PDA

Zobacz pełną wersję : BRAVA 1.2 16 V problem goni problem



neonik1234
28-03-2013, 22:26
Witam,

Postaram się krótko przedstawić mój problem.

Kiedy zauważyłeś problem?

4 dni temu po 3 dniowym staniu na zimnie
Co się stało?

Wsiadłem do samochodu próbowałem odpalić samochód, po przekręceniu kluczyka samochód nie odpalił zrobił to dopiero po 5 razie.
Po tym zauważyłem bardzo duże dymienie z rury wydechowej, nie równą pracę silnika, silnik przerywał.
60 metrów dalej zgasiłem samochód zatankowałem i odpalił już bez problemu dalej kopcił.
Przejechałem 10 km i wszystko wróciło do normy.
Czy zauważyłeś dodatkowe objawy?

Po odpaleniu samochodu utrzymują się obroty na poziomie 1.2k, przy odpalaniu trzeba dopomóc mu dodaniem gazu,
zauważyłem że czasami skacze temperatura. 3 minuty pod maxem i wraca do poprawnego poziomu.
Jaka jest twoja opinia?

Moim zdaniem do wymiany jest silnik krokowy i czujnik temperatury.
Czemu założyłeś temat?

Chciałem zasięgnąć opinii innych użytkowników. i jak zobaczyłem cenę krokowca do 1.2 700 zł to się troszkę przeraziłem

nike166
29-03-2013, 02:13
Może uszczelkę pod głowicą wydmuchało ? Na pracującym silniku odkręć korek od płynu chłodniczego dodaj gazu i zobacz czy w środku nie ma efektu jakby płyn się gotował, sprawdź czy nie ubyło płynu chłodniczego i w czasie pracy silnika sprawdź czy przewody od chłodnicy nie są twarde. Objawy, które opisałeś wyglądają właśnie na uszczelkę bo jeśli płyn chłodniczy przedostaje się do komory spalania to efektem jest biały dym z wydechu, nierówna praca no i grzanie się silnika.

neonik1234
29-03-2013, 11:42
Dzięki nike166 za odp. sprawdziłem tak jak kazałeś. Po odkręceniu kurka z płynu chłodniczego uciekło trochę powietrza(charakterystyczne syczenie) po dodaniu gazu tylko raz "zabulgotało" po chwili zaczął się podnosić poziom wody. Czy to właśnie objawy uszczelki? dziwi mnie tylko że jeśli jest to uszczelka to czemu silnik jest w miarę czysty

kamil

2. sprawa czy do mojej bravy 1.2 16V rok produkcji maj 2000 kod silnika 182B2.000
zadziała ten interfejs?
http://allegro.pl/interfejs-fiat-alfa-lancia-adapter-vag-usb-pl-i3082684111.html

markshall
29-03-2013, 13:42
Tak, będzie pasował. Z tego co napisałeś nie wygląda na padnieta uszczelke, aczkolwiek objawy na wskazują więc dziwnie.

neonik1234
03-04-2013, 12:21
Cześć!
Dzisiaj dostałem kabel diagnostyczny i pełen zapału poszedłem grzebać przy bravie. Połączył się, w fiatecuscan wybrałem bravo/brava 99 80 16v.
żadnych błędów nie wykrył. więc zacząłem po kolei włączać parametry( mam wersję testową więc po 4). Zdjęcia dodaję poniżej.
1. sprawa czy odometr to jest przebieg? bo dobrze nawet gdyby był cofnięty o te 500.000 km to było by to czuć na samochodzie możliwe że jest to błąd sterownika czy samochód jest tak dobrze utrzymany ?

tomlodz
03-04-2013, 12:28
To co jest na odometer podziel przez 4 i masz przebieg, czyli coś koło 160 tys km.

markshall
03-04-2013, 17:58
Odometer pokazuje dziwne wartości i ciężko swtierdzić na jego podstawie jaki jest faktyczny przebieg auta - robiłem kilka pomiarów aby ustalić zalezność między odometrem a licznikiem ale za każdym razem wychodził inny przelicznik więc dałem sobie spokój. Możesz spokojnie to olać ;)

lukq
05-04-2013, 18:01
Z reguły jak coś jest nie tak z odometrem znaczy, że przy przebiegu było "coś" grzebane.
U mnie odometr jest o ok. 5 % wyższy przebieg, aniżeli ten w liczniku.
W autach w których nie był kręcony licznik ( właściciele od nowości) zawsze było to do maks 7 % w górę albo w dół. (podobno jest taki próg)

Jak w zeszłym roku badałem alfe kolegi to w odometrze miał 5000 km, a na liczniku 174;-)

neonik1234
20-04-2013, 12:34
Temat założony dwa tygodnie temu ale może komuś pomoże odpowiedź na moje problemy.

Rację w temacie miał nike166 do wymiany była uszczelka pod głowicą mimo, że robiona była jakieś 20k km temu. koszt zabawy 700 zł. dzięki wszystkim za pomoc pozdrawiam Kamil