PDA

Zobacz pełną wersję : Pytanie odnośnie działania sondy lambda Siena 1.6 16 v



grabar500
11-03-2013, 19:22
Witam , mam problem . Mianowicie byłem na komputerze moją sieną i wyszedł błąd sondy . Wiec wymieniłem sonde na kupioną za 105 zł na allegro. Jezdziłem ze 2 tygodnie ale spalanie wcale nie spadło jest na poziomie 15 - 17 litrów gazu na 100 km . Poza tym nadal pod obciązeniem kreci sie tylko do 5 tys obrotów, ( miałem nadzieje ze wymiana sondy cos pomorze) . Postanowiłem sprawdzić działanie nowej sondy miernikiem i nagrałem film co pokazywał . Jest po tym adresem: Fiat siena 1.6 16 v . prawdopodobnie nieprawidłowe działanie sondy - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=AlBNSIt1p6g&feature=youtu.be) . Wydaje mi się że ta sonda nie działa prawidłowo . Dodam jeszcze że na tym filmiku widac jak czasem napiecie spadnie do 0 to nie jest efekt działania sondy tylko tego że przypadkowo przestał sie dotykac przewód miernika ze stykiem sondy, bo jedną reką trzymałem kamerke a drugą przewód od miernika :-)

lukq
11-03-2013, 19:55
Sonda źle działa. Prawidłowy zakres to od 0.2-0.9 (1.0)

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

grabar500
11-03-2013, 20:02
Aha , no tak myslalem ze zle działa . Więc powiedzcie mi gdzie moge kupic sonde pasującą do mojego auta ? Bo ta co kupiłem jest nowa i zle działa :/

lukq
11-03-2013, 20:08
Kupiłeś pewnie tzw. Uniwersalna.
Kup Boscha na allegro dostaniesz do Twojego modelu

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

grabar500
11-03-2013, 20:13
Aha , a to miałbym im podac jakis numer katalogowy ? mojego auta? . Moze lepiej do ASO jechac bo mi przyslą założe okopci sie i juz mi nie przyjmą s powrotem w razie czego. co o tym sądzisz?

turek86
11-03-2013, 20:18
Może poszukaj na allegro jakiejś używanej oryginalnej?

grabar500
11-03-2013, 20:30
Myslałem nad tym no ale wydaje mi się że używana oryginalna moze byc juz zuuzyta .

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

To co lepiej kupić w aso czy przez neta ? .

turek86
11-03-2013, 20:45
Ja ostatnio przekonałem się, że lepiej używany oryginał niż nowy zamiennik ... I tego się teraz trzymam

grabar500
11-03-2013, 20:47
a może jednak lepiej by było kupić nowy oryginał ???

turek86
11-03-2013, 20:58
No bez dwóch zdań ... tylko nie wiem jaki jest koszt. Ale zamontować możesz sam

grabar500
11-03-2013, 21:07
a da sie gdzies kupic nowy oryginał?? chyba w ASO no nie?. Od sondy samochód moze być zamulony no nie?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

http://www.ngk.de/nc/pl/wyszukiwarka-produktow/produktfinder/PKW/LAMBDASONDEN/FIAT/PALIO/OZA112-A4/7435/ Taka sonda to chyba jest oryginalna no nie ? tylko nie wiem jak na tej stronie zobaczyć jej cene

turek86
11-03-2013, 21:18
Tu masz na przykład oryginał

FIAT Palio/Siena sonda Lambda Palio/Siena 1.6 - części samochodowe - Sondy Lambda / FIAT (http://www.alejasamochodowa.pl/p,pl,419336,sondy+lambda+fiat+1-6+fiat+paliosiena+sonda+lambda.html)

artur 2310
11-03-2013, 21:29
Ja bym nie kupował sondy tylko sprawdził ustawienia gazu.Z własnego doświadczenia wiem że jak dawka gazu za bogata lub za uboga sonda zaczyna wariować.Czasami wykres na interfejsie od gazu stoi w miejscu np.na 0,3V i nie drgnie wystarczy lekko zmienić czasy wtrysku i wszystko ożywa.Błąd sondy Lambda w fiatach to jakby podstawa.Obojętnie jaki czujnik wysiądzie mogę się założyć że komputer pokaże 2 błędy.Pierwszy to sonda drugi to uszkodzony czujnik.Ustaw najpierw gaz a potem martw się o sondę.

turek86
11-03-2013, 21:38
To może zanim pojedziesz ustawić gaz sprawdź jak wygląda świeca ... Ma być bez nagaru koloru brązowego. Jeżeli jest inaczej to jest zła mieszanka. Jeszcze pytanie jakie spalanie jest na benzynie?

grabar500
11-03-2013, 21:45
Mi wyskakiwał tylko błąd sondy . Wydaje mi sie ze sonda jest uszkodzona bo pokazuje złe wskazania , prawie stoji w miejscu napięcie . Duze prawdopodobieństwo jest ze wlasnie ta uniwersalna nie pasuje do mojego auta. Kupie oryginalną tą do której linka wysłał mi turek86 i zobaczymy czy bedzie dobre wskazania pokazywała. Tak to nie wpada mi do głowy co mogłbym wymienic innego oprócz sondy . Jaki czujnik.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Mi wyskakiwał tylko błąd sondy . Wydaje mi sie ze sonda jest uszkodzona bo pokazuje złe wskazania , prawie stoji w miejscu napięcie . Duze prawdopodobieństwo jest ze wlasnie ta uniwersalna nie pasuje do mojego auta. Kupie oryginalną tą do której linka wysłał mi turek86 i zobaczymy czy bedzie dobre wskazania pokazywała. Tak to nie wpada mi do głowy co mogłbym wymienic innego oprócz sondy . Jaki czujnik. Jeszcze mam pytanie do turka86 : Tam przy tej sondzie co mi wysłałeś to kod silnika sie zgadza z mojim ale ja mam rocznik 98 a tam jest napisane ze ta sonda jest od rocznika 99 . Czy to nie bedzie przeszkadzało ?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Nie wiem jakie jest na benzynie bo jezdze na gazie , no ale benzyny tez duzo musze lac, racej na pewno benzyny tez za duzo spala

turek86
11-03-2013, 21:50
U góry na tym forum masz takie coś jak ePer. Tam sobie poszukasz części wg Twojego numeru nadwozia, rocznika, silnika itp. Jak znajdziesz numery sondy to i poszukasz w internetowych sklepach identyczną. Ja Ci wysłałem dla przykładu. Nie wiem jak wyglądał układ wydechowy sieny z 98r. Ja mam Palio z 99r. a i tak wiem, że w 99r. były różne wersje wydechu. Wszystko jest w ePerze

grabar500
11-03-2013, 22:00
Co to jest eper o co chodzi?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

http://www.alejasamochodowa.pl/p,pl,419335,sondy+lambda+fiat+1-6+fiat+paliosiena+sonda+lambda.html
http://www.alejasamochodowa.pl/p,pl,419332,sondy+lambda+fiat+1-6+fiat+paliosiena+sonda+lambda.html

Chyba to bedzie jedna albo druga no nie ? numer silnika sie zgadza no i rok tez. Obie pasują tak samo? obie są oryginalne? którą wybrać?

turek86
11-03-2013, 22:04
7533

To jest ePer

azure
11-03-2013, 22:17
Żeby sprawdzić czy sonda prawidłowo oscyluje uruchom silnik na noPb, niech zagrzeje się.
Nie przełączaj go na zasilanie LPG, tylko po rozgrzaniu sprawdz oscylację na pracy na noPb.

Najlepiej przed tym rozłącz klemę od akumulatora na kilkanaście minut. Tak, żeby ewentualne rozjechane mapy noPb źle wyregulowaną instalacją LPG wykasowały się.

