PDA

Zobacz pełną wersję : Brak ABS



badyl
26-03-2013, 13:06
Witajcie,jakiś czas temu zakupiłem Mery W 1.8 16v,podczas zakupu od razu zauważyłem brak Abs-u i dość słabe hamulce.Dzis korzystając z cieplejszej pogody odpowietrzyłem hamulce,posprawdzałem bezpieczniki te pod szybą w komorze silnika 60A sprawny,ten pod akumulatorem też niby.Na desce rozdzielczej nie pokazuje żadnej kontrolki Abs. Hamulce jak na moje jeszcze za słabe z przodu ale to pewnie wina kończących sie okładzin.Ma ktos jakieś sugestie jeszcze?

byrrt
26-03-2013, 13:34
A auto w ogóle ma ABS?

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

badyl
26-03-2013, 14:38
Tak ma Abs pompa na miejscu czujniki też:D

lukq
26-03-2013, 15:14
Rozbierz licznik i zobacz czy ścieżki nie są ponacinane, dodatkowo podłącz pod kompa i sprawdź czy sypie błędami.

Paweł A.
26-03-2013, 16:41
Kontrolka od ręcznego działa?

badyl
26-03-2013, 17:14
Tak kontrolka działa bez zarzutu,jutro rozbiore licznik i sprawdzę może faktycznie coś jest nie tak,może ktoś wykręcił żarówkę choć nic nie wskazuje na to.

lukq
26-03-2013, 18:38
Częściej handlarze tak robią, żeby ukryć błąd.

Warto podłączyć pod komputer i sprawdzić co tam w abs' ie piszczy.

Taplniete w notatniku drugiej generacji

byrrt
26-03-2013, 19:00
Akurat ABS ma zawsze diodę więc mógł ew. przeciąć.. Tak jak lukq pisze - komputer i wszystko będzie wiadomo (łącznie z przecięciem kontrolki).

badyl
27-03-2013, 12:01
A więc wasze przypuszczenia sie potwierdziły,dioda była wyrwana,wlutowałem nową po czym zamontowałem licznik.Jak sie można domyślić po przekręceniu kluczyka abs od razu zaczyn się palić.Jakieś przypuszczenia czy tylko komputer?akurat u mnie bedzie ciężko o fachowca który ogarnie błędy;/

markshall
27-03-2013, 12:06
Najprościej będzie się podpiąć pod abs - takto trochę szukanie po omacku. Jeśli nie masz nikogo kto może się podpiąć pod abs proponuje kupno kabla za 50zl + laptop + FES i sam sobei zdjagnozujesz wszystko.

badyl
27-03-2013, 12:26
Czy ma to być taki niebieski kabel z przejściem na 3 piny?VAGKKL+Fiatecuscan bo jesli tak to posiadam takowy,kiedyś z forum punto okazyjnie kupiłem.Napiszcie proszę jak sie podpiąć pod abs i ogarnąć to wszystko...

byrrt
27-03-2013, 13:00
Wtyczka od abs jest w poblizu pompy, sciagasz program i powinno banglac..

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

badyl
27-03-2013, 14:55
Wtyczka od abs jest w poblizu pompy, sciagasz program i powinno banglac..

Jest gdzieś może manual albo opis jak to zrobić krok po kroku?

markshall
27-03-2013, 15:08
A po co tu manual? Podłączasz kabel pod ABS (przełącznik w pozycji "engine"), odpalasz FES, wybierasz bravo/brava -> ABS, włączasz stacyjke i wciskasz w programie connect(chyba F10).

lukq
27-03-2013, 16:56
Stawiam na uwalone czujniki. Polecam zapoznać się z http://fiatklubpolska.pl/diagnostyka-interfejsy-kody-bledow-500/inerfejs-diagnostyczny-diagnoza-komputerowa-aktualizacja-09-12-2012-a-13189/ powinno pomóc.

