PDA

Zobacz pełną wersję : FES problem z połączeniem do wspomagania



petarda
04-03-2013, 00:47
Mam interfejs Viakena VAGKKL+FIATECUSCAN, z przełącznikiem, dokładnie taki jak pod linkiem:

http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html]Viaken (http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html)

Niestety przy próbie połączenia z centralką wspomagania jest błąd i wspomaganie wyłącza się.
Przy wersji 2.7 nie mam komunikatu, przy wersji 3.6 FES żąda zielonego adaptera KL9
Sądzę że problemem jest połączenie pinów 1 i 9 wtyczki.
Ciąć czy nie ciąć a kupić adapter, tylko co z adaptera skoro i tak wtyczka będzie nadal łączyła piny,
jakieś doświadczenia i rady? :confused:

byrrt
04-03-2013, 09:03
Nie oglądałem tych przejściówek, ale to nie jest przypadkiem tak, że ta przejściówka załatwia problem połączonych pinów?

KOBRA
04-03-2013, 10:33
Przejściówki służą do zastąpienia przełącznika . W ELM-ach nie stosuje się raczej przełączników . Twój Vag musi coś nie kontaktować po przełączeniu na 1\9 może poprostu przełącznik się zepsuł.

malutki640
04-03-2013, 14:51
Przełącznik masz na prawo tj: 12/13 ?
U mnie w tym położeniu łączy ze wspomaganiem EPS.

petarda
04-03-2013, 17:01
12/13 ?
w tym położeniu nie mogłem się połaczyć, ustawiałem przełącznik w pozycji 1/9 ABS bo z tego co wiem wspomaganie jest na 9 a ABS na 1.
W jednym z tematów przeczytałem że w ELM nie powinno się łączyć 1 i 9, dlaczego nie wiem, czy dotyczy to KKL ? Też nie wiem.
Chyba pozostaje rozłączyć piny 1/9 i zobaczyć co to da, może dodatkowy przełacznik? :rolleyes:

KOBRA
04-03-2013, 18:46
Malutki640 ty masz Cromę ,a w Cromie jest na 12
Petarda ma Stilo, a w Stilo jest na 9

malutki640
04-03-2013, 19:43
Malutki640 ty masz Cromę ,a w Cromie jest na 12
Petarda ma Stilo, a w Stilo jest na 9

Sorki, nie wiedziałem :roll:

petarda
04-03-2013, 20:31
Odciąłem pin 1, pozostawiłem pin 9 i dalej wielka d... :confused:

7313

KOBRA
04-03-2013, 21:28
No i dobrze teraz naciśnij "Y"

petarda
05-03-2013, 05:59
Bez jaj, nie jestem analfabetą :rolleyes:
przy normalnym trybie łączenia kiedy nie ma problemów nie pojawia się opcja N/Y.
Tu przy komunikacie jak na fotce po wybraniu Yes wspomaganie wyłącza się i jest komunikat na wyświetlaczu o braku wspomagania.

KOBRA
05-03-2013, 09:08
Aaaa widzisz czyli coś tam kombinuje się łączyć skoro wywala czerwoną kontrolkę.
A czy jak zrobisz skana to widzi sterownik?
Na jakiej wersji programu pracujesz? Może spróbuj na innej

petarda
05-03-2013, 20:48
Próbowałem na FES 2.7 i 3.6 , problem jest na obu z tym ze na 2.7 wyłącza się wspomaganie bez tego komunikatu na czerwono który jest w 3.6.
Magicy od Viakena sugerują poszukać przyczyny w samochodzie, kabla nie chcą sprawdzać, chyba najlepiej będzie mieć ich w d... i kupic inny :roll:

KOBRA
05-03-2013, 21:31
A może poszukaj kogoś w Gdańsku (napisz apel na forum) o sprawdzenie twego autka u kogoś kto ma taki kabel.A dopiero później kupuj następny.

