Zobacz pełną wersję : Croma 1.9 8V 160KM TMK
Fiat Croma 1.9 Multijet 8V 160KM 2008r.
Fiacika mam od grudnia, ściągnięty z Włoch przez jednego z dealerów Fiata. Wersja wyposażenia Dynamic lekko doposażona, Ósemka bezwypadkowa i czarna jak noc ;) Po zakupie wymieniłem wszystkie płyny, filtry i olej.
Z dotychczasowych inwestycji w autko:
- drugi komplet alu felg 16" wraz z nowymi zimówkami Uniroyal ms plus 66, oryginalne stoją na letnich Conti 16"
- wymiana wszystkich tweeterów na nowe od BMW
- kabel do ECU od Viakena - zwrócił się już wielokrotnie :D
- zaślepienie EGR i wyprogramowanie go z softu
- nowy zawór regulujący turbinę od... volkswagena
- hamownia i program na 150KM i 367Nm :D
- aktualizacja zestawu Parrota - kupiłem programator TTL z eBay'a za 6,5zł i wgrany :)
Z eksploatacyjnych zapisków:
- olej Mobil Super 3000 5W-40 HC
- filtry Filtrona
- org. dywaniki gumowe na zimę
- żarówki H1 zmienione na Tungsram +90%
- paliwo Shell, 3-4 razy zwykłe, piąty raz V-Power
Plany:
- mała korekta lakieru, jest trochę swirli
- wyczyszczenie i pomalowanie zacisków
Dzisiaj w końcu było trochę słońca i skorzystałem z okazji na zrobienia paru fotek Cromki :)
7612
7613
7614
7615
7616
CichyJerry
16-03-2013, 22:34
auto świetne.. i ten kolor.. wrr..
Fajna maszyna.Jestem zaskoczony,że Cromą jeździ ktoś inny jak dyrektor lub kierownik we Fiat Auto Poland.Jak tam pracowałem to tylko oni jeździli Cromami.Nie znam prywatnej osoby z Cromą.A szkoda bo to fajne auto.
Ładne autko ładne;-)
- wyczyszczenie i pomalowanie zacisków
Jaki kolorek ,czerwień czy coś innego?;-)
Jaki kolorek ,czerwień czy coś innego?;-)
Dowcipniś :-D Czarny mat ewentualnie półmat, zanim będzie zmiana kół, mam chwilę na wybór odpowiedniego hammerite ;-)
Wytapane z LG L7
Zapytałem,większość ludzi maluje na czerwono,sam miałem czerwień,raz niebieskie i zółte tez były:smile: nawet srebrne:P
Ale czarny mat to będzie konkret;-)
Pewnie ja też maluje na czarny mat
CichyJerry
17-03-2013, 21:03
no ja może w następny weekend na czerwono
Przy kolorze Twojego Fiata czerwony będzie pasował, ja w swoim nie widzę żadnego koloru poza czarnym. Zresztą to i tak zabawa tylko dla łatwiejszego mycia kół, czarnego koloru niewiele będzie widać spod felg.
CichyJerry
17-03-2013, 21:25
no ja też bym na twoim miejscu na czarno pomalował bo czarne autko i czarne zaciski i będzie lux.
żeby się nie rzucał w oczy :)
CichyJerry
17-03-2013, 22:19
Uchol u ciebie to widzę czerwień pod kolor nadwozia ..
Będzie ciepło, będziemy myśleć :) TMK Pokaż środek ( w skórze ?)
Autko zgarażowane, foty dziś nie będzie :) Za to śnieg równo dosypuje od wschodu... Wiosnę poproszę!
Wracając do pytania, środek w standardowej tapicerce. Mam awersję do skóry, ładnie wygląda, ale nie lubię jej chłodu zimą i nagrzania latem. W ramach ciekawostek, w fotelach chyba mam założone grzałki do podgrzewania. Kable idą gdzieś w podłogę, jednak nie ma włącznika i nie działa. Gdzieś czytałem, że fiat pakował do większości aut z matami, a uruchomienie zależne było od zapłaconej wersji. Uruchomił ktoś z Was grzanie 4liter? :)
Darksaience
19-03-2013, 21:25
Skóra to najlepsze co może być na fotel bo chłonie pot. Co do mat nigdy bym wiedząc że je mam nie używał hehe bo dzieci w przyszłości chce mieć:D Auto cud prawdopodobnie ten model będzie moim następnym szkoda tylko że cromy miały beznadziejne silniki benzynowe a diesla nie kupie nigdy!:D
O następny zapierający się przed dieslem :D Niemieckiego klekota nie kupiłbym, ale fiacik to trochę inna bajka. Osiemnaście lat jeździłem na benzynie oraz LPG i po przesiadce nie żałuję wyboru, dobre wykorzystywanie Nm robi swoje :) Maty są i jakoś je kiedyś uruchomię, mam dwie córy i wystarczy... aż nadto... :P
Darksaience
20-03-2013, 01:25
aa to ok no maty maja sens ale wtedy gdy masz fotele ze skóry czyli jak sam stwierdziłeś zimne w zimie:D
Grzanie zawsze ma sens w zimę. Też nie trawie skóry..
CichyJerry
21-03-2013, 18:58
a ja skórę uwielbiam.. wiem że są minusy zima i latem ale wygląd bez cenny
a ja skórę uwielbiam.. wiem że są minusy zima i latem ale wygląd bez cenny
Dobrze, że "wyglądem" nie muszę jeździć ;) Fajnie wygląda jak i np 18" felgi, jednak wybieram komfort. Może za jakiś czas jak dorosną dzieci, fundnę sobie Alfę, to wtedy zastanowię się nad tego typu atrakcjami. Croma jest dla mnie autem użytkowym, jego bryła i wyposażenie bardzo mi pasują jako rewelacyjne auto rodzinne.
Dobrze, że "wyglądem" nie muszę jeździć ;) Fajnie wygląda jak i np 18" felgi, jednak wybieram komfort. Może za jakiś czas jak dorosną dzieci, fundnę sobie Alfę, to wtedy zastanowię się nad tego typu atrakcjami. Croma jest dla mnie autem użytkowym, jego bryła i wyposażenie bardzo mi pasują jako rewelacyjne auto rodzinne.
Akurat skóra jest bardzo praktyczna jeśli chodzi o utrzymanie jej w czystości.
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com
Miałem na myśli odczucia z rejonu tylnych części ciała ;) Mycie i tak wyłącznie w mojej gestii, reszty rodziny nie dopuszczam do kromala :)
CichyJerry
21-03-2013, 22:18
widze lekka opsesja jak u mnie.. ja tam ze swoja dziewczyna i go umyje i odkurze.. ale tylko z nia.. :D
Trzy miesiące szukania autka i teraz ktoś miałby zmiotką myć brud? O nie! :D Odkurzacz, myjka ciśn., dwa wiadra, szampon z neutralnym ph, politura, czernidło i pianka do środka. Idzie szybko, ale wyłącznie po mojemu :) Na wiosnę korekta lakieru plus dobry wosk.
Też u siebie będę walczył z lakierem,kiedyś to on może miał połysk:smile:
Początkowo przymierzałem się do zakupu polerki rotacyjnej, jednak z braku doświadczenie nie chcę uczyć się na własnym autku. Dlatego jak tylko pozwoli pogoda, kupuję Meguiar's Ultimate Compound i ręczny aplikator tricolor. Później tego samego producenta wosk #16, na lato powinien się dobrze sprawdzić. Przydałby się jeszcze dobry cleaner i alkohol izopropylowy, tylko skompletowanie wszystkiego trochę kosztuje...
Dziś polerowałem cromala przez siedem godzin. W kolei poszły:
myjka ciśnieniowa
mycie szamponem na dwa wiadra
wycieranie
glinka bilt hamber medium
mycie
wycieranie
politura poorboy black hole
wycieranie
wosk meguiars gold class carnauba plus
czernidło do plastików
odkurzanie i czyszczenie środka
przesmarowanie zamków wurstem - smar biały
Masakra :) Ręce mam do wymiany, jest chętny? ;) Cromal jeszcze nigdy nie miał takiego blasku, jutro fota jeśli będzie słońce :)
BART_osz
31-03-2013, 22:01
I jak wygladała glinka PO? Naprawde zbiera jeszcze sporo brudu ?
Glinka bardzo dużo ściągnęła drobin smoły z przedniego zderzaka oraz boków auta (w dolnym pasie) i trochę z tyłu. Zagniatałem ja parę razy i brud wgniatał się w jej środek. Kupiłem paczkę 200g, podzieliłem na części po 25g i taki kawałek wystarczył na wyglinkowanie całej cromy. Jeszcze nie robiłem tak dokładnego odświeżenie lakieru i sam jestem ciekaw ile wytrzyma wosk. Zakładam, że powinien min. ze 2 miesiące, tym bardziej że nałożyłem dwie warstwy.
