PDA

Zobacz pełną wersję : Wysoka temperatura płynu chłodzącego FIAT BRAVA 1,2 16V



michaln89
10-03-2013, 10:40
Witam posiadam bravke od jakiegoś miesiąca i sprawowała się bardzo dobrze jednak dzisiejszego poranka po odpaleniu samochodu w przeciągu kilku minut temperatura wskoczyła na maximum na wskaźniku natomiast przewody pozostały zimne na gaz też się nie przełączył choć temperatura przełączania jest ustawiona na 30 stopni dodatkową zagadką jest że zbiorniczek płynu chłodzącego jest pełen po zgaszeniu silnika i popuszczeniu korka płyn się wylewa i wtedy temperatura spada do połowy skali , wentylator załączył się po jakichś 5 minutach pracy a z wylotów ogrzewania nie leci ciepłe powietrz

Co może być przyczyną takiego stanu?

Proszę o pomoc

Pozdrawiam Michał

sz_tomasz
10-03-2013, 11:14
Prawdopodobnie masz walnięty termostat, który się nie otwiera i płyn nie leci do chłodnicy.

sebaoo2
10-03-2013, 11:22
może być coś z czujnikiem temperatury nie tak,albo same połączenie do tego czujnika(wtyczka,kable, słaba masa)

michaln89
10-03-2013, 11:31
powiedzcie mi gdzie znajduje się termostat i czujnik bo jestem laikiem w tych sprawach a może ma ktoś jakieś zdjęcia poglądowe

sebaoo2
10-03-2013, 11:48
Czujnik temperatury sterujący wentylatorem jest po prawej strony na dole tu koło rury

Co do czujnika temperatury tego od wskaźnika jest pewnie gdzieś koło termostatu w bloku silnika.

[Sam Naprawiam] Bravo Brava Marea - Downloads - Fiat Klub Polska (http://fiatklubpolska.pl/download/plik/121)

vandaL93
10-03-2013, 12:12
michaln89Takie objawy jakie napisałeś miałem gdy wymieniłem termostat i dobrze nie odpowietrzyłem całego układu. Więc może się zapowietrzył?

michaln89
10-03-2013, 12:27
tylko że ja nic nie wymieniałem nawet nie odkręcałem wlewu po zakupie auta a przez ponad miesiąc nie było problemu z tęperaturą jutro kupie czujnik i termostat powymieniam i zobacze co dalej

sz_tomasz
10-03-2013, 12:44
Sprawdzenie termostatu to prosta sprawa. Gdy silnik zagrzeje się do temp optymalnej lub wyższej (połowa skali na wskaźniku) termostat powinien się otworzyć. Jeśli przewód od termostatu do chłodnicy (ten, który jest najwyżej w chłodnicy) jest zimny to znaczy, że termostat ci się nie otwiera

michaln89
10-03-2013, 12:50
a skąd bieże się nadmierna ilość płynu w zbiorniczku

sebaoo2
10-03-2013, 13:00
płyn po wyłączeniu silnika cofa się do zbiorniczka;-) może masz go za dużo?

markshall
10-03-2013, 16:35
Po rozgrzaniu silnika płyn zwiększa trochę objętość i robi się go więcej...to normalne. W 1.2 jest jeden podwójny czujnik temp w termostacie i steruje on zarówno wentylatorem jak i wskaźnikiem na blacie. Moim zdaniem to nie jest walnięty termostat bo ogrzewanie by działało oraz gaz by się włączył (parownik powinien być wpięty w mały obieg). Wychodzi na to że płyn nie krąży wcale, ale nie chce mi się wierzyć żeby pompa przestała nagle działać...

panterka
10-03-2013, 18:34
Czujnik nie jest bezpośrednio w termostacie tylko kilka centymetrów za nim z brzegu kolektora dolotowego.

nike166
10-03-2013, 19:07
Na moje oko to masz zamknięty cały czas termostat.

