PDA

Zobacz pełną wersję : Fiat Stilo 1.6 16V Specyfikacja



sebaoo2
10-04-2013, 12:12
Troszkę informacji zebranych w jednym miejscu,może komuś się przyda (Fiat Stilo 1.6 16V 5D)

OGÓLNY
Kod silnika - 182B6.000
Kod nadwozia - 192AXB1A02
Kod wersja nadwozia - ZFA192000

SILNIK
Kod typu - 182B6.000
Położenie - przednie
Ustawienie - poprzednie
Ilość cylindrów - 4
Układ - rzędowy
Cykl - Otto
Rozrząd - 2ACT
Średnica - cylindra - 80,5 mm
Skok tłoka - 78,4 mm
Pojemność - 1596 cm3
Stopień sprężenia 10,50 +/- 0,15
Moc maks 76 kW 103 KM przy 5750 obr/min
Maks moment obrotowy 145 Nm przy 4000 obr/min
Prędkość obrotów na biegu jałowym 700 +/- 50

KĄT USTAWIENIA FAZ
Luz zaworów przy funkcjonowaniu na zimno ssanie/wydech - popychacze hydrauliczne

SSANIE
Otwarcie przed GMP - 0°
Zamknięcie po DMP - 34°

WYDECH
Otwarcie przed GMP - 24°
Zamknięcie po DMP - 0°

WTRYSK
Typ IAW MARELLI
Kolejność wtrysku - (1-3-4-2)

ZAPŁON
Cewka zapłonowa - SAGEM BC 22 T16
Ilość - 4
Świece - (CHAMPION RCI0YCC) (BOSCH FR8DEE-N) NGK BKR5EZ

ALTERNATOR
Nagrzewnica - Typ KCB1 45/80A 14V Bosch
Klimatyzacja - Typ KCB1 50/90A 14V Bosch

ROZRUSZNIK
Typ - D6RA 1.3 KW/12, DW1,1 (KM/12 Alternatywa)
Napięcie - 12V
Moc - 1.3 (1.1 Alternatywa)
Kierunek - w prawo
Ilość biegunów wzbudzania - 4

AKUMULATOR
Napięcie - 12V
Pojemność - 44 Ah, 50 Ah z klimą
Natężenie - 250 A

TERMOSTAT
Regulacja 88 +/- 2

UKŁAD KIEROWNICZY
Typ - elektroniczna przekładnia kierownicza
Śr. skrętu - 10,5 m
Ilość obr. kierownicą - 2,9
Przełożenie - 51 mm/obr
Siła wywierana na kierownicę przy ruszaniu - 2,5 Nm
Średnica zębatki - 25 mm
Średnica drążków - 14 mm

SKRZYNIA BIEGÓW
C514.6.13
Synchronizatory ( z wolnym pierścieniem ) - I,II,III,IV,V
Koło zębate ( z zębami prostymi ) - RM
( z zębami śrubowymi ) - I,II,III,IV,V
Przełożenie przekładni:
I - 3,909
II - 2,158
III - 1,480
IV - 0,897
V - 1,121
RM - 3,818
Przełożenie przekładni redukcyjno walcowej 3,733 (3,867 Wagon)
Przełożenie koła:
I - 14,592 (15,116 Wagon)
II - 8,056 (8,345 Wagon)
III - 5,525 (5,723 Wagon)
IV - 4,185 (4,335 Wagon)
V - 3,348 (3,469 Wagon)
RM - 14,252 (14,764 Wagon)
Łożysko w obudowie wew mechanizmu różnicowego - Stożkowe
Regulacja wstępna łożysk - Przy pomocy pierścieni regulacyjnych
Grubość pierścieni reg. - 1,75÷2,90
Zalecana wartość wcisku dla uzyskania wstępnego naciągu łożysk - 0,12
Nie wymagana żadna regulacja luzu koła planetarnego - satelitarnego

