PDA

Zobacz pełną wersję : Błędne wskazania wskaźnika BRC



krisbe
17-04-2013, 08:41
Witam,
w moim Punto II FL 1.2 8v mam instalacje sekwencyjną BRC.
Zaobserwowałem jednak, że wskaźnik poziomu gazu dziwnie reaguje.
Na włączniku mam bowiem 4 diody sygnalizujące poziom gazu, ale gasną one dość nieregularnie tzn. :
- 1 dioda po spaleniu 5l
- 2 dioda po spaleniu 10l
- 3 dioda po spaleniu 15l
- 4 dioda zaczyna migać po spaleniu 30l
- rezerwa zaczyna piszczeć po spaleniu 32l

Butla na ogół ma 40 litrów.
Da się tak jeździć, ale jeżdżenie na rezerwie jest irytujące z racji na pisk..
Można to jakoś samemu ustawić?
Ewentualnie jaki jest koszt regulacji tych wartości ?

Pozdrawiam

byrrt
17-04-2013, 11:12
Można to jakoś samemu ustawić?
Ewentualnie jaki jest koszt regulacji tych wartości ?
Całą skalę można przesunąć kręcąc mocowaniem czujnika na butli. Dokładnej kalibracji można dokonać po podpięciu kompa - tylko czy to ma sens? Koszt w serwisie to pewnie z 20zł..

krisbe
17-04-2013, 11:49
Tzn. to nie przeszkadza aż tak.. ale jeśli dało by się to zrobić samemu, to czemu nie :)

modjo
25-04-2013, 22:03
Witam,
w moim Punto II FL 1.2 8v mam instalacje sekwencyjną BRC.
Zaobserwowałem jednak, że wskaźnik poziomu gazu dziwnie reaguje.
Na włączniku mam bowiem 4 diody sygnalizujące poziom gazu, ale gasną one dość nieregularnie tzn. :
- 1 dioda po spaleniu 5l
- 2 dioda po spaleniu 10l
- 3 dioda po spaleniu 15l
- 4 dioda zaczyna migać po spaleniu 30l
- rezerwa zaczyna piszczeć po spaleniu 32l

Butla na ogół ma 40 litrów.
Da się tak jeździć, ale jeżdżenie na rezerwie jest irytujące z racji na pisk..
Można to jakoś samemu ustawić?
Ewentualnie jaki jest koszt regulacji tych wartości ?

Pozdrawiam

Maja BRC piszczy kiedy po wypaleniu gazu przelaczy sie na benzyne,a mruganiem jednej diody sygnalizuje rezerwe

mamut-tme
25-04-2013, 22:17
Maja BRC piszczy kiedy po wypaleniu gazu przelaczy sie na benzyne,a mruganiem jednej diody sygnalizuje rezerwe
Dokładnie tak jest w BRC - potwierdzam.

boch
25-04-2013, 22:33
koszt regulacji to tak jak napisał byrrt ok. 30 zł. problem w tym, że musiałbyś podjechać na diagnostykę dwukrotnie. przed i po zatankowaniu gazu. diagnosta odczytuje wartość napięcia na pustym zbiorniku, a następnie na pełnym. jeśli przykładowo na pełnym zbiorniku napięcie pokazywane przez program diagnostyczny wynosi 3,78V, a na pustym 1,28V to od tej pierwszej wartości odejmujemy tą drugą. uzyskany wynik dzielimy przez ilość diod na centralce gazu czyli w Twoim przypadku 5 (rezerwa + 4 diody).

3,78-1,28=2,5V
2,5:5=0,5 (różnica wartości napięcia pomiędzy poszczególnymi diodami)

i teraz w okienka wartości napięcia wpisujemy:

rezerwa: 1,28
1 dioda: 1,78
2 dioda: 2,28
3 dioda: 2,78
4 dioda: 3,78

problem w tym, że nie zawsze da się to dobrze wyregulować. wszystko zależy od wielozaworu i wskaźnika poziomu gazu. chyba jednym z najgorszych był BRC Europa, którego jestem posiadaczem. pływak często się zawiesza i odblokowuje się na większych wybojach. generalnie nie popisali się konstruktorzy.

byrrt
26-04-2013, 15:11
To jest jeszcze nic.. U mnie czujnik nie działa jakby w pełnym zakresie zapełnienia butli i jest nie liniowy.. To wcale tak hop nie jest ;-)

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

boch
26-04-2013, 15:21
u nie gdyby nie zwiechy, wskaźnik byłby całkiem do rzeczy.

krisbe
30-04-2013, 08:37
Ehhh.. faktycznie jak piszczy to leci na PB - głupi tak jeździłem cały dzień z piskiem ;D
Tak samo ciekawiło mnie czemu piszczy jak na stacji wchodzi mi 31-33 dm3 gazu..
Dopiero teraz doczytałem że wtłacza się 80% pojemność butli, czyli tak jak mi wlatuje..

Ehhh człowiek to się całe życie uczy ;) ale dziękuje za odp

Paweł42Kielce
15-11-2022, 19:15
Witam.
U mnie w BMW E39 mam instalacje BRC.
Po zatankowaniu pełnej butli i przejechaniu 40km spada mi jedna dioda a po 200km pali mi się już rezerwa.
Byłem na regulacji i nic to nie pomogło.
Ratujcie jak to ustawić aby było dobrze

ochkarol
15-11-2022, 23:31
Miałem dwie instalacje BRC Sequent 24. Po każdym montażu instalator uprzedzał, żeby się zbytnio nie kierować wskaźnikiem wypełnienia butli, bo on nie ma prawa być dokładny.
Jedyne co dobrze powinno działać to wskazanie czy jazda jest na LPG czy na benzynie.
Trzeba po prostu wiedzieć po ilu kilometrach jechać tankować gaz i tyle.
Nie jest to jakiś wielki dramat.