Zobacz pełną wersję : Croma 1,9 150 km 2006 Brak mocy przy ruszaniu.
HARY WAWA
06-03-2013, 16:40
Witam
Moze ktos wie co mozna zrobic :od jakiegos czasu auto przy ruszaniu nie chce przyspieszac.po jakims czasie to mija i jest ok.Ale za jakis czas sie powtarza.Zawor egr jest ok,został wyczyszczony,działa.Załozylem zaslepke kupiona w autoryzowanej stacji Fiata.Ale problem jest dalej.
Prosze o informacje.
Przepływomierz, filtr powietrza?
Podłączyłeś pod kompa?
HARY WAWA
06-03-2013, 17:33
Przepływomierz, filtr powietrza?
Podłączyłeś pod kompa?
Witam
filtr był nie dawno wymieniany.Komputer nie wyswietla zadnego bledu.
może nogę masz za lekką :)
HARY WAWA
06-03-2013, 23:46
może nogę masz za lekką :)
żarty sobie robisz?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
może nogę masz za lekką :)
ŻARTY SOBIE ROBISZ?
jak masz automata to przy ruszaniu z 1 mocy raczej nie poczujesz
A listwa od klapek jest na miejscu?
Patryk205
07-03-2013, 19:49
jak masz automata to przy ruszaniu z 1 mocy raczej nie poczujesz
Potwierdzam, a ja już myślałem, że to tak tylko u mnie ;)
Potwierdzam, a ja już myślałem, że to tak tylko u mnie ;)
ja mam podobnie... szału niestety nie ma:) kolega Hary może też ma automata?
marcinal
07-03-2013, 21:39
Witam
To że czysciłeś egr to nie znaczy że działa poprawnie.Ja po 3 tygodniach meki i podpinaniu pod kompuetry(0 błędów) czyszczeniu egr dziś zryzykowałem i wymianiłem na nowy ,auto zaczeło normalnie jeżdzić.
Wymień zawór egr i wszystko wróci do normy
Bądź zaślep.
Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2
120 i 150 nie można zaślepić całkiem
Jest specjalna kryza do tego z otworami:) wystarczy poszukać
Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2
Kolega Hary wawa ma malo mocy przy ruszaniu wszyscy zeszli na temat EGR-u ,który ma też na to wpływ jeśli jest zafajdany sądzą. Ale na brak mocy przy ruszaniu czyli do zaliczenia turbo decydują klapy w kolektorze , które porusza listwa a ona lubi spadać .
Pytanie czy jest ona na miejscu ?
marcinal
09-03-2013, 22:25
Klapy wirowe nie mają żadnego wpływu na moc,równie dobrze mogło by ich nie być.U mnie listwa gdzieś zniknęła i klapy żyły własnym życiem a auto normalnie jeżdziło.
W Krakowie jest firma która regeneruje kolektory aluminiowe, regenracja polega na usunięciu klap i zaspawaniu otworów po ośkach.
Poczytaj na forum oplavectra i pogadaj z mechanikami to Ci wytłumaczą po co sa klapy.Jesli masz w automacie to pewnie nie odczuwasz odpietej listwy. Ja to przerabialem mam manuala po regeneracji kolektora (zamiana plastikowych części na metalowe)
Brak listwy na miejscu powoduje brak mocy (ala turbo dziura mocno wyczuwalna) przed zalączeniem turbiny,czyli muli i nagle przy około 1800 obrotów wciska w fotel.Przy sprawnej listwie nie ma efektu turbo dziury nie wciska gwałtownie w fotel tylko przyśpiesza płynnie.
Jedyna modyfikacja nie zmieniajaca mocno charakterystyki trwalosci silnika to wstawienie uszczelki z otworami przy EGR-ze (zaleca serwis)
marcinal
10-03-2013, 08:13
Posiadam auto z manualem i temat kolektora przerobiłem tzn. wymieniłem na nowy ale nie dlatego że auto nie chciało jezdzić tylko z powodu przedostających się spalin do komory silnika na wyrobionch ośkach.I tak jak napisałem wczesniej samochód miał 100 proc mocy.Więc jakim cudem moje auto normalnie jezdziło?.Zapewne przy okazji regeneracji kolektora mechanik czyścił ci zawór egr?
