Zobacz pełną wersję : tuk tuk tukotanie
vandaL93
19-02-2013, 23:21
Cześć.
Przy skręcie w prawo nawet takim delikatnym podczas jazdy słychać "tukotanie" (tuk tuk tuk tuk...) zależy ono od prędkości czym większa prędkość tym "tukotanie" przyśpiesza. Moje pytanie jest takie: Co to to może być? Dodam ze luzu w prawym kole nie mam.
mazitechnoboy
19-02-2013, 23:28
Sprawdź przegub
Tylko i wyłącznie przegub;)
vandaL93
20-02-2013, 17:22
Nie wiem czy pod guma przeguba może się coś dziać ale guma wygląda na "nową" i nie jest popękana ani nic. Za to zauważyłem coś dziwnego zaznaczyłem na zdjęciach:70837084
Wygięta końcówka drążka stabilizatora. Kwalifikuje się do wymiany. Ale to nie przyczyna Twojego problemu, jeśli jest tak jak mówi opis że podczas skrętu stuka i wraz ze wzrostem prędkości się nasila. Sprawdź obydwa przeguby. Najlepiej jak masz auto na podnośniku skręć koła najpierw w prawo i poobracaj jednym i drugim jednocześnie wsłuchując się z którego koła dochodzą owe stuki, a potem powtórz czynność z kołami skręconymi w lewo. Pisz jakie efekty. Pozdrawiam;)
Stuk, stuk to przegub. Takie jakby mielenie? A co do foto to na jak wyżej.
vandaL93
05-03-2013, 09:48
Powiedz Cie mi jak mam kupić przegub, wewnętrzny czy zewnętrzny? Niestety wcześniej byłem odcięty od dopływu gotówki, dlatego nie pisałem.
Wewnętrzne to te przy skrzyni, zewnętrzne przy kołach. Wyżej pisałem jak sprawdzić który stuka.
Na 99% przegub zewnętrzny. U mnie najlepiej słychać było który to kiedy na skręconych kolach jechałem do tylu. Acha - kup oryginal!!!!, to jest z autopsji. Kupione na allegro 2 - pierwszy po roku zaczął stukać, drugi grzał się niemiłosiernie. Trzeci - oryginał - dopiero zadziałał jak powinien... Chytry dwa razy traci no i niepotrzebna robota...
No patrz ja śmigam już 3 rok na zamienniku za 110 zł i nic mu nie jest mało tego wytrzymuje o wiele większy niuton niż był w oryginale - musiałeś źle trafić to raz a dwa skoro grzał się to albo zły smar zastosowałeś albo było go za mało ewentualnie za mocno go dokręciłeś ...
Smar użyłem taki jaki dali w komplecie. Przy grzejącym się tez myślałem ze za mocno dokręcone ale to nie było to bo na mocno poluzowanym też grzało... Żeby zepsuć przegub wcale nie trzeba dużo siły wbrew pozorom
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.