SPRZĘGŁO
Typ - Jedno tarczowe suche
Uruchomienie - docisk dla wszystkich wersji
Napęd - Hydrauliczny z siłownikiem zew.
Średnica tarczy zew - 200 mm
Średnica tarczy www - 140 mm
Obciążenie sprężyny talerzowej 460 daN

HAMULCE
Typ - Hydrauliczne ze wspomaganiem
Średnica pompy hydrauliczne - 10'
Tarcze przód z wentylacją - średnica 257-257,5 mm (284 Wagon)
Grubość nominalna - 21,9 ÷ 22,1 (21,8 ÷ 22,1 Wagon)
Grubość min po przeszlifowaniu - 20,55 mm
Min grubość dop. tarczy zużytej - 20,2 mm
Średnica zacisku hamulcowego - 54 mm
Tarcze tył pełne - średnica 251 ÷ 251,4
Grubość nominalna - 9,8 ÷ 10,1
Grubość po przeszlifowaniu - 9,35 mm
Min grubość dop. tarczy zużytej - 9 mm
Średnica zacisku hamulcowego - 38 mm

ZAWIESZENIE
Przednie (sprężyny)
Średnica drutu - 11,0 +/- 0,05 (11,3 +/- 0,05 wersja z klimą)
Ilość zwojów czynnych - 5,4
Wartość swobodnej sprężyny ~445 (~454 wersja z klimą)
Wysokość sprężyny,obciążenie - 170 mm,345÷365 daNm (353÷373 daNm wersja z klimą)
Wysokość sprężyny pod obciążeniem kolor oznaczenia:
>170 mm 355 daNm (363 daNm wersja z klimą) jeden pasek żółty
=170 mm 355 daNm (363 daNm wersja z klimą) dwa paski żółte
Amortyzatory Hydrauliczne teleskopowe podwójnego działania,gaz pod niskim ciśnieniem
Długość rozciągnięty - 528 mm
Długość ściśnięty - 370 mm
Skok - 158 mm
Średnica drążka stabilizatora - 17 mm
Tylne (sprężyny)
Średnica drutu - 11,0 +/- 0,05
Ilość zwojów czynnych - 5,7 (6,19 Wagon)
Kierunek zwijania - prawy
Wysokość - 335 (376 Wagon)
Wysokość sprężyny, pod obciążeniem - 186 mm (175 mm Wagon) 286÷310 daNm (389÷415 daNm Wagon )
Wysokość sprężyny pod obciążeniem kolor oznaczenia
> 186 mm 298 daNm żółty (>175 mm 402 daNm Wagon)
=186 mm 298 daNm zielony(=175 mm 402 daNm Wagon)
Amortyzatory Hydrauliczne teleskopowe podwójnego działania,gaz pod niskim ciśnieniem
Długość rozciągnięty - 634 mm, 454 Wagon
Długość ściśnięty - 403 mm, 293 mm Wagon
Skok - 231 mm, 161 mm Wagon
Średnica drążka stabilizatora 21,3 mm

OPONY
Wymiar obręczy - 61/2Jx15ET43 195/65R15
Indeks prędkości - H
Wskaźnik obciążenia 91
Szerokość nominalna opony koła zapasowego - T/125
Wskaźnik profilu opony koła zapasowego - 90
Klasa prędkości opony koła zapasowego - M
Wskaźnik obciążenia - 96
Ciśnienie w oponach 195/65R15 - 1,9 bar koła przednie i tylne

PŁYNY
Zbiornik paliwa - 58 l
Rezerwa paliwa - 9 l
Miska olejowa - 3,9 l (SELENA SAE 10W 40 , 5W 30 , 5W 40)
Olej w skrzyni - 1,76 l (TUTELA CAR ZC 75 synth)
Układ chłodzenia - 6,55 l
Hydrauliczny układ ABS- 0,525
Płyn do sprzęgła i hamulca - DOT 4
Zbiornik spryskiwaczy - 3 l

