PDA

Zobacz pełną wersję : Czujnik położenia wału



qqryk
25-02-2013, 13:24
Mam pytanie czy czujnik położenia wału korbowego od razu ulega awarii lub stopniowo.Czytałem że czasami lubi wariować i ciężko wtedy odpalić auto na zimnym silniku.:roll:

lukq
25-02-2013, 13:28
Jak pada to pada. Podaje różne wartości

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

KOBRA
25-02-2013, 13:32
Czasami jest tak ,że na ciepłym gaśnie ,a jak wystygnie to znowu pali.
Nie ma 100% reguły. Kiedyś nawet miałem przypadek ,że czujnik był padnięty ,a błędu na kompie nie było .

qqryk
25-02-2013, 13:38
Ciężko mi odpala na zimnym silniku a na kompie nie ma błędu.Może jednak wymienię ten czujnik.Dzięki za podpowiedź.

byrrt
25-02-2013, 13:46
Na zimnym to raczej nie CPW. Jakby gasł na ciepłym to prędzej..

qqryk
25-02-2013, 13:57
Różne opinie krążą co do tego CPW.Wszystko mam sprawdzone i raczej na ten czujnik wskazuje.

byrrt
25-02-2013, 13:59
Jak auto chodzi dobrze po odpaleniu to nie jest czujnik położenia wału..

qqryk
25-02-2013, 14:01
Ale ten czujnik służy tylko do odpalenia auta tak?

byrrt
25-02-2013, 15:15
Ale ten czujnik służy tylko do odpalenia auta tak?
W życiu! Służy do określania pozycji zapłonu przy normalnej pracy silnika.. To o czym Ty mówisz to najprawdopodobniej czujnik położenia wałka rozrządu (a nie czujnik położenia wału korbowego) - on faktycznie odpowiedzialny jest zdaje się tylko lub przede wszystkim za odpalanie ale to też w każdych temperaturach..

KOBRA
25-02-2013, 18:52
A jak u ciebie ze świecami ,może one nie podgrzewają .
Sprawdzić wypadałoby świece żarowe ,ewentualnie sterownik świec.
Wprawdzie powinno pokazywać błąd ale różne cuda się zdarzają.

bzykol
25-02-2013, 21:19
Moim zdaniem to nie to. Auto by odpaliło. Może by trzeba było pokręcić, ale by odpaliło.

qqryk
26-02-2013, 10:03
Faktycznie czujnik położenia wałka rozrządu o to mi chodziło.Rano ciężko odpala a potem w miarę spoko.Wczoraj rano ciężko a wieczorem jak wracałem z pracy już normalnie zapalił.Coś go boli ale nie wiem co.

byrrt
26-02-2013, 12:19
Ciekawe jak się ma kompresja.. Może już z nią cienko i z rana jak auto wystoi na zimnych nieprzesmarowanych tłokach ma problem..

qqryk
26-02-2013, 13:12
Dzisiaj bym powiedział że dość dobrze zapalił,nawet długo nie kręcił.To ciężkie odpalanie stało się tak nagle aż pewnego ranka w ogóle nie zapalił.Zaślepiłem egr i pali tak w miarę. Nie powiem że jest tragedia ale gorzej pali jak do niedawna.Więc teraz moje podejrzenie pada na czujnik położenia wałka bądź na regulator ciśnienia.Na jałowym biegu jest 285-305 mbar.

byrrt
26-02-2013, 13:22
Albo faktycznie świece Ci nie dają rady..

qqryk
26-02-2013, 13:45
Chyba zacznę od czujnika położenia wałka a potem może świece.Od czegoś trzeba zacząć.:roll:

bzykol
27-02-2013, 02:05
A jak podgrzejesz ze 2-3 razy to pali lepiej? Kolejne odpalenia już są OK? W ogóle jak silnik jest ciepły to pali już normalnie?

qqryk
27-02-2013, 10:32
Podgrzewanie świec kilkakrotnie nic nie daje.Jak silnik ciepły to pali na dotyk.

bzykol
27-02-2013, 11:57
hmm... może rzeczywiście te świeczki...

krispi
13-04-2013, 23:15
Witam
Ja w moim benzyniaku (1.2 16V) mam tak że pali źle zarówno jak ciepły jak i zimny. Wydaje mi się że jak jest ciepły to jest gorzej. Zimny pali po 3-4 seundach. Przy ciepłym trzeba krecic rozrusznikiem nawet 5-6s. Czy to koze być któryś z czujników? Wału, wałka? Auto jak juz zapali chodzi super. Zarówno na lpg jak i benzynie. Co moge jeszcze sprawdzić ?

sebaoo2
14-04-2013, 14:36
Sprawdzałeś świece?