Dziś wielkanocny śnieg zamiast słońca i nie zrobiłem fotek, a później miałem dwa wyjazdy. Woda i śnieg pięknie uciekały z lakieru, a po powrocie i wyschnięciu auta nadal czyściutkie (poza tyłem). Jedynie pstryknąłem fotę w garażu i nie widać ile ubyło swirli, a zmiana naprawdę fajna.
7996
BART_osz
01-04-2013, 15:40
Glinka bardzo dużo ściągnęła drobin smoły z przedniego zderzaka oraz boków auta (
Do usuwania smoły używam preparatu z megsa - Gold Class Bug 'n Tar Remover - działa świetnie - polecam .
Czekam na ciepłe dni ( może się doczekam :) ) i też powalczę w jakiś wolny dzień - wosk już mam - ale dokupię jeszcze tą glinkę - zobaczymy ile zbierze u mnie - mam sporo zacieków z pod listewek chromowanych w uszczelkach - jak podejdzie to solą to potem jest udręka żeby to dobrze wypłukać :( .
Dziś mokry śnieg pokropelkował cromala :)
8020
8021
CichyJerry
03-04-2013, 19:17
u mnie to samo kolego na parknigu przed szkola.. a garażujesz tak to czy nie?
Nocki spędza w domu w ogrzewanym garażu :) Kropelki były po pracy, temperatura była ciut na plusie i zaraz po ruszeniu cała woda znikła z auta.
Wrzuć zdjęcie bicepsa po polerce ;-)
Cromka wygląda zacnie, też tak zawsze robiłem, swojej przynajmniej 3-4 razy w roku. Świetna sprawa dla lakieru.
No naprawdę fajnie wygląda, zapraszam na spot we Wrocławiu
Wrzuć zdjęcie bicepsa po polerce ;-)
Nie ma mowy :P Już drugi rok nie mogę się zmusić do powrotu do ćwiczeń, no może poza szpadlem w ogrodzie :P Zresztą Papaja widziałeś ;)
No naprawdę fajnie wygląda, zapraszam na spot we Wrocławiu
Jak będzie w weekend, może się uda. W tygodniu wypadkowa rodziny, domu i pracy z reguły zajmuje cały dzień :)
3gr do kroniki - szyby umyte, przetarte IPA oraz podwójnie nałożony Rain-X. Jutro przekręcam kółka na letnie :D
Croma fajna, nie podoba mi się jedynie brak relingów, wygląda tak jakoś łyso, odnośnie 18" w Cromie to przy profilu 45 jeździ się naprawdę normalnie a auto wygląda znakomicie.
Są wady i zalety braku relingów. Przez 99% czasu nie są mi potrzebne, a przy ich braku jest trochę ciszej w aucie oraz ciut mniejsze spalanie. Opony na razie mam 16" i dobrze się na nich jeździ, jak skończy się bieżnik prawdopodobnie w miarę możliwości na lato wymienię zestaw na 17". Obecnie poza wyglądem nie miałoby to żadnego uzasadnienia, szczególnie w portfelu :)
Z rzeczy mniej radosnych, wczoraj jechałem parę godzin po autostradzie z prędkością autostradową i gdzieś z tyłu z prawej strony słychać buczenie. Chyba zaczyna siadać łożysko, ale również z tyłu klocki są na ukończeniu - one mogą buczeć czy to jednak łożysko?
Klocki raczej nie buczą prędzej łożysko tak jak piszesz;-)
Buczeć mogą jedynie przy hamowaniu.
Jeśli przy stałej prędkości to jak sam zauważyłeś łożysko/a.
Z ciekawostek, właśnie wróciłem z casto. Zapakowana pasażerka, 200kg kleju w workach i trzy pełne paczki styropianu. Ledwo bo ledwo, ale wszystko zmieściło się na raz :) Coraz bardziej podoba mi się buda cromala :)
Widać Croma jet pakowna;-)
Dawno nic nie pisałem bo i nie było o czym. Kromal sprawował się bardzo dobrze, aż do pewnego wyjazdu z którego wróciłem z "piękną" rysą :(
10072
Wieczór spaprany, w kolejny dzień zaczęła się zabawa z ac w pzu oraz wyborem blacharza. Każdy z którym rozmawiałem szczerze odradzał wrocławskie aso i koniec końców auto powędrowało w ręce salonu toyoty. Mam nadzieję, że zrobią wszystko jak trzeba. Po powrocie fiacik w nagrodę dostanie nowe przednie wycieraczki oraz zmiana oleju, śmignęło już 10tys. od poprzedniej. W ramach perspektywy braku auta przez tydzień próbowałem wydębić zastępcze z pzu (z pakietu komfort w autopomocy) gucio z tego... Wyboru nie było zabrałem się za uruchamianie skody stojącej bezczynnie już piąty miesiąc (i zapaliła bez ładowania!), nie zarejestrowana, po legalizacji butli lpg, cyrk... Kupiłem nową butle i osprzęt do niej na wiadomym portalu, we wtorek montuje i myk na przegląd. Wczoraj przez 6 godzin czyściłem środek, dwa razy odgrzybiałem środek ozonatorem (7g/h) i polerka mechaniczna pastą... tempo i wosk :) Przynajmniej będę miał zapasowe auto na chodzie :)
10070
10071
Rysa usunięta, śladu po niej nie ma :)
Wycieraczki wymieniłem na AEROTWIN BOSCH, całe autko wyczyszczone i nawoskowane, można śmigać.
10196
10197
Cromka w pracy przez część kolegów jest brana za nowe auto, przez grzeczność czasami nie zaprzeczam ;) Na czarnym lakierze bałem się użyć mechanicznej polerki, dlatego od zakupu dwa razy szlifowałem ręcznie przy użyciu UC megsa. Dla połysku największą robotę robi politura black hole, gdyby była trwalsza, nawet nie byłoby potrzeby woskować auto.
Dawno nic nie pisałem, bo i nie było o czym. Zresztą nadal nie ma ;)
Miesiąc temu zmieniałem olej z filtrem na Mobil Super 3000 5W-40 HC. Samo zlanie oleju szybkie (jest dodatkowa klapka pod spodem silnika), jednak odkręcenie filtra (nasadka 32mm) upierdliwe. Ciężko wsadzić dłoń, w końcu poszło przy pomocy nasadki plus przegub i grzechotki na trzy cyknięcia :) Skasowanie inspekcji pozostało już samą przyjemnością.
Policzyłem ile w tym roku wydałem na paliwo :roll: i już trzeci bak testuję wolniejszą jazdę... Średnia z ostatnich 11 miesięcy 6,8l/100km, teraz 6,3l i ciut mniej przyjemności z podróżowania ;)
Czasami jak nie ma o czym pisać to znaczy że z autem nic się nie dzieje,wszystko ok i właściciel zadowolony;-)
Miałem zmienić żarówki, a tu brakuje jednej osłony żarówki :mad:
Chętnie odkupię 1szt jak ktoś ma w zapasie.
średnica ok. 7-7,4cm
http://fiatklubpolska.pl/kupie-453/oslona-gumowa-zarowki-reflektora-croma-nowe-bravo-21654/#post156268
http://img513.imageshack.us/img513/8263/zi8p.jpg
Pewnie można to w ASO dostać.. :)
Ciebie to chyba sąsiadka nie kocha... :P ASO chce 60zł za kawałek gumy :D Technologia kosmiczna w gratisie.... Kupiłem na allegro używkę za parę zł.
Czasem takie pierdoły kosztują w aso grosze - warto spytać..
Czasami grosze, nie tym razem :)
Zima idzie, w sobotę przełożyłem koła na zimówki, przy okazji kontrola hamulców. Z tyłu kończą się, dzisiaj zamówiłem polski zestaw klocków STEINHOF i tarcz ROTINGER. Opinii wiele nie mają, te co są są ok. Jak będą kiepskie, dopilnuje, aby google o tym wiedziało ;)
W ramach zimy tj. do pracy w nocy, z pracy w nocy - wrzuciłem na krótkie nowe H1 GE (tungsramy) +50%. Ksenony to to nie są, ale cóż robić ;) Chętnie wyczyściłbym soczewki, tylko obejrzałem i chyba trzeba ściągać zderzak - jakoś ochota na grzebanie zmalała :)
fajny egzemplarz, pokaz jeszcze jak srodek wygląda.