Marcinal nie będę się rozwijać o budowie silnika, wiadomo coś wiąże się z czymś aby grało.
Nawala Egr (nie ma błędu auto jedzie ale muli lub zablokuje się w takim położeniu że nie odpalisz),
Spada listwa (nie ma błędu auto jedzie ale muli do 1800 obrotów)
Nie ruszy turbina jedziesz jak wozem drabiniastym.
Generalnie jeden z lepszych silników -smarujesz to jedzesz.
A Egr sam czyszczę systematycznie bo mam uszczelkę 4 otwory ,20 minut roboty.
Polecam zaślepienie EGR i całkowite wyłączenie. Zero problemu. Co do automatów na starcie to mam 2,4 po chipie w cinsofcie i nie mogę powiedzieć aby nie było czuć mocy na 1. wbija w fotel od startu i gumy potrafi palić do 100km/h :)
Spada listwa (nie ma błędu auto jedzie ale muli do 1800 obrotów) Gdzie jest ta listwa ?
gopspeedy
25-03-2013, 23:14
dolek- jak długo masz tego chipa i na jaką moc? Myślę właśnie nad nim, ale boję się o skrzynię cholera
Przy świecach żarowych
Kolektor 1.9 CDTI Z19DTH / regenerowany od jabolkg - opinia - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=Q1E2qnFcyJw)
musza zerknac do mojego jak to wyglada.... w przyszłym miesiacu jade na likwidacje dpf i egr-a 800 zł usługa ;)
Ja nic nie ruszam . Paliwo leje tylko z BP lub SHEL-a (tym ufam). DPF wypala się systematycznie EGR czyszczę co parę tys/km.
A mam prawie 140000 na budziku (a faktycznie ma dużo więcej bo miał cofany licznik pewnie o 100000) odpukac.
Szkoda kasy;-)
Chipa mam od wrzesnia. Przyrost mocy 29 PS i 63 Nm. Przy okazji DPF off EGR off. Co do skrzyni to jest to japońska skrzynia dość trwała (producent przewiduje do 460 Nm a ja mam 465 i jest super tylko trzeba wymieniać olej w skrzyni co 30.000km). Polecam cinsoft gliwice bo właściciel jest naprawdę fanatykiem silników jtd i potrafi robić. Nigdzie indziej auta nie oddam. Co najlepsze spalanie dość wyrażnie spadło bo ok 1 l/100km
gopspeedy
31-03-2013, 00:03
dolek- mam tę samą skrzynię i już ją raz robiłem bo się wysypała ;) Silnik mam 2.4-210 a nie 200 bo rozrząd walnął w oryginalnym :( Co znaczy od września- ile to k km? Bo mój wóz ma ok. 250-260k km przebiegu (250 to min a 260 max) i po prostu skrzynia już nieco przeszła- nie chcę jej zabić
ok 10.000 km, a aktualny przebieg to 170.000. nie chcę się wymądrzać ale chyba nie wymieniałeś w niej oleju. z tego co mi wiadomo jak dbasz o olej to są bezawaryjne. moja nie ma żadnego wycieku co podobno jest standardem i biegi zmienia rewelacyjnie. pozdro :)
Witam !