Czujnik położenia wału,czujnik temperatury.

krispi
14-04-2013, 14:47
Świece to raczej nie są, mają pół roku, poza tym oprócz zapalania auto chodzi super. Słabe świeczki od razu czuć w czasie jazdy a czasem nawet na wolnych obrotach.
Bardziej myśle o czujniku wału ale nie wiem czy on ma taki wpływ na zapalanie? Który czujnik ma wpływ na nr cylinda do zapłonu: wałka rozrządu czy wału?

sebaoo2
14-04-2013, 14:54
A podłączałeś pod kompa,wywala jakiś błąd?

krispi
14-04-2013, 18:58
Tak... zero błędów.

dkozlows
28-10-2013, 13:13
Panowie,

ja w swoim Palio 1.2, mam taki problem że jak wcisnę czasem gaz na autostradzie, to wóz przemienia się w bolid, bo się blokują obroty (wysprzęglenie powoduje że ryczy jak zarzynany osioł). Tak więc pędzę po autostradzie z zablokowanym gazem i pytaniem na ustach "co do cholery...?!"

Podejrzewam że może to być czujnik położenia wału korbowego, ale czy ktoś z klubowiczów mógłby potwierdzić moją diagnozę i oświecić mnie najlepiej zdjęciem gdzie znajduje się ten czujnik ?

Pozdrawiam

markshall
28-10-2013, 14:45
Na mój gust to zacina Ci się linka od gazu a nie żaden czujnik.

irqus
28-10-2013, 15:21
Jakby CI padał czujnik położenia wału to byś nie odpalił auta.

dkozlows
28-10-2013, 15:25
Na mój gust to zacina Ci się linka od gazu a nie żaden czujnik.

Linka raczej nie, bo pedał gazu wraca do normalnego położenia a silnik jedzie dalej.

markshall
28-10-2013, 16:00
Czujnik położenia wału nie wywoła takich efektów. A długo to trwa? Ile tak jedziesz z gazem do oporu zanim mu przejdzie?

dkozlows
28-10-2013, 16:03
Czujnik położenia wału nie wywoła takich efektów. A długo to trwa? Ile tak jedziesz z gazem do oporu zanim mu przejdzie?

Dobre 5 minut.

qronax
28-10-2013, 18:09
to raczej problem z potencjometrem niż linką - czujnik potencjometru odpowiada za informowanie komputera (więc i silnika) ile wciśniętego jest pedału gazu. w maluchu robiła to linka
podepnij stilo pod FES włącz mierzenie wychylenia pedału gazu i zobacz czy to co "widzi" komputer zgadza się z tym co Ty robisz nogą

EDIT:
właśnie zauważyłem ze chodzi o palio, ale tam też jest potencjometr. nie wiem czy fes go obsłuży

dkozlows
29-10-2013, 09:49
to raczej problem z potencjometrem niż linką - czujnik potencjometru odpowiada za informowanie komputera (więc i silnika) ile wciśniętego jest pedału gazu. w maluchu robiła to linka
podepnij stilo pod FES włącz mierzenie wychylenia pedału gazu i zobacz czy to co "widzi" komputer zgadza się z tym co Ty robisz nogą

EDIT:
właśnie zauważyłem ze chodzi o palio, ale tam też jest potencjometr. nie wiem czy fes go obsłuży

Dzięki za podpowiedź. Poszukam potencjometru:)

wilczek1118
06-02-2014, 15:23
ja mam tak, ze nie wchodzi mi na obroty, wymieniłem przepustnice i dalej lipa.Teraz już nie wiem mam silnik 1,2 16v i pedał gazu z potencjometrem, poszukalem schematu i sprawdzilem sygnały z pedału gazu do komputera,wszystko dobrze jest, brak mi danych o sygnałach z kompa do przepustnicy ,ma ktoś może schemat? szukalem w dziale download ale nie znalazłem