Zapraszam do zobaczenia mojej :)
W sobotę najczęściej przeznaczam godzinkę na sprawdzenie/czyszczenie pięknej Włoszki ;) Zrobię parę fotek z wewn.
---------------------
apel do adminów - proponuje wprowadzić dwie zmiany na forum:
1. możliwość umieszczenia kodu w stopce - fajne miejsce na link do własnego wątku w 'moje auto'
2. możliwość edytowania własnych postów w tym dziale.
W sobotę robię fotki, najchętniej dokleiłbym je do pierwszego wpisu w wątku, a się nie da :)
TMK - odpisałem Ci odnośnie Twoich propozycji, które zdublowałeś w wątku:
http://fiatklubpolska.pl/obsluga-portalu-i-forum-434/propozycja-dla-dzialu-moje-auto-21789/#post157547
Zdublowałem, tutaj nie każdy zagląda. Już zaglądam do tamtego wątku.
Parę nocnych fotek
11901 11902 11904 11909
11905 11906 11907 11908
11920 119231192111922
11917 11918 11934
11916
podoba mi się ta tapicerka, zazdraszczam :)
Chyba była w standardzie w cromach po lifcie?
Wygodna jest, a skóry nie chciałem.
no właśnie nie była, ja miałem zwykłe ścierwo- nie welur. Po lifcie chyba były 2 rodzaje tapicerek w welurze. Do tego skóry i to co ja miałem
Może za 10-15 lat kupie sobie taką,bo teraz to najwyżej mogę znaczek na kierownice :placz: Foty wyszły elegancko aż miło zasiąść za taką kierą ;D
W życiu różnie bywa, często niektóre wydarzenia są dziełem czegoś czego się nie spodziewasz... Również z wypłat może kupiłbym ze dwa takie znaczki ;) Szukałem stilo na raty, życie tym razem pozytywnie mnie zaskoczyło... Do fotek byłem przez Kolegę koxa ciut sprowokowany, a zarazem chciałem sprawdzić czy w nocy, bez lampy, zrobię z ręki zdjęcia przy czasie 1/15s. Wyszły w miarę stabilne. Pomijając fakt, że za bardzo nie wiedziałem jak zabrać się za obstrykanie auta. Większość moich zdjęć to górki, flora i fauna. Linka nie wrzucę, za duże ryzyko przy tylu adminach. Jak dobrze poszukasz, znajdziesz ;)
Hamulce wymienione, miało być szybko trwało ze 2 godziny. Zabrakło mi nasadki E18, dobrze że sklepy jeszcze były otwarte. Do odkręcenia zacisku trzeba prawie prasy, śruby z klejem i tak trzymały, że... dobrze że szwagier pojawił się w odpowiednim momencie :) Hamulce sprawdzone, nie biją, na razie ręczny łapie ledwo ledwo, czekam jak zachowają się po przejechaniu kilkuset km.
119801198111982
119831198411985
11986
CichyJerry
30-11-2013, 15:53
200 km starczy..
Przez tydzień doskoczyło 507km i właśnie wróciłem z przeglądu, hamulce ułożone i łapią prawidłowo. Na tę stację SKP jeżdżę od wielu lat, diagnostów znam i zawsze bardzo dokładnie przetrzepują auto. Żadnych punktów zapalnych nie było :)
i jeszcze mały zakup na wiosnę - koncentrat płynu letniego Nigrina, butelki 250ml, rozcieńczanie 1:100, cena ok. 3,20zł w Auchanie (posezonowa wyprz.). Taniej nie będzie, polecam.
12059
były też rękawice do mycia z wełny po 3zł
12060
kamilo62
07-12-2013, 18:54
Ale Letniego??Zimowego to bym wzial..Ale jak nie uwasz zimowych plynom...to sie kupuje bialy dynks i rozlewamy..
Kamil, koncentrat nie zając do wiosny zaczeka :)
Zimowy mam w tej chwili z norauto, zapasowy koncentrat od shella (zapach ok, ale do rozlania tylko 1:1), a tamten rok przejeździłem na zwykłym biedronkowym. Teraz jest dobra cena na letni, w marcu będą wyprzedawać zimowy :) W domu mam zamontowaną osmozę z dwoma kranikami, jeden daje wykastrowaną wodę prosto z membrany (do żelazka czy choćby do rozrobienia takiego koncentratu), drugi po remineralizacji do picia.
Dzisiaj byłem ponownie na hamowni, tuner zgodnie z moją prośbą przeniósł max moment obrotowy wyżej i dołożył parę kucyków. Poprawkę dostałem za free, co mnie bardzo miło zaskoczyło. Cromal oczywiście był ponownie hamowany (trzykrotnie). Wrażenia z jazdy całkiem inne, wcześniej mocny dół i później nic. Teraz nie ma łupnięcia, za to fajnie przyspiesza w całym zakresie obrotów. W drodze powrotnej na odcinku prawie 100km obserwowałem również spalanie, chyba będzie ciut mniejsze niż poprzednio - wyjdzie w praniu ;)
12152
A może polecisz zakład, w którym dokładałeś koni do autka? Koszty? Pewnie przyda się sprawdzony spec od komputera. Czy tam też zaślepiałeś EGR?
Jak wychodzi spalanie?
A możesz trochę opisać modyfikację "nowy zawór regulujący turbinę od... volkswagena"? :smile:
EGR najpierw sam czyściłem, później zaślepiałem go częściowo, na koniec dostał grubą zaślepkę z kwasówki. Oczywiście był błąd w komputerze, ale fiat nie przechodzi w tryb awaryjny. Jeździłem tak parę tygodni, aż wylądowałem w Kłodzku, adres wygooglasz w razie czego. Wyprogramował egr, usunął i wyprogramował dpf (był zawalony mimo regularnego wypalania), katalizator oczywiście został, zmieniał olej z filtrami oraz wspomniany zawór. Zresztą to nie modyfikacja :) W Kłodzku nie było na stanie fiatowskiego, mieli od vw i był stówę tańszy. Zarobili nową wtyczkę i jeździ do dziś. Cena zdecydowanie niższa niż we Wrocławiu, w dodatku jak czytałeś poprawka była darmowa. Facet myślący, słucha co mówisz, nie przesadza z żyłowaniem silnika, bez pomysłów w stylu robimy "do dymu" :) Generalnie ok. Ile pojeżdżę, wyjdzie w praniu ;)
Kabel KKL miałem, brakowało mi drugiego z dostępem do CANa. Nowy na BT za 28zł, Singapurczycy - dostawa czas start!
Auto ELM327 V1 5 Interface Bluetooth OBD 2 OBD II CAR Diagnostic Auto Scanner | eBay (http://www.ebay.pl/itm/310678002251)
12304
Ja mam na kablu, niestety lapka mam bez BT ;)
Dongla BT można kupić za dolara z przesyłką ;)
Bluetooth USB 2 0 Dongle Adapter 100M PC Laptop 9370 | eBay (http://www.ebay.com/itm/161180609184)
Miałem kupić elma na kablu jednak BT będzie praktyczniejszy, myk do schowka i w razie czego w trasie przez telefon skasuje np błędy. Ciekawe czy zadziała z CAN od razu czy będzie wylutowywanie rezystora...
No ja mam Polskiego ELMa od Viakena i dziala ok.
Ja mam na kablu, niestety lapka mam bez BT ;)
Są na alledrogo odpowiednie adaptery.
Ale jak juz mam, to po co tracic $ i kupowac drugi, mi nie przeszkadza, ze jest na kablu, przynajmniej wiem, ze podczas logów mi połączenia nie zerwie ;)
Ale koniec OT bo koledze temat zaśmiecamy ;)
Koleżanki, Koledzy,
Wszystkiego najlepszego w Nowym 2014 Roku!
Bezawaryjnego śmigania, szerokości, zdrowia i coraz piękniejszej włoszczyzny :D
ps. parę tankowań mam już w motostacie,
Jakby jakaś dobra dobra dusza dodała to to do mojej stopki... Odwdzięczę się 1 lutego :)
http://www.motostat.pl/user_images/63464/icon1.png (http://www.motostat.pl/vehicle-stats/63464)
{url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/63464{}img]http://www.motostat.pl/user_images/63464/icon1.png[/img][/url}
nawiasy zamieniłem na klamry
Możesz to sam zrobić w edycji profilu ;-)
Dowcipniś :)
Następujące błędy uniemożliwiły dokończenie operacji
Używanie BB kodu url nie jest tutaj dozwolone.
Odblokuj kody BB i nie będę zawracał ;)
---------------
Dziękuje! :D
Dziennik zapuściłem trochę.
Dwa tygodnie temu wymieniłem świece żarowe. Po sprawdzeniu ceny w ASO (240zł) zyskałem dodatkową motywację do samodzielnej wymiany ;) Poniżej przyklejam podsumowanie, które napisałem w innym wątku:
-świece można sprawdzić omomierzem, wystarczy (tylko aż...) zdjąć z niego wtyczkę i sprawdzić rezystancję między elektrodą, a obudową świecy. Napisałem "tylko, aż" bo jest jeden warunek - potrzebna osoba, która położy się na silniku (przyda się koc) z... niezbyt dużymi dłońmi. Mam średniej wielkości i w tej chwili krwawiące kostki...
- wykręcenie: długa nasadka 10mm na 1/4" wraz z min. 15cm przedłużką
- ciężko jest wyjąć świecę, przydała się długa łapka (pazurki) do śrub
- dokręcanie z momentem 15Nm
- do założenia wtyczki znów przydaje się łapka, później przycisnąć aż kliknie
- skasować błąd w FES/MES i tyle
Tydzień temu wyskoczyła mi kontrolka od poduszek, a elma327 nadal nie mam... Jak nie dojdzie do środy, zakładam spór na paypalu i biorę interfejs z allegro. Jeżdżenie z aktywnym błędem na desce jest jakieś takie... :roll:
Dzisiaj korzystając z pięknej pogody (+10'C) odkurzyłem i wyszorowałem cały środek oraz porządnie umyłem cromala z zewnątrz. Przez ostatnie dwa tygodnie zebrał na sobie chyba z 2kg soli z obwodnicy wrocka :D W sumie można byłoby ją jakoś odzyskać, ponoć zakłady mięsne chętnie skupują sól od drogowców ;)
Jeszcze jedno, po raz pierwszy dodałem 200ml oleju liqui moly 1052 przy tankowaniu. Jeden wtrysk ma podwyższoną korektę na plus i liczę, że się oczyści. W razie czego później będę wymieniał podkładki pod wtryskami, a w skrajnym wypadku wstawię nową końcówkę do czwartego wtrysku. Pojeździmy, zobaczymy.
Po 35 dniach oczekiwania, w końcu mam interfejs elm327 w wersji 1.5 czyli 1.4b ;) Po zainstalowaniu mesa i sterowników połączyłem się ecu, reszta nadal była niedostępna. Rozbroiłem obudowę i wylutowałem słynny rezystor 121 Ohm - wycinka trochę na wyczucie, płytkę mam inną niż pokazane w necie. W końcu połączyłem się z CAN i włączyłem nagrzewnicę dodatkową. Do jej włączenia potrzebne było jeszcze osiowanie. Oczywiście skasowałem wkurzającą kontrolkę od air bagu, nie pojawiła się ponownie - błąd był "tymczasowy". Teraz testuje torgue na andka, szału nie ma, ale może się przyda :)
Jeszcze jedno, po raz pierwszy dodałem 200ml oleju liqui moly 1052 przy tankowaniu.
Dziś tankowałem ponownie, znów dodałem 200ml LM1052 na 50l diesla. Co się zmieniło? Silnik chodzi ciut ciszej, jakby dźwięk był bardziej aksamitny. Nie wiem czy placebo czy nie, za wcześnie na wnioski. Spalanie spadło o 0,35l/100km co jest już wymierne i zgodne z tym co czytałem przed rozpoczęciem eksperymentu pod kryptonimem "dwusuw" ;) Efekt może być o tyle zafałszowany, że niedawno uruchomiłem ogrzewanie postojowe i krócej śmigam na niedogrzanym silniku. Korekty sprawdzę po wyjeżdżeniu kolejnego baku.
TMK jak ten elm ? sprawdzałeś z androidem może jak to działa ?
Działa, próbowałem z aplikacją torque. Można wyświetlić część parametrów oraz (nie testowałem) skasować błędy w silniku. Generalnie działanie na androidzie można traktować jako ciekawostkę. Bardziej przydatna byłaby jakaś nawigacja z bluetoothem na windowsie ce plus mobilny MES.
Przed rozpoczęciem prób z dolewką oleju 2T miałem następujące korekty:
Obroty silnika: 848 obr/min
Korekta paliwa (cylinder 1): -1,37 mm3
Korekta paliwa (cylinder 2): -1,73 mm3
Korekta paliwa (cylinder 3): 0,01 mm3
Korekta paliwa (cylinder 4): 3,10 mm3
Obroty silnika: 2161 obr/min
Korekta paliwa (cylinder 1): -0,38 mm3
Korekta paliwa (cylinder 2): -0,42 mm3
Korekta paliwa (cylinder 3): -0,41 mm3
Korekta paliwa (cylinder 4): 1,24 mm3
Teraz jest:
Obroty silnika: 848 obr/min
Korekta paliwa (cylinder 1): -1,44 mm3
Korekta paliwa (cylinder 2): -1,30 mm3
Korekta paliwa (cylinder 3): 0,16 mm3
Korekta paliwa (cylinder 4): 2,60 mm3
Obroty silnika: 1714 obr/min
Korekta paliwa (cylinder 1): -0,31 mm3
Korekta paliwa (cylinder 2): -0,41 mm3
Korekta paliwa (cylinder 3): 0,34 mm3
Korekta paliwa (cylinder 4): 0,36 mm3
Widać poprawę na wyższych obrotach. Zatankuje do pełna i dodam jakiś środek do czyszczenia wtrysków typu STP, za 2 tygodnie ponownie sprawdzę korekty. Wygląda na to, że obędzie się bez ich wykręcania i regeneracji. Wyjdzie w praniu ;)
Długo nic nie pisałem, bo i nie było o czym :)
Do dziś różnymi metodami kombinowałem z poprawą czwartego wtrysku, który od paru dni utrudniał już odpalanie fiacika. Wczoraj pożyczyłem myjkę ultradźwiękowa
Uszczelek nie zdążyłem wczoraj kupić. W każdym razie dzisiaj rano wykręciłem czwarty wtrysk, wyszedł bez problemu. Wylądował częściowo w myjce ultradźwiękowej na około 60minut, myjkę ustawiłem na 60% mocy, temperatura 65'C, praca ciągła. Po wyjęciu końcówka czyściutka i wtrysk wkręciłem z powrotem do fiacika. Przekręciłem stacyjkę i po chwili silnik załapał, od razu słychać było że chodzi inaczej, bardziej aksamitnie. Podpiąłem kable KKL i reszta jak widać na fotkach :)
Acha, nie kasowałem autoadaptacji tylko przejechałem kilkanaście km, aby komputer rozpoznał czyściocha ;)
Olej 2T nie pomógł, STP do czyszczenie gucio dało i rzeczywiście jak jest problem trzeba rozkręcić i czyścić. Tylko dlaczego w warsztatach tyle to kosztuje? Naciągają jak przy wymianie świec żarowych..
14348143491435014351
14352
14353
14354.
Po udanej naprawie croma została gruntownie odszczurzona oraz wywoskowana, jak będzie jutro pogoda wrzucę aktualne fotki.
Wszystko ok, ale z moich obserwacji wynika że brak zmienionej uszczelki miedzianej zrobi niezły bigos po kilkuset kilometrach, lepiej ją szybko zmień zanim ci ją całkowicie wydmucha. ;)
Podkładka wyszła wraz z wtryskiwaczem, prosta, bez wżerów i deformacji. Gniazdo także oczyściłem. Na wydmuchanie raczej nie ma zadatków ;) Kilkaset km średnio robię w tydzień, sprawdzę w przyszłą sobotę co i jak, w razie czego wymienię.
Podkładka może i nie ma wżerów i deformacji ale została już odciśnięta. Miałem taki przypadek w Ducato, auto przejechało może z 1000km i wydmuchało gumową uszczelkę, znalazło ujście i ciśnienie już swoje zrobiło. ;-)
Odcisk widoczny na zdjęciu jest niewyczuwalny pod palcem, czyli prawdopodobnie od temperatury. Wydmuchać, nie wydmucha - podkładka jest miedziana. Wiem, że powinna być nowa... :)
Ja też się przyczepię ;-) Wszystko pięknie i ładnie ale rzeczywiście mogłeś tą podkładkę wymienić na nową,zwłaszcza że jej koszt jest śmieszny.No ale to Twoja sprawa :smile:
To nie tak. W piątek jak udało mi się pożyczyć myjkę, obdzwoniłem najbliższe dwa sklepy i nie mieli od ręki podkładek. Wjazd po pracy do centrum Wrocławia jest poza zasięgiem moich nerwów i tym radosnym sposobem nie wydałem dodatkowej złotówki za kawałek miedzi ;)
14418
Dziś wskoczyły ładne cyferki na liczniku i croma zasłużyła na odrobinę zainteresowania :)
- zmieniłem podkładkę pod wtryskiem (2,73PLN)
- wyjąłem filtr kabinowy, klima odgrzybiona ozonatorem 7gr/h przez 40 minut i założyłem nowy filtr węglowy filtron K1081A (37,21PLN)
- założyłem nowy filtr powietrza, filtron AP152/2 (29,27PLN)
- założyłem nowy filtr paliwa Fiat UFI (99PLN)
- zatankowane do pełna na BP i trzymam się na bezpieczną odległość od stacji LUK...
