PDA

Zobacz pełną wersję : probel z Punciakiem 1.9 JTD/ gaśnie kiedy chce



Stragan
15-03-2013, 10:51
Witam wszystkich zainteresowanych moim problemem

Otóż:
Problem polega na tym ze Punciak lubi odmowic posluszenstwa w najmniej odpowiednim momencie. Poprostu gasnie i nie chce dalej wspolpracowac :)
Z tego co zdazylem zauwazyc dzieje sie to kiedy On ma na to ochote. Raz przejedzie dystans 50km bez zajakniecia raz dystans 3km i gasnie. Próby odpalenia koncza sie rozładowaniem akumulatora od ciaglego krecenia i ładowaniem akumulatora w domu. Po załozeniu naładowanej baterii (minie zwykle cała noc) odpala bez zajakniecia i gotow jest do dalszej wedrowki....sęk w tym ze moze dluzszej a moze znowu krociutkiej....;/
Był na diagnozie u "fachowca" i po odczytaniu błędów sa nastepujace dane:

P0180 - Czujnik temperatury paliwa/sygnał za mały
P1320 - Synchroniz. wałka roz. do wału kor.
P0191 - Kontrola ciśnienia w magistrali Sygnał niezrozumialy
P0215 - Elektryczna pompa paliwa
P0380 - Sterowanie czasem grzania/za wysoki prąd
U1601 - Szyna danych CAN/zakłócenia działania

Niestety po odczytaniu błędów owy mechanik nie potrafi stwierdzic co z czym... zalecił wymiane czujnika polozenia wału a pozniej jesli nie pomoze to moze.....itd itp
Zwracam sie z prosba do Szanownych uzytkownikow ktorzy mieli podobne objawy do podpowiedzi w jaki sposob pozbyli sie swoich problemów.

Dodam rozniez ze auto jest uzytkowane przez kobiete ktora za zadanie ma tylko tankowac i jezdzic wiec opisywany egzemplarz jest mocno zaniedbanym. Na liczniku jest tzw cyrk czy choinka....Swieci kontrolka sterowania silnikem, zegary lubia fiksowac tzn czesto (własciwie codziennie) obrotomierz wskazuje dowolne wskazania mimo stałych obrotów, predkosciomierz rowniej wskazuje co chce....licznik potrafi gasnac calkowicie nie wyswietlajac niczego, przebieg Total ciagle stały pokazujacy wartosc 0km przy czym caly wyswietlacz jesli licznik dziala, mruga. Generalnie zmuszony jestem do naprawy owego wozidełka ale szczerze to nie wiem gdzie rece włozyc....
jakies sugestie....? czekam na podpowiedzi z gory dziekujac

pozdrawiam
stragan

byrrt
15-03-2013, 11:04
Niestety po odczytaniu błędów owy mechanik nie potrafi stwierdzic co z czym... zalecił wymiane czujnika polozenia wału a pozniej jesli nie pomoze to moze.....itd itp
Też pierwsze co przyszło mi to do głowy. Wykasować błędy i sprawdzić które załapie ponownie. Najlepiej kupić sobie fejs za 50zł i samemu sprawdzać..

lukq
15-03-2013, 14:46
To tak jak kolega napisał wyżej na początek kup sobie interfejs za maks 50 zł z przesyłką będziesz miał.
Dwa to czy dzieje się tak głowinie na ciepłym silniku (problemy z odpalaniem) warto sprawdzić działanie samego czujnika położenia wału(rezystancje)
Trzy to sprawdzić świece, przekaźnik i samą instalację.
Sprawdź masę pojazdu (pisząc o tych licznikach, jak i samą szynę can)

Jak będzie miał interfejs będzie łatwiej o diagnozowanie.

Stragan
20-03-2013, 16:24
... warto sprawdzić działanie samego czujnika położenia wału(rezystancje)...


a jaka powinien owy czujnik miec?? ktos wie?

byrrt
21-03-2013, 09:38
a jaka powinien owy czujnik miec?? ktos wie?
Było na forum, z tego co pamiętam zależnie od temp silnika 600-800R ale dokładnie poszukaj bo to zupełnie z pamięci..

lukq
22-03-2013, 18:13
Jeśli mnie pamięć nie myli to: od 650 Ohma do 720 Ohma