ZUŻYCIE PALIWA
Cykl miejski/poza miastem,średnie - 10,1/5,7/7,3

staniol504
10-04-2013, 14:05
dobre a nie masz gdzieś od diesla 1.9 jtd 85 km 59Kw 3d

sebaoo2
10-04-2013, 14:07
mam,a co potrzebujesz?;-)

staniol504
10-04-2013, 14:31
Najlepiej komplecik jak wcześniej :):cool:

sebaoo2
10-04-2013, 16:15
Jest troche pisania ale postaram sie. Podaj jeszcze rocznik,ile drzwi...

staniol504
10-04-2013, 16:23
2003 3d :) dzięki z Góry

sebaoo2
12-04-2013, 00:45
Fiat Stilo 1.9 JTD 80KM

OGÓLNY
Kod silnika - 192A3.000
Kod nadwozia - 192AXF1A10
Kod wersja nadwozia - ZFA192000

SILNIK
Kod typu - 192A3.000
Położenie - przednie
Ustawienie - poprzednie
Ilość cylindrów - 4
Układ - rzędowy
Cykl - Diesel
Rozrząd - 1ACT
Średnica - cylindra - 82 mm
Skok tłoka - 94,4 mm
Pojemność - 1910 cm3
Stopień sprężenia 18 +/- 0,45
Moc maks 59 kW 80 KM przy 4000 obr/min
Maks moment obrotowy 196 Nm przy 1500 obr/min
Prędkość obrotów na biegu jałowym 850 +/- 20

KĄT USTAWIENIA FAZ
Luz zaworów przy funkcjonowaniu na zimno ssanie/wydech
Ssanie - 0,30 +/- 0,05 mm
Wydech - 0,35 +/- 0,05 mm

SSANIE
Otwarcie przed GMP - 0°
Zamknięcie po DMP - 32°

WYDECH
Otwarcie przed GMP - 40°
Zamknięcie po DMP - (-2°)

WTRYSK
Typ BOSCH EDC 15
Kolejność wtrysku - (1-3-4-2)

ZAPŁON
Centralka sterowania świecami - Bosch 0.281.003.018 Cartier 51 299 012
Ilość - 4
Świece - Żarowe Bosch EDC15

ALTERNATOR
Nagrzewnica - Typ A115IM 55/90A 14V DENSO
Klimatyzacja - Typ A115 55/105A 14V DENSO

ROZRUSZNIK
Typ - DS 2 KW/12
Napięcie - 12V
Moc - 2.0
Kierunek - w prawo
Ilość biegunów wzbudzania - 6

AKUMULATOR
Napięcie - 12V
Pojemność - 60 Ah
Natężenie - 380 A

TERMOSTAT
Regulacja 88 +/- 2

UKŁAD KIEROWNICZY
Typ - elektroniczna przekładnia kierownicza
Śr. skrętu - 10,5 m
Ilość obr. kierownicą - 2,9
Przełożenie - 51 mm/obr
Siła wywierana na kierownicę przy ruszaniu - 2,5 Nm
Średnica zębatki - 25 mm
Średnica drążków - 14 mm

SKRZYNIA BIEGÓW
C510.5.21
Synchronizatory ( z wolnym pierścieniem ) - I,II,III,IV,V
Koło zębate ( z zębami prostymi ) - RM
( z zębami śrubowymi ) - I,II,III,IV,V
Przełożenie przekładni:
I - 3,909
II - 2,238
III - 1,520
IV - 1,156
V - 0,919
RM - 3,909
Przełożenie przekładni redukcyjno walcowej 3,053
Przełożenie koła:
I - 11,934
II - 6,833
III - 4,640
IV - 3,529
V - 2,806
RM - 11,934
Łożysko w obudowie wew mechanizmu różnicowego - Stożkowe
Regulacja wstępna łożysk - Przy pomocy pierścieni regulacyjnych
Grubość pierścieni reg. - 1,75÷2,90
Zalecana wartość wcisku dla uzyskania wstępnego naciągu łożysk - 0,12
Nie wymagana żadna regulacja luzu koła planetarnego - satelitarnego

