Zobacz pełną wersję : Opisz naprawe kapitalna silnika fiat uno 1.0 proszę o pomoc
burmistrz18
27-03-2013, 12:55
Witam dostałem taki ciekawy temac pracy semestralne i proszę o pomoc w jej utworzeniu.
"Opisz naprawe kapitalna silnika fiat uno 1.0 i skalkuluj koszty naprawy z uwzglednieniem kosztow robocizny i czesci zamiennych. roboczogodzina 50zl brutto, szlif walu 20zl brutto od czopa, honowanie i roztaczanie cylindra 20zl brutto od oczka. "
Po pierwsze wypełnij prawidłowo profil, na razie dostajesz ostrzeżenie.
Po drugie przywitaj się w odpowiednim temacie.
Po trzecie napisz/opisz dokładnie czego oczekujesz, bo z Twojej wiadomości nie wiele wynika!
burmistrz18
27-03-2013, 21:51
Potrzebuje pomocy w opisaniu krok po kroku całego cyklu remonty. a z kosztorysem to nie ma problemu (np. ekatalog inter cars)
lub pomoc w zdobyciu materiałów bo googlowalem ale ciężko coś konkretnego znaleść.
danielciagala
28-03-2013, 13:39
Długie to będzie męczące:D Pewnie nikomu nie będzie się tyle chciało pisać....
Jakbyś tak troszkę poszperał w internecie na pewno znalazł byś taki artykuł.
burmistrz18
30-03-2013, 09:38
szukam ale ciężko coś znaleźć...
danielciagala
30-03-2013, 11:00
Zróbmy tak . Zadawaj konkretne pytania a my postaramy się na nie po kolei odpowiadać.
burmistrz18
31-03-2013, 10:26
wiec pominmy fakt ze to praca mkontrolna od czego zaczynamy znaczy jak to opisac demontarz osprzętu silnika? -> demontarz osłony zaworów-> demontarz głowicy-> itd?? głowice trzeba dac do sprawdzenia? czy samemu sprawdzic wszystkie kanały i szczelność?
Damian-jg
31-03-2013, 12:53
Sciagnij książkę sam naprawiam tam jest opisany cały remont http://fiatklubpolska.pl/download/kategoria/21
danielciagala
31-03-2013, 22:58
Ja bym silnik wymontował. ( jest mały i stosunkowo lekki i lepiej by mi się wymieniało później wszystkie np. uszczelki) ,ale nie wszyscy będą robić tak samo. Głowice dajesz do sprawdzenia na szczelność i do planowania. Koszt od ok 100 zł.
A to ma być praca zbiorowa czy indywidualna?
burmistrz18
01-04-2013, 10:38
indywidualna. chodzi ci o książke Obsługa i naprawa - Fiat UNO? no jest proces wymontowania silnika ale niewiele poza tym no ale ok cos sie z tego zkleci. co dalej? musze wiedziec ile na to czsu jest przeznaczone bo z głowy nie moge tego podac przecież ile każda czynność i usługa kosztuje
neo_agin
08-06-2013, 03:51
zakładamy, że silnik siedzi w aucie; wszystko wykonuje jedna osoba;
- demontaż filtra powietrza, wtrysku -> 15 min
- demontaż kolektora wydechowego -> 30 min
- demontaż kolektora dolotowego, termostatu -> 30 min
- demontaż alternatora, paska rozrządu -> 15 min
- demontaż pokrywy zaworów, wałka rozrządu, głowicy -> 30 min
- demontaż misy olejowej, wału korbowego -> 45 min
- w tym momencie masz goły silnik, możesz poddać gładź cylindrów szlifowi
- koszt pełnej regeneracji głowicy to około 300 zł
- składanie jest w odwrotnej kolejności; czas podobny + ustawienie rozrządu + wymiana pierścieni tłokowych (30 min) + regulacja luzów zaworowych
- materiały: uszczelka pod głowicę, uszczelka pod klawiaturę, uszczelka pod wtrysk, uszczelka kolektora wydechowego, uszczelka kolektora dolotowego, pierścienie, pompa wody, oring wału oraz wałka rozrządu, śruby głowicy, uszczelka misy
wbrew pozorom nie ma tego dużo w tym silniku ;p
klapouszek4
24-11-2018, 03:32
Wie ktoś z jakim momentem mają być dokręcone korbowody po wymianie pierścieni?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.