Zobacz pełną wersję : Wycieraczki przednie przestały działać po czym nastąpił smród w kabinie.
Witam wszystkich. Jak w temacie bez zbędnego opisywania. W trakcie jazdy wycieraczki przednie przestały działać mi przednie wycieraczki. Stało się to kilka metrów od domu także auto zostawiłem pod domem i następnego dnia wchodząc do niego na wejście powitał mnie smród tak jakby spalonych kabli bądź elektroniki. Co tym razem dolega mojemu Bravo? Spalił się silniczek czy może jakaś elektronika związana z tym? Jak mogę sprawdzić czy ten silnik jest sprawny jeśli może to być uszkodzony przełącznik (choć tak nie powinno być bo tylna wycieraczka działa tak jak powinna)?
Cała elektronika jest w silniczku. Czasami woda się po nim leje i odmawia posłuszeństwa. Pewny jesteś że śmierdziało z kabiny, czy raczej nawiew zassał z zewnątrz?
Ja ostatnio kupiłem za 100zł kompletny używany zestaw z silniczkiem Denso (oryginalnie był MM), wymieniasz w szystko w godzinkę i po sprawie.
Bez rozebrania podszybia się nie dowiesz nic
Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2
Albo przełącznik zespolony się ugotował :/
No to czeka mnie rozbiórka przodu. Jak rozbiorę to się odezwę jak to wszystko wygląda. Tylko w takim wypadku jak upewnić się w tym wypadku czy silnik się nie spalił? Mogę go jakoś podpiąć pod akumulator żeby to sprawdzić?
Podpiąć na krótko zawsze można, ale na własnym przykładzie się przekonałem, że ten silnik ciężko spalić. Mój był cały mokry, taka zielona śniedź wręcz z niego wypływała a mimo to działał, tylko w zimie czasami zawieszały się czasówki, lub całkiem stawał i trzeba było popchnąć ramię wycieraczki ręką, wtedy ruszał, za to przez całe lato wszystko było ok. Przejeździłem tak 3 zimy i w tym roku zmieniłem bo wieszał się co raz częściej.
Możesz spróbować włączyć wycieraczki na max prędkość, wysiąść z auta i poruszać trochę ramieniem, u mnie właśnie po taki zabiegu startował.
Reasumując - możesz go wyjąć poczyścić i może wszystko wróci do normy.
Odnośnie podłączania tego silniczka do aku to pod które piny mam go podpiąć? Dodatkowo mój silniczek wygląda tak: http://img39.imageshack.us/img39/1369/dsc0171ar.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/39/dsc0171ar.jpg/) czyli cały pordzewiały itp.
Jemu nawet święcona woda nie pomorze ;-) i nawet go nie podłączaj pod aku bo może być z tym różnie.Tylko wymiana.
Dodatkowo mój silniczek wygląda tak - czyli cały pordzewiały itp.
Tak jak koledzy piszą do wymiany. Dodatkowo na Twoim silniczku nie ma kondona. MM miały takie worki nakładane na silniczki, a Denso takie gumowe kondony. Nie wkładaj gołego silniczka bo Ci znów cały przerdzewieje.
On miał worek na sobie ale z jakich przyczyn on pordzewiał to nie wiem. Szukam właśnie jakiegoś silniczka. Będąc na szrocie znalazłem tylko silniczek od Palio. Czy będzie on pasował?
On miał worek na sobie ale z jakich przyczyn on pordzewiał to nie wiem. Szukam właśnie jakiegoś silniczka. Będąc na szrocie znalazłem tylko silniczek od Palio. Czy będzie on pasował?
Możesz zmierzyć rozstaw wieloklinów, ale i tak nie będziesz miał pewności czy spasuje, podobno nawet między bravą i mareą nie zawsze chcą pasować. Ja kupiłem za 100zł u gościa który ściąga używki z Włoch (Sklep Motoryzacyjny Ital Car części Fiat, Alfa Romeo, Lancia - www.italcar.pl (http://www.italcar.pl/)), gość ma wszystko do każdej włoszczyzny.
Możesz zmierzyć rozstaw wieloklinów, ale i tak nie będziesz miał pewności czy spasuje, podobno nawet między bravą i mareą nie zawsze chcą pasować. Ja kupiłem za 100zł u gościa który ściąga używki z Włoch (Sklep Motoryzacyjny Ital Car części Fiat, Alfa Romeo, Lancia - www.italcar.pl (http://www.italcar.pl/)), gość ma wszystko do każdej włoszczyzny.
Nie chciałbym za bardzo wkładać w te auto kasy bo chce te wycieraczki naprawić a następnie je sprzedaje gdyż mam już drugie auto.
Mam taki silniczek.Jak co to prv.
Moim zdaniem silniczek tak wygląda przez to że był w wodzie.Może masz nieszczelny odpływ z podszybia i zrobił się tam basen :?: Przyglądnij się temu bo następny jaki kupisz może skończyć podobnie.
Czy silniczek 4 pinowy będzie działał gdzie wcześnej był silniczek 6 pinowy? I ogólnie jaka jest to różnica?
Czy silniczek 4 pinowy będzie działał gdzie wcześnej był silniczek 6 pinowy? I ogólnie jaka jest to różnica?
Dobre pytanie, ja kupiłem od marei do marei wiec nawet nie przyglądałem się ile miał pinów. Musisz chyba przewertowac schematy obu silniczków.
A gdzie znajdę owe schematy bo nie mogę ich nigdzie znaleźć?
Marea ma dodatkowy pin(piny?) od sterowania częstotliwością..
To nie rozumiem. Mam Bravo w którym nie ma sterowania częstotliwością a znalazł się tam silniczek który ma to sterowanie? Albo być może ktoś już wcześniej zmieniał gdyż nie znam całej historii tego auta.
Już dokładnie nie pamiętam jaki silniczek miała marea a jaki bravo. Fakt jest taki, że ludzie sobie dokładali ten silniczek z alfy lub marei aby mieć możliwość regulowania czasu. Inna jest wtedy też manetka. Jak manetkę będziesz miał starą to po prostu chyba nie da się tego zmieniać.. Poszukaj bo są tutoriale jak przełożyć z marei do bravo i są tam fotki z odpisami pinów, fotki całej elektroniki itp.. Widziałem takie coś oczywiście w PL języku - nie wiem czy nie na bbtp..
Ale ja mam do kupienia 4-ro pinowy a miałem zamontowany 6-io pinowy nie mam manetki z ustawianiem częstotliwości. Dlatego pytam czy kupować ten silniczek.
Wysłane z mojego X10 za pomocą Tapatalk 2
Poszukaj tego tutorialu - gość wkłada manetkę i sterownik silnika od jakiejś alfy do chyba palio czy jakoś tak..
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.