PDA

Zobacz pełną wersję : brak śwaiteł stopu marea weekend



hushovdt
23-03-2013, 19:25
Ostatnio zauważyłem brak świateł stopu (Marea Weekend 1.9 jtd 99' ELX). Nie świeci nic tzn ani prawa, ani lewa żarówka, ani też listwa na klapie. Żarówki są dwużarnikowe i drugi żarnik odpowiedzialny za pozycje działa. Bezpieczniki wszystkie w głównej skrzynce pod kierownicą OK. Bezpiecznik odpowiedzialny za stop odpowiada też za podgrzewanie tylnej szyby i podgrzewanie działa. Sprawdziłem miernikiem jest połączenie z lampy z tyłu do bezpieczników, masa też jest. Sprawdziłem czujnik nad pedałem hamulca - sprawny (zwarłem jego wtyczkę symulując działanie i nic). Wyjąłem zegary i znalazłem tam spalone ścieżki na płytce - wymieniłem na inną sprawną i nadal STOPU brak. Cały czas świeci się kontrolka świateł zewnętrznych, ale świeciła się już wcześniej. Co jeszcze Panowie mogę zrobić we własnym zakresie?

markshall
23-03-2013, 19:59
A sprawdzałeś czy dochodzi prąd do wyłącznika pod pedałem hamulca?

hushovdt
23-03-2013, 21:22
przed chwilą sprawdziłem (jedna sonda we wtyczke druga do budy) i jest około 12V.

markshall
23-03-2013, 22:32
Prąd z wyłącznika idzie do skrzynki bezpiecznikowej gdzie się rozgałęzia na dwie lampy + trzeci stop , proponuję znaleźć to połączenie i sprawdzić. Jak sprawdzałeś drożność przewodów między lampami a skrzynka bezpieczników?

lukq
23-03-2013, 22:39
Po kolei:
Bezpieczniki,
Masa lampy,
Czy prąd dochodzi do tyłu po wciśnięciu pedału hamulca,
Czujnik pedału hamulca,
Wymieniałeś żarówkę,
Czyściłeś gniazda i kostki czy wszystko dobrze styka,
To wszystko sprawdziłeś.


[masz gdzieś ledy, bo przez nie może świecić się kontrolka świateł]

hushovdt
23-03-2013, 23:47
"Prąd z wyłącznika idzie do skrzynki bezpiecznikowej gdzie się rozgałęzia" o jakim wyłączniku mówi kolega? Drożność sprawdzałem: jedna sonda w bezpiecznik druga do kabla dodatkowego i on do pinu odpowiedzialnego za stop przy jednej lampie i opór wykazywało.

Po kolei:
Bezpieczniki, wszystkie spod kierownicy dobre+
Masa lampy, zdaje się OK zwłaszcza ze chyba dla całej lampy jest jedna +
Czy prąd dochodzi do tyłu po wciśnięciu pedału hamulca, - nie sprawdzałem, ale jakby dochodził to chyba by świeciły jednak(?)
Czujnik pedału hamulca, - elektrycznie sprawny - on przerywa i łączy obwód w zależności od położenia pedału hamulca, wiec sprawdziłem go na opór,
Wymieniałeś żarówkę, - żarówki wyglądają OK, nie wymieniałem, ale wątpię żeby spaliły się jednocześnie dwie dwużarnikowe po jednym włóknie (włókna całe) + ledowa listwa w klapie
Czyściłeś gniazda i kostki czy wszystko dobrze styka, te które znalazłem, a więc z tyłu przed rozgałęzieniem na lampy i za zegarami + ta koło czujnika

markshall
23-03-2013, 23:58
Miałem na myśli wyłącznik przy pedale hamulca ;)
Jeśli do niego dochodzi prąd i działa on prawidłowo (z tego co piszesz to tak jest) to następnym miejscem które należy sprawdzić jest skrzynka bezpiecznikowa, o której napisałem wcześniej. Wg schematu obwód wygląda tak: akumulator -> stacyjka -> bezpiecznik -> wyłącznik przy pedale hamulca -> rozgałęzienie przewodów w skrzynce bezpieczników -> lampy -> masa. Trzeba sprawdzić po kolei gdzie dochodzi prąd.

hushovdt
24-03-2013, 00:29
ergo powinienem teraz zabrać się za skrzynkę bezpieczników, wyjąć, zlokalizować rozgałęzienie i sprawdzić czy tam jest prąd. no to już wiem co będę robił jutro po kościele;P

lukq
24-03-2013, 09:57
Dlatego pytałem czy prąd dochodzi do tyłu:)

Taplniete w notatniku drugiej generacji

hushovdt
24-03-2013, 17:44
sprawdziłem prądu w lampie z tyłu nie ma przy wciśniętym hamulcu, przy włączonej pozycji w tej samej oprawce pojawia się prąd (drugi żarnik świeci). Próbowałem dostać się do skrzynki bezpieczników, ale w takim gąszczu kabli i z takim dostępem do śrub trzymających skrzynkę no i bez garażu ciężko. Jutro podjadę do jakiegoś magika, jak dowiem się co dolega marysi napisze.

lukq
24-03-2013, 18:15
Nie wiem czy w schowku nie ma wtyczki tez- niebieska

Taplniete w notatniku drugiej generacji

byrrt
25-03-2013, 00:56
Wg schematu obwód wygląda tak: akumulator -> stacyjka -> bezpiecznik -> wyłącznik przy pedale hamulca -> rozgałęzienie przewodów w skrzynce bezpieczników -> lampy -> masa.

W marysi lepiej wyposażonej dodatkowo wszystko idzie przez zegary jak z resztą zauważył autor.. Jest w nich układ kontrolujący prąd stopów..

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

colonywars
06-06-2020, 22:58
Dobry wieczór :) Podepnę się tutaj, żeby nie śmiecić :P

Fiat Marea Weekend 1.6 2001 rocznik wersja SX

Po wymianie padniętego czujnika stopu światła świecą na MAR i przy włączonym silniku, ale nie świecą po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.

Tak ma być? Bo u znajomego w bravie rocznik 1999 świecą niezależnie od zapłonu i kluczyka w stacyjce... ?

Z góry dziękuję za odpowiedź :)

krowka1978
08-06-2020, 09:33
Po wymianie padniętego czujnika stopu światła świecą na MAR i przy włączonym silniku, ale nie świecą po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.

Tak ma być? Bo u znajomego w bravie rocznik 1999 świecą niezależnie od zapłonu i kluczyka w stacyjce... ?

Osobiście nie znam żadnego FIAT-a, w którym światła, oczywiście poza pozycyjnymi, działają przy wyłączonym zapłonie. Jeżeli STOP działa przy włączonym zapłonie, to jest jak najbardziej ok.

colonywars
08-06-2020, 16:12
Osobiście nie znam żadnego FIAT-a, w którym światła, oczywiście poza pozycyjnymi, działają przy wyłączonym zapłonie. Jeżeli STOP działa przy włączonym zapłonie, to jest jak najbardziej ok.

:) Też mi się tak wydawało, że STOP działa tylko ze stacyjką, ale się jakoś nigdy temu nie przyjrzałem, aż znajomy stwierdził, że jemu działa zarówno z jak i bez. W trakcie jazdy STOP jest obecny :)

Dziękuję za odpowiedź :)

jaski82
19-11-2023, 11:53
Bzdura aby włączyć światła pozycyjne należy wcisnąć cycek w stacyjce następnie przekręcić kluczk w stronę przeciwną do zapłonu i wyciągnąć kluczyk