PDA

Zobacz pełną wersję : kody usterek, co oznaczają i jak naprawić.



egon
03-03-2013, 16:40
Siema. korzystając z okazji, ze zrobiło się cieplej podłączyłem dzisiaj Lybre pod kompa i ku mojemu zdziwieniu wyskoczyło parę błędów klimatyzacji :P Oto one:

1: B0012 - Przekaźnik 1 (dodatkowe ogrzewanie)
No help available
Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało bardzo wysoki sygnał z czujnika. Błąd obecnie jest aktywny. Podejmij stosowne działania by usunąć usterkę. Kontrolka na desce nie została włączona przez ten błąd.
2: B0013 - Przekaźnik 2 (dodatkowe ogrzewanie)
No help available
Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało bardzo wysoki sygnał z czujnika. Błąd obecnie jest aktywny. Podejmij stosowne działania by usunąć usterkę. Kontrolka na desce nie została włączona przez ten błąd.
3: B0018 - Nastawnik recyrkulacji powietrza
No help available
Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało nieprawidłowy sygnał z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce nie została włączona przez ten błąd.
4: B0015 - Nastawnik mieszalnika (prawy)
Anomaly on the signal towards the indicated motor-positioner, the signal is not plausible.
Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało nieprawidłowy sygnał z czujnika. Błąd obecnie jest aktywny. Podejmij stosowne działania by usunąć usterkę. Kontrolka na desce nie została włączona przez ten błąd.

Moje pytanie, to gdzie szukać tych przekaźników o których mowa w dwóch pierwszych błędach :?:
Co do trzeciego błedu, to wiem o co kaman :D
W czwartym błedzie wiem o co chodzi, ale pojecia nie mam jak to naprawic :P

miszko
03-03-2013, 17:05
Zdobądź eLearn do Lybry (mam gdzieś na hdd) i tam jest ładny opis instalacji elektrycznej. Generalnie przekaźniki są tutaj przy podszybiu. Otwórz maskę i tutaj od strony kierowcy masz klapkę, taką na zatrzaski. Jak zdejmiesz klapkę masz puszkę. Zdejmij wieko puszki i tam będą przekaźniki.

Co do dalszych błędów na moje oko wskazują one uszkodzenie tych silniczków sterujących klapami w środku. Jak Ci pisałem kiedyś są 4 w środku. Trochę rozbierania jest, aby je wymienić.
Te motorki wyglądają tak. Same motorki chyba nie różnią się między sobą mocowaniami. Tylko te nakładki, które "prowadzą" są inne.

7294

Co do błędu 3 to jeszcze jedno. Otwórz tam gdzie wymieniasz filtr kabinowy. I włącz klimatyzację i steruj nawiewem aby nawiewało powietrze z zewnątrz albo wewnątrz.
Tam pod filtrem jest taka zasuwa, w kształcie 1/4 wycinka walca. Zobacz czy ta klapa się porusza poprawnie. Element 5 na schemacie.

7295
7296

egon
03-03-2013, 17:16
Dzieki, jutro sprawdzę te przekaźniki ;)
Co do silniczków, to pewnie tak jak piszesz, nie obejdzie się bez rozbiórki :( co błedu trzeciego, to mam nadzieje, ze wystarczy przeczyscic, bo podobno pomaga ;)

miszko
03-03-2013, 17:34
Ogólnie te silniczki to ciężka sprawa. Jak nigdy nie robiłeś to zarezerwuj 3-4h na wymianę. Jest trochę grzebania. Wszystkie plastiki tutaj do wysokości nawiewów trzeba zdjąć w tym tunel środkowy. Najwięcej roboty to odkręcanie. Znowu sama nagrzewnica schowana jest za takim profilem blachy, który idzie częściowo odkręcić, ale nie zdjąć tak całkowicie bez dalszej ingerencji. Stąd Wymiana tych silniczków jest możliwa, ale trzeba się trochę napocić.

Z forum LKP
Silniczki
7297


Jest 5 silniczków nawiewu.
Jeden do sterowania obiegiem.
Jeden do sterowania górnym nawiewem (nr 1 na zdjęciu)
Dwa do sterowania temperaturą (nr 2 na zdjęciu)
Jeden do sterowania nawiewem na kratki i nogi (nr 3 na zdjęciu)

A to zdjęta całość
7298

Zobacz z ciekawości: Lancia Klub Polska • Zobacz temat - Lybra - wymiana nagrzewnicy (http://forum.lanciapolska.org/viewtopic.php?f=108&t=43327)

Kiedyś na forum LKP widziałem temat, jak koleś to wymieniał, ale problem w tym, że tam były wstawione fotki z jakiegoś fotosika i większość z tych fotek wcięło.

Sam silniczek w środku wygląda tak
7299

egon
03-03-2013, 17:46
Troche mnie przestraszyłeś ;) nie bedzie to takie proste ;) ale naprawić prędzej czy później będzie trzeba ;)
Jesli chodzi o ten mieszalnik prawy, to mam rozumiec, ze to ten silniczek od temperatury tak :?:
Aha i co to jest to ogrzewanie dodatkowe :?: