Zobacz pełną wersję : Problem po zaślepieniu EGR
KrzychuB
06-03-2013, 12:39
Dziś zaślepiłęm w końcu EGR, ale jednak jest mały problem. Po odpaleniu świeci się kontrolka wtrysku, a miało tak nie byc :( Co teraz :?: Mozna z tym jeździc :?: Będzie się coś działo więcej paliło :?: Jak tego się pozbyc :?: ( Dużo pytań wiem, ale boję się co by auta nie popsuc :(
Lukq zaślepiał i nic mu nie paliło.. Na pewno wywala błąd EGRu? Łączyłeś się z kompem?
KrzychuB
06-03-2013, 13:55
Nie nie byłem na kompie bo to $$ a jestem przed wypłatą :(
Czyli mówisz że trza będzie się podpiąc i usunąc ten błąd ? A słyszałem że można poprzez kompa wyłączyc całkiem EGR ?
Mozna z tym jeździc Będzie się coś działo więcej paliło
A ta sprawa ?
Po odpaleniu świeci się kontrolka wtrysku
Może tu być inny problem nie koniecznie z powodu zaślepionego EGR-a;-)
KrzychuB
06-03-2013, 16:02
wcześniej tak nie było, więc to ewidentnie wina zaślepienia :(
zaślepka pełna oczywiście.
KrzychuB
06-03-2013, 16:07
tak pełna :)
ja u siebie zaslepilem i nic sie nie zapalalo a po 2 wykasowanie bledu nic nie da bo na nowo go bedzie wywalalo jak odpalisz silnik i przygazujesz. masz zaslepiony egr to błąd egr bedzie ciagle wywalac.
Jeśli zaślepiłeś egr to nic na desce nie powinno się zaświecać.
W body jednak będziesz widniał błąd, którego kasowanie nic nie da, ale i w niczym nie przeszkadza (nie wyświetla na blacie się nic przez niego).
Czy wszystko podłączyłeś? wszystkie czujniki itp?
Przepływki nie ruszałeś?
Daj zdjęcie i pokaż/zaznacz gdzie zaślepiłeś.
Mam problem z wkręceniem na obroty do 2000 podczas jazdy?
KrzychuB
06-03-2013, 16:31
Niemam problemu z wkręcaniem się :) teraz piekniej jedzie :D czujniki są podpięte :)
Przepływki nie ruszałeś?
Nie śmiac się ale jak to wygląda :P
Tu poniżej widac gdzie zakładam zaślepke (według porady z BBTP):
7382
Ja miałem z drugiej strony tej krótkiej rury, ale to praktycznie bez różnicy.
Przepływka.
7383
Jest przed akumulatorem.
Nie masz kogoś z kablem żeby Ciebie sprawdził.
Wydaję mi się, że u Ciebie nie jest do końca wciśnięta kostka na niej.
KrzychuB
06-03-2013, 16:39
Czyli wpięty ok :) A tej przepływki nie dotykałem :)
Może się uda znaleźc kogoś z kompem ;)
Mozna z tym jeździc Będzie się coś działo więcej paliło
??
przepływke na tym zdjeciu masz po prawej stronie gruba rura a pośrodku masz wlasnie przepływomierz z wtyczka obwinietą chyba białą taśma izolacyjna ;p
KrzychuB
06-03-2013, 16:42
przepływke na tym zdjeciu masz po prawej stronie gruba rura
to te grubą rure to ruszałem bo nie mogłem odkrecic śrub. zdjąłem opaskę pierwsz a po prawej stronie od tego cienkiego gumowgo wezyka a potem lekko przesunalem te odpieta rurke ale załozylem z powrotem
Założyłeś z powrotem, ale wtyczka jest źle założona nie dociśnięta i stąd może być błąd.
Możesz jeździć, lecz zalecam diagnozę komputerową.
na początek popraw tą wtyczkę.
KrzychuB
06-03-2013, 16:50
ale wtyczki z tej grubej rury nie ruszałem w ogóle :(
Popraw, wyjmij i wsadź jeszcze raz, jest krzywo i może nie stykać odpowiednio.
7384
KrzychuB
06-03-2013, 17:39
no chyba że zawadziłem jakoś :(
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
dobra sprawdzę to zaraz :)
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
I lipa, ten czujnik jest wpięty dobrze, tylko osłonka plastikowa widac że nie jest kompletna i widac jakby był ruszony czujnik. Czyli pozostaje badanie kompem ...
lemoniada
06-03-2013, 19:13
lukq może głupie pytanie ale co poprawia to zaślepienie może też bym się pobawił ?
