PDA

Zobacz pełną wersję : Sterownik centralnego zamka.



wezyr
03-04-2013, 14:43
Chciałbym do swojej Marysi dorobić sterowanie centralnego zamka z pilota. Zamówiłem już taki zestaw na Alle...
Mam zamiar pobawić się w Majstra Klepkę.
Może ktoś udzielić mi jakichś wskazówek, jak i do czego podłączać takie ustrojstwo, żeby zadziałało? :confused:

byrrt
03-04-2013, 15:00
Może ktoś udzielić mi jakichś wskazówek, jak i do czego podłączać takie ustrojstwo, żeby zadziałało?
Przede wszystkim szukać - temat był już nie raz.. Przy skrzynce bezpiecznikowej w nogach kierowcy znajdziesz wszystko. Wpinasz się w wiązkę idącą w słupek (do drzwi) oraz kierunki oraz zasilanie w skrzynce bezpiecznikowej.

wezyr
03-04-2013, 15:03
Gdzie to znajdę? Myślę, że sprawa rozbija się o kolory przewodów?

byrrt
03-04-2013, 15:56
Znając się na elektronice kolorów nie potrzebujesz.. Schematy są w downloadzie..

markshall
03-04-2013, 21:47
W instrukcji centralnego zamka z pilota znajdziesz informację jak i do których obwodów masz się podpiąć (oraz byrrt napisał) a po schemacie instalacji dowiesz się które to dokładnie przewody. Przyda się też troszkę wiedzy z zakresu elektryki/elektroniki i dasz radę ;)

wezyr
04-04-2013, 00:28
Cholera, nie mogę znaleźć tych schematów.

byrrt
04-04-2013, 14:13
szukaj książdki sam naprawiam i anglojęzycznych pdfów marea workshop manual czy jakoś tak.. tyle że np. u mnie kable miały inny kolor niż w książce, być może to ze względu na polift.. Widać nie masz żadnego doświadczenia w temacie - może odpuść i daj założyć to fachowcom?

wezyr
04-04-2013, 15:31
No, nie mam....

bieniu
09-04-2013, 19:34
Mi osobiście pomógł ten artykuł. Wszystko działa jak się patrzy.

http://www.autocentrum.pl/go/228__Wasze_manuale_-_Fiat_Brava_-_Montaz_radiowego_sterowania_zamkiem_centralnym__3 __30.html
pozdrawiam!

wezyr
10-04-2013, 09:52
A wytłumaczcie mi taką rzecz. Dlaczego w sterowniku, który kupiłem jest 6 wyjść na centralny zamek i czemu wyjście na kierunki jest rozdwojone? I co znaczy "spust pozytywne, negatywne" Powoli zaczynam ogarniać ten montaż, ale tego nie wiem.

markshall
10-04-2013, 10:22
4 drzwi plus bagażnik i może jeszcze coś. Wyjście na kierunki jest rozdwojone żebyś podpiął pod lewy i prawy, tylko musisz dac diody bo inaczej je zewrzesz i zawsze będą migać wszystkie jak włączysz kierunkowskaz ;) A spust pozytywne/negatywne jest kiepskim tłumaczeniem z angielskiego - chodzi o zbocze opadające lub narastające sygnału napięciowego.

wezyr
10-04-2013, 10:31
Diody chyba już są na tych kablach do kierunkowskazów.

byrrt
10-04-2013, 10:52
Dlaczego w sterowniku, który kupiłem jest 6 wyjść na centralny zamek
Z reg masz wyjścia przekaźnikowe i sam sobie podłączasz do masy lub do plusa - wg. potrzeb w danym samochodzie. Może być tak że masz po 2 styki 2ch przekaźników czyli w sumie 6 pinów albo też 4 styki 2 przkaźników + np. wyjście OC do sterowania domykaniem i klapą bagażnika.. Wrzuć fotkę rozpiski to powiem więcej.


czemu wyjście na kierunki jest rozdwojone?
Wyjścia na kierunki są dwa - lewy i prawy. Wyjście w centralce to pojedyncze wyjście przekaźnikowe rozdwojone diodami które podają napięcie jednocześnie na lewy i prawy kierunek ale też ich nie zwierają dzięki czemu lewy i prawy może migać sam - jakbyś zwarł to by migały obydwa zawsze..


co znaczy "spust pozytywne, negatywne"
W pewnych autach zamykanie i otwieranie realizuje się poprzez podanie impulsu plusowego a w pewnych (m.in. we fiatach) minusowego. Do tego właśnie masz wyjścia przekaźnikowe w centralce. Jeden przewód z wyjścia przekaźnikowego dajesz na plus lub minus a 2gi do przewodu sterującego zamykaniem/otwieraniem w aucie..

Mam nadzieję że niczego nie popalisz :roll:

wezyr
10-04-2013, 11:26
Załączam fotkę. Ale skoro mówisz, że mogę coś popieprzyć w aucie, to może jednak lepiej do fachowca......8124

byrrt
10-04-2013, 11:30
Haha, fajne tłumaczenie :D Czyli tak jak mówiłem - są wyprowadzone po 3 przewody z przekaźnika.. Robisz wszystko wg. schematu "F2"

wezyr
10-04-2013, 11:35
Tam, gdzie są nożyczki, mam po prostu obciąć te przewody?

byrrt
10-04-2013, 12:19
am, gdzie są nożyczki, mam po prostu obciąć te przewody?
Tak, nie są one potrzebne.

wezyr
10-04-2013, 16:09
Jeszcze jedno pytanie. Czy czarny kabel widoczny na załączonym schemacie mam gdzieś podłączać? Bo różowy to chyba nie.....
Już prawie wszystko ogarnąłem teoretycznie, schematy urządzenia i samochodu dopasowałem....
Jeszcze tylko nurtuje mnie kwestia tego czarnego i różowego kabla....

marcin.b2508
10-04-2013, 20:56
czarny to masa czyli dajesz do masy auta. a różowy to dodatkowy kanał do zdalnego otwierania bagażnika z pilota.

byrrt
11-04-2013, 08:20
czarny to masa czyli dajesz do masy auta. a różowy to dodatkowy kanał do zdalnego otwierania bagażnika z pilota.
czarny to istotnie masa ale róż to wg. mnie może być też zasilanie - jakiś syfny ten schemat, 6 letni chińczyk to tłumaczył za kolbę kukurydzy..
Wrzuć dokładną fotkę elektroniki (od str elementów i lutowania) to powiem Tobie na 100%

wezyr
11-04-2013, 09:45
Zasięgnąłem języka z pierwszej ręki, czyli od gościa, który tym handluje i też montuje. Ten różowy jest od bagażnika.
Poza tym potwierdził wszystko, czego dowiedziałem się od was. Tak więc wiem już wszystko, w sobotę spróbuję to zainstalować.
Poinformuję o sukcesie lub porażce.

wezyr
15-04-2013, 21:51
Jest sukces. Wszystko ładnie działa. Dzięki za wskazówki.:smile: