PDA

Zobacz pełną wersję : 1.9 JTD - Castrol czy Valvoline



baca7
05-03-2013, 12:29
Zbliżam się do wymiany oleju i mam pytanie: jeżdżę obecnie na oleju Castrol Magnatec Diesel 10W/40 i zastanawiam się czy zostać przy tym oleju czy może zmienić na polecany ogólnie Valvoline Maxlife 10W/40. Auto ma przebieg 240.000 km i oleju póki co nie bierze prawie wcale. Czy zmiana na Valvoline w moim przypadku ma jakiś sens, czy silnik będzie lepiej pracował, auto lepiej pojedzie? Proszę o wskazówki - pozdrawiam.

danielciagala
05-03-2013, 12:56
czy silnik będzie lepiej pracował
Będzie pracował tak samo :-)

Aczkolwiek moim zdaniem Valvoline to olej z najwyższej półki lepszy od castrola. Ale to jest moje zdanie ,a jak wiemy ilu użytkowników tyle będzie opinii .

rocketnol
05-03-2013, 12:58
Valvoline będzie lepszy tak myślę, bo tak jak ktoś pisał, wyższa półka niż Castrol, aczkolwiek ja jeżdżę na Castrolu i mogę go polecić :)

byrrt
05-03-2013, 13:19
3 do 1 - kup Vavoline ;)

lukq
05-03-2013, 16:07
4 do 1 valvo. Użytkowałem długo i nie narzekałem w zimę, czy w lato.

dudu$
05-03-2013, 17:12
Jestem za Valvoline. Wlałem taki do Toyoty 17 letniej i silniczek trochę ciszej chodził. Polecam wypłukanie silnika przed zalaniem nowego oleju. Castrole podobno zostawiają dużo syfu w silniku.

lukaszLDZ
05-03-2013, 18:51
Nie rozumiem dlaczego polecacie do zdrowego silnika 10w40, a nie np 5w40, łatwiej w mrozy i lepiej dla turbiny? Mam JTD, wcześniejszy olej to nieszczęsny Mobil 10w40, teraz lekkie płukanie silnika i zalany Castrol Edge dla Diesli 5w40 i zero żadnych wycieków ani nic. Akurat wymieniałem niedawno i na mrozach widac było różnicę, silniczek ciszej tez nieco pracuje. Zastanawiam sie jedynie czy sama przereklamowana marka Castrol to dobry wybór, natomiast napewno nie żaden półsyntetyk.

kamilo62
05-03-2013, 19:36
Polecam Valvoline. I przedewszystkim polecam lepkosci i gestosc oleju taka jaka jest przepisana w ksiazce...Jesli kolega prosi o opinie natemat jaka marke wybrac..To na H...wypisywac swoje zdanie ..Jak to bylo u mnie gdy jezdzilem na innej lepkosci.
Kolega prosi o marke i tylko oto. Wiec raczej tak jak Prawie kazdy wczesniej polecam Valvoline - Raz ze napewno lepsza firma..2 - odnosnie tych czy bedzie lepiej czy nie .... Jak nie sprawdzisz to sie nie dowiesz. ale napewno gorzej nie bedzie.
Na tej rzeczy sie nie oszczedza - chyba ze masz naprawde ograniczony budzet..
Mozesz jesli jest taka opcja sprobowac firmy Liqui Moly :D

lukaszLDZ
05-03-2013, 19:43
To na H...wypisywac swoje zdanie ..Jak to bylo u mnie gdy jezdzilem na innej lepkosci.
Po pierwsze nie na H..., tylko na Ch..., po drugie fakt, kolega chce zalać 10w40 i masz racje Valvoline jest oki, miałem go w 190-tce i E39 co prawda silniki benzynowe, ale olej super, więc także polecam. Specjalnie jednak napisałem swoje zdanie aby kolega sie zastanowił nad tym 10w40 zwłaszcza jesli ma zdrowy silnik, tylko tyle Też sceptycznie i ze strachem podchodziłem do zmiany na syntetyk, jednak paru znajomych, którzy w JTD-kach w Alfach jeździ na 5w40 i mój mechanik, mnie przekonali, nie załuję. Sam zalanego mam teraz Castrola, ale przy następnej wymianie chyba zmienie na Motul. Pzdr.

