Zobacz pełną wersję : Rozrząd uszczelka PG brava 1.4 pomoc techniczna
robibrava
23-03-2013, 21:47
Witam wszystkich forumowiczów,
Pytanie mam takie , zabieram się za wymianę UPG, (tak sam) i mam jedną małą niepewność którą chciałbym skonsultować z wami.
Chodzi mi o ustawienia rozrządu, jak wszystko już będę składał.
Nic nie będę wymieniać ponieważ jakieś 2 miechy temu cały rozrząd był wymieniany, Czytałem że do tego potrzebne są jakieś blokady,
a u mechanika którego wymieniałem wałek i rozrząd nie stwierdziłem żadnych blokad. widziałem że ustawiał po prostu na znaki, tylko nie wiem czy to jego fachowa wiedza mu pozwoliła na to czy po prostu są tam znaki. Generalnie to nie mam zamiaru luzować koła wałka rozrządu tylko cały zrzucę.
Więc jak ktoś wie dokładnie jak takie coś zrobić czyli złożyć ten rozrząd bez blokad to proszę o pomoc za która, z góry to bardzo ale to bardzo dziękuje.
P.S
autko to brava 1.4 12v.
Bardzo proszę o darowanie sobie wypowiedzi w stylu "jedź do mechanika" "zrób swap" "daruj sobie "1.6 16v jest lepszy" "jak się nie znasz to nie rób" itp.
Pozdrawiam.
Jest możliwość zrobienia tego bez blokad, lecz jest to dość ryzykowne. Część znaków już jest na kołach, warto porobić sobie swoje dodatkowe i jeszcze pamiętaj o znaku, który jest na pasku.
Polecam poczytać:
http://fiatklubpolska.pl/siena-palio-443/ustawianie-rozrzadu-12026/
http://fiatklubpolska.pl/bravo-brava-marea-438/silnik-rozrzad-7732/
markshall
23-03-2013, 22:40
Teoretycznie powinieneś założyć nowy pasek aczkolwiek są różne teorie na ten temat. Sam kiedyś ściągałem głowicę i założyłem stary pasek i problemów nie było.
robibrava
24-03-2013, 10:19
Właśnie wiem że znaki są na kole, a dodatkowo myślałem zrobić sobie oznaczenia lakierem do paznokci :) a panowie jakieś rady przy wymianie uszczelki takie mało oczywiste ? dziękuje za pomoc. markshall wiem właśnie tylko szkoda paska który nastukał 5tys. Z drugiej strony pasek 35 zł, lugu dziękuje za artykuły bardzo mi się przydały takich odpowiedzi oczekiwałem.
Najważniejsze to planowanie i dokręcanie odpowiednio śrub.
Możesz posiłkować się "sam naprawiam".
Znajdziesz tam wiele pomocnych informacji.
Jest niepisana zasada, że po raz drugi nie zakłada się paska.
Taplniete w notatniku drugiej generacji
robibrava
25-03-2013, 16:43
Dobra głowice ściągnięta i oddana do planowania, szkoda że nie było nic widać na pierwszy rzut oka.
Panowie jest pytanie czy wiecie czym wyczyścić blok, wystarczy odtłuścić ?
markshall
25-03-2013, 21:10
Jeśli nie ma resztek uszczelki to wystarczy odtłuścić, jeśli są jakieś czarne naloty do drobny papier ścierny.
robibrava
26-03-2013, 18:09
....................................... pipipi eh głowica do remontu nie wiem kiedy to zrobię. Oczyściłem ją i okazało się że jest pełno wżerów, ale to nic oprócz jednego który okazał się bardzo głęboki :( śmieszne jest to że mam drugą głowicę która miała w tym samym miejscu wżer również widoczny po wyczyszczeniu. hehhe jakaś wada głowic 1.4 12v No nic markshall może być 600 ? czy większy. I znalazłem znaki rozrządu są i to dość widoczne heheh .
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
7907 Blok tak żeby było foto
600 potem 800 i będzie ok. Odtluscic też potem możesz
Taplniete w notatniku drugiej generacji
markshall
26-03-2013, 19:58
Tak jak lukq napisał. Tylko uważaj żeby syfu nie nawpadało do środka.
robibrava
27-03-2013, 17:14
Witajcie jedyni zainteresowani tym postem :) jak można to was pomęczę ponieważ nie zapowiada się że zrobię to szybko, więc mam pytanie, czym najlepiej wypłukać układ chłodzenia ? Wiem że są środki różne, różne ceny, ale czy wy macie coś sprawdzonego, no i jeszcze coś do przepłukania układu olejowego kiedyś używałem ropy.
Dam znać jak mi poszło może skręce jakiegoś filma jako manuala trudno fachura nie jestem ale może komuś się przyda.
Na układ chłodzenia polecam LIQUI MOLY OCZYSZCZACZ CHŁODNICY 300ML 2699 (3076907586) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/liqui-moly-oczyszczacz-chlodnicy-300ml-2699-i3076907586.html)
Jeśli chodzi o silnik to też są płukanki, musisz niestety zalać olejem (najtańszym) wlać środek, któryś z poniższych Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/sklep/26209178_ap-oil?category=693966&id=26209178)
Odpalić silnik niech sobie pochodzi na wolnych obrotach chwilę (z 10-15 minut) potem spuścić olej i zalać właściwy. Polecam Valvoline.
Do silnika można lać płukankę do sterego oleju przed wymianą..
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Do silnika można lać płukankę do sterego oleju przed wymianą..Tak, tak, ale tu kolega bez oleju chyba stoi ;-)
No to faktycznie samej płukanki nie wypada :P
robibrava
29-03-2013, 19:48
Znaczy jak by kogoś interesowało to stoi bez płynu który i tak jest w bańce obok. a olej w misce jest. :)
robibrava
30-03-2013, 10:54
może tak z innej beczki, wybiera się ktoś ns spotkanie ?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.