PDA

Zobacz pełną wersję : body komputer pomocy



damian89gliwice
23-03-2013, 00:45
Witam podpoiłem się dzisiaj pod komputer i oto takie ukazały mi się błędy
-P0230 POMPA PALIWA
-U1706 SIEĆ CAN ECU-ABS (NCM-NFR) BRAK SYGNAŁU
-U1706 SIEĆ CAN (NCM-NGE) BRAK SYGNAŁU
-U1600 IMMOBILIZER WYSOKI SYGNAŁ
-B1029 LINIA SZEREGOWA W NIEPRAWIDŁOWY SYGNAŁ (KRYTYCZNY)
-B1927 CZUJNIK ZANIECZYSZCZEŃ
-B1002 ANTENA TRANSPONDERA (TEN BŁĄD TO ZAPEWNE PO ODŁĄCZENIU WTYCZKI SIĘ UKAZAŁ)

Dodam ze po skasowaniu błędów wszystko znikło, wiec zacząłem odpalać samochód i gasić żeby zobaczyć czy coś się pokaże.Po paru razach znów wyświetlił się błąd B1029 LINIA SZEREGOWA W oczywiście od razu na desce wyświetlił się immobilizer i esp asr ale odpalił i po skasowaniu błędów wszystko znikło. Powtórzyłem to kilka razy wszystko ok i nagle to samo. Dodam ze czasami nie mogę się połączyć z silnikiem i odpalić, po odłączeniu aku jak wyżej pisałem czasami pomaga.
Co mam robić dalej pomoście bo zwariuje.

--------------------- Dodano: 22 mar 2013 18:37 ---------------------

Własnie znowu nie mogłem odpalić samochodu, odpinałem aku i nic.Więc Podpiąłem się pod kompa ale nie dało się połączyć z silnikiem. Próbowałem go odpalić kręcił cały czas aż zapalił i wtedy połączyć się mogłem z silnikiem, błędy to te co wyżej i U1601 USTERA LINII C-CAN B100E - Prędkościomierz B100C - Wskaźnik temp. wody. Zgasiłem go i chciałem odpalić ponownie i nic z 20 minut walczyłem z nim aż nagle słyszę ze pompa się włączyła od paliwa i odpalił ale kontrolka od immobilizera się świeciła i od asr esp asp i oleju po ponownym zgaszeniu wszystko znikło.

Co jest grane

--------------------- Dodano: 22 mar 2013 20:10 ---------------------

Sory ale kopiowałem z klub fiat stilo

lukq
23-03-2013, 09:34
Sprawdzic trzeba komunikację Can, u Ciebie wydaje się ona uszkodzona. Bez elektryka (wymiany kabli, albo body), podejrzewam się nie obędzie

Taplniete w notatniku drugiej generacji

damian89gliwice
23-03-2013, 13:24
No tez podejrzewam body komputer ale to droga naprawa.Z wymiana kabli to bym sobie dał rade sam ale które dokładnie żebym nie potrzebnie kopal w kablach z tego co wyczytałem to te wtyczki D4 czy jakoś tak pod tymi bezpiecznikami kolo aku to o nie chodzi???

lukq
23-03-2013, 14:00
Tak o nie.

Taplniete w notatniku drugiej generacji

damian89gliwice
24-03-2013, 21:05
Mam jeszcze jedno pytanie zauważyłem że chyba padł termostat bo mam 22km to roboty a skazówka od temperatury nie może podejść do polowy i moje pytanie czy ma to jakieś znaczenie ze nie odpala zauważyłem ze jak się nagrzeje i go chce od razu odpalić do wtedy błędy wywala i nie chce zapalić a jak ostygnie trochę nagle pompa się załącza i odpali

Marnek
26-03-2013, 21:49
Drogi kolego...
gaśnie podczas jazdy i nie tylko?
współczuję, bo u mnie były te same objawy, prędkościomierz, wskaźnik temp. (pokazywał w komputerze ok -40*C?? bo u mnie tak) ścieszka komunikacyjna itd. i zakończyło się tak: "uszkodzona, nienaprawialna Hybrydowa centralka wtrysków" (cena za nową to 5200zł ale za zwrot starej dają rabat liczony w tyś zł). Najpierw myśleli że czujniki, wskaźniki, body komputer. po wydaniu ponad 7 tyś za same części (w aso) stwierdziliśmy, że potrzeba nam profesjonalistów. i oddaliśmy auto do aso w gdańsku. tam "sztyleta" ogołocili z kabli i po sprawdzali wszystkie po kolei... po 4 dniach doszli... body komputer gubił centralkę... auto od tygodnia przejechało ponad 400km i nie zgasło ani razu. a tak w ogóle to ile się z nim męczysz i ile wydałeś??