kamilo62
05-03-2013, 20:25
Tylko co ma do tego kilka osob ktorzy mowia nie zaluje...a co statystki silnikow alfa - ze potrafi sie zdarzac wycieki. Starczy z tego OT:P

lukaszLDZ
05-03-2013, 20:38
Tylko co ma do tego kilka osob ktorzy mowia nie zaluje...a co statystki silnikow alfa - ze potrafi sie zdarzac wycieki. Starczy z tego OT:P
Tu masz rację bo zdecydowana większośc tych silników ma nawalone ponad 300tysi spokojnie i cholera wie co było lane przez te lata. Dlatego napisałem, że jeśli silnik w dobrym stanie i ma w miarę autentyczny przebieg, spokojnie można, a nawet należałoby zwrócić uwagę na 5w40 jakiś dobry, napewno silnik, panewki i inne podzespoły, zwłaszcza zimą, odwdzięczą się:smile: kolega jednak zrobi jak uważa. Żeby nie było OT, w przypadku decyzji pozostania jednak przy 10w40, jeszcze raz z tych co poddane były dyskusji, polecam Valvoline.

cinek2439
06-03-2013, 10:34
mi wszyscy polecali valvoline i najlepiej 10w40 bo to juz silnik ma swoje nalatane i 5w może być za rzadki ale 10w myślę jak najbardziej się sprawdzi, z resztą valvoline 10w40 max live jest do silników powyżej 100 000 polecam sam na takim jezdze od 5 miesiecy praktycznie i jest ok :)

dudu$
06-03-2013, 14:42
ja już nie wierzę w bajki dotyczące rozszczelnieniu silnika po wymianie oleju z gorszego na lepszy. ja w 17 letniej toyocie z przebiegiem niby 230tyś km przeszedłem z mineralnego ( na tym oleju przejechała minimum 60tys km) na półsyntetyczny valvoline 10w40 i nic się nie stało. Jakbym nie musiał sprzedać tego autka to teraz Toyota jeździła by już na syntetyku 5w40 Valvoline . Jeżeli twój silnik nie bierze oleju i jest w dobrej kondycji to zrób płukankę i wlej Full syntetyk 5w40

boch
06-03-2013, 15:05
Mozesz jesli jest taka opcja sprobowac firmy Liqui Moly :D
ja już niedługo :)

byrrt
07-03-2013, 11:33
Ja przy następnej zmianie oleju też chyba leje 5W40 mimo przebiegu 270 tyś ;) Olej jest w prawdzie droższy ale niech autku będzie..

baca7
07-03-2013, 13:06
Widzę po opiniach, ze zdecydowanie Valvoline wygrywa z Castrolem. Pytając o zmianę marki miałem na myśli przede wszystkim to czy przypadkiem nie ma ryzyka, że jak zmienię na Valvoline to może zacząć brać olej a tego bym nie chciał. Myślę jeszcze tylko czy zostanę na półsyntetyku czy też przejdę na syntetyk jak niektórzy piszą. Dzięki za odzew - pozdrawiam.

byrrt
07-03-2013, 13:11
Jak zmienisz olej na olej tej samej klasy nie ma prawa się nic dziać. Z syntetykiem właściwie to samo.

baca7
15-03-2013, 15:02
Za chwilę muszę zmieniać już olej - wybór pomiędzy Castrolem a Valvoline jasny. Poczytałem jednak jeszcze trochę, zasięgnąłem języka i pojawił się temat: Liqui Moly. Jeździ ktoś na tym, czy to faktycznie jeszcze lepszy produkt niż Valvoline Maxlife? Pytam tu konkretnie o olej Super Leichtlauf 10W-40 półsyntetyk lub syntetyk Top Tec 4100 5W-40. Słyszałem opinię, że jak nie pełny syntetyk Liqui Moly to lepiej zalać nawet ten półsyntetyk Liqui Moly 10W-40 niż pełny syntetyk 5W-40 Maxlife. Co Wy na to?

