PDA

Zobacz pełną wersję : Pytanie Cienki wężyk pod filtrem powietrza obok odmy



piecia777
10-04-2013, 17:28
Witam, mam pytanie odnośnie tego cieńszego wężyka który przymocowany jest do filtra powietrza tuż obok odmy.
Mam takie pytania:
1. Od czego jest ten wężyk?
2. Czy można go ściągnąć (w celu czyszczenia) ? i jak to zrobić? (nie wiem jak i gdzie jest przymocowany z drugiej strony)
3. Dlaczego jest on zapchany masłem takim jak w odmie? czy to normalne? jak jest tego przyczyna?

blazejw
13-05-2013, 11:51
Rozumiem ze to wersja 1.4 8v idzie do dolnej części kolektora, zamysł był chyba taki żeby odciągał wodę z odmy. Nie jest niczym zabezpieczony jak dobrze pomacasz ręka to znajdziesz jego koniec pociągniesz i zejdzie. Montaż w odwrotnej kolejności.

bartek582
05-09-2014, 15:28
Posiada ktoś może fotkę w którym miejscu jest założony na kolektorze bo u siebie zauważyłem ze nie jest wpięty do kolektora.

Mario Forestman
14-09-2014, 17:28
Wymieniłem go przy okazji wymiany świec zapłonowych. Podejrzewam, że połączony jest z map sensorem, ale nie daję gwarancji. Wiem tylko, że gdyby go tam nie musiało być, włosi już dawno by go tam nie montowali.

Mario Forestman
23-01-2016, 10:16
Zweryfikowałem temat ponownie. Nie dawał mi spokoju. Swego czasu Volkswagen miał problemy z odmą czyli przewietrzaniem skrzyni korbowej, pojawiał się problem zamarzających skroplin w przewodzie odmy, tworzył się lodowy korek i silnik wyrzucał olej. Problem polega na tym ze odma zamarza nie na rurce tylko w samym "pudelku odmy". Rozwiązaniem jest stosowanie różnych podgrzewaczy lub drugiego przewodu, który odciąża odmę. Oto funkcja tego wężyka. Zaden map sensor i inne czujniki. Początek wężyka na końcu głównej odmy, tuż przed gardzielą, koniec (swobodny wylot) zaraz za. Pozdrawiam.

3echo
27-10-2018, 14:15
A czy ktoś się orientuje jaka jest średnica tego wężyka?

Nowicjusz74
30-10-2018, 22:05
Średnica króćca przy obudowie filtra oraz przy kolektorze dolotowym to 6 mm. Ja zastosowałem przewód o fi wewnętrznym 5 mm , ale nie wzmocnionym kordem , aby łatwiej się rozszerzył do większej średnicy. Dla łatwiejszego montażu można użyć smaru. Na YT jest film , gdzie kolega montuje przewód gruby wzmocniony kordem fi 6 mm. ale widać że luźno wchodzi na króćce. Mowa o przewodach odpornych na olej i benzynę. Najlepiej dopasowany będzie przewód dedykowany. Dane te dotyczą Pandy z silnikiem 1242 cm 69 KM. W Punto są takie same obudowy także w silniku 1.4.

3echo
31-10-2018, 00:59
Dzięki za info kolego
Czy o ten film chodzi?
https://www.youtube.com/watch?v=baCtGCiCU90&vl=pl
Nie boisz się,że ta piątka nie wytrzyma pod większym ciśnieniem?Chyba jednak kupię tą szóstkę wzmocnioną.Jest jeszcze jedno wyjście...5,5mm:lol:

Nowicjusz74
31-10-2018, 10:23
Tak, to ten film. Przewód który zastosowałem, firmy Fagumit, po dwóch latach wyglądał tak samo jak nowy, może trochę twardszy. W katalogu tej firmy są przewody o fi 5,5 mm, jednak w sklepie firmowym w Wolbromiu nie mieli ich w swojej ofercie (tłumacząc to małym popytem).

3echo
31-10-2018, 11:25
Kupowałeś może odmę(ta większa rura) czy czyściłeś?

Nowicjusz74
31-10-2018, 12:41
Od nowości mam oryginalną odmę, nic się z nią nie dzieję przez 7 lat. Profilaktycznie co dwa lata jesienią czyszczę cały układ wraz z przepustnicą z użyciem benzyny ekstrakcyjnej. Problemy pojawiają się jeśli jeździmy na krótkich trasach w zimnych porach roku. Jeśli ktoś jeździ na dłuższych trasach z dogrzanym silnikiem, stosuje dobrej klasy olej silnikowy praktycznie nie ma problemu z zanieczyszczoną odmą.

