PDA

Zobacz pełną wersję : Funkcja zdalnego odpalania auta a STIG SPY 4



piotrekp
10-04-2013, 00:20
Witam, ostatnio kupiłem i podłączyłem alarm STIG SPY 4, podłączyłem zdalne odpalanie (kabel pod rozrusznik, +12 po zapłonie, cewka wokół kabla WN)
Mam 2 problemy:
- rozrusznik kręci troszkę za długo, silnik już odpali a on nadal kręci (auto dość szybko odpala, wydaje mi się że alarm ma zaprogramowane ile czasu ma kręcić rozrusznik)
- nie ma prądu nigdzie co elektryczne co normalnie włącza się po przekręceniu stacyjki
Jeśli ktoś ma doświadczenie z czymś takim prosiłbym o porade i poprawienie mnie czy dobrze myśle
Myślę nad zakupieniem czegoś w podobie modułu automatycznego zapalania świateł, chodzi o to że jak już będzie ładowanie (silnik odpali) "na krótko" podłącze silnik dmuchawy i klimatyzacji + przekaźnikiem automatycznie rozłączy rozrusznik. (czyli rozrusznik nie będzie już kręcił) Z alarmu wyprowadzony jest kabel dający +12 V po zdalnym odpaleniu (specjalnie na taki przypadek)
Chciałbym się dowiedzieć czy to w ogóle ma sens, gdzie mogę znaleźć (i jakie kolory) kabel od dmuchawy i od przycisku klimatyzacji?? Jeśli potrzeba to zrobię zdjęcie schematu

byrrt
10-04-2013, 08:20
Powiedz mi po mi ta cewka na kablach WN - po co to? Nie przypadkiem do wykrywania momentu odpalenia auta?
Jak masz jakąś instrukcje podrzuć - zerknę. Skąd bierzesz sygnały +12 i rozruch? Z pod stacyjki? Jak auto odpali zapalają się kontrolki na desce? Muszą..

piotrekp
10-04-2013, 14:18
Generalnie wykorzystuje się do tego:
Fioletowy - zasilanie dodatkowych obwodów mp. klimatyzacja
Żółty - przy stacyjce, podczas rozruchu pojawia się +12, rozrusznik
Brązowy - przy stacyjce, po zapłonie pojawia się +12
Szary - przewód ten należy owinąć na kablu WN, należy wykonać od 5 do 7 zwojów, na początku o nim zapomniałem, jego brak skutkował tym że pilot nie informował mnie o tym że auto udało się odpalić a rozrusznik cyklicznie się kręcił (~5 sek kręcił (auto odpalało) ~ 5 sek przerwy (auto odpalone) i w kółko to samo) po owinięciu go wokół WN rozrusznik kręci te ~5 sek (z czego auto odpala po mniej więcej 3 sek) więc przez 2 sek słychać głośne chrobotanie (kręcący rozrusznik na odpalonym aucie)

Kontrolki nie zapalają się, nie ma w ogóle elektryki, próbowałem podać fioletowy przewód bezpiecznikowi od dmuchawy ale nic to nie zmieniło