lukq
15-03-2013, 15:14
LM też bardzo dobre opinie krążą, jest on jednak droższy ;-)
Jeśli stać Ciebie to śmiało polecam.

kamilo62
15-03-2013, 15:28
No wiec kolego Ja jezdze na LM 10w40 ten leich co tam podobno ma cos dodatkowego. JEst Koloru ciemno szarego - Kosztowal 140zl za 4litry..wiec trudno powiedziec czy az tak drogi - Podsumowujac cene Oleju Orlen 130zl za 4 litry gdzies tam w internecie :P.
Ogolnie niemam zadnego problemu z tym olejem.Natomiast niewiem jak go opisac obok oleju valvoline bo tegoz nie uzywalem. Dym z silnika normalny - W sensie nie widzialem jakiegos odcienia niebieskiego lub cokolwiek kaluzy ze mi gdzies ucieka :P.
Mysle ze na twoje pytanie jest jedna sluszna odpowiedz - Jesli masz choc troche pieniedzy - wybierz olej z gornej polki. W moim oddzuciu dobry olej nie potrzebuje firmy - Ja valvoline i LM nie widzialem w tv..

boch
15-03-2013, 15:35
ja już wkrótce będę zamawiał u tego kolesia

LIQUI MOLY 10W40 MoS2 DWUSIARCZEK 4+1 5L KRAKÓW (3065658880) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/liqui-moly-10w40-mos2-dwusiarczek-4-1-5l-krakow-i3065658880.html)

przed wymianą zrobię płukankę tym specyfikiem

LIQUI MOLY 2640 ENGINE FLUSH PŁUKANKA KRAKÓW !!! (3086718729) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/liqui-moly-2640-engine-flush-plukanka-krakow-i3086718729.html)

zimą hałasują mi trochę popychacze po porannym odpaleniu. mam nadzieję, że po wymianie na LM, to zjawisko zniknie :)

edit: jednak będę brał na miejscu w sklepie. 4L za 116 zł + płukanka 22 zł.

danielciagala
15-03-2013, 19:17
boch napisz jak tam silnik się będzie sprawował po tej płukance bo mnie to bardzo ciekawi.

boch
16-03-2013, 09:04
myślisz, że może się silnik rozszczelnić?

lukq
16-03-2013, 09:19
Nie powinien. Ewentualnie wymienisz uszczelki:)

Taplniete w notatniku drugiej generacji

egon
16-03-2013, 14:00
Nie powinien. Ewentualnie wymienisz uszczelki
Dokładnie, a na pewno silnikowi taka operacja nie zaszkodzi, a wrecz przeciwnie ;)

savi
16-03-2013, 14:27
Podepnę się, jeśi Valvoline to który?
Allclimate, Maxlife, czy bez różnicy?:)

egon
16-03-2013, 14:38
Ja uzywam Maxlife i jest OK ;)

vielud
16-03-2013, 14:53
Osobiście poleca LIQUI MOLY

stilo_kielce
16-03-2013, 18:32
Ja w swoim TD tez latam na 10W40 i po 10 tysiącach kilometrów nie dolałem ani kropli. Więc mimo iz to stara konstrukcja to też przejdę raczej na 5W40

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

W przedziale cenowym do 100 PLN za 5 litrów oleju 10W40 , ciekawą propozycją jest też

http://allegro.pl/motul-6100-synergie-10w40-5l-made-in-france-krakow-i3058916454.html

morski
16-03-2013, 18:52
A do silnika 1.2 lepiej Valvoline Maxlife czy Mobil super 2000 10w40?

lukq
17-03-2013, 00:55
A do silnika 1.2 lepiej Valvoline Maxlife czy Mobil super 2000 10w40?

Valvoline.