Jestem forumowiczem od dzisiaj.Od miesiąca mam Cromę 1,9 150 KM 2005 rok.U mnie listwa od klapek wirowych spadła ale nie odczuwałem specjalnie braku mocy chociaż objawy o których pisze Aras37 wydają mi się znajome.Dopiero zaczynam poznawać ten silnik (przejechałem około 800 km).Jak na moją wiedzę kolektor jest do wymiany.Zalecacie regenerację czy wymiana na nowy ?.Mało korzystałem z usług mechaników ale nie wiem czy dam radę z wymontowaniem kolektora .Wiecie może jakiej mocy są świece żarowe w tym silniku.Bez wykręcania sprawdzałem je na krótko z akumulatora i wydaje mi sie ze jest za słaba iskra.Jak było zimno miał lekkie problemy z odpaleniem ale żadne błędy się nie wyświetlają.Jak zrobi się cieplej zacznę grzebać przy Cromie
Pozdrawiam
CAMEL1 jak nie wyświetla błędu o przepalonej świecy to masz OK ,a jak ci za mała iskra to doładuj akumulator (ile lat ma akumulator ?),a jesli chodzi o kolektor to raczej sam nie dasz rady jest tam sporo grzebania ,wszystko masz ładnie opisane na forum opola (VECTRA C ma te same silniki 1,9) zaloguj się jako nowy członek i masz wgląd do fotek przy postach
Silniki diesla - CDTI - Vectra Klub Polska (http://forum.vectraklub.pl/index.php/forum/218-silniki-diesla-cdti/)
gopspeedy
05-04-2013, 18:36
Panowie, ostatnio (w środę) moje auto nie miało w ogóle mocy poniżej 2000RPM (stało się to nagle podczas jazdy) tak, że nie mogło nawet zamielić kołami. Przeleciałem po trasie 150-190 km/h przez jakieś 120 km i na razie wydaje się ok. Co to mogło być? Zapchany DPF? Jeżdżę praktycznie tylko na trasie dlatego jestem nieco zaniepokojony
Problem z egr. Prawdopodobnie przepaliles syf.
Taplniete w notatniku drugiej generacji
gopspeedy
05-04-2013, 19:32
kurde, to dziwnie się tutaj ten problem objawia. W fordzie jak poszedł egr to nia miał wcale mocy i kopcił a tu 0 dymu (oprócz zwyczajowego ;) ) i powyżej 2000 RPM raptem strzał mocy, tak, że spokojnie poszedł do licznikowych 220 (chciałem sprawdzić, czy mi moc gdzieś nie uciekła ). Możliwe, żeby już po 15500 km się rozleciał egr? Bo tyle minęło od zmiany silnika
Na te objawy to raczej listwa spadła przy kolektorze, sprawdź czy jest na miejscu. I dla siebie wyczyść EGR.
gopspeedy
06-04-2013, 22:01
jak to sprawdzić (najlepiej 1 osobowo)? Silniki alfy też miały ten problem? Bo z niej pochodzi mój silnik
Poszukaj na forum Alfy ja mam silnik 1,9 przy 2,4 nie jestem obeznany
jak to sprawdzić (najlepiej 1 osobowo)? Silniki alfy też miały ten problem? Bo z niej pochodzi mój silnik Aras37 wkleił link na 2 stronie. Kliknij i zobacz.
gopspeedy
07-04-2013, 17:41
To inaczej, gdyby to była listwa to chyba cały czas nie miałbym mocy, prawda? A teraz po trasie, gdzie przybutowałem nieźle jeździ znowu normalnie
Witam !
Aras37 przejrzałem część forum Vectry ale nie znalazłem instrukcji pomocnej przy wymontowaniu kolektora,jeżeli znasz jego lokalizację daj jakieś info.WKiŁ wydały książkę "Sam naprawiam Vectra III",może tam są jakieś instrukcje.Naczytałem sie sporo postów forumowiczów o kolektorach czy też EGR -ach.U siebie nie mam zamiaru usuwać żadnego elementu .Kolektor spróbuję sam wymontować i wtedy zadecyduję czy dam go do regeneracji czy kupię nowy.Gniazda listwy od klapek są wyrobione więc listwa u mnie spada,ale myślę że niektóre sposoby jej reaktywacji są godne uwagi.Problem z nieszczelnością gniazd klapek może da sie rozwiązać stosując np.oringi silikonowe które wytrzymują około 500 stopni.Myślałem też o filcowych krążkach które wchłaniały by olej i co jakiś czas mozna je wymieniać na nowe.Ale kolektor i tak trzeba wyjąć żeby go wyczyścić.Jeżeli chodzi o świece żarowe to kiedyś przy dostawczym Mercedesie miałem wszystkie świece sprawne a kulał przy odpalaniu.Po wykręceniu i wyczyszczeniu ich z sadzy, problem zniknął i silnik palił jak nowy.Myślę że umnie może być podobnie .Komputer nie widzi problemu bo diagnozowane przez niego świece są sprawne ale brud wokół nich może ograniczać emisje ciepła.Czekam więc na ciepło i zacznę coś grzebać bo lubię jak w aucie mam wszystko sprawne.Pozdrawiam
Witam CAMEL1 .Instrukcji raczej nie znajdziesz (kupiłem sobie "Sam naprawiam Vectra III" i tylko sam poczytałem są tylko konkrety,bo reszte masz naprawiac w serwisie :-k)nie wiem czy doczytałeś jak "jabolkg" podawał wytyczne jak po kolei się demontuje kolektor w serwisie ,ilość godzin i czynnosci masakra .Wiem że mechanicy doszli już do wprawy i demontują to w 2 godziny (specjaliści z odpowiednio dorobionymi kluczami jest tam kiepskie dojście) .Jesli jesteś dobry i znasz sie i masz miejsce na uziemienie auta na paręw dni to powodzrnia.A ze świecami możesz mieć racje .Ja swój kolektor regenerowałem a tak wyglądał w środku.
ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting (http://imageshack.us/photo/my-images/805/21299604.jpg/)
Witam forumowiczów i Arasa.
Poszukam te posty "jabolka".Mam garaż i kanał a w rezerwie jeszcze wypasione Punto II FL i "TRABANTA".Dzisiaj wyciągam EGR.Pewnie jak co roku tak i w tym odwiedzę Trójmiasto (mam tam sporo rodziny),może będzie okazja się spotkać.Pozdrawiam
Witam.Tu masz dokładny opis z opla ,który jest w poście 314 " jabolkg"
Kolektor dolotowy 1.9 CDTI Z19DTH 150KM - Vectra Klub Polska (http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/70626-kolektor-dolotowy-19-cdti-z19dth-150km/page__st__300)
A dalej jak to robią w szybszy sposób.Generalnie roboty w du.....e i więcej.
Wolałem dać do sprawdzonego mechanika na 1 dzień i bez stresu i paprania w kanale.Regeneracja kolektora u " jabolkg" 400 + 250 mechanik + uszczelka między silnik a kolektor metalowa 25 =675 zeta ,a jeszcze przesyłka kurierem 35,-.Silniczka nie wymieniałem od sterowania listwą.
Jak bedziesz urlopował to zachacz o Bojano tu pracuje
GPS 54°28'10.199"N, 18°23'0.527"E
GPS 54.4695000°N, 18.3834800°E
:smile:
Miałem niedawno to samo. Utrata mocy na starcie jak rower.... nic sie nie dzieje i nagle pierdolniecie az gniecie w fotel. Na swiatlach zgasl mi ze dwa razy.
Przegonilem go na na trasie ostro i co prawda wyrzucil engine check ale dziala ok i nie muli wiec na razie nie grzebie.
Gadalem ze znajomym mechanikiem i to podobno typowe dla EGRa - zacina sie klapka przepustnicy i zalezy w jakiej pozycji sie zatnie to albo muli albo jest ok ... podobno :)
Witam !