vandaL93
10-03-2013, 22:43
panterka Jeżeli dodałeś zdjęcie swojego silnika to radził bym zaizolować te kolorowe przewody ;)

sz_tomasz
11-03-2013, 00:36
nie zauważyłem wcześniej notki o zimnym powietrzu z ogrzewania. Też bym stawiał na uszkodzenie czujnika temp albo jego połączenia. 5 minut pracy silnika przy normalnej pracy raczej nie wytworzy tyle ciepła, żeby załączył się wentylator

dero401
14-03-2013, 19:23
nie zauważyłem wcześniej notki o zimnym powietrzu z ogrzewania. Też bym stawiał na uszkodzenie czujnika temp albo jego połączenia. 5 minut pracy silnika przy normalnej pracy raczej nie wytworzy tyle ciepła, żeby załączył się wentylator

Miałem podobny problem z płynem chłodniczym(wylewający się płyn po odkręceniu korka,wysoka temp. po kilku minutach pracy silnika,brak ogrzewania mimo że temp. była prawie na maksimum,zamarzający reduktor po przełączeniu na gaz)także myślałem że to termostat lub jakiś czujnik ale tak nie było ponieważ wymieniłem termostat a problem pozostał więc postanowiłem pożądnie odpowietrzyć układ chłodniczy po przez dolewanie płynu i odkręcanie odpowietrzników po kolei zaczunając od tego na przewodzie do nagrzewnicy,kolejny na chłodnicy i na przewodzie za filtrem powietrza jak już odpowietrzyłem wszystko wróciło do normy i problem znikł.

dero401
15-03-2013, 21:18
Miałem podobny problem z płynem chłodniczym(wylewający się płyn po odkręceniu korka,wysoka temp. po kilku minutach pracy silnika,brak ogrzewania mimo że temp. była prawie na maksimum,zamarzający reduktor po przełączeniu na gaz)także myślałem że to termostat lub jakiś czujnik ale tak nie było ponieważ wymieniłem termostat a problem pozostał więc postanowiłem pożądnie odpowietrzyć układ chłodniczy po przez dolewanie płynu i odkręcanie odpowietrzników po kolei zaczunając od tego na przewodzie do nagrzewnicy,kolejny na chłodnicy i na przewodzie za filtrem powietrza jak już odpowietrzyłem wszystko wróciło do normy i problem znikł.

wuemstudio
17-03-2013, 11:33
Kolego dziwne ze tak nagle bez żadnego ruszania ale na bank musisz miec zapowietrzony układ. Odkręc korek zbiorniczka wyrównawczego, oczywiście na zgaszonym i całkowicie zimnym samochodzie odkręć odpowietrzniki ( w 1.6 16v pierwszy odpowietrznik stojąc twarzą do maski znajduje sie w lewym górnym rogu na chłodnicy od strony silnika, tama mała czarna śrubka i weź ją wykręc całkowicie i zobacz co sie bedzie działo jeśli bedzie sie lało rownomiernie to chłodnice nie masz zapowietrzoną). Poźniej kieruj sie po wężach tych węższych które wchodzą do kabiny pod deske i na węzu znów jest czarna plastikowa śruba, wykręc ja i wlewaj i dolewaj, jeśli zacznie sie wylewać to zznaczy ze też nie jest zapowietrzony. Jeśli to nic nie pomoże to zapal samochod na zakręconych korkach wlewu i odpowietrznikach i doprowadź troszkę do nagrzania płynu, on zwiekszy swoją objętość i być może odkrecając odpowietrznik na tym węzu okaże sie ze gdzies zalegało powietrze i płyn je wypcha. Ja dodatkowo przy wymianie zawsze zapalam samochód i sciskam rekami 2 grube węze które wchodzą do chłodnicy, sciskaj puszczaj, sciskaj i tak w kołko bo może tam jest cos nie tak. Tylko pamietaj - ciepły płyn zwiększa swoją objęgtość czyli tak na chłopski rozum 1 szklanka zimnego płynu to 1,5 ciepłego więc nie zwracaj uwagi na zbiorniczek wyrównawczy na ciepłym silniku bo on wtedy nie mowi prawdy i bedzie sie chcial wiecznie wylewać . Jeśli to nie pomoże to napewno masz walniety termostat i sie on poprostu nie otwiera kiedy sie nagrzeje płyn w bloku silnika.

Pozdrawiam