Taplniete w notatniku drugiej generacji

robertRK
17-03-2013, 12:03
A co powiecie Koledzy na temat oleju GM 10 w 40 ? Jeździłem na nim w Tipo 1.9 TD a teraz planuje zalać nim Mareę 1.9 JTD czy można go spokojnie użyć do tego silnika czy raczej kupić to co było wcześniej wlane ( poprzedni właściciel ) czyli Mobil 10 W 40 do diesli oczywiście.Proszę doradźcie mi w tym temacie

lukq
17-03-2013, 12:30
Polecam Valvoline albo LM.
Jeśli chodzi o GM też jest ok.

Taplniete w notatniku drugiej generacji

ania8902
17-03-2013, 12:55
Panowie a czy to taka różnica jest? Ten i ten to połsyntetyk. Możecie coś powiedzieć o oleju LOTOS półsyntetyk 10w40? Widziałam ostatnio 5l bańkę za 60zł, także cena jest o połowe niższa od Valvoline czy Castrola.. Może się ktoś wypowiedzieć?:)

kamilo62
17-03-2013, 15:21
Klasyfikacja olejw silnikowych (http://www.wlejolej.pl/czytelnia/110/klasyfikacja-olejow.htmlx) Tu masz troche napisane.
Niestety ja posiadam jeszcze 1 litr LM i nie potrafie odczytac co i jak..Moze dlatego ze material wedlug mnie jest niepelny. Opisujacy oddzielnie oleje tylko do benzyniakow i oddzielnie do Dieslow.
Ja posiadam Olej do obu naraz silnikow i moje oznaczenia sa miedzy tymi i tymi..co nie jest zawarte w artykule.
ACEA A3-04/B4-04 ; API SL/CF - jak ktos uwaznie poczyta to zobaczy ze w SL [ benyzna ] - kurde LM Wybiega poza skale :D

http://lotosoil.pl/pl/home/produkty/samochody-osobowe,2,412,show,11975 w Przypadku tego oleju - API CF - Dobrej klasy no i B3 - Do pracy w wysokich obciazeniach.

http://magnatec.castrol.com/pl/gama-olejow/10w-40-a3/b4.html Castrol podobno tez jest super ekstra.

http://www.valvolinepolska.pl/pr,15,durablend_diesel_10w-40.html W przypadku Valvoline Jest tez CF ale oznaczenia A3 i B4 sa wyzsze - nie 98 tylko 04 - Ta nie jest opisane..Ale takze na LM jest u mnie 04.
Dochodzac do wniosku mimo iz jest jakis skrot i norma to nieda sie o tym az tak dobrze dowiedziec czegokolwiek procz cyfr ktore nie sa zawarte w/w artykule. JEsli natomiast isc logika cyfr [ Lotos b4-98...........Valvoline b4- [1]04.. To lepsze jest te drugie :P

A na Koniec jak komus sie chce czytac to jest to http://www.fuchs-oil.pl/akademia-fuchsa/normy-i-dopuszczenia/acea.html
I jeszcze to http://oleje.blox.pl/2011/02/Oznaczenia-i-normy-olejowe.html..
Lektury nigdy za malo a i latwiej pozniej odpowiadac na pytania :D

Mam Dosc edytowania - Zaraz zrobie notke oddzielna :D

egon
17-03-2013, 15:24
Nie wiem dlaczego, ale Lotosu, bym na pewno nie wlał do swojego auta ;)

boch
17-03-2013, 16:00
Panowie a czy to taka różnica jest? Ten i ten to połsyntetyk. Możecie coś powiedzieć o oleju LOTOS półsyntetyk 10w40? Widziałam ostatnio 5l bańkę za 60zł, także cena jest o połowe niższa od Valvoline czy Castrola.. Może się ktoś wypowiedzieć?:)
to już bym wolał wlać GM 10W40. bańka 5L ok 55 zł. zalewałem nim poprzednio. nic złego się nie działo. tak to wygląda

ORYGINALNY OLEJ OPEL GM 10W40 10W-40 5L NIEMIECKI (3074004577) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/oryginalny-olej-opel-gm-10w40-10w-40-5l-niemiecki-i3074004577.html)

byrrt
18-03-2013, 07:56
Temat jest wałkowany cały czas, te same pytania i te same odpowiedzi. Lotos to jeden z tańszych i gorszych oleju na polskim rynku. LM, Valvoline.. Ja śmigam na mobilu prawie 40tyś km i planuję zmienić bo jednak mi się coś nie podoba. Wszyscy chwalą valvoline więc tego się trzymajmy a nie wyszukujmy kolejnych opcji. Chcecie mieć super dobrze to lejcie oryginalną sellenię..