14419
BART_osz
01-05-2014, 01:04
Gdzie kupowałeś filtr paliwa? 99zl to wydaje się niezła cena...
Gdzie kupowałeś filtr paliwa? 99zl to wydaje się niezła cena...
2x, też jestem zainteresowany ;)
Szukać nie potraficie ;)
princessamedison (http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=6539390)
Podkładki miedziane o ile nie są ,popękane i nie mają wżerów się nie wymienia - wystarczy je rozgrzać do czerwoności i schłodzić , uszczelka nabiera ponownie elastyczności i siada jak powinna - to jest stara dobrze znana metoda
Tylko czy za 2,73PLN warto się bawić? Chyba tyko jak nie ma pod ręką a jest potrzeba zrobić.
Kolejne równe cyferki i z tej okazji wymiana oleju wraz z filtrem.
15940
Standardowy zestaw:
olej Mobil Super 3000 5W-40 HC za 104,41zł
filtr Filtron OE648/5 za 23,30zł
Wymiana jak zawsze we własnym zakresie :)
Przypomniało mi się, że dodałem kabelek do podłączenie MP3 do radia (ok 12zł.). Fotka poniżej.
17021
Sprawdzałem węże podciśnieniowe i jeden był sparciały. Kupiłem sztywny paliwowy o przekroju wewn. 3,2mm i wymieniłem dziada. Było trochę zabawy z wrzątkiem, z jednej strony króciec od zaworu turbiny mniej więcej pasował, a z drugiej do rozciągnięcia do ok. 5mm. Przy okazji zmieniłem w końcu overboosta z volkswagenowskiego na oryginał Pierburga (nr 55203202) i 150zł mniej w kieszeni ;) Tamten działał poprawnie, jednak miał chyba trochę inaczej ustawione kąty działania. Teraz na wykresach wygląda lepiej, jutro więcej pojeżdżę.
17022
Ostatni zimowy zakup, w weekend będzie szorowanie :D
17023
Korzystając z pięknej pogody, zrobiłem przedzimową korektę lakieru oraz podwójne woskowanie.
Kolejność jak poniżej:
1. ściągnięcie grubszego brudu myjką ciśnieniową
2. mycie na dwa wiadra
3. glinkowanie
4. ręczna korekta lakieru UC megsa
5. zmycie resztek IPĄ
6. podwójne woskowanie FINISH KARE 1000P HI-TEMP
17063 17064 17065
17066 17067 17068
17069 17070 17071
Kawał dobrej roboty :dlon:
Artur45672
12-10-2014, 15:38
Dobrze zrobione, ale pamiętaj wszystkie pory ścieraj, to może się utrzyma.
FK ma opinie najbardziej wytrzymałego wosku, potrafi poleżeć do 6 miesięcy na lakierze. Na lato miałem naturalny oparty na carnaubie, który niby ma lepszy look, ale dla mnie FK nie wygląda gorzej.
Auto myje max co drugą sobotę, po myciu spryskiwałem syntetycznym quick detailerer.
ps. Jakie pory?
Artur45672
12-10-2014, 16:08
ps. Jakie pory?
Nie chce tego mówić, chodzi o ptasie placki, ale może mieszkasz na wsi i nie ma tego wynalazku. Ale jak mówisz, że myjesz często, to nie.
Ptaki są wszędzie :) Akurat tego pilnuje na bieżąco, ptak narobi, guano poleży parę dni na lakierze i wżera jest praktycznie nie do wypolerowania. Wosk również zabezpiecza lakier przed takimi atrakcjami.
Artur45672
12-10-2014, 16:16
;-)
ptak narobi, guano poleży parę dni na lakierze i wżera jest praktycznie nie do wypolerowania. Wosk również zabezpiecza lakier przed takimi atrakcjami.
Warto o tym pamiętać, taka kupka, żre lepiej jak kwas, potem taki wżer zostaje, nie wszystkie placki są takie mocne, ale zdarzają się mega atrakcje. Niekiedy ptaki potrafią auto zbombardować jak, jak luftwafe w 40 roku.
Sorki, że poruszyłem temat o plakach w twoim temacie. ;-)
temat o plackach bardzo na czasie. sam mam z tym udrękę, bo Stilo upatrzyły sobie dwa gołębie, które siadają nad autem i bombardują je co któryś dzień. oczywiście placki ścieram na bieżąco. lekką skazę na lakierze mam, ale to raczej po poprzednim właścicielu, który nie usunął "placka" na czas. czytałem artykuł w którym napisano, że powodem wżerów nie są same placki, a różnice temperatur. lakier zmienia swoją charakterystykę w różnych temperaturach - inaczej zachowuje się w ciepły dzień, inaczej w nocy, dlatego najważniejsze jest aby jak najszybciej pozbyć się ptasich odchodów z lakieru. ja zawsze mam w bagażniku rolkę papierowych ręczników oraz jakiś płyn a'la Ajax z atomizerem.
a co do Cromy, kawał dobrej roboty. świeci się jak... wiadomo co :D
Artur45672
12-10-2014, 17:09
Śmierdząca sprawa z tymi ptaszkami, w mieście jest więcej, ale faktycznie ajax i szmatki jednorazowe, załatwiają tę sprawę, to wydatek jakiś 15-20 zł w markecie.
świeci się jak... wiadomo co :D
To są właśnie krótkie chwile radości z posiadania czarnego lakieru ;)
Masz rację z temperaturą wyżerania lakieru, czym cieplej tym szybciej i bardziej uszkadza się klar. Mam taką jedną ciapę na dachu, szorowałem ze trzy razy i tak widać ślad. Na polerkę mechaniczną czarnego lakieru nie odważyłem się :roll:
Artur45672
12-10-2014, 18:20
Dobrze wyszło, ja nawet nie mam takiego aparatu, żeby pokazać, że lakier jeszcze daje radę, a na takie wżery też jest sposób, i jeszcze jedna ciekawostka, słońce jest wskazane, garaż to nie jest wcale dobra sprawa jeżeli chodzi o lakier.
Dobra czy nie dobra, ważne że wygodna :D Wstajesz rano, auto suche i ciepłe. Wracasz w trakcie deszczu/śniegu wjeżdżasz i wypakowujesz się. O auto dbam, jednak nasz komfort jest ważniejszy od maszyny ;)
Zdjęcia, moje hobby. Zgromadzenie kosztowało mnie parę wyrzeczeń w ostatnich latach.
Artur45672
12-10-2014, 18:32
Ok. A co ja mam powiedzieć jak musiałem 3 razy tempo walnąć, w moim cc, tak mnie łapy bolały, że myślałem, że mi odpadną 5-6 godzin uczciwej pracy, i jeszcze te uśmiechy ludzi, co koleś na wesele jedziesz, bezcenne. Teraz już mi tylko zależy na pożądnym utwardzeniu się lakieru, są lekkie przebarwienia, ale załamania nie ma, jest też parę wżerów, ale auto ma 20 lat.
Nie używaj tempo, maskuje rysy, ma kupę wypełniaczy. Po paru tygodniach wychodzi tragedia na lakierze.... Sam raz ją zastosowałem, przez sprzedażą skody:
http://fiatklubpolska.pl/moje-auto-462/croma-1-9-8v-160km-tmk-18466/4#post142962
Opinie ludzi co o mnie myślą mam od wielu lat w pewnym miejscu ;) Do pracy ręcznej kup sobie niedrogą menzerne 500. CC jest nieduży, uwierz mi na słowo, że po paru krotnym wyszorowaniu Cromy jeszcze czuję od wczoraj moc w rękach ;)
Artur45672
12-10-2014, 18:46
Jak ktoś chce spalić parę kalorii to polecam, ta praca tylko pozornie jest lekka, ale, żeby to dobrze zrobić, ty umiesz, to trzeba ostro napierać, przestoje, też nie są wskazane przy tej robocie, przerwa na papierosa odpada. Ale niech gadają, efekt dobrej polerki jest porażający, dosłownie.