Aras37 Bojano to miejscowość niedaleko Chwaszczyna i Karwin.Na Karwinach przebywam czasem na Buraczanej tuż przy wąwozie z linią kolejową.EGR wymontowałem wyczyściłem,musiał być wymieniany bo nie był taki brudny a jego produkcja to 2009 rok,auto jest z 2005.Przepustnica wymontowana wyczyszczona i tutaj brudu było więcej .Również kolektor od strony EGR-u i przepustnicy był mocno zabrudzony.Wszystko zamontowałem ale jeszcze nie odpalałem bo zabrałem się za świece.Wykręciłem bez wielkich problemów wszystkie,uprzednio opukałem je małym młoteczkiem.Wyglądają nadzwyczaj dobrze bez nagaru lekko okopcone,może były wymieniane.Produkt Boscha made in France.Czy wie ktoś może czy takie wstawiali fabrycznie.Tymi świecami steruje pewnie jakis przekaźnik,gdzie go szukać ?.Co do kolektora to nie jest to bułka z masłem,strasznie dużo rozbierania.Narazie pomyslę o regeneracji listwy.Pozdrawiam
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Jeszcze jedna sprawa
Czytam na wszelkich forach Fiata że macie problemy z polską instrukcja obsługi.Cztery lata temu kupiłem Punto II FL z Francji .Auto jest wyjątkowo dobrze wyposażone(ciekawe czy jest taki jeszcze w Polsce).W serwisie nie mieli instrukcji po polsku uwzględniającej całość wyposażenia i nie byli w stanie jej sprowadzić.Napisałem maila do Fiat Auto Poland i ku mojemu zaskoczeniu po trzech dniach otrzymałem pocztą polską instrukcję z okazjonalnym liscikiem.To samo zrobiłem przy Cromie (instrukcja holenderska) i mam już polską instrukcję obsługi samochodu i drugą nawigacji.Ja wam tego nie mówiłem.
Hejka k66 z tym EGR masz racje też miałem taką sytuacje .Zawiesiła się od nagaru klapka i nie mogłem odpalić (- odpalił ale zaraz zgasł jakby brakło paliwa ,i żadnego błędu nie wywalało).
Hejka CAMEL z karwin do Bojana rzut beretem.
Wnioskuje że Cromke masz z Holandii a do Francji blisko i dlatego pewnie masz świeczki francuskie (pewnie już były wymieniane).
Nie wiem czy doczytałeś na forum opla o innych patentach na listwę bez rozbierania śilnika i za przysłowiowe 2 dychy.
To link do mojego patentu ,może lepszy klej i byłoby lepiej.
Nowy patent na listwe w dieslu 1,9 JTD-CDTI - Vectra Klub Polska (http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/109202-nowy-patent-na-listwe-w-dieslu-19-jtd-cdti/page__fromsearch__1)
:dresik:
gopspeedy
12-04-2013, 01:55
Aras37- moja odpala właśnie po 2 "grzaniach" bo po 1 gaśnie i nie wiem co się dzieje. Świece dobre (nawet bez nich powinna odpalić) i ostatnio nia miał mocy. To jest wynik EGR?
Hejka
Cytuje:
...To inaczej, gdyby to była listwa to chyba cały czas nie miałbym mocy, prawda? A teraz po trasie, gdzie przybutowałem nieźle jeździ znowu normalnie..
Objawy ''listwy'' są tylko do momentu załączenia turbiny czyli 1-2 bieg (tzw turbo dziura gdzie nie pracuje turbina tylko te klapki z listwy) około do 1800-2000 obrotów.Brak listwy na miejscu objawia się jak sam opisałeś ... " i powyżej 2000 RPM raptem strzał mocy, tak, że spokojnie poszedł do licznikowych 220"... i to prawdopodobnie listwa.
A EGR to inna bajka, która może sie nakładać dlatego pisałem abyś go sprawdził (wyczyścił) ja demontuje i zalewam go na 15 minut w profesionalnym płynie do czyszczenia pieców,grili i innych AGD bardzo mocno zasyfionych, potem pośmigam pędzelkiem ,płucze,przedmucham i świeci się jak psu jaja ,a na lekkie smarowanie pryskam WD40.
Czy masz autko z DPF-em to ,też mogło się nałożyć (był przypchany ) a potem się wyczyścił przepalił na trasie.
Wypadkow 3 różne niedomagania .
Jesli Ci odpala ... po 2 "grzaniach"... jakiej mocy masz akumulator ile ma wiosen i kiedy go ostatnio doładowywałeś ?
gopspeedy
12-04-2013, 23:02
akumulator jest ok, bo to sprawdziłem. Podobno (przynajmniej wg. mechanika) się zapowietrza, ale coś mi się wierzyć w to nie chce, tym bardziej, że latam tylko po trasach więc cały czas jest ładowany (a co 2 tyg prostownik)
To masz zagadkę. Małymi krokami i dojdziesz.
Może to całkiem blacha usterka.
