PDA

Zobacz pełną wersję : tuk tuk tukotanie



vandaL93
19-02-2013, 23:21
Cześć.

Przy skręcie w prawo nawet takim delikatnym podczas jazdy słychać "tukotanie" (tuk tuk tuk tuk...) zależy ono od prędkości czym większa prędkość tym "tukotanie" przyśpiesza. Moje pytanie jest takie: Co to to może być? Dodam ze luzu w prawym kole nie mam.

mazitechnoboy
19-02-2013, 23:28
Sprawdź przegub

savi
19-02-2013, 23:36
Przegub > maglownica

luki183
20-02-2013, 08:38
Tylko i wyłącznie przegub;)

vandaL93
20-02-2013, 17:22
Nie wiem czy pod guma przeguba może się coś dziać ale guma wygląda na "nową" i nie jest popękana ani nic. Za to zauważyłem coś dziwnego zaznaczyłem na zdjęciach:70837084

luki183
20-02-2013, 19:44
Wygięta końcówka drążka stabilizatora. Kwalifikuje się do wymiany. Ale to nie przyczyna Twojego problemu, jeśli jest tak jak mówi opis że podczas skrętu stuka i wraz ze wzrostem prędkości się nasila. Sprawdź obydwa przeguby. Najlepiej jak masz auto na podnośniku skręć koła najpierw w prawo i poobracaj jednym i drugim jednocześnie wsłuchując się z którego koła dochodzą owe stuki, a potem powtórz czynność z kołami skręconymi w lewo. Pisz jakie efekty. Pozdrawiam;)

miszko
20-02-2013, 19:46
Stuk, stuk to przegub. Takie jakby mielenie? A co do foto to na jak wyżej.

vandaL93
05-03-2013, 09:48
Powiedz Cie mi jak mam kupić przegub, wewnętrzny czy zewnętrzny? Niestety wcześniej byłem odcięty od dopływu gotówki, dlatego nie pisałem.

luki183
05-03-2013, 10:06
Wewnętrzne to te przy skrzyni, zewnętrzne przy kołach. Wyżej pisałem jak sprawdzić który stuka.

zwora2
07-03-2013, 23:18
Na 99% przegub zewnętrzny. U mnie najlepiej słychać było który to kiedy na skręconych kolach jechałem do tylu. Acha - kup oryginal!!!!, to jest z autopsji. Kupione na allegro 2 - pierwszy po roku zaczął stukać, drugi grzał się niemiłosiernie. Trzeci - oryginał - dopiero zadziałał jak powinien... Chytry dwa razy traci no i niepotrzebna robota...

QBOSS
07-03-2013, 23:34
No patrz ja śmigam już 3 rok na zamienniku za 110 zł i nic mu nie jest mało tego wytrzymuje o wiele większy niuton niż był w oryginale - musiałeś źle trafić to raz a dwa skoro grzał się to albo zły smar zastosowałeś albo było go za mało ewentualnie za mocno go dokręciłeś ...

zwora2
08-03-2013, 16:02
Smar użyłem taki jaki dali w komplecie. Przy grzejącym się tez myślałem ze za mocno dokręcone ale to nie było to bo na mocno poluzowanym też grzało... Żeby zepsuć przegub wcale nie trzeba dużo siły wbrew pozorom