PDA

Zobacz pełną wersję : Odczyt parametrów, jakie powinny być prawidłowe parametry.



rysioz
15-03-2013, 16:35
ODCZYT PARAMETRÓW jakie powinne być wartości prawidłowe
ECU ISO Code: FD 86 2C 83 07
2013-03-15 14:06:35
CONNECTED TO:
FIAT STILO 1.9 JTD
Bosch EDC15C7 CF3/EOBD Diesel Injection (1.9, 2.4)
--------------------------------------------------------------

Kod ISO: FD 86 2C 83 07
Numer rysunku FIAT: 55191209
Numer sprzętu: 0281011553
Wersja sprzętu: 00
Numer oprogr.: 1037369113
Wersja oprogr.: C141
Numer homologacji: 19247
Data zaprogramowania: 09/12/2003

ODCZYT PARAMETRÓW:
Napięcie akumulatora: 14,073 V
Licznik przebiegu: 167424,1 km
Stan licznika przy ostatnim programowaniu: 0,0 km
Liczba przekroczeń obrotów max silnika: 0
Dawka paliwa wtrysku pilotującego: 0,0 mg/w
Dawka paliwa: 3,64 mg/w
Dawka ogólna paliwa: 5,83 mg/w
Korekta paliwa (cylinder 1): mg/w
Korekta paliwa (cylinder 2): mg/w
Korekta paliwa (cylinder 3): mg/w
Korekta paliwa (cylinder 4): mg/w
Korekta paliwa (cylinder 5): mg/w
Czas wtrysku pilotującego: 0,271 ms
Czas wtrysku głównego: 0,377 ms
Poczatek wtrysku pilotującego: 11,27 °
Początek wtrysku głównego: -1,01 °
Zmierzona masa powietrza: 451,9 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 280,8 mg/w
Masa powietrza (przetwornik): 2,317 V
Temperatura powietrza: 13,9 °C
Temperatura powietrza (przetwornik): 3,162 V
Zmierzone ciśnienie doładowania: 1004 mBar
Oczekiwane ciśnienie doładowania: 1004 mBar
Otwarcie zaworu overboost: 75,00 %
Strategia overboost: Nie aktywny
Otwarcie zaworu EGR: 53,67 %
Stan zaworu EGR: Aktywny
Temperatura paliwa: 9,4 °C
Zmierzone ciśnienie paliwa: 298,5 bar
Ciśnienie paliwa (przetwornik): 1,295 V
Oczekiwane ciśnienie paliwa: 304,1 bar
Otwarcie regulatora ciśnienia: 15,70 %
Temperatura wody: 69,0 °C
Temperatura wody (przetwornik): 1,828 V
Ciśnienie atmosferyczne: 998 mBar
Ciśnienie atmosferyczne (przetwornik): 3,944 V
Pozycja pedału przyspieszenia: 0,00 %
Pozycja pedału przyspieszenia (przetwornik): 0,709 V
Pozycja pedału przyspieszenia 2 (przetwornik): 0,362 V
Napięcie kondensatora 1: 79,698 V
Kontrolka awarii: WYŁ.
Kontrolka świec żarowych: WYŁ.
Ciśnienie klimatyzatora (jeżeli występuje): 0,000 bar
Wtryskiwacz 1: Klasa 1
Wtryskiwacz 2: Klasa 1
Wtryskiwacz 3: Klasa 1
Wtryskiwacz 4: Klasa 1

lukq
15-03-2013, 16:44
Odczyt zależy też od temperatury silnika.
U ciebie ta temp. wynosi ok. 70 *C więc można powiedzieć że jest rozgrzany.
Parametry ma prawidłowe nic za bardzo nie odbiega od norm. (poza przepływką, która czasem pokazuje takie dziwne wartości)

Teraz pytanie czy coś się dzieje z samochodem, czy po prostu chciałeś się upewnić.