Można osiągnąć, taki efekt, choć powiem, że nie jest jeszcze na 100% to wypolerowane.
http://i60.tinypic.com/2ly0ied.jpg
garaż to nie jest wcale dobra sprawa jeżeli chodzi o lakier.
wytłumacz :)
Kolejność jak poniżej:
1. ściągnięcie grubszego brudu myjką ciśnieniową
2. mycie na dwa wiadra
3. glinkowanie
4. ręczna korekta lakieru UC megsa
5. zmycie resztek IPĄ
6. podwójne woskowanie FINISH KARE 1000P HI-TEMP
Dopisałem sobie to do listy mądrych rzeczy ;) Posłużę się tą listą polerując swoje auto ;)
Artur45672
12-10-2014, 18:59
Bo teraz lakier, działa z pogodą dosłownie, słońce, deszcz śnieg, go uodparnia, poważnie, a słońce likwiduje małe przebarwienia, ok. garaż też jest ok. ale chmurka też daje radę, w przypadku nowych lakierów. We fiacie to wprowadzili, po 90 roku, bo to są już tzw. lakiery aktywne. Ale wymagają okresowej polerki, tak jak kolega zrobił, wystarczy ręczna, nie trzeba mechanicznej, dlatego efekt jest dobry.
Kurcze, do tej pory sądziłem, że lakiery fiatowskie aktywnie płowieją i matowieją na słońcu :mrgreen:
Artur45672
12-10-2014, 19:36
Kurcze, do tej pory sądziłem, że lakiery fiatowskie aktywnie płowieją i matowieją na słońcu :mrgreen:
Teraz już są jeszcze jakieś inne lakiery, ale prawda, z lakierami w latach 90 to firmy poszalały, ale nie wszystkie marki to wprowadziły, fiat był pionierem w technologii lakierniczej. Także spokojnie na wesele fiatem możesz jechać, żart. :cool:
Było woskowanie, czas na deszcz ;)
17085
Rzeczywiście niezły ten wosk. Kropelkuje pieknie;)
Fajnie wygląda i kupiłem go w niezłej cenie. Allegro przez aplikację mobilną wrzuciło mi kupon na 20zł i mam wosk na 3-4 lata za niecałe 50zł :)
aaaa i jeszcze doszedł zapach California Scents Coronado Cherry - zapach legenda, rzeczywiście fajnie pachnie w aucie :)
polecam nową serię Wunderbaum - Clip
17087
autokosmetyki.pl - Zestawy, SONAX Premium Class Carnauba Care - unikalny wosk carnauba 100% - kompletny zestaw - idealny na prezent (http://www.autokosmetyki.pl/sonax-premium-class-carnauba-care-unikalny-wosk-carnauba-100-kompletny-zestaw-idealny-na-prezent,p1042.html?sid=891086714674a03d462920c3acc 7513b) mogę też polecić, używałem. Jednak cena jest dość zaporowa.
Cena bardzo zaporowa... Prawie tyle wydałem na wszystko co mam co i tak nie jest małą kwotą. Jednak przytuliłbym taki prezent :)
Artur45672
14-10-2014, 22:41
Wszystko zależy jak głęboko się wgryziesz w lakier, za głęboko też nie można, ale czasem widziałem, że profesionaliści robili i mieli lipę, bo trzeba tak długo robić aż efekt jest powalający, mają być okrągłe krople na lakierze, idzie taki efekt dostać, wszystko też zależy od techniki nakładania, polerka to tak naprawdę bardzo trudna sztuka.
Trudna, dlatego robiłem ręcznie. Znacznie trudniej jest coś solidnie spaprać. Przez jakiś czas miałem zapędy do zakupu polerki dual action i odpuściłem. Koszt sprzętu, padów, chemii, miernika lakieru i całej reszty nieopłacalny do domowego garażu. Oczywiście zgodnie z hasłem "kto bogatemu zabroni" jest trochę wyposażonych zapaleńców, jednak dałem sobie spokój. Teraz raz, dwa razy w roku czyszczę ręcznie lakier i jak dla mnie efekt jest niezły. Najgłębszych rys nie ruszę w ten sposób, trudno, jakoś przeżyję ;)
Artur45672
14-10-2014, 22:58
Starzy lakiernicy mówią, że jak już ruda się odzywa, to już polerka nie daje efektu, bo widać załamania na rudej, dawno nie widziałem dobrze zrobionej, zależy też od lakieru, stare lakiery z lat 80 to inna para kaloszy, z lat 90 lakiery fiata się poddają już, ale o rudej nawet nie może być mowy, mój cc 94, ale o cynk i zero rdzy, są ogniska, ale nie ma pożaru, na nadkolach czy progach, ruda to straszna zaraza dla auta.
Miałem groszkowego 126p, przy sprzedaży miał 13 lat. Ostatnie pięć polegało na łataniu dziur :) Skodę też sprzedałem jak wyszła ruda... Niestety wychodzą moje preferencje - czyli brunetki i czarnule :D
Artur45672
14-10-2014, 23:05
U mnie w cc ruda się zaczyna odzywać, ale mam sposób na tą zarazę, ścieram kurz, na newralgicznych miejscach, wiosną odbiję ten lakier.
Szanowni moderatorzy, proszę nie bić za dublowanie wpisu z działu croma. Wrzucam opis też do siebie, aby była historia grzebania w fiacie :)
Croma od jakiegoś czasu, przy odpalaniu zimnego silnika, potrafiła parę razy zakręcić zanim zaskoczyła. Dodatkowo po dłuższym kręceniu z tłumika wyskakiwała mała chmurka białego dymu. Sprawdzałem po kolei możliwe przyczyny takiego zachowania i wykluczyłem pompę paliwa, filtry, wtryskiwacze, akumulator oraz świece. Pozostał podejrzany czujnik temperatury płynu. Objawy pasowały. Na sąsiednim forum bravo oraz forum opla stwierdzono, że w przypadku tego silnika potwierdza się zasada TTTM (Ten Typ Tak Ma). Jednak nie lubię takich rozwiązań ;)
Dzisiaj kupiłem czujnik za 35zł, nr wg eper 55188058 i do roboty. Wymiana zajęła około 20 minut. Potrzebna jest długa nasadka nr 19mm wraz z przedłużką, krótka nasadka 10mm do odkręcenia rury od przepustnicy i kawałek szmaty.
Kolejność:
1. zdejmujemy osłonę silnika
2. odkręcamy rurę do przepustnicy i ją podwiązujemy, aby nie przeszkadzała przy dalszej pracy
3. zdejmujemy wtyczkę z czujnika - najpierw przesuwamy do góry żółtą wsuwkę, później od dołu podważamy czarny element spod wsuwki i drugą ręką jednocześnie ściągamy wtyczkę
3. nasadką nr 19 luzujemy czujnik
4. jedną ręką odkręcamy czujnik i zaraz po jego wyjęciu zatykamy otwór palcem, aby ograniczyć ucieczkę płynu
5. szybko zmieniamy czujnik
6. skręcamy resztę w odwrotnej kolejności
Auto odpaliło od razu, bez kręcenia. Trzymajcie kciuki, aby rano było tak samo :)
171351713417133
1713217131
W końcu uporałem się z trudnym odpalaniem zimnego silnika. Czwarty dzień z kolei zimny rozrusznik kręci jak szalony :)
Po wymianie czujnika temperatury, wyczyściłem jeszcze czujnik doładowania, wyczyściłem połączenia z masą wraz z połączeniem na rozruszniku oraz wstawiłem nowy akumulator Banner Power Bull Pro 84Ah/700A. Wybór ogniwa trochę z biegu, nastawiłem się na centrę futura bądź fiamma. Wszystkie były w podobnej cenie i parametrach. Banner wygrał ciężarem własnym, ponad 4kg więcej od tamtych. Teoretycznie grubsze płyty wytrzymają dłużej niż cieniowane centry ;)
17217
Dzisiaj koła zimowe zostały wyważone i założone, koszt 40zł. Pooglądałem letnie i ich stan jest już taki sobie (1-2mm do kołków), stare, guma twarda i chyba wiosną czeka mnie spory wydatek.
Spory nie spory. To jednak bezpieczeństwo. Zawsze tłumaczyłem sobie ze to identycznie jak z butami u człowieka. W starych i obdartych, ale używanych przez kogoś innego raczej chodzić nie będziemy :/
Dostałem SMSa z ASO Opla o kończącym się przeglądzie rejestracyjnym. Po pracy od razu podjechałem, przegląd zrobiony, wszystko ok, hamulce rewelacja, -99zł z budżetu.
