Zobacz pełną wersję : Interfejs Punto 2 1.2 2000r
Punto2000
21-03-2013, 21:38
Witam, chciałbym kupić interfejs diagnostyczny do Fiata Punto 1.2 2000r. Chciałbym dowiedzieć się jaka jest różnica pomiędzy tymi dwoma interfejsami oraz który jest lepszy :
1) ELM 327 -> ELM 327 1.4 PL ford fiat renault opel honda elm327 (3092530930) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/elm-327-1-4-pl-ford-fiat-renault-opel-honda-elm327-i3092530930.html) (dowiedziałem się z forum że nie obsługuje poduszki powietrznej i ABS)
2) Viaken Interfejs FIAT Alfa Romeo Lancia + Adapter 3 pin (3084557401) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/interfejs-fiat-alfa-romeo-lancia-adapter-3-pin-i3084557401.html)
Jeśli chcesz do Fiata to lepszy jest ten od Viakena ,ten przełącznik w interfejsie służy właśnie do poduch i ABS , ELM 327 łączy się z wieloma autami ale z silnikiem
Do punto 2000 kup VAG KKL od viakena.. Profesjonalne fejsy mają multiplexer, ten przełącznik to jego subscytut ;)
Samym Vagiem nie zrobisz wszyskiego .
Elektryczne wspomaganie , Body ,oraz Can tylko ELM .Pozostałe sterowniki ABS i Poduchy Vag-em ale z przełącznikiem, lub przejściówkaminr 1 i 2
Natomiast silnik zrobisz i Vagiem i ELM-em
CAN takze zrobisz kablem od Viakena.
Punto2000
22-03-2013, 19:41
co to jest "Body"? Czy programy dostępne w internecie są kompatybilne z oba interfejsami?
FES bądź Multiecuscan. Body to komputer.
CAN takze zrobisz kablem od Viakena.
Wszystko zrobi kablami z Viakena .
Ale pod CAN tylko ELM (może być z Viakena):lol:
VAG KKL od viakena tez obsłuży CAN
VAG KKL od viakena tez obsłuży CAN
Jeżeli tak to poproszę o linka który to Vag obsługuje w Fiacie linię Can
Jeśli masz na myśli tego :
Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/interfejs-vag-k-can-uds-commander-36-full.html)
To potwierdź czy on obsługuje Fiata w Multiecuscanie
Punto2000
29-03-2013, 11:59
Co znaczy linia CAN ? Czy za pomocą interfejsu mogę sobie ustawić obroty, coś regulować?
Skrót CAN pochodzi od angielskich słów Controller Area Network (CAN) i oznacza szeregową sieć komunikacyjną (magistrala transmisji danych, szyna CAN-BUS) zaprojektowaną w latach 80-tych dla przemysłu samochodowego (ABS, sterowanie silnika). Obecnie magistrala CAN ma również inne zastosowania, jest wykorzystywana między innymi w automatyce przemysłowej.
Linia CAN to dwuprzewodowa, pół-dupleksowa sieć z szybką komunikacją do 1 Mbit/s. Transmisja odbywa się w czasie rzeczywistym. Magistrala CAN umożliwia wzajemną komunikację pomiędzy modułami elektronicznymi. Jest siecią multi-master, co oznacza, że każdy z podsystemów sieci jest równorzędny przy inicjowaniu transmisji. Szyna CAN jest bardzo bezpieczna, odporna na błędy, zakłócenia i niezawodna dzięki zastosowaniu sprzętowej obsługi protokołu i kontroli błędów.
Po 2003 roku producenci samochodów mogą stosować wyłącznie magistralę CAN do diagnostyki samochodowej. Wcześniej można było stosować stosować CAN jako dodatkowy protokół komunikacji do obowiązkowego protokołu ISO, PWM lub VPW.
Co do regulacji to Interfejs służy do połączenia się samochodu z programem, a od programu zależy co można robić i co regulować.
Co do obrotów to można wysterować silniczek krokowy ,ale obrotów "na siłę" nie podniesiesz przynajmniej programami ogólnodostępnymi (tanimi)
Punto2000
30-03-2013, 11:26
dzięki za odp. Możecie jeszcze mi napisać nazwy kompatybilnych programów z viakenem? Wiem tylko o FiatEcuScan
Alfa diag, vag, Multiecuscsan, fes,ope com. Z tych korzystalem vagiem kkl.
Taplniete w notatniku drugiej generacji
Punto2000
30-03-2013, 19:34
te programy też działa do Fiata Punto?
Dla ELM 327 jest więcej programów?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.