damian89gliwice
27-03-2013, 22:36
mi nie gaśnie w czasie jazdy tylko przy odpalaniu jak wyżej pisałem dzisiaj miałem to samo ale z 20 razy odpalam mowie może załapie i załapał a najczęściej to sie dzieje jak sie rozgrzeje i go zgaszę i ponownie chce zapalić

lukq
27-03-2013, 23:41
Czujnik położenia wału sprawdź.

Taplniete w notatniku drugiej generacji

damian89gliwice
27-03-2013, 23:47
a jak go sprawdzić a o drogie wymieniałem go rok temu juz by padł i by takie błędy wywalał immobilizer esp tak dalej

lukq
27-03-2013, 23:49
Objawia się tym że jest problem odpaleniem rozgrzanego auta


Edit: sprawdź miernikiem rezystancje

Taplniete w notatniku drugiej generacji

_Pablo_
04-05-2013, 11:30
Objawia się tym że jest problem odpaleniem rozgrzanego auta


Edit: sprawdź miernikiem rezystancje

Taplniete w notatniku drugiej generacji
Jakie powinno mieć wartości?

lukq
04-05-2013, 12:57
O ile dobrze pamietam 650-750. Gdzies juz pisałem na forum o tym

Taplniete w notatniku drugiej generacji

boch
04-05-2013, 21:33
Drogi kolego...
gaśnie podczas jazdy i nie tylko?
współczuję, bo u mnie były te same objawy, prędkościomierz, wskaźnik temp. (pokazywał w komputerze ok -40*C?? bo u mnie tak) ścieszka komunikacyjna itd. i zakończyło się tak: "uszkodzona, nienaprawialna Hybrydowa centralka wtrysków" (cena za nową to 5200zł ale za zwrot starej dają rabat liczony w tyś zł). Najpierw myśleli że czujniki, wskaźniki, body komputer. po wydaniu ponad 7 tyś za same części (w aso) stwierdziliśmy, że potrzeba nam profesjonalistów. i oddaliśmy auto do aso w gdańsku. tam "sztyleta" ogołocili z kabli i po sprawdzali wszystkie po kolei... po 4 dniach doszli... body komputer gubił centralkę... auto od tygodnia przejechało ponad 400km i nie zgasło ani razu. a tak w ogóle to ile się z nim męczysz i ile wydałeś??

7 tys. na same części? musisz bardzo kochać to autko ;) a nie dało rady wymontować uwalonego sterownika i

1. Wysłać do pewnej znanej firmy zajmującej się naprawą uszkodzonych fiatowskich sterowników
2. Znaleźć na allegro sterownik o identycznym symbolu jak Twój i dokonać podmiany

?

podejrzewam, że parę groszy w kieszeni by zostało. tak tylko pytam. jestem zielony w temacie Stilo, a myślę właśnie o tym aucie przy okazji zmiany samochodu.

nowy sterownik na allegro 2100 zł:

http://allegro.pl/centralka-komputer-fiat-stilo-1-6-16v-iaw-5nf-t9-i3180167046.html

ta firma oprócz sprzedaży sterowników zajmuje się również ich naprawą. a typowe błędy świadczące o uwalonym sterowniku w Stilo to:


- silnik nie zapala lub ciężko zapala gdy jest zimny
- nagrzany silnik odpala i pracuje normalnie

- silnik zapala i po chwili gaśnie
- silnik gaśnie na postoju lub w czasie jazdy
- brak sterowania przepustnicą
- nie działa pedał gazu

- auto nie pali na jednym lub więcej cylindrach
- w czasie jazdy opadają wskazówki licznika

- zapalają się kontrolki ABS, ESP, Ładowanie i inne

- na LCD wyświetlane są komunikaty: ASR Failure, ESP Failure, Car Security Failure, Loose Connection.

- tester diagnostyczny wykazuje błędy sieci CAN, błędy czujników i przekaźników

http://www.vayer.pl/sterowniki.html