Jak dalej będzie wariowała oscylacja szukaj innej sondy.

grabar500
11-03-2013, 22:33
ja juz sprawdzałem sonde i stoji prawie w miejscu zamiast latac od 0 do 1 V . no i spalanie mam na poziomie 15 - 17 litrow gazu . Czy jak odlacze akumulator to jest mozliwe ze sonda zacznie dzialac w zakresie od 0 do 1 V ? jak teraz stoji ?

artur 2310
11-03-2013, 22:46
Masz wtrysk gazu i interfejs do tego?

grabar500
11-03-2013, 22:55
Nie wiem , mam gaz chyba jakies jednej z pierwszych generacji . musze sobie sam przełączać przyciskiem benzyna/gaz . Gaz mam firmy stako .

turek86
11-03-2013, 23:01
I generacja w tym silniku? Zbrodnia

artur 2310
11-03-2013, 23:04
To masz chyba mieszalnik a nie wtrysk.W takim wypadku sonda jest emulowana i w czasie jazdy jest niepotrzebna.Wrzuć jakieś zdjęcia spod maski.

grabar500
11-03-2013, 23:08
Jutro zrobie zdjęcie i wrzuce, teraz nie mam jak. Czyli spalanie 15 - 17 litrów moze nie byc spowodowane uszkodzoną sondą?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

To jakie mogą byc inne przyczyny ? dobra jutro zrobie te zdjęcia i pomyślimy dalej.

artur 2310
11-03-2013, 23:08
Turek86 piszesz że zbrodnia w tym silniku a sam masz mieszalnik pod maską.Oj nieładnie.


Uszkodzoną sondę jeżeli tak jest to trzeba wymienić.Potem sprawdzić standardowo świece,przewody,filtr powietrza itd.Na końcu regulacja instalacji LPG i jazda próbna przynajmniej 60-80km.

Ja mam u siebie najtańszą instalację LPG na wtrysku.Sterownik Compakt ct-4 z którego wszyscy się śmieją że syf.Kupiłem interfejs LPG u Viakena.Ściągnąłem program ze strony producenta sterownika i potem kilka godzin orki z laptopem w samochodzie,czytanie instrukcji i samochodzik śmiga aż miło.Najlepsze jest to że gazownik który zakładał instalację chyba do dzisiaj nie rozgryzł tego sterownika do końca.jak byłem na przeglądzie gwarancyjnym tak mi namieszał z ustawieniami że samochód mało palił ale więcej jak 110 km/h nie szło z niego wyciągnąć.Na szczęście miałem u siebie na lapku kopię zapasową ustawień kilka kliknięć i wszystko wróciło do normy.

grabar500
11-03-2013, 23:15
a to co źle że pierwszej generacji czemu ?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

http://www.alejasamochodowa.pl/p,pl,419332,sondy+lambda+fiat+1-6+fiat+paliosiena+sonda+lambda.html
http://www.alejasamochodowa.pl/p,pl,419335,sondy+lambda+fiat+1-6+fiat+paliosiena+sonda+lambda.html

która z tych dwóch będzie lepsza? oczywiście zakładając ze one pasują do mojego auta no ale rok i numer silnika sie zgadza to chyba bedą pasowały. Świece i przewody są nowe załozone NGK i filtr powietrza stozkowy bo tamten wystrzelił.

turek86
11-03-2013, 23:21
Turek86 piszesz że zbrodnia w tym silniku a sam masz mieszalnik pod maską.Oj nieładnie.

Gdybym ja zakładał tę instalację to nie byłaby to II generacja :D O stożkach też ludzie piszą, że mają problemy itp chociaż tutaj problem leży raczej w innym miejscu. A spalin wychodzi dużo? Nie pachnie czasem za mocno gazem? Te świece sprawdź to będzie już jakiś krok do przodu.

grabar500
11-03-2013, 23:28
No czasem pachnie gazem za mocno i spaliny tez pachną gazem , jutro sprawdze Świece.

artur 2310
11-03-2013, 23:59
Instalacje pierwszych generacji nie wtryskują gazu tylko pracuja powiedzmy na zasadzie uproszczonego gaźnika.Gaz leci sobie raz więcej raz mniej w zależności od obciążenia silnika i uchylenia przepustnicy.Nie jest tak dokładnie dozowany jak wtrysk dla każdego cylindra osobno.Takie instalacje muszą palić więcej jak wtryskowe ale 15-17 litrów to już duża przesada.Trzeba coś z tym zrobić.

grabar500
12-03-2013, 00:02
No mam nadzieje ze cos z Tym zrobimy , chyba w końcu trafiłem do odpowiednich specjalistów ;)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Ok ja ide spać bo jutro do roboty . Jutro porobie to co mi tu dzisiaj zaleciliście i zdam relacje około 20 będe juz na forum i bede wiedział wiecej ;)

byrrt
12-03-2013, 10:09
Wątek widzę się rozwinął ;) Pokrótce - błąd lambdy wcale nie musi oznaczać jej uszkodzenia. Mało z tego - jeżeli auto ma instalacje II lub co gorsza I generacji to lambda jest emulowana i na ECU może taki błąd się pokazywać - jest to normalne. Czasem zwiera się też sygnał lambdy do masy ale różne ECU różnie to interpretują. W instalacjach II gen lambda pracuje cały czas ale do żeby ją spr trzeba się wpiąć przed sterownikiem gazowym bo ten dalej sygnału do ecu nie daje (na benzynie centralka gazu jest przeźroczysta dla sygnału). Jeżeli już masz pewność, że lambda jest kaput to nowa TYLKO NTK lub Bosch z wskazaniem tej 2giej bo NTK potrafią podrabiać. 100zł za sondę to kwota za niska. Ja za oryginał bosch'a dawałem niecały rok temu 260zeta po zniżkach. Jeszcze inna sprawa, że ten miernik co masz może nie pokazać dobrych wyników - zbyt mocno je uśrednia.

grabar500
12-03-2013, 17:42
Widziałem filmik na youtube gosc ma taki sam miernik co ja , i podłącza go do bravo 1.6 i tam pokazuje tak jak powinien czyli w zakresie od 0 do 1 V . Dobra ide jeszcze raz sprawdzić sonde po wczesniejszym odłączeniu akumulatora i sprawdze spalanie na świecy wrzuce wam zdjęcie świecy i powiem co z lambdą.

grabar500
12-03-2013, 19:58
No więc , juz sprawdziłem . Po odłączeniu akumulatora na około godzine sprawdziłem sonde lambda , prawie wcale nie dawała napięcia nie mówiąc juz o skokach od 0 do 1 V . przy mocniejszym przygazowaniu dawała napięcie do 0.2 V potem znowu spadało . Gdy trzymałem gaz to napięcie tak około 0.2 V sie utrzymywało . Czyli sonda najprawdopodobniej jest uszkodzona . Sprawdziłem równiez spalanie na Świecy... wrzucam fotki świecy ponizęj oraz porobiłem fotki mojego silnika . Co dalej ??7551755275537554755575567557

byrrt
12-03-2013, 20:09
Ty tą sądę mam nadzieje sprawdzasz na rozgrzanym silniku? Sonda musi być gorąca aby działała, silnik musi już swoje pracować..
Świece wyglądają dobrze chociaż te fotki to pożal się..

grabar500
12-03-2013, 20:20
tak na rozgrzanym silniku sprawdzam

artur 2310
12-03-2013, 21:12
Jak na moje to świeca ma jakieś 1-1,5mm szczeliny miedzy elektrodami stanowczo za dużo.Na LPG jakieś 0,8-0,9mm max.Mieszalnik do gazu tez raczej nieciekawie wpięty na tej rurze.Zobacz u Turka86 w profilu ma zdjęcie spod maski i mieszalnik jest jakieś 5-10cm przed przepustnicą.W twoim wypadku teoretycznie na dłuższej drodze dolotu gaz powinien się lepiej wymieszać z powietrzem ale po gwałtownym zamknięciu przepustnicy w dolocie robi ci się małe bomba gazowa.Przez to rozerwało filtr jak pisałeś.Jaki duży jest wlot powietrza do filtra?