KrzychuB
06-03-2013, 19:16
znika dziura w obrotach która się pojawia przy uszkodzonym EGR, czyli jak deptasz to np przy 2700 obrotów masz brak mocy tzw dziure, no i ponoc poprawia to spalanie :)
lemoniada
06-03-2013, 19:27
A jak mam sprawny i też bym go zaslepił było by coś lepiej?
Tak. Nie leci syf do silnika. Sadza
Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2
Krzychu, jak masz silnik CF3 (z elektrozaworem a nie zwykłym podciśnieniowym) to musisz dać zaślepkę z dziurkami, bo inaczej w nieskończonosć będzie wywalać błąd.
Krzychu kup sobie kabel po wypłacie bo teraz kosztuje już na prawdę mało.
Kurcze coś musiało się stać dziwnego bo ja śmigam cały czas z zaślepką i nigdy mi to kontrolki nie zaświeciło.Tak samo wygląda sprawa z przepływką,a mianowicie nawet po jej całkowitym odpięciu nie zapala mi się kontrolka silnika.
Kupuj kabel i nie marudź ;-)
Madaw niestety się mylisz. Z otworami do edc 16 czyli od stilo.
Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2
Kabel kosztuje 50zeta - warto go mieć ;)
Krzychu, jak masz silnik CF3 (z elektrozaworem a nie zwykłym podciśnieniowym) to musisz dać zaślepkę z dziurkami, bo inaczej w nieskończonosć będzie wywalać błąd.
Większej bzdury nie słyszałem - co ci da zaślepka z dziurami CF2/CF3 ?? Błąd po podłączeniu na kompie zawsze będzie ,nie zależnie od tego jak zaślepisz - jedynym wyjściem jest wyłączenie EGR programowo co mija się z celem bo sam błąd nic nie powoduje tylko widnieje. To że zapaliła ci się kontrolka może być zwykłym zbiegiem okoliczności i do puki nie sprawdzisz podpinając kompa nie będziesz wiedział - kup kabel to jednorazowy koszt ,do tego znikomy a w każdej chwili możesz zdiagnozować co z autem się dzieje ,nie tracąc przy tym kasy i czasu
lukaszLDZ
08-03-2013, 09:37
Większej bzdury nie słyszałem - co ci da zaślepka z dziurami CF2/CF3 ?? Błąd po podłączeniu na kompie zawsze będzie ,nie zależnie od tego jak zaślepisz
No własnie jak to jest z tym zaślepianiem w CF3? Już nie pierwszy raz słyszę, że komuś coś tam się pojawia. Ja swoj EGR po prostu poleciłem przeczyścić, bo szczerze obawiałem się wlasnie takich komplikacji oraz zwiększonego spalania, ale szczerze mówią konkretnych argumentów, popartych przykładami awarii w CF3 przy zaslepieniu EGR, nie posiadam, zreszta od niedawna uzytkuje Bravolota.
Nie ma awarii bo być nie może tym bardziej że silnik po zaślepieniu oddycha świeżym powietrzem a nie mieszanką ze spalinami - jeżeli komuś coś wywali to tylko dlatego że albo zrobiło to nieostrożnie i coś uszkodził przy okazji albo coś się wysr... w tym samym czasie - sam sterownik CF2/CF3 nie ma prawa nic wyświetlić oprócz zapisanego błędu w sobie, o większym spalaniu nawet nie wspomnę bo to zmyślone fanaberie
Za każdym razem to tłumacze...
Oddycha spalinami tylko gdy jedziemy że stałą prędkością... taka dygresja.:)
Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2
KrzychuB
10-03-2013, 19:35
I już po badaniu kompem. Pokazało 2 błędy. Błąd P0180 - Diesel temperature sensor. Oraz błąd P0404 - EGR. Po skasowaniu ich powrócił od raz błąd P0180 i nie da się go usunąc a marchewa dalej świeci. Błąd egr nie wyskoczył potem. .....hmmm Najgorsze że się dowiedziałem że licznik o 80 tys cofnięty :(
Czyli jednak nie wina egr'u ;) po przejechaniu się autem błąd egru wróci ale nie zapala on marchewki.. Zrób porządek z tym czujnikiem temperatury gdziekolwiek on jest ;)
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Pierwszy to P0180 błąd czujnika przy filtrze paliwa. Sprawdź czy jest podłączony, bądź nie sączy się ropa z dołu.
Błąd egr powinien się pojawić po ponownym odpaleniu.
Licznik czym sprawdzałeś? Odometrem?