pit14
20-03-2013, 19:29
A ja leję jednak Selenie i jestem zadowolony cena - duża ale święty spokój kiedyś do Tipo1,4B zalałem shell hellix - iiii porażka mułowaty i dużo palił baarrrrddddzzzooo dużo i nawet selenia nie poprawiła :(

egon
20-03-2013, 21:15
palił baarrrrddddzzzooo dużo i nawet selenia nie poprawiła
A nie pomyslałes, ze to nie wina oleju była :?:

lukq
20-03-2013, 21:49
Jak olej mógł wpłynąć na takie zachowanie.


Taplniete w notatniku drugiej generacji

byrrt
21-03-2013, 08:21
hehe i tak tworzą się kolejne bzdurowate teorie ;)

stilo_kielce
21-03-2013, 20:03
Zbliżam się do wymiany oleju i mam pytanie: jeżdżę obecnie na oleju Castrol Magnatec Diesel 10W/40 i zastanawiam się czy zostać przy tym oleju czy może zmienić na polecany ogólnie Valvoline Maxlife 10W/40. Auto ma przebieg 240.000 km i oleju póki co nie bierze prawie wcale. Czy zmiana na Valvoline w moim przypadku ma jakiś sens, czy silnik będzie lepiej pracował, auto lepiej pojedzie? Proszę o wskazówki - pozdrawiam.


jeżeli nie bierze ci oleju to weź lepiej Valvoline ale z serii DuraBlend 10W40

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Valvoline będzie lepszy tak myślę, bo tak jak ktoś pisał, wyższa półka niż Castrol, aczkolwiek ja jeżdżę na Castrolu i mogę go polecić :)

Ja dwie wymiany juz zrobiłem na castrolu i naprawde nie mogę o nim złego słowa powiedzieć. Jak zmieniałem uszczelkę pod deklem zaworów, to żadnego rzekomego syfu po castrolu nie zauważyłem.

Sam tez teraz zmieniam castrola na coś innego, głównie ze względu na porównywalną cenę innych, lepszych olejów. A konkurencja jest spora, bo oprócz Maxlife maz też Motula Synergie 10W40 w cenie około 100 PLN oraz na przykład kolega kusi mnie zakupem millersa za 114 PLN po zniżce za 5 litrów. A to już najwyższa półka. I w moim wypadku miałem juz zakupić valvoline, ale waham się teraz nad millersem.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Jestem za Valvoline. Wlałem taki do Toyoty 17 letniej i silniczek trochę ciszej chodził. Polecam wypłukanie silnika przed zalaniem nowego oleju. Castrole podobno zostawiają dużo syfu w silniku.

a co na to producent? Bo mnie się wydaje że raczej zaleca do diesli 10W40

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Nie powinien. Ewentualnie wymienisz uszczelki:)

Taplniete w notatniku drugiej generacji

Uzywam płukanek do różnych silników od 3 lat i jeszcze nigdy nie zauważyłem, żeby coś się rozszczelniło. To kolejny mit! ) a propos płukanek, kiedyś były one znacznie gorsze, bo oparte na rozpuszczalnikach i dlatego mogły rozszczelniać silnik)

pit14
21-03-2013, 21:29
A nie pomyslałes, ze to nie wina oleju była :?:

pomyślałem - ale reklama dźwignią handlu - miał wyczyścić silnik ale ? nagar uszczelnia działa jak motodoktor jak tipo 1,4ie paliło 8,5lpg to po zalaniu schella 12/100 tragizm jestem zdania że nie ma co oszczędzać bo z czasem ta oszczędność wróci jak bumerang i walnie po kieszeni mam maryśkę 1,9 jtd kobitka lała lotosa i woziła bańkę na uzupełnienie kupiłem od niej i zmieniłem na selenię do turbo O DZIWO NIE DOLEWAM każdy olej jest dobry ale najlepszy - sprawdzony