petarda
05-03-2013, 21:49
To jest dobry pomysł :smile:
rozwinąłem go, pojadę do mechanika i zażyczę sobie sprawdzenia wspomagania, jak nie wypali to zrobię oczy i no cóż.... pan nie potrafi? :lol:

byrrt
06-03-2013, 08:17
A pogadaj z lukq, daleko do niego nie masz a on chyba ma interfejs??

jurek84
06-03-2013, 14:04
Z tego co wiem to twój kabel to KKL a wspomaganie jest po CAN. Mnie się łączy ELM327.

lukq
06-03-2013, 17:30
Spoko tylko ja mam tego samego kkl'a.
Wspomaganie też mi się wydaje, że jest po CAN, więc tym nie ruszę. podjedź do chłopaków z Oliwski Garaż powinni pomóc (pomier)

petarda
06-03-2013, 18:05
Jeszcze jedno, dzisiaj potestowałem i okazało się że ten KKL łaczy się jedynie z silnikiem, z poduszkami, ABS i wspomaganiem nie, żąda adapterów KL1, KL3 lub KL9 a przy wyborze YES czyli próbie połaczenia wyłączają się centralki wspomagania, ABS, poduszek.
Czyli totalna klapa :confused:
ELM próbowałem z wspomaganiem ale jest komunikat o nieprawidłowym porcie i nie łączy.
Co Wy na to?

KOBRA
06-03-2013, 19:28
Fiat stilo 1.9 JTD wg.rozpiski z obsługiwanych samochodów ze strony Multiecuscana jest obsługiwane Vagiem z przełącznikiemna na9 lub przejściówka A1
TRW Electric Power Steering (1) |INFO|DTC|PRM|ADJ| KL 9ELM 9OBDKey 9 A1
TRW Electric Power Steering (2) |INFO|DTC|PRM|ADJ| KL 9ELM 9OBDKey 9 A1
TRW Electric Power Steering (3) |INFO|DTC|PRM|ADJ| KL 9ELM 9OBDKey 9 A1
Osobiście nie sprawdzałem czy to działa.
Co do ABS i poduch to powinien wołać o adaptery.
Coś to dziwne u ciebie.

byrrt
07-03-2013, 08:09
To że ELM marudzi coś o porcie świadczy tylko o złej konfiguracji..

petarda
07-03-2013, 22:53
Tak ale robi to tylko przy próbie połaczenia do wspomagania, serwis i inne obsługuje bez problemu.

N0.Gofer
04-04-2013, 22:22
Też mam KKL od Viakena z przełącznikami, i grzebałem ostatnio w Stilo 01r 1.6 16V i po przełączeniu na 1/9 normalnie łączyło się ze wspomaganiem, kasowało błędy itp. FES v3.2
Pozdrawiam

KOBRA
05-04-2013, 15:47
Też mam KKL od Viakena z przełącznikami, i grzebałem ostatnio w Stilo 01r 1.6 16V i po przełączeniu na 1/9 normalnie łączyło się ze wspomaganiem, kasowało błędy itp. FES v3.2
Pozdrawiam


No i prawidłowo tak powinno być. Stilo jest obsługiwane przez KL 9 ,ELM 9 ,OBDKey 9 ,przejściówka A1

Maverick
08-08-2013, 22:29
Witam
Mam ELM327 i nie łączy mi się ze wspomaganiem. Program FES wersja 3.5, czy powinien się łączyć bez adaptera? Z innymi sterownikami się łączy.

10480

KOBRA
09-08-2013, 20:45
Witam
Mam ELM327 i nie łączy mi się ze wspomaganiem. Program FES wersja 3.5, czy powinien się łączyć bez adaptera? Z innymi sterownikami się łączy.

10480


Wersja programu zarejestrowana i przejsciówka A1

Maverick
10-08-2013, 02:28
a jaka to jest dokładnie przejściówka A1?

KOBRA
10-08-2013, 10:09
Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/adapter-do-interfejsow-elm327-i-kkl-dla-programu-fiatecuscan-typ-1.html)