80 tys to nie ma tragedii masz 260 tys (z tymi 80) to jest ok jak silnik w dobrej kondycji.
A jaki masz odczyt (jesli masz) temp. paliwa :?: bo to pewnie o ten czujnik chodzi ;)
Tak jak Piotrek pisał, błąd EGR wróci, ale nie powinieneś się nim przejmować ;)
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Błąd egr powinien się pojawić po ponownym odpaleniu.
No własnie nie, u mnie pojawia się dopiero po osiągnięciu temp. silnika ok 70stopni ;)
No własnie nie, u mnie pojawia się dopiero po osiągnięciu temp. silnika ok 70stopni Tak, tak ale wrócić powinien, sam egr działa właśnie od około 60* o ile się nie mylę.
Dlatego napisałem, ze tym błędem ma się nie przejmować, ale tym drugim juz tak ;)
KrzychuB
10-03-2013, 19:53
tu zdjęcia co pokazało :) Pacjent Badany FiatEcuSkan
750375047505750675077508750975107511
Czyli jaki to czujnik do wymiany ? Może link z allegro czy jak to poszukam u siebie w mieście :)
Napisałem sprawdź te przy filtrze powietrza, na dole jest wkręcany.
Zobacz czy jest suchy, wymieniałeś filtr paliwa może?
KrzychuB
10-03-2013, 19:58
wymieniałeś filtr paliwa może?
Nie, nic nie ruszałem tam.
Napisałem sprawdź te przy filtrze powietrza, na dole jest wkręcany.
W którym to miejscu i jak poznac że padnięty bo ja dopiero poznaje to auto :(
Na dole jest wkręcany w filtr paliwa, ten przy ścianie grodziowej.
Weź najpierw obczaj czy tam jest wszystko ok.
Na kompie sprawdzałeś temp. ropy?
KrzychuB
10-03-2013, 20:06
Na kompie sprawdzałeś temp. ropy?
Nie, nie pamiętam czy taka opcja była....:(
Czujnik temperatury paliwa jest zintegrowany z grzałką paliwa i jest on nad filtrem,do którego się go przykręca.Na spodzie filtra jest czujnik wody w paliwie.
Moim zdaniem musiałeś coś zrobić jak zaślepiałeś EGR.Może przyglądnij się czy nie uszkodziłeś przewodu czy czegoś innego.Tylko zobacz czy masz tak jak na zdjęciu,czy może masz wkręcany czujnik w aluminiowy korpus.Jak masz miernik to zobacz czy czujnik ma jakąś rezystancję.
7514
Coś takiego znalazłem i może pasować ale dobrze by było jak byś zapodał fotke silnika bo chyba jeszcze nie robiłeś http://allegro.pl/fiat-brava-00r-obudowa-filtr-paliwa-i3028925384.html
KrzychuB
10-03-2013, 23:44
Cześc silnika widac w poczatkowym poście :) na pewno jest to cf3 100 konny model niby z 2000 roku ale w papierach 2001, ta obudowa to chyba nie do mojego bo to jest do 105 konnego :/ jak jutro zdejme obudowe silnika i znajde ten filter powietrza to dam foto
jak jutro zdejme obudowe silnika i znajde ten filter powietrza to dam foto
Jaki filtr powietrza :?: Chodzi o filtr paliwa :badlos: no i nie musisz ściągać obudowy silnika bo filtr jest na górze przykręcony do grodzi komory silnika.