lukq
22-03-2013, 16:41
Uzywam płukanek do różnych silników od 3 lat i jeszcze nigdy nie zauważyłem, żeby coś się rozszczelniło. To kolejny mit! ) a propos płukanek, kiedyś były one znacznie gorsze, bo oparte na rozpuszczalnikach i dlatego mogły rozszczelniać silnik) Dlatego napisałem nie powinno.
Jeśli zaś uszczelka jest mocno zużyta, mirco "dziury" to nagar to w jakimś stopniu wypełnia. Więc po wypłukaniu nagaru może się coś sączyć.

Jednak nie rozszczelnia taka płukanka i wpływa tylko pozytywnie na pracę silnika.

kolego Pit14 jeśli chodzi o olej to do silników turbodoładowanych warto lać ten lepszy i przeznaczony do takich silników.
Jeśli babka lała lotosa i CI go ubywało, tak samo będzie Ci ubywać selenie, bo oznacza, to że albo przepala, albo masz wyciek.
Marka nie ma tu nic do rzeczy (tak samo z tym spalaniem).

stilo_kielce
22-03-2013, 19:59
Marka nie ma tu nic do rzeczy (tak samo z tym spalaniem).

Dokładnie tak, tym bardziej że lotos ma całkiem niezłe parametry, a na jednym z forum koledzy po analizie charakterystyki lotosu versus castrol dopatrzyli się, że lotos ma o wiele więcej składników odpowiadających za oczyszczanie silnika

robertRK
24-03-2013, 14:27
Zalałem wczoraj GM 10 W 40 do mojej Marei JTD i zobaczymy co będzie

baca7
08-04-2013, 16:12
Właśnie jestem po wymianie oleju - po burzy mózgów zdecydowałem się na Valvoline Maxlife Diesel 10W/40. Przed spuszczeniem starego oleju zalałem jeszcze płukankę Liqui Moly Engine Flush Pro-line. Muszę powiedzieć, że razem z mechanikiem jesteśmy pod wrażeniem - olej jest po wymianie koloru złotego a nie jak wcześniej po Castrolu czarny. Pojeżdżę dłużej i zobaczę ale na razie bardzo pozytywnie wszystko wygląda.

Krystian_00
06-05-2013, 15:31
Ja od 2 lat leje (bo od tylu mam bravo) MOBIL SUPER 2000 10w40. Po przeczytaniu waszych postów się zastanawiam czy dobrze zrobiłem, że go teraz zalałem. Ktoś ma jakieś opinie na temat tego oleju?

matshot
06-05-2013, 23:00
Jeździłem na MOBIL SUPER 2000 10w40 prawie dwa lata, ale warto dać trochę więcej i kupić coś lepszego. Mobil co sprawował się dobrze - nie było problemów zimą itp., ale jak przed ostatnią zmianą oleju zrobiłem płukanie silnika, to trochę brudu było. Czort wie z ilu lat ;) Teraz jeżdżę na CASTROL EGDE 5W40 i jest lepiej. Tak jakby mniej klekocze. Śmiało mogę polecić. I nie wierze, że silnik się może rozszczelnić. Co jakiś czas zaglądam i kontroluje poziom i cały czas jest taki sam ;)

Uchol
07-05-2013, 11:05
Tu chodzi raczej o ciśnienie w silniku uszczelnienie itp. 10W40 jest gęsty i lepiej uszczelnia więc lepsze ciśnienie na bańkach, ale za to 5W40 tworzy lepszy film olejowy na gładzi cylindra, pamiętam z zajęć jak profesur mówił, że jak do Malucha wlejesz 5w40 to nie będzie miał ciśnienia i może przepuszczać olej. Jeżeli coś pomyliłem proszę o sprostowanie :)

dudu$
07-05-2013, 12:01
Teraz oleje są inne niż kiedyś. dzisiaj możesz nawet olej 5w40 wlać do malucha i będzie jeździł, nic mu się nie stanie. Mój kumpel ma CC 704cm z przebiegiem ok 80tyś km. Po jego zakupie zalał go olejem ELF Exelium 5w40 i nic się nie dzieje, w zimę pali elegancko przy minusowych temperaturach, oleju nie bierze prawie nic - nie zauważalny ubytek na bagnecie , a wycieków jak nie było tak nie ma. A z tego co się orientuję to CC z tym silnikiem wyjeżdżały z fabryki zalane olejem 15w40 czyli mineralnym.

