PDA

Zobacz pełną wersję : brak napedu



Mcgregor25
21-03-2013, 11:51
witam, dokładnie wczoraj przy skręcie w lewo straciłem napęd w aucie ,(sprzęgło chodzi normalnie ,biegi wchodzą) .po otwarciu maski i włączeniu biegu zauważyłem ze półoś się obraca, pierwsza myśl przegub .Po rozebraniu stwierdziliśmy ze z przegubem jest wszystko w porządku(ciezko chodził brak luzu) w tej chwili auto stoi rozebrane zastanawiam sie jaka mogła być przyczyna tego stanu...prosze o radę może ktoś już się z tym spotkał...

hamer1992
21-03-2013, 12:10
Prawdopodobnie przegub sie ukrecil. Przy skrecie w lewo to jak sie nie myle prawy. Zobacz czy przy wlaczonym biegu kreci sie poloska

Mcgregor25
21-03-2013, 12:13
sprawdziłem obraca się...(a koło stoi),napisałem to już wyżej

luki183
21-03-2013, 12:24
Odkręć przegub od piasty koła. Zdejmij go i oceń czy wszystko w porządku.

Mcgregor25
21-03-2013, 13:21
odkręciłem sprawdziłem...niby wszystko jest z nim w porządku

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

jest taka możliwość żeby półośka wyszła z przegubu i to było przyczyną ??(ponieważ po podniesieniu auta skrzynia już normalnie blokowała koło jakby wskoczyl na swoje miejsce) dodam jeszcze ze przegub bardzo łatwo dało się zdjąć z półosi

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

dodam jeszcze ze stało mi się to podczas poślizgu auto jechało prosto przy kołach skręconych na maxa w lewo i dodawaniu gazu

QBOSS
21-03-2013, 13:55
odkręciłem sprawdziłem...niby wszystko jest z nim w porządku

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

jest taka możliwość żeby półośka wyszła z przegubu i to było przyczyną ??(ponieważ po podniesieniu auta skrzynia już normalnie blokowała koło jakby wskoczyl na swoje miejsce) dodam jeszcze ze przegub bardzo łatwo dało się zdjąć z półosi

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

dodam jeszcze ze stało mi się to podczas poślizgu auto jechało prosto przy kołach skręconych na maxa w lewo i dodawaniu gazu

Sam sobie odpowiedziałeś - najprawdopodobniej ścięło pierścień segera i dlatego przegub łatwo schodzi z wielofrezu - musisz zdjąć przegub i dokładnie wypłukać smar który się w nim znajduje - razem z nim wymyjesz pierścień lub to co z niego pozostało ,jeśli nie jeździłeś tak długo to przegub powinien być dobry i wystarczy nowy smar + nowy pierścień

markshall
21-03-2013, 17:41
Sam sobie odpowiedziałeś - najprawdopodobniej ścięło pierścień segera i dlatego przegub łatwo schodzi z wielofrezu - musisz zdjąć przegub i dokładnie wypłukać smar który się w nim znajduje - razem z nim wymyjesz pierścień lub to co z niego pozostało ,jeśli nie jeździłeś tak długo to przegub powinien być dobry i wystarczy nowy smar + nowy pierścień
Przychylam się do wypowiedzi. Normalnie żeby zdjąć przegub z półosi trzeba się trochę nagimnastykować, także chyba w tym leży przyczyna.

Mcgregor25
21-03-2013, 19:44
pierścień był tylko nieznacznie wygięty.Auto już jezdzi, z tym że przegub wymieniliśmy na nowy(przy okazji) i wszystko gra . Dzieki QBOOS za wyjaśnienie...

lukq
22-03-2013, 17:49
Nazwij prawidłowo temat.