grabar500
12-03-2013, 21:31
Wlot powietrza do filtra to 4 dziurki około 1,5 cm oraz chyba 2 lub 3 dziurki mniejsze moze z okolo 0,5 cm . Mowie tu o dziurkach w tej doniczce która jest założona na stożek. Gdy było wiecej dziurek to auto nie chciało się wkrecać na obroty . A bez doniczki to wogóle po przełączeniu na gaz auto gasło . To mnie troche dziwi bo widziałem u innych na necie ze mieli odkryty stożek ale nie jestem pewien czy mieli gaz , ale chyba tak . Co do przerwy na świece to moj ojciec je zakładał i nie wiem jaka tam jest przerwa. Musiałbym wykręcić i sprawdzić . a które to jest mikser od gazu ?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Już wiem o który przewód od mieszalnika Ci chodzi . widziałem zdjęcia turka . Czy oprócz wybuchów w czyms jeszcze moze przeszkadzac miejsce wpięca mieszalnika u mnie ? . Bo u Turka tez chyba wybucha bo ma antywybuch na filtrze.

artur 2310
12-03-2013, 21:43
Sorki ale pomyliłem u ciebie obejmę podtrzymującą rurę z mieszalnikiem.Zmyliła mnie ta wtyczka tam umocowana.Ty masz mieszalnik przed kolankiem chyba że się mylę.Co do klapki antywybuchowej to montowali je standardowo w pierwszych generacjach LPG.Co do otworów to jak dla mnie stanowczo za mało.Zobacz ile potrzebuje silnik do napełnienia cylindrów powietrzem żeby dobrze spalić benzynę.

grabar500
12-03-2013, 21:50
Jak jest troche wiecej dziurek to juz nie chce chodzic dobrze na gazie... to wydaje sie podejzane no nie? moze od sondy uszkdzonej tak jest ?> , na benzynie normalnie. Tak mam mieszalnik przed kolankiem.

artur 2310
12-03-2013, 22:18
Jak na moje to mieszalnik dać przed przepustnicę.Uwolnić filtr od doniczki albo dać oryginalny z klapką antywybuchową potem regulacja instalacji LPG i powinno wszystko w miarę dobrze chodzić.Jak bez doniczki kiepsko chodził to dawkowanie LPG za małe.To działa na takiej zasadzie że jak tłumisz dolot to idzie więcej gazu i odwrotnie.Działa to powiedzmy do jakiejś tam prędkości obrotowej dobrze a potem ze wzrostem podciśnienia zalewasz silnik gazem nie dając odpowiedniej ilości powietrza do spalenia mieszanki.Na benzynie dużo nie jeździsz więc nie wiesz ile pali ale założę się że przy tych otworkach w doniczce to 12-14l łyknie jak nic.Powera możesz mieć przy tym dużego i wypalanie uszczelki pod głowicą też.

grabar500
12-03-2013, 22:54
Rozumiem. Ja próbowałem sam regulować instalacje tą śrubą która jest na rurze idącej do odmy , chodzi mi chyba wlasnie o tą rure mieszalnika . Śruba odkręcała sie do końca i ciagle nie chciał chodzić bez doniczki na stożku. Próbowałem też kręcić Śrubą która jest na parowniku i tez nie chciał chodzić . Czy są jeszcze jakieś sposoby regulacji instalacji gazowej ?. Czy jak pojade do gazownika i on podłączy instalacje gazową pod komputer to będzie w stanie coś więcej wyregulować niz ja tymi dwoma śrubami ? . Jeszcze chciałem zapytać co da to że przełożę mieszalnik przed przepustnice ?(ma być tak jak u turka tak? ) . Rozumiem że przerwe na świecach też sprawdzić i ewentualnie zmiejszyć do 0.7 . Jeszcze mam pytanie o sonde lambda, mianowicie czy ona w mojej instalacji nie odgrywa żadnej roli ?? czy z powodu jej awarji nie powinien wiecej palić ani być zamulony, bo ewidentnie moja sonda jest uszkodzona. Ogólnie Twoja diagnoza jest prawdopodobna , bo na postoju auto mi kreci sie do prawie 7 tyś a w przyspieszania ledwo do 5 tyś, tak jakby wlasnie miał jakis problem z powietrzem w trakcie jazdy . bo na postoju normalnie sobie zasysał a w trakcie jazdy jest pęd powietrza to nie moze .

artur 2310
12-03-2013, 23:23
W instalacjach I generacji to raczej komputera gazowego nie ma.Co do regulacji to poszukaj w googlach.Dość dokładny opis był chyba na forum Mazdy.Przełożenie mieszalnika zmniejszy ci objętość tej bomby gazowej która może ci się tworzyć po puszczeniu pedału gazu.Gazownik jedyne co może ci sprawdzić to czy nie jest uszkodzona membrana w parowniku i ugnieciona sprężyna.Być może właśnie uszkodzona albo ubita sprężyna w parowniku powoduje to że silnik nie reaguje regulacje gazu.Zobacz czy masz gdzieś wpięty emulator w kable od sondy.To taka mała skrzyneczka.