Rożnica między olejem 5w40 a 10w40 czy też 15w40 to ich płynność w ujemnych temperaturach oraz ilość dodanych uszlachetniaczy. Olej syntetyczny ma ich najwięcej a mineralny najmniej a co za tym idzie silnik pracujący na oleju syntetycznym będzie w lepszej kondycji niż silnik pracujący na mineralnym.

adasch
07-05-2013, 12:20
fajnie się czyta. Większość ludzi nie ma pojęcia o co chodzi w oleju a poleca :D
a szczególnie castrol :lol: no ale ja jestem spaczony bo drugie auto to nie darmowóz

aby się nie rozwijać, przy okazji jak wysylam oleje do badania z subaru wysyłam też od fiata.
Zdecydowanie mogę napisać, że motul x-cess średnia cena świetne wyniki w analizach, również bardzo dobre wyniki 6100+ 10w40.
Bardzo dobre wyniki na x-max 0w40 inny normalnie dostępny olej czyli m1 0w40 też świetnie sobie radzi. Co ciekawe w jtd mialem porównywalne bardzo dobre wyniki na x-lite 0w30 ale jeszcze ester based który nie jest już produkowany. Wkurzał tylko wysoki noack ale skoro go kupiłem to już zalałem.

jako ciekawostka to LM 0w40 bardzo słabo wypadł (na zimno), bo jego dodatki zabezpieczają przy bardzo wysokich temp jak ZZDP ale są dość ciężkie na zimno. Inny czyli castrol edge 0w40 no to wiadomo, że się zważył jak zawsze, z resztą w mocnych autach znam pojedyncze osoby które leją tą substancje.

są też inne marki które dają radę ale nie otwierałem na nich swoich silników i nie robiłem badań więc nie chcę polecać.
prawdopodobnie mój jtd ma 350kkm (nagle w ecu skoczyło ze 190 na ponad 350k) i nadal jeździ i i raczej ma się dobrze. rocznie robi nawet 40-50kkm.

pozdrawiam

yacub
11-05-2013, 11:13
no cc z fabryki dostawał 15W bo był najtanszy :) ja w tym roku tak samo przesiadam sie z castrola magnateca na LM MoS2 - ale przed wymianą zaleje go jeszcze płukanką ;) ciekawe jaki bedzie efekt ;)

BoRo_26
11-05-2013, 14:24
to kto mi powie jaka jest roznica miedzy castrolem 10w40 a tym samym ale dedykowanym do silnikow disla? i czy w ogole jakas jest....

dudu$
11-05-2013, 15:21
nie ma żadnej różnicy miedzy olejami do silnika benzynowego a silnika wysokoprężnego. Jest to tylko chwyt marketingowy i okradanie ludzi którzy mają diesla bo zazwyczaj te oleje są trochę droższe. Jak weźmiesz sobie do jednej ręki butelkę oleju do benzyny a do drugiej reki ten sam olej tylko z dopiskiem na butelce do diesla i sprawdzisz ich opis z tyłu oraz Normy to , zobaczysz że będziesz miał w większości przypadków napisane olej silnikowy przeznaczony do silników benzynowych oraz jednostek wysokoprężnych i te same normy producentów.

cinek2439
06-10-2013, 17:59
ja 11tys temu wymieniałem na valvoline 10w40 i nie narzekam stan oleju ciągle sie trzyma nic nie bierze odpukac... i mam zamair znów wymienić tylko teraz pytanie co ile dobrze jest zmienic olej, jedni pisza co 10 inni co 20tyś , kto co poleca? Jakas mądra rada? co ile trzeba wymieniać?