SPRZĘGŁO
Typ - Jedno tarczowe suche
Uruchomienie - docisk dla wszystkich wersji
Napęd - Hydrauliczny z siłownikiem zew.
Średnica tarczy zew - 228,6 mm
Średnica tarczy www - 155 mm
Obciążenie sprężyny talerzowej 450 daN

HAMULCE
Typ - Hydrauliczne ze wspomaganiem
Średnica pompy hydrauliczne - 10'
Tarcze przód z wentylacją - średnica 283,8-284,2 mm
Grubość nominalna - 21,9 ÷ 22,1
Grubość min po przeszlifowaniu - 20,55 mm
Min grubość dop. tarczy zużytej - 20,2 mm
Średnica zacisku hamulcowego - 54 mm
Tarcze tył pełne - średnica 251 ÷ 251,4
Grubość nominalna - 9,8 ÷ 10,1
Grubość po przeszlifowaniu - 9,35 mm
Min grubość dop. tarczy zużytej - 9 mm
Średnica zacisku hamulcowego - 38 mm

ZAWIESZENIE
Przednie (sprężyny)
Średnica drutu - 11,5 +/- 0,05
Ilość zwojów czynnych - 5,4
Wartość swobodnej sprężyny ~475
Wysokość sprężyny,obciążenie - 170 mm,382÷402 daNm
Wysokość sprężyny pod obciążeniem kolor oznaczenia:
>170 mm 392 daNm jeden pasek żółty
=170 mm 392 daNm jeden pasek żółty
Amortyzatory Hydrauliczne teleskopowe podwójnego działania,gaz pod niskim ciśnieniem
Długość rozciągnięty - 528 mm
Długość ściśnięty - 370 mm
Skok - 158 mm
Średnica drążka stabilizatora - 17 mm
Tylne (sprężyny)
Średnica drutu - 11 +/- 0,05
Ilość zwojów czynnych - 5,7
Kierunek zwijania - prawy
Wysokość - 346
Wysokość sprężyny, pod obciążeniem - 186mm 305÷331 daNm
Wysokość sprężyny pod obciążeniem kolor oznaczenia
>186 mm 316daNm żółty
=186 mm 316 daNm zielony
Amortyzatory Hydrauliczne teleskopowe podwójnego działania,gaz pod niskim ciśnieniem
Długość rozciągnięty - 634 mm
Długość ściśnięty - 403 mm
Skok - 231 mm
Średnica drążka stabilizatora 21,3 mm

OPONY
Wymiar obręczy - 61/2Jx15ET43 195/65R15
Indeks prędkości - T
Wskaźnik obciążenia 91
Szerokość nominalna opony koła zapasowego - T/125
Wskaźnik profilu opony koła zapasowego - 90
Klasa prędkości opony koła zapasowego - M
Wskaźnik obciążenia - 96
Ciśnienie w oponach 195/65R15 - 2,3 przednie i 2,5 tylne (przy pełnym obciążeniu)

PŁYNY
Zbiornik paliwa - 58 l
Rezerwa paliwa - 9 l
Miska olejowa - 4,7 l z filtrem (SELENA SAE 10W 40 , 5W 30 , 5W 40)
Olej w skrzyni - 1,98 l (TUTELA CAR ZC 75 synth)
Układ chłodzenia - 5,25 l
Hydrauliczny układ ABS- 0,525
Płyn do sprzęgła i hamulca - DOT 4
Zbiornik spryskiwaczy - 3 l

ZUŻYCIE PALIWA
Cykl miejski/poza miastem,średnie - 7,0/4,5/5,4

Quler
12-04-2013, 08:34
Kolego skąd masz takie szczegółowe informacje ???? :) nie ukrywam ja też bym takie chciał ... :) a nie chciał bym Cię już męczyć :)

sebaoo2
12-04-2013, 09:14
Napisz co potrzebujesz to postaram się coś pomóc;-)

Quler
12-04-2013, 10:57
Napisz co potrzebujesz to postaram się coś pomóc

JTD 115 PS , 3D .. 2003 rok :) Takie ogólne informacje jak do poprzednich silników ... pewnie większość można skopiować z JTD 80 PS :)


