziennej, kupiłem gotowy układ na allegro który ustawia jaskrawość na 40% podobnie jak w samochodach BMW.
Zmiana świateł odbywa się automatycznie. Po włączeniu świateł postojowych drogowe gasną.

Ruta
30-04-2015, 12:50
Ciekawe rozwiazanie, ale raczej kłóci sie z Prawem o ruchu drogowym, art.51 punkt 3
W czasie od zmierzchu do świtu, na nieoświetlonych drogach, zamiast świateł mijania lub łącznie z nimi, kierujący pojazdem może używać świateł drogowych, o ile nie oślepi innych kierujących albo pieszych poruszających się w kolumnie. Kierujący pojazdem, używając świateł drogowych, jest obowiązany przełączyć je na światła mijania w razie zbliżania się:
1) pojazdu nadjeżdżającego z przeciwka, przy czym jeżeli jeden z kierujących wyłączył światła drogowe - drugi jest obowiązany uczynić to samo;
2) do pojazdu poprzedzającego, jeżeli kierujący może być oślepiony;
3) pojazdu szynowego lub komunikacji wodnej, jeżeli poruszają się w takiej odległości, że istnieje możliwość oślepienia kierujących tymi pojazdami..

Wiem , ze niektóre auta mają tak fabrycznie, ale tylko wtedy gdy reflektor świateł drogowych ma oznaczenie R i RL (ewentualnie DRL) łącznie. Oznacza to, że reflektor ten ma homologację jako reflektor świateł drogowych (R) i świateł dziennych (RL).

Nie wiem jak jest w Cromie, ale nie sadzę , żeby tak było. Sprawdze jak dojdę do auta :smile:

alpa77
30-04-2015, 15:04
Auto z tymi światłami przeszło badanie techniczne i 3-kontrole drogówki. Przy drugiej kontroli policjant sprawdził tylko czy w momęcie przełączenia na światła mijania zgasły długie. Modyfikacja mieści się w całości w skrzynce bezpiecznikowej.
Od momentu instalacji mam przełącznik świateł ustawiony w pozycji auto i czujnik sam przełącza światła. Ze względu na zmniejszoną jasność śiecenia do 40% nie ma efektu oślpiania.
zrobię zdjęcia z włączonymi światłami.

maciekpt
30-04-2015, 15:17
Też używam takiego modułu (chyba nawet w tym wątku już o tym pisaliśmy). Ale tak jak napisał Ruta legalne to to nie jest z takiego powodu, że lampy nie mają homologacji do używania jako światła dzienne.
Bardzo podobne rozwiązanie jest stosowane np. w Skodzie Octavii III lub VW Golfie 6 z tym, że tam są używane żarówki H7 (jedna żarówka służy jako dzienna/mijania/drogowa) a w Cromie H1 (jedna żarówka jako światła mijania; druga jako dzienne/drogowe).