rysioz
15-03-2013, 20:46
Odczyt zależy też od temperatury silnika.
U ciebie ta temp. wynosi ok. 70 *C więc można powiedzieć że jest rozgrzany.
Parametry ma prawidłowe nic za bardzo nie odbiega od norm. (poza przepływką, która czasem pokazuje takie dziwne wartości)

Teraz pytanie czy coś się dzieje z samochodem, czy po prostu chciałeś się upewnić.

zimny silnik stuka
nie pokazuje korekcji wtryskow
Dawka paliwa wtrysku pilotującego: 0,0 mg/w
Dawka paliwa: 3,64 mg/w
Dawka ogólna paliwa: 5,83 mg/w
Korekta paliwa (cylinder 1): mg/w
Korekta paliwa (cylinder 2): mg/w
Korekta paliwa (cylinder 3): mg/w
Korekta paliwa (cylinder 4): mg/w

FESLog z prawidłowymi do porównania

Konrad14
12-04-2016, 21:12
Witam. Mam problem gdyż w fes gdy sprawdzam parametry mam zawór overboost otwarcie 0%
Co może być nie tak? Zrobić logi i będzie wtedy więcej można poradzić?

lorak06073
12-04-2016, 21:42
Sprawdz bo moze wtyczka sie poluzowała albo sam zaworek się zawiesił. Samochód nie muli Ci?

Konrad14
12-04-2016, 22:17
Przy 140 km/h odlicza mi turbine i włącza się engine fault. Jak odepne wtyczkę to obrazu jest błąd więc wtyczka dobrze siedzi. Wymieniłem zawór I nadal tak samo

lorak06073
13-04-2016, 17:09
Sprawdz szczelnosc tych przewodów idących od/do zaworu. Jak gasisz samochód to słyszysz takie cykniecie albo cos jakby schodziło nagle powietrze?

boch
14-04-2016, 00:25
nie pokazuje korekcji wtryskow
I nie pokaże, bo to zwykły, 115 konny JTD.

Konrad14
14-04-2016, 01:39
Dzisaj jechałem z komputerem i gdy mocno wdepnalem to pokazało się otwarcie overboost 40 % jest możliwość że wężyki są źle podpięte tz te dwa odwrotnie?

lorak06073
14-04-2016, 18:26
mozliwe ze tak albo po prostu jest gdzies w nich dziura

Konrad14
30-05-2016, 23:53
U mnie otwarcie zarowu overboost jest 0% i przy predkosci 150 km/h powyzej 3 tys obrotów wywala błąd silnika i odcina turbine, Nie wiem co moze byc przyczyną

cenioormo
31-05-2016, 00:15
Walnięty Overboost lub wężyki. na postoju powinno być 75% i wraz ze wzrostem obrotów powinno maleć, ale na pewno nie powinno być 0%.

lelek1980
17-05-2020, 12:50
Witam,

Odgrzebuję temat po latach. Czy ktoś jest mi wstanie odpowiedzieć czy wtryski mam ok? Klekoce, sporadycznie się uspokaja, turbina zregenerowana... 1.9 JTD 150KM.
38123

boch
17-05-2020, 12:55
Alternator ładuje podręcznikowo. Jeśli 80 stopni to temperatura maksymalna to szykuj się powoli na wymianę termostatu. Korekty na wolnych obrotach masz przyzwoite. Zloguj je jeszcze raz podczas spokojnej jazdy z prędkością obrotową silnika w okolicach 2000 obr./min. Jest niedziela, jest okazja ;)

lelek1980
17-05-2020, 13:29
Nie dogrzany :) a co może być powodem klekotania i puszczania czarnego dymu, jakies sugestie? co sprawdzić jeszcze

boch
17-05-2020, 15:46
Zlogować przepływomierz, porównać wartości oczekiwane i rzeczywiste - powinny się pokrywać. Zaślepić na próbę EGR.

BS
19-05-2020, 17:25
Czy jest ktoś z okolic Pruszkowa kto zrobił by mi takie badanie silnika sprawdzając czy wtryski są ok?