Zobacz pełną wersję : Czyszczenie baku - bravo
ostatnio podejrzewam że mam w bravolocie zasyfiały bak. Po prostu auto potrafi nie ragować na gaz, lub w ogóle nie odpali bo pompa nie jest w stanie doprowadzić paliwa do silnika. Problem wystąpił już dwukrotnie gdy zapaliła mi sie wczesna rezerwa. Wówczas dolanie paliwa do baku rozwiązywało problem. Jednak tym razem sytuacja wydarzyła mi się gdy miałem połowę zbiornika. Ruszył dopiero z wielkim bólem jak go bujnałem z górki.
Jak wygląda taki zasyfiały bak to pewnie wielu z Was wie - czarny szlam przy ssaku.
Czy istnieje sposób aby taki szlam rozpuścić na poziomie baku i jakoś przepalić? Bo przyznam szczerze... za cholerę nie chce mi się stawać na kanał i demontować baku. Ciężko mi jest się zgrać z mechanikiem.
Niepotrzebujesz kanału . Wymontuj pompę paliwa i ręką ze szmatą wyczyścisz zbiornik . Nie zapomnij o wyczyszczeniu pompy a raczej jej sitka.
Chemią tego nie wyciągniesz - szmatą chyba też nie :/ Te całe bagno które tam jest pewnie tak łatwo wypłukać się nie da..
Niepotrzebujesz kanału . Wymontuj pompę paliwa i ręką ze szmatą wyczyścisz zbiornik . Nie zapomnij o wyczyszczeniu pompy a raczej jej sitka.
Wnioskuje po Twojej wypowiedzi kolego że pompka jest od spodu baku. Dziwne w sumie bo zawsze spotykałem się że znajduje się na górze dlatego należało cały bak zdjąć.
A powiedz mi czy jej demontaż powoduje z automatu że całe paliwo które jest w baku pójdzie na straty? Bo aktualnie aby się poruszać muszę mieć te 25 litrów i szkoda by było żeby się zmarnowało i poszło na glebę.
Te całe bagno które tam jest pewnie tak łatwo wypłukać się nie da.. Kiedyś w mazdzie płukałem sitko w nitro. Ładnie poszło. Bak potraktowałem sprężarką i też był czysty. Jeszcze czeka mnie pewnie obowiązkowo wymiana filtra paliwowego... a w grudniu montowali mi nowy..
I jeszcze jedno pytanie - bak w Bravo jest plastikowy czy metalowy?
markshall
16-04-2013, 18:54
Wnioskuje po Twojej wypowiedzi kolego że pompka jest od spodu baku.
Pompa jest od góry baku włożona! Ściągasz wykładzinę w bagażniku i masz dostęp do pompy. Jak ją wyciągniesz możesz sobie paliwo odessać. Aczkolwiek też wątpię czy uda się syf ze zbiornika w ten sposób wymyć. Zbiornik chyba plastikowy.
CichyJerry
16-04-2013, 19:12
zbiornik masz plastik
Pompa jest od góry baku włożona! Ściągasz wykładzinę w bagażniku i masz dostęp do pompy. Jak ją wyciągniesz możesz sobie paliwo odessać. Aczkolwiek też wątpię czy uda się syf ze zbiornika w ten sposób wymyć. Zbiornik chyba plastikowy.
to mnie zaskoczyłeś - pozytywnie :) Szkoda że tak późna godzina to nie mam jak pójść sprawdzić jak to wygląda.
Bak jest jednak czysty, ale magić mówi że problem może stanowić pompka. Kosz w którym jest zanurzona z niewiadomych przyczyn opróżnia sie - być może jest dziurawy. W kazdym badz razie planuje zakupić nowa pompkę razem z tym pływakiem. Orientuje sie ktoś czy do mojego 1,6 beda pasowały cześci od 1,4 Fiat Bravo 1.4 SX pompka paliwa paliwowa (3150598477) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/fiat-bravo-1-4-sx-pompka-paliwa-paliwowa-i3150598477.html)
Zobacz e ePer czy bak i pompka są te same czy inne..
mamut-tme
25-04-2013, 22:15
Moim zdaniem nie będzie pasować. W 1.4 jest monowtrysk, w 1.6 wtrysk wielopunktowy, a to chyba są inne ciśnienia robocze (chyba, że pamięć mnie myli).
Kosz w którym jest zanurzona z niewiadomych przyczyn opróżnia sie - być może jest dziurawy.
Co to za głupoty - a krasnolutki siedzą i wiaderkami wlewają paliwo do kosza żebyś mógł jechać przy niskim stanie paliwa.
