gucior28
09-03-2013, 03:59
Witam.
Mam problem z utrzymaniem temperatury w moim fiacie.
Podczas ciągłej jazdy (nawet z dużymi prędkościami) nie ma problemu z utrzymaniem temperatury (wskazówka w połowie skali). Problem zaczyna się gdy samochód stoi na wolnych obrotach (przede wszystkim w korkach).
Temperatura zaczyna wędrować do góry, wtedy włącza się wentylator, a wskazówka zamiast opadać zaczyna bardzo szybko wędrować na trzecią kreskę. Po chwili wentylator się wyłącza i wskazówka lekko opada i tak w kółko.
Po dłuższym czasie jest w stanie dojść w okolicę czerwonej kreski.
Jeżeli w tym momencie wyłączę silnik i po sekundzie włączę zapłon wskazówka wędruje na połowę skali (prawidłowa temperatura), po odpaleniu przez chwilę utrzymuje się na tym poziome, jednak po pewnym czasie wędruje do góry, chyba że samochód się porusza to wskazówka stoi na drugiej kresce.
Wymieniłem termostat (koszt niemały), ale różnica niewielka, może trochę szybciej dochodzi do połowy skali i nieco dłużej potrafi na niej się utrzymać.
Może ktoś zna jakiegoś dobrego mechanika w okolicach Katowic, który ma dobrą wiedzę na temat tego silnika i mógłby zająć się nim.
Samochód kupiłem w zeszłym roku od starszego Pana, który pokonywał dziennie tym samochodem nie więcej niż 10 km (do pracy i spowrotem) bez stania w korku, więc nie miał z tym problemu.
Samochód posiada LPG.
Z góry dziękuję za pomoc.
Mam problem z utrzymaniem temperatury w moim fiacie.
Podczas ciągłej jazdy (nawet z dużymi prędkościami) nie ma problemu z utrzymaniem temperatury (wskazówka w połowie skali). Problem zaczyna się gdy samochód stoi na wolnych obrotach (przede wszystkim w korkach).
Temperatura zaczyna wędrować do góry, wtedy włącza się wentylator, a wskazówka zamiast opadać zaczyna bardzo szybko wędrować na trzecią kreskę. Po chwili wentylator się wyłącza i wskazówka lekko opada i tak w kółko.
Po dłuższym czasie jest w stanie dojść w okolicę czerwonej kreski.
Jeżeli w tym momencie wyłączę silnik i po sekundzie włączę zapłon wskazówka wędruje na połowę skali (prawidłowa temperatura), po odpaleniu przez chwilę utrzymuje się na tym poziome, jednak po pewnym czasie wędruje do góry, chyba że samochód się porusza to wskazówka stoi na drugiej kresce.
Wymieniłem termostat (koszt niemały), ale różnica niewielka, może trochę szybciej dochodzi do połowy skali i nieco dłużej potrafi na niej się utrzymać.
Może ktoś zna jakiegoś dobrego mechanika w okolicach Katowic, który ma dobrą wiedzę na temat tego silnika i mógłby zająć się nim.
Samochód kupiłem w zeszłym roku od starszego Pana, który pokonywał dziennie tym samochodem nie więcej niż 10 km (do pracy i spowrotem) bez stania w korku, więc nie miał z tym problemu.
Samochód posiada LPG.
Z góry dziękuję za pomoc.