nike166
27-03-2013, 19:44
Bądź tak jak to było w moim przypadku masz którąś piastę do wersji bez ABS :)

byrrt
27-03-2013, 21:14
hehe możliwości jest sporo ;) Nie ma co gdybać tylko trzeba zdiagnozować co się z abs'em dzieje..

badyl
30-03-2013, 11:39
A więc dziś pierwsza próba podpięcia pod abs zakończona fiaskiem;/ Windows XP port w programie i na kompie ustawiony na COM01 sprawdzone fes-em niby poprawny,jedyna wtyka koło abs-u pod przykrywką wpięta w 3pinową wtyke,zasilanie z aku+ dane a program przy próbie połączenia pisze bym sprawdził połączenia czy coś takiego;/Po upływie 20minut wywalilo mi program darmowy,heh dodam że wersja 3,6
Jakieś sugestie?

lukq
30-03-2013, 14:52
W jakiej pozycji masz przełącznik na kablu?
Ustawiłeś wszystko prawidłowo? ( tak jak w temacie o interfejsach)

Taxus
01-04-2013, 12:27
Nie wiem czy to w czymś pomoże ale sprawdź (jak mi to mechanik mówił) coś w stylu piast tylnej osi nie pamiętam dokładnie, ale ponoć to też ma wpływ na ABS. Poprawcie mnie jak coś ;p

markshall
01-04-2013, 12:40
Chodzi chyba o to że ktoś mógł wymienić tylną piaste na złą(magnetyczna lub z zabkami, zależy jaką powinna być) i przez to może nie działać- ale nie jest to moje zdanie tylko tłumaczenie postu wyżej:)

badyl
04-04-2013, 10:41
Posiadam kabel e-volt.pl oraz przejscie na 3pin z krokodylkim tylko na +. Dzis pobralem ecu 3.3z witaminka jutro sprawdze czy bedzie banglac.Nurtuje mnie tylko jak na kablu vagkkl ustawic?mam do wyboru 7 3 1/9 12/13

byrrt
04-04-2013, 13:10
Tak jak do silnika.. Na przejściówce 3 pin zawsze tak ustawiasz.

badyl
05-04-2013, 13:38
Witajcie dzis kolejna próba znow zakonczona niepowodzeniem;/ windows7 fes 3.3+witamina porty tu i tu com01 test z zakresu fes-a mówi że poprawnie wszystko a tu fiasko.Sprawdzałem na ustawieniu (7/kkl engine) oraz (3/airbag).Cały czas prosi o sprawdzenie podłaczenia lub portu com.Macie jakies sugestie jeszcze?
Zapodaj.Net - Darmowy hosting zdjęć i obrazków bez rejestracji! - a671a4f2dc248.jpg (http://zapodaj.net/a671a4f2dc248.jpg.html)
http://zapodaj.net/b791ffe6a548e.jpg.html
Zapodaj.Net - Darmowy hosting zdjęć i obrazków bez rejestracji! - 8a0707e9dfc5e.jpg (http://zapodaj.net/8a0707e9dfc5e.jpg.html)
Zapodaj.Net - Darmowy hosting zdjęć i obrazków bez rejestracji! - 6f24da0cb39e4.jpg (http://zapodaj.net/6f24da0cb39e4.jpg.html)
Myślalem jeszcze nad trym czy oby dobry kabel mam,jak możecie to zerknijcie.Może ten 3pinowy jest g***wno wart

badyl
09-04-2013, 15:33
Niestety nie udało mi sie zdiagnozować auta,myślę że wina leży po stronie kabla.Możecie mi polecić jakieś sprawdzone kable na aukcjach,takie które na 100% będą okej:)

BoRo_26
09-04-2013, 15:40
napiecie tez podales do kabla tak? i stacyjka na zaplon ustawiona?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

i co do napiecia nie wiem czemu ale jak chce pod ABS sie podpiąć to musze doprowadzic napięcie z "+" i "-" akumulatora ... do poduszek i silnika wystarczy z samego "+"... a u Ciebie na zdjęciach jest tylko jeden kabel do doprowadzenia napiecia... moze to jest przyczyną?

badyl
09-04-2013, 15:49
Też nad tym myślałem właśnie,widziałem także adaptery 3pinowe z + i -, czytałem też na forum że czasem nie idzie bez minusa ale u mnie nie gryzie abs-u poduszek i silnika.Może wiecie jak wyciągnąć minus z wtyki,może to pomoże coś?;/
ps.dziś sprawdzony tył pod względem abs-u,piasty ząbkowane na osiach,czujniki także niby okej,pod kanapami też połączone.

BoRo_26
09-04-2013, 15:52
silnik i poduszki musza pojsc... zreszta sprawdzajac silnik podepniesz "+" a lampka na kablu sie zapali to znaczy ze jest okej...

badyl
09-04-2013, 15:57
Oczywiście zapala sie lampka czerwona po podpięciu krokodylka czerwonego ale i tak nie łączy sie czy to z silnikiem czy abesem.Pisze fes coś o sprawdzeniu portu bądż adaptera.Jak robię test z opcji fes-a to niby pokazuje że okej jest więc obstawiam że du*y daję tu adapter 3pinowy.

BoRo_26
09-04-2013, 15:59
ja bym jeszcze raz ustawienie portu w kompie sprawdzil czy napewno jest przestawione z USB na COM1....

badyl
09-04-2013, 16:02
Testowałem na dwóch lapkach,raczej wszystko ustawiałem.Już brak pomysłów a abs i poduchy walą po oczach:/
Wgram wszystko jak powinno być i porobię screeny to zbadacie czy okej

BoRo_26
09-04-2013, 16:33
8120

na czerwono masz zaznaczone jak to powinno w menedżerze urządzeń wyglądać po poprawnym ustawieniu portu:) wszystko ustawiasz przy podłączonym kablu nie zapominaj o tym...

lukq
09-04-2013, 17:17
zachęcam do przeczytania pierwszego postu : http://fiatklubpolska.pl/diagnostyka-interfejsy-kody-bledow-500/inerfejs-diagnostyczny-diagnoza-komputerowa-aktualizacja-07-04-2013-a-13189/

BoRo_26
09-04-2013, 17:32
tak lukq masz racje tam wszystko jest... :)

badyl
09-04-2013, 17:57
NaForum.Zapodaj.Net - Darmowy hosting zdjęć i obrazków na fora i blogi, automatyczne tworzenie miniatur, bez rejestracji i limitów (http://naforum.zapodaj.net/d677d6e3986f.jpg.html)
NaForum.Zapodaj.Net - Darmowy hosting zdjęć i obrazków na fora i blogi, automatyczne tworzenie miniatur, bez rejestracji i limitów (http://naforum.zapodaj.net/3bf508fad2c5.jpg.html)
NaForum.Zapodaj.Net - Darmowy hosting zdjęć i obrazków na fora i blogi, automatyczne tworzenie miniatur, bez rejestracji i limitów (http://naforum.zapodaj.net/36a885f25cae.jpg.html)
NaForum.Zapodaj.Net - Darmowy hosting zdjęć i obrazków na fora i blogi, automatyczne tworzenie miniatur, bez rejestracji i limitów (http://naforum.zapodaj.net/5f1d6a96dc64.jpg.html)

Jak możecie to zerknijcie,chyba wszystko złapałem odpowiednio.lukq czytałem chyba wszystkie posty ze dwa razy;/

BoRo_26
09-04-2013, 18:33
raczej port COM1 a nie COM4 powinno byc... no ale probuj

rta80
09-04-2013, 18:34
Witam. Jeżeli łączysz się z silnikiem ,a z abs i poduchami brak łączności może masz walnięte komputery od abs i poduch . Ja też nie mogę się połączyć u siebie z poduchą bo cieknąca nagrzewnica uszkodziła komputer.
Kabel do diagnostyki mam taki sam jak ty i łączy się bez problemu, pozostaje kwestia ustawień.
Zdj. nr1. - Kliknij na SZUKAJ INTERFEJSU i zobaczysz co ci pokaże.
Zdj. nr3. - Kliknij ZAAWANSOWANE i zmieć opóżnienie z 16 na 1.
Przy podłączaniu interfejsy wepnij najpierw wtyczkę do samochodu następnie podaj zasilanie ,i dopiero teraz wepnij do komputera następnie dopal program diagnostyczny.