7560

grabar500
12-03-2013, 23:32
No rozumiem, czyli ja mam na pewno instalacje I generacji tak ?? bo nie jestem tego pewien . znalazłem taki opis : Regulacja gazu (http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=35473) , chyba o to Ci chodziło no nie ? . Jutro spróboje ją wyregulować według tego opisu . Jutro również popatrze czy mam taki emulator. OK to dzięki wielkie jutro po pracy dalej będe kontynuował prace nad sieną. Dam znać na forum tak jak dzisiaj około 19-20 . Do jutra i dzięki wielkie

artur 2310
12-03-2013, 23:35
No ja tez już ide spać bo o 5 pobudka.

grabar500
13-03-2013, 16:40
Dzisiaj zauwazyłem że ja mam na rurze od mieszalnika śrube oraz śilniczek krokowy, to mam chyba 2 generacje gazu ? Wykręciłem silniczek krokowy okazało się że nie ma on wcale bolca który ma regulować dawke gazu . Zdjąłem doniczke ze stożka i próbowałem dzisiaj równiez regulowac gaz według tego opisu na forum mazdy . ustawiłem śrube na parowniku na środek oraz śrube na rurce od miksera równiez na srodek zgodnie z opisem . I przeszedłem do kroku z kreceniem silnika do 3 tyś . Moj sie nie chcial wkrewcic na takie obroty , gdy wchodziło powyzej 2 to go muliło , raz jakos delikatnie przyciskałem pedał i popuszczałem i udało mi sie do około 2,4 tyś dojść ale ledwo ledwo. Dodam jeszcze że odłączyłem wtyczke od tego krokowca od gazu . Może mój parownik juz jest padnięty i dlatego nie moge wyregulowac ??

artur 2310
13-03-2013, 17:18
No jak masz krokowca to masz 2 generację.Zobacz gdzie idą kable od krokowca i powinieneś znaleźć sterownik od instalacji.Brak trzpienia świadczy o tym że ktoś kombinował bo na 99% krokowiec jest walnięty.Jak tak jest to wymiana sondy,krokowca i regulacja powinny pomóc.

grabar500
13-03-2013, 17:27
No ale wydaje mi się że powinien i tak chodzić samochód tak jak jest teraz . Bo to teraz sie zrobiła I generacja bo na tym przewodzie co jest krokowiec jest tez śruba. Po odłączeniu krokowca stał się on tylko jakby zaślepką . No i regulowałem auto śrubą, według instrukcji z tej stronki . Ta instrukcja dotyczy regulacji I generacji . Czyli krokowiec działa na podstawie wskazań z sondy tak ? , czyli mogła sonda paśc i ktoś uszkodził krokowiec i ustawił sobie na Śrube . I wydaje mi sie ze tak powinno działać a nie działa, dlatego o prócz sondy podejrzewam też parownik . Wygląda on juz na bardzo stary . Mysle że moze on być od poczatku założenia istalacji, czyli od 1998 roku i od 158 tys km. Wydaje mi sie ze znalazłem sterownik od instalacji . Jest to takie plastikowe pudełko z napisem LANDI , na przełączniku benzyna/gaz mam taki sam napis LANDI.

byrrt
13-03-2013, 17:40
Landi renzo czy jak to się pisze.. Weź doprowadź instalacje do porządku a nie próbuj ustawiać na siłę jej teraz..

