Zobacz pełną wersję : FES problem z połączeniem do wspomagania
Mam interfejs Viakena VAGKKL+FIATECUSCAN, z przełącznikiem, dokładnie taki jak pod linkiem:
http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html]Viaken (http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html)
Niestety przy próbie połączenia z centralką wspomagania jest błąd i wspomaganie wyłącza się.
Przy wersji 2.7 nie mam komunikatu, przy wersji 3.6 FES żąda zielonego adaptera KL9
Sądzę że problemem jest połączenie pinów 1 i 9 wtyczki.
Ciąć czy nie ciąć a kupić adapter, tylko co z adaptera skoro i tak wtyczka będzie nadal łączyła piny,
jakieś doświadczenia i rady? :confused:
Nie oglądałem tych przejściówek, ale to nie jest przypadkiem tak, że ta przejściówka załatwia problem połączonych pinów?
Przejściówki służą do zastąpienia przełącznika . W ELM-ach nie stosuje się raczej przełączników . Twój Vag musi coś nie kontaktować po przełączeniu na 1\9 może poprostu przełącznik się zepsuł.
malutki640
04-03-2013, 14:51
Przełącznik masz na prawo tj: 12/13 ?
U mnie w tym położeniu łączy ze wspomaganiem EPS.
12/13 ?
w tym położeniu nie mogłem się połaczyć, ustawiałem przełącznik w pozycji 1/9 ABS bo z tego co wiem wspomaganie jest na 9 a ABS na 1.
W jednym z tematów przeczytałem że w ELM nie powinno się łączyć 1 i 9, dlaczego nie wiem, czy dotyczy to KKL ? Też nie wiem.
Chyba pozostaje rozłączyć piny 1/9 i zobaczyć co to da, może dodatkowy przełacznik? :rolleyes:
Malutki640 ty masz Cromę ,a w Cromie jest na 12
Petarda ma Stilo, a w Stilo jest na 9
malutki640
04-03-2013, 19:43
Malutki640 ty masz Cromę ,a w Cromie jest na 12
Petarda ma Stilo, a w Stilo jest na 9
Sorki, nie wiedziałem :roll:
Odciąłem pin 1, pozostawiłem pin 9 i dalej wielka d... :confused:
7313
No i dobrze teraz naciśnij "Y"
Bez jaj, nie jestem analfabetą :rolleyes:
przy normalnym trybie łączenia kiedy nie ma problemów nie pojawia się opcja N/Y.
Tu przy komunikacie jak na fotce po wybraniu Yes wspomaganie wyłącza się i jest komunikat na wyświetlaczu o braku wspomagania.
Aaaa widzisz czyli coś tam kombinuje się łączyć skoro wywala czerwoną kontrolkę.
A czy jak zrobisz skana to widzi sterownik?
Na jakiej wersji programu pracujesz? Może spróbuj na innej
Próbowałem na FES 2.7 i 3.6 , problem jest na obu z tym ze na 2.7 wyłącza się wspomaganie bez tego komunikatu na czerwono który jest w 3.6.
Magicy od Viakena sugerują poszukać przyczyny w samochodzie, kabla nie chcą sprawdzać, chyba najlepiej będzie mieć ich w d... i kupic inny :roll:
A może poszukaj kogoś w Gdańsku (napisz apel na forum) o sprawdzenie twego autka u kogoś kto ma taki kabel.A dopiero później kupuj następny.
To jest dobry pomysł :smile:
rozwinąłem go, pojadę do mechanika i zażyczę sobie sprawdzenia wspomagania, jak nie wypali to zrobię oczy i no cóż.... pan nie potrafi? :lol:
A pogadaj z lukq, daleko do niego nie masz a on chyba ma interfejs??
Z tego co wiem to twój kabel to KKL a wspomaganie jest po CAN. Mnie się łączy ELM327.
Spoko tylko ja mam tego samego kkl'a.
Wspomaganie też mi się wydaje, że jest po CAN, więc tym nie ruszę. podjedź do chłopaków z Oliwski Garaż powinni pomóc (pomier)
Jeszcze jedno, dzisiaj potestowałem i okazało się że ten KKL łaczy się jedynie z silnikiem, z poduszkami, ABS i wspomaganiem nie, żąda adapterów KL1, KL3 lub KL9 a przy wyborze YES czyli próbie połaczenia wyłączają się centralki wspomagania, ABS, poduszek.
Czyli totalna klapa :confused:
ELM próbowałem z wspomaganiem ale jest komunikat o nieprawidłowym porcie i nie łączy.
Co Wy na to?
Fiat stilo 1.9 JTD wg.rozpiski z obsługiwanych samochodów ze strony Multiecuscana jest obsługiwane Vagiem z przełącznikiemna na9 lub przejściówka A1
TRW Electric Power Steering (1) |INFO|DTC|PRM|ADJ| KL 9ELM 9OBDKey 9 A1
TRW Electric Power Steering (2) |INFO|DTC|PRM|ADJ| KL 9ELM 9OBDKey 9 A1
TRW Electric Power Steering (3) |INFO|DTC|PRM|ADJ| KL 9ELM 9OBDKey 9 A1
Osobiście nie sprawdzałem czy to działa.
Co do ABS i poduch to powinien wołać o adaptery.
Coś to dziwne u ciebie.
To że ELM marudzi coś o porcie świadczy tylko o złej konfiguracji..
Tak ale robi to tylko przy próbie połaczenia do wspomagania, serwis i inne obsługuje bez problemu.
N0.Gofer
04-04-2013, 22:22
Też mam KKL od Viakena z przełącznikami, i grzebałem ostatnio w Stilo 01r 1.6 16V i po przełączeniu na 1/9 normalnie łączyło się ze wspomaganiem, kasowało błędy itp. FES v3.2
Pozdrawiam
Też mam KKL od Viakena z przełącznikami, i grzebałem ostatnio w Stilo 01r 1.6 16V i po przełączeniu na 1/9 normalnie łączyło się ze wspomaganiem, kasowało błędy itp. FES v3.2
Pozdrawiam
No i prawidłowo tak powinno być. Stilo jest obsługiwane przez KL 9 ,ELM 9 ,OBDKey 9 ,przejściówka A1
Maverick
08-08-2013, 22:29
Witam
Mam ELM327 i nie łączy mi się ze wspomaganiem. Program FES wersja 3.5, czy powinien się łączyć bez adaptera? Z innymi sterownikami się łączy.
10480
Witam
Mam ELM327 i nie łączy mi się ze wspomaganiem. Program FES wersja 3.5, czy powinien się łączyć bez adaptera? Z innymi sterownikami się łączy.
10480
Wersja programu zarejestrowana i przejsciówka A1
Maverick
10-08-2013, 02:28
a jaka to jest dokładnie przejściówka A1?
Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/adapter-do-interfejsow-elm327-i-kkl-dla-programu-fiatecuscan-typ-1.html)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.