3echo
31-10-2018, 14:46
Odnośnie przepustnicy,to jak ją czyścisz to ją odkręcasz czy tak walisz z góry benzyną ekstrakcyjną?Pytam,bo u mnie przepustnica nie wygląda za ładnie.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Nowicjusz74
31-10-2018, 16:19
Demontuję przepustnicę (cztery torxy), nie odpinam wtyczki zasilającej przepustnicę. Po uwolnieniu przewodu z zaczepów jest na tyle długi, że swobodnie mogę ją obracać. Oczywiście należy uwolnić z zaczepów przewód zasilający paliwa, par paliwa i wyżej omawiany obejścia przepustnicy oraz wyjąć element plastikowy, który mocuje te przewody. Pierwsze mycie wykonuję delikatnie miękkim pędzelkiem, następnie używam zraszacza, ale musi dawać dość mocne ciśnienie. Przepustnicę myję z dwóch stron (górna i dolna) benzyną ekstrakcyjną. Pod spód odkręconej przepustnicy podstawiam płaski pojemnik na ściekającą benzynę, żeby nie dostawała się do kolektora dolotowego. Metod tej czynności jest wiele, ale ja opisałem swój sposób.

3echo
06-11-2018, 12:58
Czy ten króciec od odmy można gdzieś kupić?

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181106/bec4f80115b38c5ee1ccd4e31aeb41c4.jpg

Pytam bo mam ułamany ten mały kruciec od przewodu podcisnieniowego.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Abramsik
15-11-2018, 20:49
Ja pokleiłem a raczej dokleiłem ten króciec masą epoksydową (coś jak poxilina). Buja się już przeszło 7 miesięcy i jest OK.

3echo
15-11-2018, 21:01
Też myślałem o poxylinie.
Masz dokładne namiary na tą masę epoksydową czy wystarczy poxylina?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Abramsik
15-11-2018, 21:20
Kupiłem tą dwuskładnikową masę (biała i szara) w sklepie motoryzacyjnym chyba w NORAUTO. Wyrobiłem tyle aby obkleić rurkę do której przykrecamy odme dookoła. Powstała twarda szczelna obręcz dobrze trzymająca króciec. Nazwy nie pamiętam a samej masy już nie mam bo wykorzystałem do innych domowych celów. Ale nie jest to ważne myślę, że poxilina także da radę.

3echo
17-11-2018, 15:20
Kupiłem poxylinę i wystrugałem takie oto coś jak na foto.Narazie nic się nie kiwa i siedzi dość mocno.Czas pokaże czy zdalo egzamin.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181117/92a0f25f61664f25cc3ce70dbb5e4d4f.jpg

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Abramsik
17-11-2018, 15:45
Zrobione tak jak u mnie. Tak jak pisałem wcześniej, to rozwiązanie działa w moim GP już kilka miesięcy i jest OK.

3echo
17-11-2018, 16:44
Myśle że nie odleci podczas eksploatacji,ale najgożej będzie jak ktoś bedzie obudowę zdejmował przy jakieś naprawie.
Dzieki kolego za pomysł.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

bnbn1
18-11-2018, 00:27
Myśle że nie odleci podczas eksploatacji,ale najgożej będzie jak ktoś bedzie obudowę zdejmował przy jakieś naprawie.
Dzieki kolego za pomysł.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

u mnie tez poklejone :-)
na pewno ktoś zdejmie do wymiany świec :-)

3echo
18-11-2018, 09:45
Można zdjąć wężyk z dołu,ale mechanikom chyba wygodniej przy obudowie.

Kosior
09-03-2019, 15:43
Witam
Zrobiłem dzisiaj tak samo jak kolega 3echo. Potestuje zobaczymy.
Dzięki temu wyeliminowałem drugi problem, śmierdzialo paliwem a teraz już nie.

3echo
26-07-2023, 11:31
Ktoś ma może namiary na wymiary na to ustrojstwo.Spróbowje wydrukować na drukarce 3D.

GrandePunto8V
27-07-2023, 21:02
Dla formalności, system odmy w 8V składa się z 2 wężyków, gruby i ten chudy. System: dwa węże, dwie przewężki.

https://fiatpunto.com.pl/download/file.php?id=27457&mode=view/FIAT_Fixed_Orifice_PCV-system.jpg

https://fiatpunto.com.pl/topic15687-150.html (https://fiatpunto.com.pl/topic15687-150.html)