Przypomniało mi się, że dodałem kabelek do podłączenie MP3 do radia (ok 12zł.). Fotka poniżej.
17021
Sprawdzałem węże podciśnieniowe i jeden był sparciały. Kupiłem sztywny paliwowy o przekroju wewn. 3,2mm i wymieniłem dziada. Było trochę zabawy z wrzątkiem, z jednej strony króciec od zaworu turbiny mniej więcej pasował, a z drugiej do rozciągnięcia do ok. 5mm. Przy okazji zmieniłem w końcu overboosta z volkswagenowskiego na oryginał Pierburga (nr 55203202) i 150zł mniej w kieszeni ;) Tamten działał poprawnie, jednak miał chyba trochę inaczej ustawione kąty działania. Teraz na wykresach wygląda lepiej, jutro więcej pojeżdżę.
17022
Ostatni zimowy zakup, w weekend będzie szorowanie :D
17023
Dużo jest zabawy,aby przełożyć w ten sposób kabel?? Odkręcałeś tunel? jakieś dziury musiałeś wiercić?
Dużo jest zabawy,aby przełożyć w ten sposób kabel?? Odkręcałeś tunel? jakieś dziury musiałeś wiercić?
Parę minut. Odkręcasz górne nawiewy (dwa imbusy), wpinasz kostkę z tyłu radia. Kabel przeprowadzasz na dół, odkręcasz bok tapicerki od tunelu (parę spinek) i przeprowadzasz przewód do podłokietnika. Żadnego wiercenia, żadnego kombinowania. Docelowo całość chyba wróci do schowka jak wyprowadzę przyłącze +5V pod moduł bluetootha. Przetwornicę napięcia już mam, tylko mało chęci do zlutowania kabelka ;)
Wkrótce cromal dostanie niespodziankę, odkupiłem od kolegi black23 radio z nawigacją :)
19106
Jak navi ruszy, opiszę podłączenie.
Navi odpuściłem sobie :(
Koszty wzrosłyby dość znacznie przy doprowadzeniu całości do stanu ori. Czyli wymiana kierownicy oraz wymiana anteny dachowej na trójzakresową (cena używek z kosmosu). Może kiedyś jak będzie za co... :)
Korzystając z pogody, cromal cały wyszorowany, założyłem letnie koła oraz dywaniki welurowe. Zimie już dziękuję za uwagę ;)
cyrro512
22-03-2015, 10:56
Zimie już dziękuję za uwagę
U mnie za to właśnie wczoraj wróciła, sypało i wiało tak że nie szło wyjść na dwór. Dzisiaj za to śniegu już nie ma, ale po wczorajszym jednak się ze zmianą trochę jeszcze wstrzymam.
Dzisiaj zrobiłem serwis eksploatacyjny plus odgrzybienie klimy. 424,76zł z kieszeni ;)
filtr powietrza filtron AP 152/2 - 30,39zł
filtr kabinowy filtron K 1081 - 39,38zł
filtr oleju filtron OE 648/5 - 24,37zł
olej do silnika 5l MobilSuper 3000 5W-40 HC - 111,93zł
klocki AD 20,6mm - 78,41zł (+50zł za wymianę)
guma intercoolera pagum - 90,28zł
Klocki założyłem tanie, to i tak ostatni kpl na tych tarczach. Nie piszczą, trochę pohamowałem zanim dotarły się do rancie tarczy. Poprzednie ferrodo już uruchomiły kontrolkę zużycia, zostało może z 2mm okładziny. Wszystko dzisiaj wymieniłem, na liczniku równo 167000km. Croma nadal rewelacyjnie śmiga i oby tak dalej :cool:
Tak przy okazji, co za idiota wymyślił w fiacie umiejscowienie filtra oleju? Za każdym razem robię jakieś kombinacje z nasadką, dwiema przedłużkami, przegubem i grzechotką, aby odkręcić tę puszkę... horror :mad:
Dwie małe usterki po ponad dwóch latach użytkowania w ciągu parunastu dni:
1. Rozstrzępiła się linka od lewej przedniej szyby. Po paru kombinacjach szybę udało mi się wyjąć i widać jak na dłoni resztki linki. Kupiłem używany cały wkład za 70zł. Zamontowane, śmiga jak nowy.
2. Od jakiegoś czasu terkotało przy przełączeniu nawiewu między obiegiem wewnętrznym i zewnętrznym. W końcu dziś rozebrałem mechanizm, przekręciłem trybik i jak ta lala :)
Grzebanie wg opisu z elektrody. Poduszki nie trzeba wypinać.
Fiat CROMA (2005- ) Stuki w kabinie PORADA - elektroda.pl (http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2000144.html)
Jak już grzebać, to grzebać. Przy okazji dołożyłem moduł bleutooth (logitecha). Fajnie gra zarówno z telefonem jak i MP3. Najwięcej zabawy z zasilaniem od znalezienia 12V po stacyjce, po zlutowanie przetwornicy impulsowej na LM2596. Ustawiłem 5.18V jak było na nieobciążonym fabrycznym zasilaczu.
Dokupiłem dwie maty z Lidla do grzania 4liter. Moc 30W, gniazda zapalniczek mają wytrzymałość do 150W, zresztą croma odłącza zasilanie po wyjęciu kluczyka.
Fajnie i szybko nagrzewa się, po 1-2 minutach już jest przyjemnie :)
Dzisiaj na forum przeczytałem wątek nt matowych soczewek od świateł krótkich. Wieczorem obejrzałem swoje i zabrałem się za ich czyszczenie. Na końcówkę przewodu 2,5mm (zwykły elektryczny) założyłem kawałek materiału tak aby zrobić z całości elastyczny "wacik". Najpierw poprzez gniazdo od krótkich wyczyściłem soczewki od środka, później poprzez dziurę od długich od zewnątrz. Kombinacji w wyginaniem "wacika" było tyle, że przesiedziałem prawie trzy godziny przed autem. Efekt rewelacyjny, soczewki czyste, nie widać mlecznego nalotu. Światła tak na oko z min 30% lepsze :)
Jak ktoś z Was chce się pobawić - konieczny ciepły garaż, woda destylowana, drut, szmatka i na koniec plastry do pozaklejania obitych dłoni :mrgreen:
22028 22027
Super patent, sam muszę się za to zabrac tym bardziej że prawa lampę mam nową. Namaczales czymś wacik i czy używałes zwykłej waty?
Zastanawiam się tylko czy dam radę to zrobić bo u mnie dodatkowo jest jeszcze przesłona od bixenona. Mam akurat stara lampę to protestuje w domu
Żadnej waty, zostaną włoski w lampie :) Na końcówkę nawinąłem kawałek cienkiej szmatki (gładkiej bez meszków) i dodatkowo przymocowałem ją małą trytką. Najpierw próbowałem myć alkoholem izopropylowym, ale zostawały smugi. Dlatego czyściłem wodą z RO, jak ktoś nie ma w domu filtra, wystarczy dowolna destylka.
aaaa zapomniałem... potrzebna jeszcze szklaneczka JIM BEAMa w nagrodę :D
Szmatki i płyn nie zostawiający smug można kupić u optyka. Trzeba szmatkę namaczać, bo to dziadostwo się trzyma i od samego pocierania nie schodzi.
Witam,
chciałem zapytać czy czyściłeś tylko jeden czy wszystkie wtryskiwacze? u mnie korekcje "pływają" a wartość ok. 2,6 wprasza się na wszystkie cylindry, czasem jest mniej bo w granicach 2... więc pewnie wszystkie do czyszczenia, na zimno zapala raz lepiej raz gorzej.
Pozdr,
Czyściłem tylko czwarty wtryskiwacz. Reszta korekty miała dobre. Zresztą czwarty w tym silniku z reguły wariuje...
Zakładam, że sprawdzałeś korekty po nagrzaniu silnika?
Na liczniku prawie 185tys. i cromal dostał nowy komplet opon letnich. Wybór padł na Pirelli P7 i powiem jedno - rewelacja!
Ciche, świetna przyczepność, wizualnie też fajnie prezentują się :)
Powoli stan licznika zbliża się do kolejnej setki (191tys.) i w ostatnich dwóch tygodniach zainwestowałem "parę" PLN w fiacika.