KrzychuB
11-03-2013, 00:08
No widzisz :( Dużo wody upłynie zanim ja się obeznam w tym :P Dobra to jutro tj dziś popatrze tam :)
lukaszLDZ
11-03-2013, 08:37
Najgorsze że się dowiedziałem że licznik o 80 tys cofnięty
Nie martw się to niekoniecznie tak. Ja też dowiedziałem sie o tym, zamiast 140tys w FS-ie jest 240tys, ale co sie okazało, wyjmowany był i podmieniany cały licznik, być może zimne luty i nikomu nie chciało się tego lutować na nowo, łatwiej i szybciej jest podmienic licznik. Zreszta aby cofnąc przebieg nie trzeba go wyjmowac przecież. Druga sprawa to przy wymianie rozrzadu okazało się, że od nowości w aucie był ten sam rozrząd poza paskiem. Wątpie aby rolki i pompa wody wytrzymała od 2000r. i rzekome 240tys. Wiec spokojnie:wink:
KrzychuB
11-03-2013, 09:39
Moim zdaniem musiałeś coś zrobić jak zaślepiałeś EGR.Może przyglądnij się czy nie uszkodziłeś przewodu czy czegoś innego.Tylko zobacz czy masz tak jak na zdjęciu,czy może masz wkręcany czujnik w aluminiowy korpus.Jak masz miernik to zobacz czy czujnik ma jakąś rezystancję
Zielony tafiłeś w 10-tke :D Okazało się że przewód do tego czujnika już był lutowany i lut puścił :(
Jak dołożyłem kabelek do czujnika to marchewa znikła :D
Punkt pomógł dodany ;) A poniżej foto:
75167517
No i wszystko dobrze się skonczyło ;)
Od początku mówiłem że sam zaślepiony EGR nie może wywalić nic na tablicy a po kompie było wiadomo o co mu kaman ;)
lukaszLDZ
25-03-2013, 14:41
Kuba, z tym EGR to w końcu nie wiem jak jest, ktoś na forum opisywał, że w Stilo 8V 115km znacznie lepiej auto jeździło z załozoną zaślepką z dziurkami od MJeta anizeli z zaślepka bez dziur. Czy to ten sam silnik co w Bravo CF3?? Zastanawiam sie nad zaslepieniem EGR i nie wiem czy to te same silniki - 100km w Bravo i 115km w Stilo. Jeśli tak to może lepiej dac zaslepkę z dziurkami. Myślałem tez o wyczyszczeniu kolektora ale jest to mało mozliwe bez zdejmowania go co generuje dodatkowe czynności w postaci demontażu wielu newralgicznych części :(
W tym temacie chłopaki doszli, że lepiej dac jednak z dziurkami : Fiat Stilo | Zaawansowane pytania dot EGR | FIAT Forum (http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=72581&postdays=0&postorder=asc&start=60)
Więc i ja dodam swoje 3 grosze.
Testowałem na silniku CF3 Marea 110 KM 2001 r. kryzę z otworami, co nastąpiło po tygodniu spadek mocy, problemy z odpaleniem. Wszystkie objawy padniętego egr'a.
Po tym tygodniu i spadku mocy (tryb awaryjny) rozkręciłem, wyczyściłem, zaślepiłem pełną. Co nastąpiło, moc od dołu, brak problemu z odpalaniem, lepsze wkręcanie od dołu,
Wg. mojej wiedzy, zaślepkę z kryzami daje się po to by komputer w EDC16 nie zwariował i nie wywalał błędu na pulpicie. Silnik mjet jest inaczej trochę skonstruowany więc jak dla mnie ma to sens. Chodzi o parametry jakie podawane są do komputera między innymi z przepływki i otwartości EGR'a.
Więc zrób jak uważasz, jak chcesz się bawić w testera to proszę, ale będziesz zaślepiał pełną szybciej niż Ci się wydaję. Pamiętaj, żeby dobrze wyczyścić egr'a, można się pokusić o kolektor też ;-)
lukaszLDZ
25-03-2013, 18:50
Pamiętaj, żeby dobrze wyczyścić egr'a, można się pokusić o kolektor też
Dzieki a rzeczową odpowiedź, z kolektorem może byc problem, bo tu więcej rzeźby jest, trzeba by go zdjąć co wiąże się z rozmontowywaniem wielu rzeczy chyba trzeba rozpinac rozrząd i listwe wtryskową, za duzo zachodu, może uda mi sie od strony tej klapy spiętrzającej cos wyczyścić, nie mam takiego doświadczenia zreszta:(
Twierdze, że to moja opinia i moje testy, ze sprawnym EGR'em.
W klubie jest wielu użytkowników ze sterownikami jak Twój (edc15), którzy mają zaślepione pełną kryzą, osobiście nie słyszałem o częściowym zaślepieniu (kryza z otworami).
Tak na marginesie w stilo była taka cicha akcja serwisowa, wtedy wkładano kryzy z otworami.
Ja mam ten sam co ty w Lybrze i mam zaslepione pełną i nic sie nie dzieje.
lukaszLDZ
26-03-2013, 09:08
Mój EGR sie przycina w pozycji otwartej co skutkuje teraz zimą przy minus 15 w nocy, tym, że auto mi trzęsie przy odpalani, telepie i czasem gasnie jak nie dodam gazu, świece nowe aku. oki. Jak dodam troche gazu pracuje prawidłowo. Wiem, że EGR się przycina, syfu z kolektora nie wyciągnę bez zdejmowania więc dam se spokój, zatem posostaje tylko zaślepic EGR.
adrian23.u
26-03-2013, 09:22
Zaślepić dziadostwo, też mam zaślepione całkowicie i nic się nie dzieje :)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.