Z góry dzięki kolego :)

lukq
12-04-2013, 12:03
Polecam elern stilo

Taplniete w notatniku drugiej generacji

staniol504
12-04-2013, 12:46
Dzięki wielkie za Specyfikację :D

sebaoo2
12-04-2013, 13:16
Kolego Quler praktycznie wszystko jest to samo;-)


JTD 115 PS , 3D .. 2003 rok Takie ogólne informacje jak do poprzednich silników ... pewnie większość można skopiować z JTD 80 PS

OGÓLNY
Kod silnika - 192A1.000
Kod nadwozia - 192AXE1A08
Kod wersja nadwozia - ZFA192000

SILNIK
Kod typu - 192A3.000
Położenie - przednie
Ustawienie - poprzednie
Ilość cylindrów - 4
Układ - rzędowy
Cykl - Diesel
Rozrząd - 1ACT
Średnica - cylindra - 82 mm
Skok tłoka - 94,4 mm
Pojemność - 1910 cm3
Stopień sprężenia 18 +/- 0,45
Moc maks 85 kW 115 KM przy 4000 obr/min
Maks moment obrotowy 225 Nm przy 2000 obr/min
Prędkość obrotów na biegu jałowym 850 +/- 20

KĄT USTAWIENIA FAZ
Luz zaworów przy funkcjonowaniu na zimno ssanie/wydech
Ssanie - 0,30 +/- 0,05 mm
Wydech - 0,35 +/- 0,05 mm

SSANIE
Otwarcie przed GMP - 0°
Zamknięcie po DMP - 32°

WYDECH
Otwarcie przed GMP - 40°
Zamknięcie po DMP - (-2°)

WTRYSK
Typ BOSCH EDC 15
Kolejność wtrysku - (1-3-4-2)

ZAPŁON
Centralka sterowania świecami - Bosch 0.281.003.018 Cartier 51 299 012
Ilość - 4
Świece - Żarowe Bosch EDC15

ALTERNATOR
Nagrzewnica - Typ A115IM 55/90A 14V DENSO
Klimatyzacja - Typ A115 55/105A 14V DENSO

ROZRUSZNIK
Typ - DS 2 KW/12
Napięcie - 12V
Moc - 2.0
Kierunek - w prawo
Ilość biegunów wzbudzania - 6

AKUMULATOR
Napięcie - 12V
Pojemność - 60 Ah
Natężenie - 380 A

TERMOSTAT
Regulacja 88 +/- 2

UKŁAD KIEROWNICZY
Typ - elektroniczna przekładnia kierownicza
Śr. skrętu - 10,5 m
Ilość obr. kierownicą - 2,9
Przełożenie - 51 mm/obr
Siła wywierana na kierownicę przy ruszaniu - 2,5 Nm
Średnica zębatki - 25 mm
Średnica drążków - 14 mm

SKRZYNIA BIEGÓW
C538.5.26
Synchronizatory ( z wolnym pierścieniem ) - I,II,III,IV,V
Koło zębate ( z zębami prostymi ) - RM
( z zębami śrubowymi ) - I,II,III,IV,V
Przełożenie przekładni:
I - 3,580
II - 1,890
III - 1,190
IV - 0,850
V - 0,690
RM - 3,308
Przełożenie przekładni redukcyjno walcowej 3,630
Przełożenie koła:
I - 11,995
II - 6,861
III - 4,320
IV - 2,622
V - 2,505
RM - 12,008
Łożysko w obudowie wew mechanizmu różnicowego - Stożkowe
Regulacja wstępna łożysk - Przy pomocy pierścieni regulacyjnych
Grubość pierścieni reg. - 1,75÷2,90
Zalecana wartość wcisku dla uzyskania wstępnego naciągu łożysk - 0,12
Nie wymagana żadna regulacja luzu koła planetarnego - satelitarnego

SPRZĘGŁO
Typ - Jedno tarczowe suche
Uruchomienie - docisk dla wszystkich wersji
Napęd - Hydrauliczny z siłownikiem zew.
Średnica tarczy zew - 235 mm
Średnica tarczy www - 165 mm
Obciążenie sprężyny talerzowej 580 daN