badyl
09-04-2013, 18:57
COM1 zmieniony z /4 lecz moim zdaniem jak wolny to bez różnicy.
Nie udało mi sie z niczym połączyć w tym problem.
Zdj.nr1 bez podłączenia do auta nic nie wyszukuje i ustawia sie na (none)
Zdj.nr3 zmienione chyba z automatu bynajmniej było na (1)

rta80
09-04-2013, 19:30
Kolego ja podpinając interfejs do gniazda usb bez podpięcia do samochodu, i klikając SZUKAJ INTERFEJSU wskazuje mi COM 3 (a mam ustawione we właściwościach portu na COM1 ) i z takimi ustawieniami łączy się z samochodem.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Odinstaluj sterownik do kabla USB i zainstaluj ten :http://chomikuj.pl/RTA80/PROGRAMY+DO+LPG/Bingo+M o nazwie CDM 2.04.16

badyl
09-04-2013, 19:38
Wszystko mam ustawione tak jak widzicie na screenach,sam już nie wiem co mogę jeszcze zmienić.Może jeszcze zastosuje sie do porad rta80 co do kolejności podłączenia w aucie.
Możesz mi rta80 powiedzieć czemu u mnie z podpiętym kablem na usb w ecu w szukaice interfejsów na podpowiedzi pisze że ma być podpięty też do auta nie tylko pod koma? próbowałem kilka razy i zawsze miałem po szukaniu ustawione wszystkie opcje n a none

Ogarnołem ten sterownik i niestety nie chce sie zainstalować,a jak wskazuje go recznie to go nie widzi;/

rta80
09-04-2013, 20:22
Spróbuj wszystko odinstalować i zainstalować na nowo ,może pomoże . A jaką wersję używasz FES 3.?? U mnie wszystko działa jak pisałem z tymi portami ja używam wersji FES 3.5 . Według mnie jest jakiś problem ze sterownikiem do kabla.Ten sterownik CDM 2.04.16 jest od kabla do gazu usb ,ale kabel do samochodu na nim działa ( mam go zainstalowanego).

badyl
09-04-2013, 20:31
Używam FES3.3 z witaminką.Myślę że to nie tu problem
Co do tego sterownika od ciebie nie chce mi go zainstalowac,uruchamia się z wiersza poleceń i chwile póżniej znika i po instalacji.Ręcznie też nie mogę bo go nie widzi.
Sterowniki dostałem z kablem jak kupowałem ,podpisane są FiatEcuscan więc dikładnie nie wiem co to za stery,normanie już myslę by jechać gdzieś prywatnie pod kompa;/
Dobra mam stery
Dostawca : FDTI
Data 2010-11-23
wersja : 2.8.8.0

rta80
09-04-2013, 20:37
Ten sterownik CDM 2.04.16 tak się właśnie instaluje.

badyl
09-04-2013, 20:43
To u mnie po niby zainstalowaniu po włożeniu kabla system pyta czy instalować.Jak wchodzę menadzer też ma znak zapytania przy urządzeniu;/

rta80
09-04-2013, 20:48
jeżeli pyta aby zainstalować zainstaluj

badyl
09-04-2013, 20:58
Nie zrozumieliśmy sie,po zainstalowaniu twoich sterów wkładam kabel i pyta czy instalować sterowniki bo tych od ciebie nie ma,jak chce je wybrać z menadzera,aktualizować to ich nie widzi.Nie wiem czemu.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Nie zrozumieliśmy sie,po zainstalowaniu twoich sterów wkładam kabel i pyta czy instalować sterowniki bo tych od ciebie nie ma,jak chce je wybrać z menadzera,aktualizować to ich nie widzi.Nie wiem czemu.

