PDA

Zobacz pełną wersję : Pytanie w Sprawie wymiany Rozrządu Fiat Brava 1.9 Jtd



sxxx
07-03-2013, 20:17
Witam!

Postanowiłem wymienic rozrząd w Brava 1.9 Jtd 2000r, posiadam program diagnostyczny i instrukcję obsługi, do mojego pojazdu, i teraz do was pytanie ,czy jeżeli ustawie rozrząd na znakach, i zdemontuje koło wałka rozrządu, ponieważ chciał bym przy okazji wymienic pompę wody,to czy rozrząd w trakcje odkręcania lub po zdemontowaniu koła wałka rozrządu ,nie przestawi się sam z siebie .
2. Jeżeli zdarzyło by się że, przestawił mi się jednak rozrząd to jak by go ustawic prawidłowo, ( bo przecież chyba nie mogę od tak sobie kręcic walkiem rozrządu czy też wałem korbowym ) musiał bym chyba zastosowac jakąś zasadę że np 2 obroty wału to jeden obrót wałka rozrządu czy byc może robi się to inaczej
3.Ostatnie Pytanko jeśli wykręcę jeden z wtrysków np 1 ustawie tłok w GMP to skąd będę wiedział że zawory są pozamykane (czy np jak obruce wałkiem rozrządu i ustawie na znaku to będę miał pewnośc że zawory są prawidłowo ustawione względem tłoka czy też nie )

Jeżeli w trakcie obrotu rozrządem 2 cykli (pełnych obrotów wałem korbowym) jeżeli napotkam opór to znaczy że tłok uderzył o zawór czy powinien się rozrząd zablokowac

Proszę o wypowiedzi za wszystkie rady z waszej strony oraz wyjaśnienia serdecznie wam dziękuję
Dzięki wielkie.

QBOSS
07-03-2013, 22:07
Koło wałka rozrządu jest na klinie inaczej go nie założysz więc ustawiasz na znakach wał i wałek a potem demontujesz koło i samą pompę ,nic więcej nie jest ci potrzebne - pamiętać musisz tylko o tym aby nie zniszczyć czujnika fazy rozrządu który masz zaraz pod kołem wałka, po złożeniu ustawiasz znaki na pasku tak żeby pokrywały się ze znakami na kołach i zakładasz klucz na koło wału i kręcisz silnikiem aż pasek zrobi peły obrót 4 razy ,jeśli wszystko poskładałeś odpowiednio nie powinno być żadnych oporów - aha i pamiętaj napinacz paska oprócz samej spręzyny jest jeszcze ustawiany na śrubie - odpowiednio napięty pasek nie powinien przekręcić się w poprzek więcej niż 90 stopni - sprawdzasz to między kołem wałka a kołem pompy CR

sxxx
09-03-2013, 19:55
Dzięki wielkie za odpowiedz ale jeszcze mam małe pytanie poza Konkursem
Jeśli okazało by się ze mam przestawiony rozrząd to jak go ustawic od zera
czy mam obracac najpierw wałem korbowym na znak ile razy nim obrucic (2 ) czy tez mniej lub więcej a ile razy mam obrucic wałkiem rozrządu 1 lub więcej razy .

I jeżeli wałek rozrządu i wał korbowy będzie na znakach po obrocie nimi to czy mam pewnośc że tłoki nie uderzą w zawory
Przepraszam ze tak pytam ale wole dowiedziec się czegoś od bardziej doświadczonych osób niż ja niż coś miał bym popsuc
Dzięki za odpowiedzi i rady.

marcin.b2508
09-03-2013, 20:41
znak to znak nie ma znaczenia czy kręcisz raz czy sto ma być na znaku i tyle. tylko na wale o ile dobrze pamiętam to nie ma znaku tylko producen zaleca używać do tego blokady. a jak nie masz blokad to musisz zrobić swój znak przed rozebraniem.
na dolnym kole masz znak który ma się zgrywać ze znakiem na nowy pasku.

sxxx
09-03-2013, 21:09
Dzięki wielkie że rozwiałeś moje wątpliwości teraz raczej już wszystko w 80 % wiem Dzięki jeszcze raz wszystkim którzy mi pomogli .