HAMULCE
Typ - Hydrauliczne ze wspomaganiem
Średnica pompy hydrauliczne - 10'
Tarcze przód z wentylacją - średnica 283,8-284,2 mm
Grubość nominalna - 21,9 ÷ 22,1
Grubość min po przeszlifowaniu - 20,55 mm
Min grubość dop. tarczy zużytej - 20,2 mm
Średnica zacisku hamulcowego - 54 mm
Tarcze tył pełne - średnica 251 ÷ 251,4
Grubość nominalna - 9,8 ÷ 10,1
Grubość po przeszlifowaniu - 9,35 mm
Min grubość dop. tarczy zużytej - 9 mm
Średnica zacisku hamulcowego - 38 mm

ZAWIESZENIE
Przednie (sprężyny)
Średnica drutu - 11,5 +/- 0,05
Ilość zwojów czynnych - 5,4
Wartość swobodnej sprężyny ~488
Wysokość sprężyny,obciążenie - 170 mm,302÷422 daNm
Wysokość sprężyny pod obciążeniem kolor oznaczenia:
>170 mm 412 daNm jeden pasek żółty
=170 mm 412 daNm jeden pasek żółty
Amortyzatory Hydrauliczne teleskopowe podwójnego działania,gaz pod niskim ciśnieniem
Długość rozciągnięty - 528 mm
Długość ściśnięty - 370 mm
Skok - 158 mm
Średnica drążka stabilizatora - 17 mm
Tylne (sprężyny)
Średnica drutu - 11 +/- 0,05
Ilość zwojów czynnych - 5,7
Kierunek zwijania - prawy
Wysokość - 346
Wysokość sprężyny, pod obciążeniem - 186mm 305÷331 daNm
Wysokość sprężyny pod obciążeniem kolor oznaczenia
>186 mm 316daNm żółty
=186 mm 316 daNm zielony
Amortyzatory Hydrauliczne teleskopowe podwójnego działania,gaz pod niskim ciśnieniem
Długość rozciągnięty - 634 mm
Długość ściśnięty - 403 mm
Skok - 231 mm
Średnica drążka stabilizatora 21,3 mm

OPONY
Wymiar obręczy - 61/2Jx15ET43 195/65R15
Indeks prędkości - H
Wskaźnik obciążenia 91
Szerokość nominalna opony koła zapasowego - T/125
Wskaźnik profilu opony koła zapasowego - 90
Klasa prędkości opony koła zapasowego - M
Wskaźnik obciążenia - 96
Ciśnienie w oponach 195/65R15 - 2,3 przednie i 2,5 tylne (przy pełnym obciążeniu)

PŁYNY
Zbiornik paliwa - 58 l
Rezerwa paliwa - 9 l
Miska olejowa - 4,7 l z filtrem (SELENA Turbo diesel SAE 10W 40 , 5W 30 , 5W 40)
Olej w skrzyni - 1,65 l (TUTELA CAR ZC 75 synth)
Układ chłodzenia - 7,3 l
Hydrauliczny układ ABS- 0,525
Płyn do sprzęgła i hamulca - DOT 4
Zbiornik spryskiwaczy - 3 l

ZUŻYCIE PALIWA
Cykl miejski/poza miastem,średnie - 7,2/4,2/5,5

Quler
16-04-2013, 20:20
Kolego Quler praktycznie wszystko jest to samo

Podziękował kolego ...:)

mjaca
23-04-2013, 20:50
Hej,

a czy taki sam zestaw informacji mógłbym otrzymać dla silnika 1.6 16V 105KM, 5D z 2007 ?

pzdr

sebaoo2
24-04-2013, 11:26
Niestety nie mam ale podejrzewam że będzie to prawie to samo ( małe różnice tylko w silniku jak na wyżej opisanym przykładzie 1.9 JTD 8v i 16v );-)

No i pewnie przełożenia na skrzyni mogą być inne