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

grabar500
13-03-2013, 18:03
No wiem , no to wezme podjade do gazownika niech podlaczy pod komputer zobaczy co tam z nią jest . Jak jemu również nie uda sie wyregulować instalacji (co jest bardzo prawdopodobne) to wymienie najpierw parownik , i zobacze czy juz bedzie lepiej. Sonde też wiem że mam do wymiany ale jak by sie dało to wymieniłbym ją za przyszłą wypłate a nie za tę. No ale jak parownik nie pomorze to bede musiał teraz wymienić. No i jak bedzie dobra sonda to kupie tez krokowca i go podłącze. mam nadzieje że jak juz te 3 rzeczy zrobie to będzie bez problemów chodził na filtrze bez doniczki oraz na fabrycznym filtrze. Chyba dobrze kąbinuje co ? ;)

byrrt
13-03-2013, 23:22
Parownik można sprawdzić - nie trzeba zaraz wymieniać.

grabar500
14-03-2013, 00:04
Wiem, wiem ze mozna sprawdzić . Jak będe u gazownika to zanim będe wymieniał to każe sprawdzić.

gregwoj1
14-03-2013, 16:40
Witam koledzy mam siene od niedawna i prawdopodobnie mam uszkodzoną sonde lambda. Moje pytanie, gdzie ona się znajduje, patrzyłem od spodu na kolektor, ale nic tam nie ma czy może szukać ją gdzieś na górze silnika.Proszę o podpowiedz.Pozdrawiam

turek86
14-03-2013, 17:01
Powinna być wkręcona w przednią część katalizatora

grabar500
14-03-2013, 18:14
hej, gregwoj1 mam pytanie jaką sonde chcesz kupić do sienki ? . Bo ja jak coś kupiłem podróbe za 105 zł i nie działą .

artur 2310
14-03-2013, 19:55
Grabar500 sprawdź jeszcze raz tą sondę ale ze ściągniętą doniczką i na benzynie.Przejedź 10-15 km i podepnij miernik zobacz jak wtedy działa.Ja wymieniałem sondy w Bravie i Kijance na podróby za 60zł i samochody chodziły na nich aż miło.W Bravie ta podróbka jeździła 3 lata aż do sprzedaży autka.

gregwoj1
14-03-2013, 20:43
Słyszałem,że te uniwersalne sądy są kiepskie więc chyba będę musiał kupić oryginalną,ale dokładnie będę jutro wiedział po dokładnym jej sprawdzeniu przez elektryka.
Na dzisiejszą chwilę strasznie mi żłopie dużo ilości paliwa.Tak więc to raczej obstawiam sąde,ale też słyszałem,że za wysokie spalanie może odpowiadać czujnik temperatury silnika.

artur 2310
14-03-2013, 20:49
Opinie są różne ja brałem podróbki NTK i było ok.

grabar500
14-03-2013, 21:30
Artur 2310 , no spróbuje zrobić tak jak mówisz. No ale jak sonda nadal nie będzie działaś to pozostanie mi tylko kupno oryginału . Tylko nie wiem gdzie taki dostać żeby był na 100 pasujący do mojego silnika i ecu .

byrrt
15-03-2013, 08:29
Słyszałem,że te uniwersalne sądy są kiepskie więc chyba będę musiał kupić oryginalną
Wejdź w ePer, sprawdź numer oryginalnej sondy po VIN i wg. takiego numeru poszukaj albo na allegro bosh'a albo kup oryginał w sklepie.

Ja na podróbce bez gazu ujechałem niecały rok i sypała już błędami..

yacub
18-03-2013, 13:36
wracając do krokowca - jak masz wybebeszony to masz inst I gen - ja miałem stożek i miałęm samą srube i auto jeździło normalnie ;) tylko że mikser gazu miałęm założony odrazu na przepustnice - dobra regulacja ia auto jeździło ok i paliło około 12lpg pare lat temu założyłem blosa - auto jeździ jeszcze lepiej i pali od 8-12lpg ;)

jak możesz to wykrec mikser i pokaz jak wygląda ;)

grabar500
18-03-2013, 23:59
To miałeś odkryty cały stożek ? a to jest jakaś różnica kiedy mikser jest przy przepustnicy a nie gdzies dalej ? . Ja musze przykrywać stozek doniczką z dziurkami bo inaczej nie moge wyregulować.