Kurna ja też mam spadniętą listwę na kolektorze ;/ Dziś pisał mi gościu z Kolektory CDTI i JTD (http://www.in-car.pl) że usługa wymiany kolektora czyszczenie egr i przepustnicy + podłączenie pod kompa 850 zł! Drogo, nie drogo? Co sądzicie?
Hejka
Cena raczej przystępna jak za pakiet.Ja płaciłem za regeneracje i wymiane bez kompa i czyszczenia EGR 2 lata temu prawie 700 zł
To jest warsztat czy robota garażowa (wertując ich strone -mapka dojazdu :confused: ) jaką daja gwarance na robote ?
Podobno warsztat. Na razie pisałem na e-mail orientacyjnie jak dojdzie do konkretów to podjadę i popytam o szczegóły. Ile można śmigać na spadniętej listwie?
A śmigać można bez listwy odczuwasz tylko brak mocy na starcie .Ile można to trudno określić .
Jeśli nie wiesz jak długo listwa leży a chcesz ją wpiąć to najpierw trzeba sprawdzić czy są jeszcze ruchome klapki (od lewej) 1,2,4
na 3 jest sterownik i na pewno działa.Powinny ruszać się na kąt 45° (od godziny 10 do 14)Ruszają się jest OK spadła niedawno.
Jeśli klapki 1,2,4 nie ruszają się lub chodzą ciężko to nie zakładać listwy bo można spalić sterownik .
Odnośnie spadającej listwy i całego kolektora to dowiadywałem się w ASO.Wymiana to koszt robocizny 250 zł plus kolektor około 1000 zł.Dają gwarancję na dwa lata co przy częstych problemach z kolektorem nie jest bez znaczenia.Całkowity koszt może sie zmieścić w 1300 zł.I tu pytanie czy lepiej wymiana w ASO z gwarancją na nowy czy regenerowany z wymianą za 850 zł(cytuję za marrr)plus dojazd np.do Rybnika i dzień wolny w pracy.Pozdrawiam
CAMEL1 oni tylko w weekendy pracują i na konkretną datę się umawiają. Gwarancja tez jest tylko nie pamiętam na ile ale chyba 24 miesiące. Czyszczą EGR + uszczelka częściowo zaślepiająca, czyszczą zwrotnice i podłączają pod kompa.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Ja mam pytanie odnośnie tej listwy co mi spadła. Wyciągnąłem ją. Chwyciłem śrubokręt i zacząłem obracać plastikami do których była przymocowana listwa. Niby obracają się swobodnie bez oporu czyli klapy rozumiem chodzą... Chce listwę przymocować na nowo. Jak je ustawić ? Są na tych plastikach takie cyple. Pewnie coś oznaczają? domyślam się że położenie klap. Jak mam teraz wszystkie cyple ustawione na godzinę 12 oprócz 3 klapy ze sterownikiem ma pozycje 10. Czyli jak będę montował listwę cyple powinny mieć godzinę 10 jak cypel na listwie 3 ze sterownikiem ?
Panowie polecam jeszcze wyczyścić czujnik na kolektorze ssącym (jest przykręcany na jedną śrubę).
U mnie też był trochę mułowaty na małych obrotach, po wyczyszczeniu czujnika(a był naprawdę zalepiony) ciśnienia doładowania (jak się mylę niech ktoś mnie poprawi),egr,i przepustnicy samochód znów żwawo zaczął przyśpieszac .
W silniku 120 konnym znajduje z tyłu silnika naprzeciw zaworu EGR, wchodzi do niego kostka z tego co pamiętam z 2 przewodami
marr.cycki od listwy ustaw tak jak na 3 i wepnij (10 godz)
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
karol ja też go czyscilem ten czujnik byl zalepiony jak olkitem.
Aras jakim klejem to spajałeś? bo gdzieś chyba czytałem że robiłeś coś podobnego tylko nie umiem tego znaleźć...
listwę należy wpiąć w te cycki, cyple czy jak to się zwie... lub w miejsce dziur które są na samym środku?
Hejka. Ten mój patent jest w 45 poście i link do stronki z opisem.Klej który tam zastosowalem jest za slaby poszukaj lepszy
HARY WAWA
01-05-2013, 21:31
Witam
Chciałem odpowiedziec na niektóre posty.
