Zobacz pełną wersję : Zawór ciśnienia paliwa 1,6 16v
Żabuś Multipla
22-03-2013, 23:29
Witam wszystkich mam pytanie dotyczące zaworu ciśnienia paliwa, mianowicie posiadam multiple z silnikiem 1,6 z plastikowym kolektorem ssącym. Jak wiadomo kosz paliwa jest całością czyli regulator ciśnienia, pompka paliwa bez powrotu. Chodzi mi o sposób działania tego zaworu, w starszych wersjach silnika, zawór ten jest przy listwie wtryskowej i otwiera, zamyka podciśnieniem z kolektora. Czym jest sterowany regulator w nowszej wersji, czy to tylko zaworek który przepuszcza jak jest większe ciśnienie w układzie paliwowym a jak odnajduje odpowiednie ciśnienie podczas obciążenia silnika. Jak ktoś miał z tym do czynienia lub posiada wiedzę na ten temat będę wdzięczny. Niestety wymiana całości to duży wydatek. A po wymianie pompki i uszczelnieniu przewodów wewnątrz kosza jest zdecydowana poprawa w pracy silnika, lecz cycuś mu brakuje. Dzięki z góry.
markshall
23-03-2013, 15:55
Zawsze możesz kupić używaną pompę razem z całą obudową, nie powinna być droga. A co do regulatora ciśnienia to raczej jest to zaworek który przepuszcza jak ciśnienie wzrośnie i tyle. Żadnych cudów.
Zawor regulacji cisnienia paliwa,zawiera kulke i wyskalowana sprezyne pod cisnienie 3 Bar,jesli cisnienie spadnie sprezyna zamkie zawor i wzrosnie cisnienie paliwa,jesli cisnienie wzrosnie to pokona opor sprezyny i osobnym kanalem paliwo poplynie do zbiornika,to tak pokrotce.
Po silniku 1.6 w Multiplii nie spodziewalbym sie wiele,mam Brave i w tym nadwoziu tez jest za slaby.
Żabuś Multipla
24-03-2013, 10:26
Dzięki za odpowiedzi, a co do silnika to rzeczywiście trochę za słaby do multipli zwłaszcza z kompletem pasażerów i bagażem. Na trasie wdzięczna, bez szaleństw z chodzi do 9 lpg.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.