dudu$
06-10-2013, 20:42
Ja w każdym samochodzie zmieniam olej co 10 tyś. km. Nie ważne czy jest to nowe czy stare auto. Ojciec w Dacii Duster zmienia olej co rok lub 10 tys km choć producent zaleca wymianę co 20tyś km jak nie później. Teściowej Panda też ma wymieniany olej co rok lub 10tyś km. Jeżeli chcesz zachować dobry stan silnika to trzymaj wymieniaj olej jak wyżej napisałem.

kamilo62
06-10-2013, 20:45
Co ile to pokazuje najbardziej szczegolowo oryginalna madra ksiazka. A orientacyjne klasa oleju..Ostateczna odpowiedz - Sam musisz podjac decyzje..Ale zazwyczaj sie wymienia chyba ok. co 13tys.

cinek2439
06-10-2013, 21:05
no to chyba powoli będę musiał sie przymierzać jednak do tej wymiany oleju zaś jakies 150zł poleci, a juz 600zł przed zimą wydałem no ale cóż wymiany nie uniknę.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

no i wyczytałem na stronie valvolin, że wymiana co 10tys lub 18miesięcy więc w tygodniu może mi sie uda to zrobić :)

kamilo62
08-10-2013, 07:28
Z tego co wiem to fiat ogolnie mowi rozne rzeczy. ICh olej Selenia podobno co 20 tys. trzeba wymieniac..A ja w swoim bravo sie dowiedzialem ze rozrzad trzeba co 60 tys. ale pompy wodnej sugeruja zeby nie ruszac - To jest dziwne.

byrrt
08-10-2013, 08:10
ale pompy wodnej sugeruja zeby nie ruszac
Na rozrządzie jest czy na pasku wielorowkowym? Bo jak na 2gim to nic dziwnego..

rocketnol
08-10-2013, 12:49
ja wymienialem rozrząd razem z pompą wody w swoim jtd

cinek2439
08-10-2013, 19:09
na stronie valvoline wyczytałem że co 10 000 km olej a co do rozrządu to tez gdzies wyczytałem że co 60tyś , i najlepiej zawsze z pompa wody wymieniac , wiem to z autopsji bo ja u siebie byłem zmuszony wręcz wymienic pompe bo padła i zwyczajnie nie dawała ciśnienia, tzn plastikowy wirnik miał luz i nie krecił się z wałkiem pompy , więc zawsze lepiej wymieniac komplet. Bo robic dwa razy robotę to też sensu niema :)

kamilo62
08-10-2013, 20:55
Na rozrządzie jest czy na pasku wielorowkowym? Bo jak na 2gim to nic dziwnego..
Ty mnie sie pytasz jakby to ja wymienial...Odrazu chcialem wymienic przy kupnie za jednym razem w aso...Wiesz jak to jest..

byrrt
09-10-2013, 12:18
Jeśli jest na rozrządzie to w ogóle mowy nie ma o tym aby jej nie wymieniać.. Jeśli na pasku osprzętu to awaria pompy nie stwarza zagrożenia dla rozrządu więc można sobie darować..

egon
09-10-2013, 22:56
W JTD jest na pasku rozrządu ;)

cinek2439
10-10-2013, 21:21
Egon 100% racji

byrrt
13-10-2013, 13:45
W JTD jest na pasku rozrządu ;)

Czyli bezwzględnie wymiana razem z rozrządem ;)

kamilo62
13-10-2013, 19:46
I tak zostalo zrobione :D

tusiu
14-03-2019, 07:20
Odświeżam temat
Pacjent JTD 1,9 115KM, jeździłem na totalu 5W40. Był spokój po ostatniej wymianie (nadal na totala) zaczęło wszystko stukać i jest jakby słabszy. Spróbować innego 5W40 czy dobrego 10W40, silnik ma już 200kkm

Krawiec1`
22-03-2019, 09:39
liqui moly

Big00s
18-06-2019, 13:26
Albo Lotos 5w40

Wysłane z mojego MI 8 Lite przy użyciu Tapatalka