Zobacz pełną wersję : czy prawidłowe obroty po odpaleniu
dawid810909
03-04-2013, 22:45
Witam wszystkich, od dziś jestem szczęśliwym (mam nadzieję) posiadaczem Fiata Brava 1.2 16v , poza tym to moje pierwsze auto :-) Interesuje mnie jaki poziom obrotów powinien się utrzymywać po uruchomieniu silnika i czy normalny jest słyszalny świst przy uruchamianiu (zimnego) silnika oraz jego troszkę nierówna praca na początku (słyszalnie nierówna, obroty na stałym poziomie ok 800 obr)
markshall
03-04-2013, 23:10
Przy obecnych temp po odpaleniu leci na chwile do 2000 i zaraz spada na jakieś 1100-1200. Potem stopniowo spada i po przejechaniu ~1,5km jest już 800. Świst może być lewym powietrzem, sprawdź dolot.
dawid810909
03-04-2013, 23:21
mi po odpaleniu skacze na 2000 i zaraz spada poniżej tysiąca (jakieś 800 i tak zostaje, bez falowania obrotów), odnośnie dolotu to jak sprawdzić? (ten świst to tylko przez pierwszą chwilę słychać po uruchomieniu, wydawało mi się że to jakiś pasek świszczy). Dodam że odpala bez problemu.
markshall
03-04-2013, 23:39
To może faktycznie jakiś pasek albo alternator bądź pompa wspomagania...ale jak tylko przez chwile to nie ma się jeszcze o co martwić ;) Co do dolotu - zdjąć osłonę silnika, odpalić i osłuchać czy nie świszczy nic. Ale w takim razie to chyba nie to. Co do Twoich obrotów - nie powinny od razu spadać na 800, ale skoro lecą na 2000 to układ przepustnica-siłownik-biegu-jałowego są raczej sprawne. Ja bym diagnostykę zaczął od ponownej adaptacji ECU (sam walczyłem z wolnymi obrotami w swoim 1.2 ;)
dawid810909
03-04-2013, 23:55
co to jest ECU? zielony w tych sprawach jestem :redface:
markshall
04-04-2013, 00:00
Komputer sterujący silnikiem ;) (Engine control unit).
dawid810909
04-04-2013, 00:04
no podpięcie pod kompa będzie chyba najrozsądniejsze, dzięki.
markshall
04-04-2013, 00:12
Proponuje zaopatrzenie się w interfejs, koszt ~50zł a na pewno się przyda.
dawid810909
07-04-2013, 12:55
Żona miała akcję zezgaśnięciem silnika i niemożnością odpalenia, więc podjechaliśmy do mechanika. Po zdjęciu osłony z silnika naszym oczom ukazało się takie oto cudo :confused:
8077 8078 8079
Dodam że poprzednia właścicielka miała fakturę z przed kilku miesięcy na czyszczenie przepustnicy, niezły montaż :-(
markshall
07-04-2013, 13:29
No dobra, ale poza dziwną śrubą mocującą siłownik przepustnicy nie widzę nic dziwnego ?
dawid810909
07-04-2013, 14:09
8080 w połowie ułamane
8081 różnica ok 1cm (w oryginale jest tam chyba śruba mocująca)
8082 korpus lekko odstaje, po ustawieniu w prawidłowe położenie silnik równiej (ZNACZNIE) pracuje
markshall
07-04-2013, 14:17
Troszkę za małe zdjęcia dałeś i ciężko dojrzeć o co chodzi... dziwi mnie też ta blacha okalająca siłownik, ja bynajmniej takowej nie mam i nie widziałem też u innych. Ale fajnie, że udało się coś poprawić, ktoś kiedyś już na forum pisał, że miał problem z wolnymi obrotami w tym silniku przez nieosiowe ustawienie siłownika biegu jałowego.
dawid810909
07-04-2013, 14:33
Jeszcze nic nie poprawiłem, dopiero zamówiłem inną używkę. Tej blachy nie widziałeś, bo jej nie powinno tam być podejrzewam. Ta blacha okalająca właśnie miała, jak mniemam dociskać siłownik ale nie dociska porządnie bo jeszcze jest luz. No i nieosiowe ustawienie to już druga sprawa.
markshall
07-04-2013, 16:00
Widać jakiś rzeźnik się z tym obchodził że połamał te mocowania;/ W każdym razie jak to wymienisz problemy z obrotami powinny zniknąć, tylko będzie trzeba podłączyć się pod ECU i zrobić adaptację aby uzyskać pożądany efekt.
dawid810909
07-04-2013, 16:21
właśnie to mnie trochę martwi, mam nadzieję że sobie z tym poradzę
markshall
07-04-2013, 16:36
W razie czego pisz na priv.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.