Co do kosza z 1.4 może pasować natomiast wkład czyli pompka napewno nie ciśnienie w 1.4 to 1.1 bar , a w 1.6 to 3 do3.5 bar
Co to za głupoty - a krasnolutki siedzą i wiaderkami wlewają paliwo do kosza żebyś mógł jechać przy niskim stanie paliwa.
Co do kosza z 1.4 może pasować natomiast wkład czyli pompka napewno nie ciśnienie w 1.4 to 1.1 bar , a w 1.6 to 3 do3.5 bar
no właśnie chciałbym żeby krasnoludki :) Kosz się opróżnia w chwili gdy auto nie jest na chodzie i stoi na parkingu. Jego ponowne uruchomienie to pięciokrotne kręcenie rozrusznikiem. Podczas właśnie tych prób pompka dopiero zasysa paliwo i napełnia kosz. Mnie się nie pytaj o dalsze szczegóły - ja tylko przekazuje co usłyszałem od mechanika :)
mamut-tme
27-04-2013, 11:49
Na moje oko to mechanik bez głowy. Jeśli tak jest to lepiej kilka razy włączyć rozrusznik przez kilkukrotne włączenie zapłonu, bo wtedy pompa też pracuje.
no tak... ale nie sądzisz że 5 krotne kręcenie rozrusznikiem każdego ranka jest trochę irytujące i zarzynające sam rozrusznik skuteczniej niż "normalna" eksploatacja?:)
Tu chyba chodzi o coś że w wyniku usterki tej pompy (czy tam całego pływaka) paliwo mi się cofa i na nowo trzeba je zasysać. Bo np jeśli odstawię auto na parking pod marketem i odpalę je znowu po 30 min to jest OK. Odpala od ręki. Ale jeśli postoi 8 h pod pracą to po 15 znowu zaczyna sie kręcenie...
mamut-tme
27-04-2013, 23:03
W ogóle napisałem jakąś głupotę:) Chodziło mi o włączenie kilka razy samego zapłonu, bo wtedy też pracuje POMPA paliwa;) Przepraszam, jeśli wprowadziłem kogoś w błąd:)
Kolego ka_czor w poście nr 8 napisałeś:
Kosz w którym jest zanurzona z niewiadomych przyczyn opróżnia sie
Chyba coś nie gra bo jeżeli pompa jest zanurzona w koszu ,w którym nie ma paliwa, to jak pompa go napełnia i skąd bierze paliwo.
Albo paliwo jest w koszu i pompa po załączeniu pompuje go do listwy ,albo go nie ma i pompa pracuje na sucho .
Kolega "mamut-tme" dobrze ci podpowiada zamiast kręcić rozrusznikiem pięć razy to pięć razy przekręć stacyjkę i słuchaj jak pompa pracuje i dopiero wtedy odpalaj samochód .
Co do "schodzenia" paliwa z układu to podejrzewałbym albo samą pompkę ,albo siteczko na pompie zsunęło się z obudowy pompy i pozwala na swobodny przepływ paliwa przez pompę do zbiornika ,ale to można sprawdzić po wyjęciu zespołu pompy ze zbiornika.
Jak wymieniałem filtr paliwa u siebie to całkowicie pusty układ paliwowy (listwa, węże itd) napełniły mi się po pierwszym przekręceniu kluczyka tak więc jeżeli nawet gdzieś paliwo się cofa u autora to i tak ma najprawdopodobniej też problem z pompą..
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
powiem Ci kolego że to chyba nie do końca jest prawda, bo pompę słyszę tylko za pierwszym razem jak pracuje. Za drugim razem gdy przekręcam zapłon już jest cisza.
cinek2439
04-11-2014, 17:58
witam ja mam pytanie jak zdjąć przewody które wychodzą z pompy w baku?Jeden krecony na śróbkę a dwa cieńsze od zapowrotu i ten doprowadzający paliwo są na jakichś zatrzaskach? Odchylam takie małe zapadki jakby na tych przewodach ale ni w ząb nie chcą się ruszyć. Trzeba użyć jakiejś siły bby je ściągnąć czy jakims specjalnym sposobem sie je ściąga? Bo chce wyjąć pompe i wyczyścić i przy okazji zbiornik tylko nie mogę tych 2 przewodów zdjąć a nie chce ich uszkodzić. A musze wyczyścić bak bo ostatnio bardzo często brudził mi się regulator na pompie cr i dziś zmieniłem filtr paliwa w komorze silnika i chciałbym dla pewności wyczyścić też zbiornik i sitko na pompie zbiornika. Prosze o jakies wskazówki.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.