PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z odpalaniem 1.4 8v



knaiorek
30-03-2013, 16:45
Witam
Mam problem z odpalaniem zimnego silnika w moim GP 2006r 1.4 8v. Problem zaczął się przy minusowych temperaturach ale nawet przy +5 nic się nie zmieniło. Przy zapalaniu na początku w ogóle nie zapala, albo zapali na 2 sekundy i gaśnie. Dopiero po 3-4 próbach zapala normalnie. Byłem u mechanika, po podłączeniu do kompa wszystko było ok za wyjątkiem wskazań czujnika temperatury cieczy chłodzącej.
Czujnik został wymieniony (pokazuje prawidłową temp.) ale problem z odpalaniem pozostał. Komp nie pokazuje żadnych usterek ani błędów. Nie mam pojęcia co dalej z tym fantem zrobić. Będę wdzięczny za podpowiedź.

lukq
30-03-2013, 17:40
Pompa paliwa chodzi?

Taplniete w notatniku drugiej generacji

abel
30-03-2013, 17:40
jak masz fes sprawdz jaka temperature powietrza pokaze w dolocie .najprawdopodobniej mapsensor do wymiany .oprocz cisnienia powietrza w dolocie informuje tez o temperaturze a jak ulegl uszkodzeniu to temperature znacznie zawyza i pokazuje ze jest grubo powyzej 40st .komp dozuje mniejsze ilosci benzyny i ciezko odpalic
mozesz sprawdzic ten czujnik zdejmujac wtyczke wyedy odpali za perwszym razem ale na wyswietlacz wyrzuci check

knaiorek
31-03-2013, 19:20
Serdecznie dziękuję za sugestie. Pompa raczej jest ok bo problem z odpalaniem pojawia się tylko na zupełnie zimnym silniku. Sprawdzę mapsensor i czujnik temperatury zasysanego powietrza bo w moim kropku to dwa różne czujniki, w późniejszych modelach te dwa czujniki podobno zostały zintegrowane w jeden. Sprawdzę według Twoich zaleceń ABEL i dam znać czy pomogło. Mam jeszcze pytanie, jak odłączę wtyczkę z tego czujnika i pokaże się check to będzie błąd który należy później wykasować?

abel
01-04-2013, 14:37
check wykasujesz FES-em lub sam zniknie jak komputer nie bedzie widzial problemow ma

knaiorek
05-04-2013, 18:16
Podziękowania dla klubowicza ABEL za cenne i trafne wskazówki. Postępowałem według Twoich instrukcji i kropek jest już sprawny :smile:

lothamed
26-03-2018, 21:47
Mam dokładnie taki sam problem, silnik spada z obrotów i gaśnie przy próbach odpalenia, za 3-4 razem silnik łapie i można normalnie jeździć. Mechanik wymienił czujnik temperatury silnika ECT, problem nadal występuje.
Znajomy podłączył komputer (elektromechanik amator), pokazuje błąd przy czujniku ECT ale temp. pokazuje prawidłową - czyli powinno być ok. Sprawdzaliśmy również na kompie map sensor.
abel - dokładnie jest tak jak napisałeś, pokazuję powyżej 40'C. Czy do wymiany jest czujnik jak na zdjęciu?
31573
W internecie jest on za około 300 zł - czy istnieje jakiś zamiennik?

bnbn1
30-03-2018, 00:15
Mam dokładnie taki sam problem, silnik spada z obrotów i gaśnie przy próbach odpalenia, za 3-4 razem silnik łapie i można normalnie jeździć. Mechanik wymienił czujnik temperatury silnika ECT, problem nadal występuje.
Znajomy podłączył komputer (elektromechanik amator), pokazuje błąd przy czujniku ECT ale temp. pokazuje prawidłową - czyli powinno być ok. Sprawdzaliśmy również na kompie map sensor.
abel - dokładnie jest tak jak napisałeś, pokazuję powyżej 40'C. Czy do wymiany jest czujnik jak na zdjęciu?
31573
W internecie jest on za około 300 zł - czy istnieje jakiś zamiennik?

są zamienniki, ale oryginał bosha to widze ze za 224 złotego jest

wejdz np. na strone aprts.pl
poszukaj tam wg modelu pojazdu elektryka/elektronika -> czujniki -> Czujnik, ciśnienie w kolektorze dolotowym

i tam do wyboru do koloru :-)