rta80
09-04-2013, 21:07
Te stery co dostałeś z kablem są zainstalowane ? Teraz sprawdzałem na swoim instalacje kabla i wszystko jest ok.
1. Zainstalowałem sterownik ten CDM
2. Podłączyłem kabel usb i wszystko zainstalowało się automatycznie

badyl
09-04-2013, 21:26
Nie u mnie nie idzie ten sterownik,nie wiem czemu.Nie zainstaluje go u siebie.
Zastanawiam sie jeszcze czy to nie wina tego iż nie mam minusa;/

BoRo_26
09-04-2013, 21:30
a nie lepiej juz to Multiecuscan 1.0 z witaminka - Downloads - Fiat Klub Polska (http://fiatklubpolska.pl/download/plik/272) zainstalowac? tylko wyłącz antywirusa na wszelki wypadek :) wlasnie zainstalowalem jutro przetestuje

rta80
09-04-2013, 21:38
Minus masz we wtyczce diagnostycznej w poduszkach bodajże środkowy pin ale nie pamiętam dokładnie

badyl
10-04-2013, 08:08
BoRo_26 czekam na wyniki.
rta80 mi chodzi o minus na kablu diagnostycznym,bo mój adapter ma tylko plus

Jestem po kolejnej diagnozie i kolejne fiasko;/
Co zauważyłem:
http://naforum.zapodaj.net/97a873bc1383.jpg.html
Przy podłączonych jak należy kablach cały czas przed próbą połączenia pyta o adapter 3pinowy,też tak macie? myślę że to w nim jest problem;/
Po wszystkim komunikat:
http://naforum.zapodaj.net/b7fdf918d4b9.jpg.html

byrrt
10-04-2013, 11:40
Pyta bo te auto obsłużyć można tylko przez adapter - nawet gdybyś robił symulacje bez kabla to spyta bo tam ma w bazie ;)

badyl
10-04-2013, 11:43
Czyli to normalne? To ja rozkładam ręce:/ już nic mi nie przychodzi do głowy

BoRo_26
10-04-2013, 21:29
badyl program dziala znakomicie a co do tego ze Cie pyta o ta przejsciówke na 3 piny to w opcjach musisz to odznaczyć heh tam masz taka opcje czy ma Ciebie o to pytac czy nie...
8129 a tu masz ustawienia juz w interfejsie jak u mnie jest... i na tym mi smiga az milo

badyl
11-04-2013, 11:29
Dzięki za zainteresowanie,dziś poleciałem na 3.6+loader,po wielu próbach komunikacji z abs-em i poduchami podpiołem sie pod silnik dobrym skutkiem.Idąc za ciosem w woli pewności wywołałem dwa błędy krokowca i przepływki które skasowałem wiec program działa i kabelek też.Tu pytanie czemu więc nie widzi abs-u? Czy wina może leżeć po stronie samochodu,jeśli tak to jak to sprawdzić?

byrrt
11-04-2013, 12:56
Wypnij fejs z silnika, podepnij pod złącza abs i nic nie manipulując przełącznikami spr. zeskanować magistrale.. Sprawdź czy coś w ogóle widzi na niej.

badyl
11-04-2013, 13:42
byrrt zrobiłem jak kazełś,połączyłem sie z silnikiem bez problermu,przełączyłem adapter na wtyk abs i zapodałem test:
NaForum.Zapodaj.Net - Darmowy hosting zdjęć i obrazków na fora i blogi, automatyczne tworzenie miniatur, bez rejestracji i limitów (http://naforum.zapodaj.net/b8c6145efaaa.jpg.html)
po czym zrobiłem identyczny dla engine:
NaForum.Zapodaj.Net - Darmowy hosting zdjęć i obrazków na fora i blogi, automatyczne tworzenie miniatur, bez rejestracji i limitów (http://naforum.zapodaj.net/3f2fdf766d31.jpg.html)
Coś z tego idzie wywnioskować?

byrrt
11-04-2013, 14:11
Coś z tego idzie wywnioskować?
Bardzo dużo.. Pokazuje że centralkę znalazł (czyli interfejs działa prawidłowo) tyle że FES jej nie obsługuje.. Słyszałem, że bywały centralki które się nie łączą.. Poszukaj po tym nr w googlach może coś znajdziesz..

O tym ABSsie piszą na grupie multiscana że stara centralka lucas'a nie jest obsługiwana przez FESa..,
http://forum.multiecuscan.net/viewtopic.php?f=6&t=1862&start=0

badyl
11-04-2013, 14:30
Czyli mogę sie pożegnać ze zdiagnozowaniem abs-u?

markshall
11-04-2013, 18:43
Czyli mogę sie pożegnać ze zdiagnozowaniem abs-u?
Na to wychodzi, a przynajmniej FES'em.

badyl
11-04-2013, 18:49
Czyli zostaje tylko examiser?
dzieki wielkie kolegom za zainteresowanie i poświęcony czas,jesteście wielcy:)
pozdrawiam

badyl
12-04-2013, 15:45
Idąc za ciosem dziś objechałem pobliskie warsztaty i każdy stawiał oczy,twierdząco odpowiadali że nie mają czym:/
Korzystając z chwili pobrałem z działu download manual o reaktywacji centrali,niby mam trochę inna ale do rzeczy.Po przeczytaniu stwierdziłem że objawy mam bardzo podobne,brak abs no i do tego tył czasami mi uslizguje tak jakby nie działał korektor hamowania,cytuje:
8156
Więc czy to może być przyczyna i u mnie?Tak jak to jest opisane w manualu?

markshall
12-04-2013, 18:41
Zależy czy masz w abs+ebd, jeśli tak to może to być tz przyczyna. Nie wiem jak to było a maryśkach, w bb ebd chyba robili po lifcie.

badyl
12-04-2013, 18:43
Nie no rocznik 97/to raczej nie z ebd a eper dopiero pobieram bo tych starszych już w nowym nie ma;/
Przewertowałem jeszcze raz ten manual i jedno co sie nie zgadza to iż u mnie cały czas świeci sie kontrolka ABS.

lukq
12-04-2013, 20:52
W 97 nie ma ebd. Tylko w autach po Lifcie.
Warto podjechać pod komputer. Poszukaj w okolicy obsługujący, magnatii marelli komputer powinien też sobie poradzić

Taplniete w notatniku drugiej generacji

badyl
13-04-2013, 08:34
Dobra objadę serwisy fiata,sprawdzę ceny może coś sie uda.Jak coś będe pisał.

badyl
12-05-2013, 10:45
Witam,jedynie serwis fiat zaproponował współpracę jednak jeszcze sie nie zapisałem.
Dziś na mokrej nawierzchni zauważyłem iż wcześniej blokują sie tylne niż przednie koła.Idąc za ciosem pojechałem na polną drogę i tam faktycznie okazało się że przy hamowaniu tylne koła sie wcześniej blokują.Czytałem że wina może leżeć po stronie korektora siły hamowania.Czy to by były objawy jego uszkodzenia?jak to zdiagnozować?Moze to on daje błąd na kompa i przez to nie ma abs-u?

markshall
12-05-2013, 12:57
Wygląda na padnięty korektor. W okolicach tylko wahacza powinien się on znajdować. Nie wiem jak to dokładnie w bbm wgląda, bo sam nie mam. Ale z tego co kojarzę powinna być dźwignia przymocowana do wahacza sprężyną i ona się rusza względem ugięcia nadwozia, i tym samym reguluje siłę hamowania tylnych kół. Sprawdź się w ogóle rusza bo mogło się zapiec.

byrrt
12-05-2013, 21:50
Korektor siły jest na belce zamontowany - znajdziesz bezproblemowo ;)