1. najpierw zmiana tylnych klocków: STEINHOF 67zł z przesyłką i godzinka roboty (pożyczyłem wkręcany tłoczek do zacisków)
2. wymiana filtrów: kabinowego węglowego (44zł) i powietrza (34zł), oba Filtrona
3. rozrząd... Siedzę sobie teraz na kanapie, a croma już stoi w serwisie - jutro odbiór. Rozrząd kpl Gates (287zł) oraz pompa wody KWP Metelli (127zł), za wymianę 350zł. Mają przy okazji sprawdzić olej w skrzyni biegów.
24067
i fotka z za krzaka ;)
24068
Cena dobra, a w komplecie masz wszystko, ale czyjej to produkcji (pasek to wiem Gates)?
Cały kpl jest Gatesa, nr produktu K025650XS. Części brałem u znajomego w dużej hurtowni moto, generalnie zawsze poleca dobre części z jak najmniejszą awaryjnością.
Zawartość zestawu:
GATES T42140 rolka kierunkowa / prowadząca, pasek rozrządu
GATES T43211 Rolka napinacza, pasek rozrządu
GATES 5650XS Wzmocniony pasek rozrządu
Croma już po wymianie. Pasek był w dobrym stanie, tak na oko jeszcze z 20tys. można było na nim zrobić. Większą niespodzianką była.... oryginalna pompa, która już ciekła. ASO poprzednio (po moim zakupie fiata) nie wymieniło pompy przy zmianie rozrządu :mad:
Na koniec do skrzyni biegów dolali około 0,5l litra oleju i skasowali 400zł za całość. Nie najtaniej, jednak mam zaufanie do tego warsztatu.
240772407824079
CichyJerry
16-06-2016, 21:13
pasek gates nie należy do dobrych pasków z tego co słyszałem. najlepiej dayco lub conti
Wiesz jak to jest z takimi opiniami - to samo słyszałem na temat conti czy skfa, dayco nie polecali w ASO ;) W sklepie najmniej w stosunku do ilości sprzedanych mieli reklamacji na ten zestaw gatesa.
Tak poważnie, moim zdaniem te trzy firmy reprezentują tę samą półkę jakościową i nie ma co kombinować :)
Dokładnie. Tym 3-em firmom myślę, że można zaufać. Miałem Dayco, teraz mam w aucie Conti i jest bez problemów.
pasek gates nie należy do dobrych pasków z tego co słyszałem
Fiaty też nie należą do dobrych aut, z tego co słyszałem, co w niczym mi nie przeszkadza bezproblemowo użytkować i bardzo lubić te auta.
Swojego czasu zmieniłem na Conti, ale jakby był Gates, to pewnie był nawet okiem nie mrugnął.
Nygus - celna uwaga :D Już zapomniałem czym jeżdżę ;)
Wysłane z G2
CichyJerry
17-06-2016, 20:30
Może i macie Panowie racje ale lepiej coś sprawdzonego zakładać. :) fiaty to dobre autka.
Zgadza się, dlatego najlepiej wybrać z tych trzech sprawdzonych firm ;)
Wysłane z G2
Wróciłem z krótkiego urlopu, przejechane 1500km, wygodnie, cicho i spalanie 6,4l/100km. Nadal lubię włoskie autko ;)
Odgrzebię kotleta. Czy od 3 lat problem z rozruchem nie powrócił? Z tego co odczytałem to wymieniałeś/czyściłeś: czujnik temp., czujnik ciśnienia, akumulator. Po jakiej czynności zauważyłeś znaczącą poprawę i ile sekund musisz teraz kręcić?
Pozdrawiam
Bartek
Po 5 i pół roku powoli szykuję się do sprzedaży krówki. Śmiga nadal świetnie, jednak kiedyś założyłem, że już żadnym autem nie będę jeździł prawie 14 lat jak pierwszym :)
Do zrobienia jest klimatyzacja, gdzieś się tydzień temu rozszczelniła (podejrzewam że dostała kamykiem w chłodnicę) i na razie jest cieplutko ;)
Chętnych do odkupienia fiata zapraszam na PW, gwarantuję fajną cenę dla forumowiczów :)
Za parę dni odbieram kijankę, dwie fotki poniżej :)
32380
32381
Hej,
Miałem przyjemność jeździć taką kijanką. Wrażenie całkiem całkiem, jedyne do czego mogę przyczepić to ogrom plastiku, który trzeszczał.
Nie za mała po Cromce ??
Raczej nie. Ubyło nas w domu, starsza córka już na swoim, a druga ma trzy miejsca dla siebie - jakoś się zmieści ;)
Miałem przyjemność jeździć taką kijanką. Wrażenie całkiem całkiem, jedyne do czego mogę przyczepić to ogrom plastiku, który trzeszczał.
Nie jest gorzej niż we fiacie. Na razie nic nie słychać, zresztą jest z końca 2013 roku i jeszcze nie wytłuczona po polskich dziurach.
Wyposażenie fajne m.in. grzane fotele i kierownica, kamera cofania, ledy, doświetlanie zakrętów, niezłe audio, dodatkowa nagrzewnica i wiele innych. Przejechałem nią ze 30km po różnych drogach, silnik niezły (słabszy od cromy), ale ogólnie przyjemnie. Reszta wyjdzie w praniu.
Najważniejsze, to Tobie ma się podobać i sprawiać przyjemność z jazdy ;)
Mam nadzieję że Croma trafi w dobre rece, a Ty będziesz czasem zaglądał do Nas ;))
Zaglądać będę, za jakiś czas poszukam jakiegoś małego fiacika (stilo...) dla żonki. Raczej po wakacjach, trzeba choć trochę podreperować budżet po zakupie kijanki ;)
Croma wczoraj trafiła do nowego właściciela, ogłoszenie było aktywne aż jeden dzień i pojechała :)
morcmarc
04-02-2019, 17:08
Do kolegi TMK. jakiego używałeś preparatu do myjki? jakiej mocy ultradźwięków była to myjka? (w Watach najlepiej).
Jakiego preparatu kolega używał? Jakiś K3? W jakim stężeniu?
BIGMASTER
10-02-2019, 22:28
Witam.Kolegi to raczej trzeba już szukać na forum Kia..A ja się pochwalę że jestem nowym właścicielem Cromy;)
To możesz kontynuować historię samochodu tu;)))
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
BIGMASTER
13-02-2019, 22:34
To tak w skrócie napiszę co się działo z samochodem po zmianie właściciela☺
Okazało się że klimatyzacja była szczelna,sprawdzana była dwa razy.Po uzupełnieniu czynnika działa prawidłowo.Kolejną rzeczą którą zrobiłem była wymiana świec żarowych.Croma od początku ciężko paliła,więc pierwsze podejrzenie padło na świece.Stare świece były sprawne ale za krótkie.Na nowych świecach rozruch poprawił się na tyle , że samochód przestał puszczać chmurę przy odpaleniu,ale nadal trzeba było pokrecic i przy odpaleniu telepało nim jakby silnik miał wyskoczyć.Kolejne podejrzenie to rozrusznik..który został wymieniony na regenerowany,chociaż stary w moim odczuciu kręcił prawidłowo.Nic bardziej mylnego bo Nowy kręci ze dwa razy szybciej,chodzi jak wiertarka;)No i auto odpala o wiele lepiej,zostało delikatne szarpnięcie silnika i błąd świec..
Croma dostała nowe tylne sprężyny bo obydwie były pękniete..No i teraz ma przyciemnianie szyby:)
Jak sobie przypomnę to napiszę co tam jeszcze się działo:)
Dzisiaj na forum przeczytałem wątek nt matowych soczewek od świateł krótkich. Wieczorem obejrzałem swoje i zabrałem się za ich czyszczenie. Na końcówkę przewodu 2,5mm (zwykły elektryczny) założyłem kawałek materiału tak aby zrobić z całości elastyczny "wacik". Najpierw poprzez gniazdo od krótkich wyczyściłem soczewki od środka, później poprzez dziurę od długich od zewnątrz. Kombinacji w wyginaniem "wacika" było tyle, że przesiedziałem prawie trzy godziny przed autem. Efekt rewelacyjny, soczewki czyste, nie widać mlecznego nalotu. Światła tak na oko z min 30% lepsze :)
Jak ktoś z Was chce się pobawić - konieczny ciepły garaż, woda destylowana, drut, szmatka i na koniec plastry do pozaklejania obitych dłoni :mrgreen:
22028 22027
Czy udało Ci się wyczyścić soczewki bez ściągania pampy? W Bravo mam przymglone soczewki i czeka mnie podobny zabieg.
Czy udało Ci się wyczyścić soczewki bez ściągania pampy? W Bravo mam przymglone soczewki i czeka mnie podobny zabieg.
Tak jak napisałem, wyczyściłem i było o wiele lepiej. O ile tak można nazwać światło z tych lamp ;)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.