Mam Crome 1,9 150 km.Manual.Pisałem o braku mocy.Zawór erg został wyczyszczony i założona zaślepka z 4 otworami.Dalej działo sie to samo.Wszystko ustało kiedy zaczołem tankowac paliwo v power diesel na shellu.Do tej pory lałem normalna rope.zawsze tankowalem na firmowych stacjach.Takze może wszystkie kłopoty biorą sie z jakosci paliwa.Może za dużo bio komponentów dodają.Polecam spróbowac,paliwo jest troche droższe ale problemów mniej.
Pozdrawiam
@ Hary WAWA
Zajmij sie kolektorem dolotowym - mi sadza zaplokowala 1 i 4 klapke na amen, od tego wszystkiego sadza mi zaczela sie osadzac na zewnatrz kolektora - czyli powietrze spieprzalo bokiem przez nieszczelnosci - wymienilem kolektor dolotowy na regenerowany - i znikla dziura mocy, silnik latiej odpala i rowniutko pracuje na biegu jalowym. Do tego spadlo mi nieznacznie spalanie.
Sprzet na razie na obserwacji, ale po ok 500 km czyszczenie egr + KOLEKTOR dolotowy - to pakiet ktorego potrzebowal moj 1.9 150KM.
Witam !
Dzisiaj po około 10 godzinach wymontowałem kolektor w swojej Cromie.Zacząłem we wtorek i co dzień po kilka godzin bo pracuję po południu.Jutro go rozkręcę i zadecyduję co dalej.Aras jak twój kolektor po regeneracji.Wyslij mi jakieś namiary na Jabolqa.Służę radą w przypadku chętnych do wymontowania kolektora.Kończę bo zmykam do pracy.Pozdrawiam
Kuzwa podziwiam i zazdroszcze, nie dosc, ze nie mam warunkow to i zaciecia na takie grzebanie.
Ostatnio rzucilem ikiem na kolektor ... oczywiscie listwa lezy luzem na wierzchu. Widzialem gdzies na allegro naprawe samej listwy za 99 zl co podobno w przypadku nie zawalonego bardzo kolektora pomaga.
Jak obiecałem fotki kolektora regenerowanego po 2 latach eksploatacji.
Wada to te małe nakrętki ,odkręcają się od wibracji silnika na 1 i 2 dolocie ,ale nie spada +
no i już jak widać puszczają silikonowe uszczelkina klapkach
9020
9021
zapodaj po jeszcze jednej zakretce i nie będą sie odkręcać;) Strasznie czarno tam masz...:)
czarno to jest - jak kolektor oryiginalny i niezregenerowany i sadza spierdziela przez nieszczelnosci wokol zablokowanej klapki.
P.S. Fotka nie jest "po dwoch latach"... conajwyzej po dwoch tys. km ;)
Witam !
Kolektor po regeneracji u Jabolqa założony wczoraj.Czekałem na niego ponad 10 dni .Croma lepiej odpala,szybciej się zbiera i nie czuję spalin we wnętrzu.Włożenie kolektora zajęło mi tez około 10 godzin.A to ktoś przyszedł a to ktoś zadzwonił,sklejałem obie połówki kolektora musiałem więc dobrze odtłuścić powierzchnie styczne i odczekać pewien czas.A plecy i nogi musiały odpoczywać bo pół wieku kończę w tym roku więc już nie to zdrowie.Koszt całej operacji 500 zł(regeneracja,przesyłki i dwie uszczelki) nie licząc mojej robocizny.Dobrze że przed demontażem zrobiłem kilka fotek żeby wiedzieć jak przechodzi wiązka elektryczna,wężyki i.t.p.Akumulatora nie odłączałem więc podpięcie pod kompa nie jest chyba potrzebne.Pozdrawiam.
