Zobacz pełną wersję : Falujące i wysokie obroty
Witam, jestem właśnie świeżo po czyszczeniu silniczka krokowego i przepływomierza. Po tych zabiegach moje Bravo na ciepłym silniku trzyma strasznie wysokie obroty. Na benzynie osiąga nawet 2tyś na LPG spada do 1,2tyś. Proszę o pomoc co może być przyczyną ?
czujnik temperatury
Nawet jak wentylatory załączają się poprawnie ? Byłem pewny że krokowy mam do wymiany ale skoro uważasz że czujnik temperatury to rzucileś mi nowe światło na sytuacje. Pójdę Twoim tropem. Dzięki wielkie. To falowanie mnie już wykańcza.
a przepustnica jak? sprawdzałeś czy czysta?
Przepustnica wyczyszczona. Nawet nie była specjalnie zanieczyszczona. Silnik lekko falował na biegu jałowym i lekko szarpał przy lekkim dodaniu gazu. Po czyszczeniu podzespołów wszystki bez zmian i jako "dodatek" wysokie obroty na ciepłym silniku. Bardzo wysokie. Przy pocnym przegazowaniu ostro faluje nim się ustabilizuje na 2tyś. Na benzynie już w ogóle kosmos wysokie obroty.
http://fiatklubpolska.pl/bravo-brava-marea-438/silnik-falujace-obroty-bravo-1-8-raz-jeszcze-11935/
http://fiatklubpolska.pl/bravo-brava-marea-438/bravo-1-2-16v-falujace-obroty-prosze-o-pomoc-13311/
http://fiatklubpolska.pl/bravo-brava-marea-438/potencjometr-czujnik-polozenia-przepustnicy-bravo-1-8-16v-12761/
No to teraz mam dopiero mętlik. Wstrzymam się w takim razie z zakupem i wymianą krokowego i pomyślę jak postawić trafną diagnozę.
może by najpierw pod kompa podpiąć i sprawdzić,może jakieś pokaże błędy;-)
A zna ktoś, kogoś z kompem do włochów? Gdzie jadę to nie mają "podejścia" i odchodzę z kwitkiem. Tylko nie ASO.
Dlaczego nie Aso? Przecież sporo nikt nie ma to jak chcesz sobie poradzić?
Taplniete w notatniku drugiej generacji
Dlaczego nie Aso? Przecież sporo nikt nie ma to jak chcesz sobie poradzić?
Taplniete w notatniku drugiej generacji
ASO to dla mnie ostateczność. Miałem kiedyś problemy z komputerem w mojej Bravie i podejście ASO do tematu było skandaliczne. Zresztą jak tylko mogę omijam ich szerokim łukiem. Poszukam kogoś z kostką pod Fiata i jak nie znajdę do końca tygodnia to odwiedzę ASO...i pewnie znów się zawiodę.
Zna ktoś kogoś z komputerem do fiatów z okolic Katowic?
endriu92
18-03-2013, 10:54
Ja również czyściłem krokowca i miałem ten sam problem więc poprostu kupiłem nowy (26 zł w sklepie z częściami do FIAT'a). Problem zniknął.
Ja właśnie jestem po zakupie krokowca. Okazało się że nie mam standardowego krokowca tylko taki o oznaczeniu AEP 125-3. Nie znalazłem takiego krokowca w żadym z dostępnych sklepów z częściami do fiata. Spotkał się ktoś z nietypowym krokowcem?
A na internetowych sklepach nie ma?
Znalazłem w jednym za 180zł;-)
A na internetowych sklepach nie ma?
Znalazłem w jednym za 180zł;-)
Domniemam że tą którą ja. To jest regenerowane. Ja jednak wolałbym nową.
Zgadza się, znalazłem tą samą;-)
Potrzebuję nowego silniczka i już widzę że są komplikacje. Udało mi się ustalić że moja przepustnica to BARCHETTA RHA 60-80. Oczywiście znów mnie zaskoczył mój fiat bo okazuje się że nie wystarczy kod silnika i dokładny model samochodu. Trzeba zczytywać każdy numer części który chce się kupić. Ma ktoś pomysł gdzie mogę nabyć takie cholerstwo ? Wszyscy rozkładają ręce. Silniczków krokowych który zakupiłem i przepustnic na pęczki a mojej ani przepustnicy ani krokowego :(
Pewnie nowy to będzie kosztował z 800zł
Korzystałeś z Eper'a u góry strony. Tam znajdziesz OEM'owe numery części dzięki VIN.
Korzystałeś z Eper'a u góry strony. Tam znajdziesz OEM'owe numery części dzięki VIN.
O widzisz...cenna informacja. Żółtodziób dziękuje za pomoc :) Numer części posłużył do zakupu używanej przepustnicy wraz z osprzętem. Po świętach odbiór dam znać jak przełożyło się to na pracę silnika. Jesteście niezastąpieni. Dzięki.
Warto korzystać z eper, polecam także ściągnąć sobie elearn z działu download
Taplniete w notatniku drugiej generacji
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.