Pytanie czy to sie az tak oplaca - regenerowany taki jak tu : KOLEKTOR SSĄCY SAAB 9-3 9-5 1.9 CDTI 150KM (3211479338) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/kolektor-ssacy-saab-9-3-9-5-1-9-cdti-150km-i3211479338.html)
niby 450 no 500 z przesyłkami czy nawet 550 a nowy z przesylka 735-750 zł
Opyla sie tak bawic dla 200 zl ?
radek_p14
24-05-2013, 22:51
Nie lepiej wywalić klapy całkowicie? Ja tak zrobiłem i nie ma żadnych zmian w pracy silnika. Można poczytać o usuwaniu klap w tym silniku na różnych forach. Jest dużo osób które to zrobiło i są zadowoleni.
Możesz dać linka do tych porad ?
radek_p14
25-05-2013, 18:43
Np. ten [159] kolektor ssący JTDM - kompleksowo - Strona 13 (http://www.forum.alfaholicy.org/159_brera_brera_spider/47624-kolektor_ssacy_jtdm_kompleksowo-13.html)
Jest jeszcze parę tematów na tym forum dotyczących usuwania klap wirowych. Przy usuwaniu klap warto też zaślepić całkowicie EGR i usunąć go programowo.
Przynajmniej na razie nie będę niczego wyrzucał ani zaślepiał.Nowy kolektor to cena około 900 zł a podobno niewiele są poprawione.więc 500 zł całkowity koszt to wydaje mi się niewiele.Poza tym lubię sam grzebac w swoim aucie i żadko korzystam z usług warsztatów.Wczoraj zrobiłem około 100 km głównie po mieście.Auto jest zrywne chociaż czasami turbina nie może załączyć się od razu tak między 1800 a 2800 obrotów i wyczuwa się lekkie szarpanie. Ma to miejsce gdy przyśpieszam łagodnie.Gdy startuję dynamicznie nie ma problemu.Ciekawe że gdy już turbina załączy i zacznę zwalniać np z obrotów 3000 do poziomu poniżej 2000 i zacznę ponownie przyśpieszać nie ważne spokojnie czy dynamicznie wtedy wszystko jest ok.Będę to badać,a może jakies sugestie ?
Witam jestem nowy a jak widzę temat stary , mam problem brak mocy silnik pracuje tylko do 3000 tyś obrotów , kopci na czarno , na podwórku to trawa wypalona turbina się nie załacza , sprawdzony przepływomierz powietrza i zawór erg wszystko w pożądku w wtorek mam kolejną wizytę w serwisie , poprzednio grzebał 3 godziny i nic nie znalazł , zobaczymy co będzie za tydzien bo kazał zostawić auto , może jakieś rady , a jeszcze auto jeżdzi z maksymalną prędkością 60/h
Dawno nie zaglądałem - a chyba warto odświeżyć wątek. W przypadku mulenia i wzrostu spalania trzeba oczyścić czujnik doładowani/przepływu powietrza.
Wygląda to tak : http://t.motocentrum.pl/030/F0281002437/dokumenty/czujnik-cisnienia-doladowania-bosch.jpg
A jest tu : http://img525.imageshack.us/img525/1070/czujnikcisnieniadoladow.jpg
Mniej wiecej, bo tyo chyba fotka silnika 2,4 ale w 1,9 tez tam jest jakos obok EGRa
Wykrecamy to imbusem i do benzynki. Myjemy , płuczemy ... kasujemy błąd czujnika i cieszymy sie niższym spalaniem i żywszą jazdą :)
Zaślep egr dla sprawdzenia ,podobną miałem sytuację, komp wyrzucał błąd przepływki a okazało się że uszkodzony jest egr. Polecam swojego mechanika ,a widzę że jesteś z Katowic to podam Tobie adres Katowice UL Warsztatowa 25 tel 322528778 czynny w godzinach 16 - 22.
Stawiam na padającą turbinę/zapieczoną kierownicę. Sprawdź, czy nie ma oleju w przewodzie dolotowym do kolektora.
Patryk205
07-01-2014, 22:32
ja po naprawie turbiny też miałem problem z dalej zamulonym autem, zaczynał ciągnąć dopiero od ok 3000 obr. Winowajcą okazały się zawalone wtryski. Pomogło LM dieselspulung.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.